PiterATS Napisano 6 Marca 2012 Share Napisano 6 Marca 2012 Wydaje mi się, że znowu na siłę idziesz na skróty. Karbon na nadwoziu jest świetny, ale już jego brak w wnętrzu monocoqua, to jakieś nieporozumienie. Teraz już i tak jest chyba za późno na poprawki, skoro już wszystko masz sklejone, a karbon powinien znaleźć się w wannie monocoqua i na jego grodziach. Pasy też jakieś takie jak deski, chyba jeszcze będziesz je układać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 9 Marca 2012 Autor Share Napisano 9 Marca 2012 Dzięki za pochwały i cieszę się, że się podoba. Mam nadzieję, że dalej będzie tylko lepiej Wydaje mi się, że znowu na siłę idziesz na skróty. Karbon na nadwoziu jest świetny, ale już jego brak w wnętrzu monocoqua, to jakieś nieporozumienie. Teraz już i tak jest chyba za późno na poprawki, skoro już wszystko masz sklejone, a karbon powinien znaleźć się w wannie monocoqua i na jego grodziach. Pasy też jakieś takie jak deski, chyba jeszcze będziesz je układać? Niekoniecznie na skróty. Chyba na początku pisałem, że nie chcę inwestować w model dodatkowych sum pieniężnych. Ma to też być model, zrobiony tak aby mnie cieszył i nie szpecił półki, a nie REPLIKA Williamsa. Gdybym chciał robić replikę wtedy OK, byłby carbon tam gdzie ma być i masę innych dodatków. Jeśli chodzi o pasy to tak, będę je jeszcze "układał", to zdjęcie to świeżo po zrobieniu Oklejanie troszkę mnie zmęczyło i chciałem zrobić coś innego przy modelu. Zabrałem się więc za przednie skrzydło i tylni spojler. Niestety... tu też nie było łatwo. Każdy element trzeba osobno obkleić i do piero na koniec montować w całość.... W sumie chyba trzy dni pracy i efekt taki: W zasadzie przednie skrzydło chyba też jest z carbonu ale pewnie inny splot. Ponieważ nie mam innych kalek postanowiłem zrobić w-g instrukcji - pomalować X-18. Nie wiem zresztą czy w oryginale właśnie nie było lakierowane na czarno bo na zdjęciach jest tak jak w modelu. Z tyłu pokusiłem się na te same kalki co w monokoku. Chyba tak powinno być w-g zdjęć. Oczywiście na koniec całość będzie lakierowana bezbarwnym. Myślę, że po weekendzie wrócę do oklejania karoserii i skończenia tych prac, żeby można było w końcu lakierować i ruszać dalej z budową. cdn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradoo Napisano 9 Marca 2012 Share Napisano 9 Marca 2012 Wow twoja praca robi duże wrażenie, pytanie czy zjawisz się w Szczecinie z tymi cackami?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 9 Marca 2012 Autor Share Napisano 9 Marca 2012 Szczecin ... W zasadzie... ostatnio często bywam, a i S3 to teraz i blisko i szybko A kiedy to i jaka impreza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 9 Marca 2012 Share Napisano 9 Marca 2012 Ode mnie do Szczecina będzie z pół dnia pociągiem , ale jak obiecasz, że Williams tam będzie, to się poważnie zastanowię nad przyjazdem. Wcześniej zapomniałem zapytać: koła przykręca się śrubkami tak jak w tamiyowych 1/20, czy jest jakaś inna metoda? Bardzo fajny model, podoba mi się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradoo Napisano 9 Marca 2012 Share Napisano 9 Marca 2012 Dziwi mnie że mieszkacie tak blisko i nic nie wiecie w sumie to dopiero druga odsłona zapraszam na stronę: II Szczeciński Festiwal Modelarski TPD "Paprykarz 2012" oraz do wątku: II Szczeciński Festiwal Modelarski TPD "Paprykarz 2012" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 3 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2012 Witam wszystkich cierpliwie czekających na aktualizację tematu . Na początek informacja, że mimo baaardzo długiej przerwy (blisko miesiąc) model ciągle jest budowany. Prace trwają prawie codziennie. Przerwa w prowadzeniu warsztatu była spowodowana przestojem w jednym z etapów, nie chciałem jednak pokazywać dalszych postępów żeby nie burzyć porządku prowadzenia warsztatu . Ale po kolei... Po etapie 14 przyszła pora na malowanie i lakierowanie. Ponieważ nie chciałem tej czynności dzielić na kolejne etapy postanowiłem wszystkie elementy karoserii malować za jednym zamachem. Niestety tu wydarzyła się TRAGEDIA... Po położeniu koloru było jeszcze OK. Potem pierwsza warstwa lakieru... zaczeły się schody.. powierzchnia była jakaś zmatowiała (bardziej satynowa niż połysk) i jakby po bombardowaniu . Chciałem to "naprawić" kolejną warstwą lakieru ale to pogłębiło tylko zły efekt . Pomyślałem, że po szlifowaniu będzie OK. Nie było..., a miejscami zacząłem dochodzić do koloru. Bałem się o kalki więc musiało już zostać tak jak było. Kolejna warstwa lakieru (acryl) niewiele zmieniła. Po porządnym wysuszeniu postanowiłem ratować się lakierem olejnym. Ci którzy śledzą moje warsztaty wiedzą, że mam sentyment do tego typu lakieru i przede wszystkim korzystam z niego, bo nie mam możliwości używania innych porządnych lakierów (jak np. 2k). Położenie pierwszej warstwy okazało się kolejną TRAGEDIĄ!!! Tym razem wina była po stronie aero. A tak naprawdę po mojej... , chciałem lakier troszkę rozrzedzić żeby lepiej się wylał i przez nieuwagę użyłem nie tego rozcieńczalnika, w efekcie czego lakier w czasie psikania jeszcze zgęstniał i dopiero się zaczęło.... Na koniec poszły 3 warstwy już właściwego lakieru i efekt końcowy jest jaki jest. Głupio mi teraz o tym wszytskim pisać, bo wyglada to tak jakby to był mój pierwszy w życiu model... ale chciałem się jakoś przed Wami wytłumaczyć i uprzedzić pytania o jakość lakieru... Ogólnie model jakoś będzie wygladał w efekcie końcowym ale zamiar był zypełnie inny i dla mnie jest zmarnowany. Zastanawiałem się nawet czy nie zarzucić warsztatu... Szkoda wielka ale zarazem porządna nauczka na przyszłość. Cała ta przygoda trwała tyle ile mnie nie było, oczywiście w czasie kiedy powłoka lakiernicza wysychała robiłem inne rzeczy przy bolidzie (w miedzyczasie również przy Spitfire). Reasumując etapów troszkę się nazbierało, skończyłem ostatnio na 14 a obecnie prowadzę prace w okolicach 30. Postaram się teraz nadrobić zaległości warsztatowe ale żeby nie było za dużo na raz będę wstawiał po 2-3... w zależności od tego ile w danym etapie było pracy. Oglądając to proszę weźcie pod uwagę, że prace są już posunięte dalej niż to co pokazuję, więc kiedy będziecie oceniać i krytykować nie zawsze będę mógł zareagować zmieniając to i owo czy poprawiając coś. Liczę jednak na Wasze opinie i uwagi (może niekoniecznie co do lakieru ...). ETAP 15 System gaśniczy niestety jest zamontowany pod fotelem kierowcy i po zamontowaniu fotela wogóle nie będzie widoczny. Taka sytuacja będzie się niestety powielać. Wiele części zniknie pod różnego rodzaju innymi elementami. To, że są i jak wygladają będzie widoczne tylko w czasie budowy... . Szkoda. ETAP 16 Drążek kierowniczy połączony jest z listwą zębatą (za przegrodą). Kręcąc kierownicą będzie można skręcać kołami ETAP 17 i 21 ETAP 18 ETAP 19 Póki co tyle wystarczy. Jutro wrzucę kolejną porcję zdjęć. Na ostatnim zdjęciu szczególnie widać ten nieszczęsny lakier.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 4 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 4 Kwietnia 2012 Następna porcja zdjęć z wykonanych prac . ETAP 20 "Budowę" fotela pokazywałem wcześniej - kto czytał ten widział - więc nie będę powtarzał zdjęć, żeby nie rozbudowywać sztucznie wątku. Pasy zostały już właściwie ułożone - pozbyłem się tej ich sztucznej sztywności. ETAP 21 - pokazany poprzednio razem z etapem 17 ETAP 22 Tu mamy znów przykład tego, że niektóre elementy po zakończeniu budowy będą całkowicie niewidoczne. W tym przypadku hydraulika przedniego zawieszenia. Z widoku zniknie również carbon... ETAP 23 Przednie tarcze hamulcowe. Podobnie jak w przypadku tylnich pozostała szczelina po łączeniu połówek tarcz. Nie szpachlowałem jej chyba już tylko z lenistwa.... . Po założeniu kół tarcze i tak znikną w felgach i będzie tylko widać ich powierzchnię cierną. ETAP 24 Kierownice powietrza chłodzącego przednie tarcze hamulcowe oraz zaciski hamulcowe. Wloty powietrza postanowiłem obkleić carbonem. Połówka od strony tarczy była w miarę łatwa ale ta zewnętrzna... Trzeba było się troszkę napocić . Generalnie wyklejenie jednej połówki zewnętrznej zajęło mi ok 40 min.... Ale warto było. Zastanawiam się czy nie rozebrać tylnego zawieszenia i nie próbować tego samego z tyłem ETAP 25 Wykończenie przedniego zawieszenia, montaż tarcz. ETAP 26 Montaż przedniej pokrywy (znikają elementy sterowania przednim zawieszeniem ) oraz wewnętrznej podłogi monokoku. Oczywiście koła są juz skrętne - działający układ kierowniczy. W dalszej części bolid zacznie nabierać kształtów . Zapraszam na więcej jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 5 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 5 Kwietnia 2012 Widzę, że temat nie cieszy się zbytnią popularnością , jednak kontunuuję. Dzisiaj ostatnia partia zaległych zdjęć z prac wykonanych wcześniej. ETAP 27 Dukty powietrza chłodnic. Na zewnętrznej stronie znajduje sie całe oprzyrządowanie elektryczno-hydrauliczne wraz z całym okablowaniem ETAP 28 Montaż wlotów powierza do monokoku. Część kabli zostaje wpuszczona do środka odpowiednimi do tego celu otworami. Reszta będzie wchodzić pod podłogę kabiny. Niektóre przewody są w środku puste, w inne został wpuszczony drucik miedziany w celu ich odpowiedniego i naturalnego ułożenia. ETAP 29 W tym etapie wykonałem chłodnice, które zostały następnie zamontowane w duktach powietrza. Same chłodnice malowałem TS-30 Silver Leaf a następnie X-19 smoke brudziłem (metodą pędzelkowania - pedzel o krótkim i twardym włosiu). tu juz wszystko na swoim miejscu ETAP 30 Długo wyczekiwane połączenie silnika (wraz ze skrzynią biegów oraz tylnim zawieszeniem) z monokokiem. W tym momencie bolid zaczyna przypominać bolid Formuły 1 Robiłem już przymiarkę z kołami, podłogą przednim skrzydłem oraz tylnym spoilerem ale tego Wam jeszcze nie pokażę . W tym momencie następuje koniec wstawiania zdjęć z zaległych prac, a ostatnie zdjęcie pokazuje stan modelu na chwilę obecną. Jest jeszcze zrobione w całości przednie skrzydło i tylni spoiler oraz obudowa bolidu (pokazywałem te elementy wcześniej) ale będa one użyte w zasadzie pod koniec budowy. Następna relacja z budowy (pewnie już po świętach) będzie przedstawiać bieżące prace. Teraz życzę wszystkim Zdrowych i Spokojnych Świąt Wielkanocnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 5 Kwietnia 2012 Share Napisano 5 Kwietnia 2012 Dziwne,że nik nie komentuje. Ja się nie znam - ale bardzo mi sie podoba. Więcej nie powiem,bo jak mówiłem nie znam się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Falarek Napisano 5 Kwietnia 2012 Share Napisano 5 Kwietnia 2012 A co tu komentować model wymiata. Na fotkach jakość lakieru nie budzi zastrzeżeń ale wiadomo w realu może być inaczej. Inna sprawa że nie jeden nie potrafiłby zrobić go lepiej łącznie ze mną. Gratulacje. Czekam na update. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Madmax Napisano 6 Kwietnia 2012 Share Napisano 6 Kwietnia 2012 Jak dla mnie absolutnie genialna relacja i bardzo dobre wykonanie. A z tym lakierem to jak zacząłem czytać co napisałeś spodziewałem się jakiejś strasznej tragedii a efekt jest bardziej niż przyzwoity, w zasadzie po zdjęciach nie widać żadnych uszczerbków. Mimo że jestem fanem rajdówek po obejrzeniu jej naszła mnie ochota na zbudowanie takiego modelu, szkoda tylko że nie pasował by do profilu mojej kolekcji. Czekam na kolejne etapy prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michukosa Napisano 6 Kwietnia 2012 Share Napisano 6 Kwietnia 2012 Mistrzostwo świata... Przepiękna Renówka. Powodzenia w dalszych pracach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 6 Kwietnia 2012 Share Napisano 6 Kwietnia 2012 Super robota Prędzej Mansell zdobędzie drugi tytuł, niż ja zbuduję podobny model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Falarek Napisano 6 Kwietnia 2012 Share Napisano 6 Kwietnia 2012 Przy odpowiednio zrobionym zdjęciu i dobranym tle model będzie można pomylić z oryginałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 10 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 10 Kwietnia 2012 Dziękuję za wszystkie przychylne opinie i cieszę się bardzo, że model podoba się nie tylko mi Dzisiaj mało... ETAP 31 Wymienniki ciepła... albo bardziej po ludzku turbiny z chłodnicami (jeśli dobrze rozpoznaję). Na pierwszym planie widać również rury łączące chłodnice. Pojawił sie także filtr oleju. Na filtrze powinna być kalka z oznaczeniami ale niestety uległa zniszczeniu . Całe szczęście, że i tak byłaby praktycznie niewidoczna Zamontowałem również wsporniki tylnego skrzydła. ETAP 32 Wydech... Niestety poszczególne elementy wydechu (szczególnie kolektory) wymagały dość sporej pracy w pasowaniu. Trzeba było dość dużo szpachlować i szlifować... Zdjęcia powyżej i poniżej przedstawiają elementy spasowane i jeszcze przed szpachlowaniem. Dwa następne zdjęcia pokazują już gotowe wydechy. Farba podkładowa to czarny połysk olejna. Na to poszedł Alclad II chrom, a następnie zacząłem sie bawić przepaleniami (tamiya transparent - blue, red, yellow) Całość straciła chrom bardziej na rzecz srebra ale o taki właśnie efekt mi chodziło (z doświadczenia wiem jak chrom zmienia barwę pod wpływem ciepła na taką jaką uzyskałem właśnie na wydechu, a co zaobserwowałem w modelu Baja 5B. Tam po zamontowaniu nowego rezonatora - lśniącego chromem - po 2-3 jazdach zmienił on właśnie barwę na "chropowaty" srebrny ). Zdjęcia niestety troszkę są przejaskrawione... mam nadzieję, że następne, prezentujące już zamontowany wydech lepiej ukażą jego wykonanie ale to już w następnym odcinku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 12 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 12 Kwietnia 2012 Witam, budowy ciąg dalszy. Dzisiaj relacja bardziej obszerna (przynajmniej w zdjęcia) bo i etapów troszkę przybyło. ETAP 33 Montaż układu wydechowego do silnika. Myślę, że te zdjęcia lepiej oddają kolorystykę oraz jakość powierzchni rur wydechowych, niż te poprzednie. ETAP 34 Uzbrojenie podłogi. Zamontowałem wsporniki bocznych paneli. W tylnej części, pod silnikiem, jest folia aluminiowa odbijająca ciepło z silnika. ETAP 35 i 36 Montaż tylnych bocznych osłon oraz montaż monokoku wraz z silnikiem i zawieszeniem do podłogi - na wkręty ETAP 37 Celem przypomnienia wklejam zdjęcia z wykonania tylnego spoilera ETAP 38 Montaż tynego spoilera oraz wlotu powietrza do silnika ETAP 39 Podobnie jak wcześniej - zdjęcia przypomijające budowę przedniego skrzydła ETAP 40 Montaż przedniego skrzydła ETAP 41 Montaż obudowy monokoku oraz silnika. Do końca pozostały juz tylko dwa etapy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Falarek Napisano 14 Kwietnia 2012 Share Napisano 14 Kwietnia 2012 Piękne no to czekamy na koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 14 Maja 2012 Autor Share Napisano 14 Maja 2012 Witam po bardzo długiej przerwie. Wynikła ona z różnych okoliczności ale najważniejsze, że udało mi się skończyć model. Bliższe prawdy byłoby stwierdzenie ZMĘCZYĆ. ETAP 42 Koła... i tak 4x Etap 43 Szczegóły wykończeniowe typu lusterka, antena... Dzięki tej nieplanowanej przerwie lakier zdążył się ładnie utwardzić, więc mogłem troszkę nad nim popracować. Efekt niestety nie jest zadowalający ale ciut lepiej niż na początku. Zapraszam do galerii.... viewtopic.php?f=73&t=33063 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.