Skocz do zawartości

Williams Renault FW14B - Tamiya - 1:12


DarkWing

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się, że znowu na siłę idziesz na skróty. Karbon na nadwoziu jest świetny, ale już jego brak w wnętrzu monocoqua, to jakieś nieporozumienie. Teraz już i tak jest chyba za późno na poprawki, skoro już wszystko masz sklejone, a karbon powinien znaleźć się w wannie monocoqua i na jego grodziach. Pasy też jakieś takie jak deski, chyba jeszcze będziesz je układać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pochwały i cieszę się, że się podoba. Mam nadzieję, że dalej będzie tylko lepiej

 

Wydaje mi się, że znowu na siłę idziesz na skróty. Karbon na nadwoziu jest świetny, ale już jego brak w wnętrzu monocoqua, to jakieś nieporozumienie. Teraz już i tak jest chyba za późno na poprawki, skoro już wszystko masz sklejone, a karbon powinien znaleźć się w wannie monocoqua i na jego grodziach. Pasy też jakieś takie jak deski, chyba jeszcze będziesz je układać?

 

Niekoniecznie na skróty. Chyba na początku pisałem, że nie chcę inwestować w model dodatkowych sum pieniężnych. Ma to też być model, zrobiony tak aby mnie cieszył i nie szpecił półki, a nie REPLIKA Williamsa. Gdybym chciał robić replikę wtedy OK, byłby carbon tam gdzie ma być i masę innych dodatków. Jeśli chodzi o pasy to tak, będę je jeszcze "układał", to zdjęcie to świeżo po zrobieniu

 

Oklejanie troszkę mnie zmęczyło i chciałem zrobić coś innego przy modelu. Zabrałem się więc za przednie skrzydło i tylni spojler. Niestety... tu też nie było łatwo. Każdy element trzeba osobno obkleić i do piero na koniec montować w całość.... W sumie chyba trzy dni pracy i efekt taki:

 

wr55.jpg

 

W zasadzie przednie skrzydło chyba też jest z carbonu ale pewnie inny splot. Ponieważ nie mam innych kalek postanowiłem zrobić w-g instrukcji - pomalować X-18. Nie wiem zresztą czy w oryginale właśnie nie było lakierowane na czarno bo na zdjęciach jest tak jak w modelu.

wr56.jpg

 

Z tyłu pokusiłem się na te same kalki co w monokoku. Chyba tak powinno być w-g zdjęć.

wr57.jpg

 

wr58.jpg

 

wr59.jpg

 

Oczywiście na koniec całość będzie lakierowana bezbarwnym.

Myślę, że po weekendzie wrócę do oklejania karoserii i skończenia tych prac, żeby można było w końcu lakierować i ruszać dalej z budową.

 

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ode mnie do Szczecina będzie z pół dnia pociągiem , ale jak obiecasz, że Williams tam będzie, to się poważnie zastanowię nad przyjazdem.

Wcześniej zapomniałem zapytać: koła przykręca się śrubkami tak jak w tamiyowych 1/20, czy jest jakaś inna metoda?

Bardzo fajny model, podoba mi się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam wszystkich cierpliwie czekających na aktualizację tematu . Na początek informacja, że mimo baaardzo długiej przerwy (blisko miesiąc) model ciągle jest budowany. Prace trwają prawie codziennie. Przerwa w prowadzeniu warsztatu była spowodowana przestojem w jednym z etapów, nie chciałem jednak pokazywać dalszych postępów żeby nie burzyć porządku prowadzenia warsztatu . Ale po kolei...

Po etapie 14 przyszła pora na malowanie i lakierowanie. Ponieważ nie chciałem tej czynności dzielić na kolejne etapy postanowiłem wszystkie elementy karoserii malować za jednym zamachem. Niestety tu wydarzyła się TRAGEDIA... Po położeniu koloru było jeszcze OK. Potem pierwsza warstwa lakieru... zaczeły się schody.. powierzchnia była jakaś zmatowiała (bardziej satynowa niż połysk) i jakby po bombardowaniu . Chciałem to "naprawić" kolejną warstwą lakieru ale to pogłębiło tylko zły efekt . Pomyślałem, że po szlifowaniu będzie OK. Nie było..., a miejscami zacząłem dochodzić do koloru. Bałem się o kalki więc musiało już zostać tak jak było. Kolejna warstwa lakieru (acryl) niewiele zmieniła. Po porządnym wysuszeniu postanowiłem ratować się lakierem olejnym. Ci którzy śledzą moje warsztaty wiedzą, że mam sentyment do tego typu lakieru i przede wszystkim korzystam z niego, bo nie mam możliwości używania innych porządnych lakierów (jak np. 2k). Położenie pierwszej warstwy okazało się kolejną TRAGEDIĄ!!! Tym razem wina była po stronie aero. A tak naprawdę po mojej... , chciałem lakier troszkę rozrzedzić żeby lepiej się wylał i przez nieuwagę użyłem nie tego rozcieńczalnika, w efekcie czego lakier w czasie psikania jeszcze zgęstniał i dopiero się zaczęło.... Na koniec poszły 3 warstwy już właściwego lakieru i efekt końcowy jest jaki jest. Głupio mi teraz o tym wszytskim pisać, bo wyglada to tak jakby to był mój pierwszy w życiu model... ale chciałem się jakoś przed Wami wytłumaczyć i uprzedzić pytania o jakość lakieru... Ogólnie model jakoś będzie wygladał w efekcie końcowym ale zamiar był zypełnie inny i dla mnie jest zmarnowany. Zastanawiałem się nawet czy nie zarzucić warsztatu... Szkoda wielka ale zarazem porządna nauczka na przyszłość.

Cała ta przygoda trwała tyle ile mnie nie było, oczywiście w czasie kiedy powłoka lakiernicza wysychała robiłem inne rzeczy przy bolidzie (w miedzyczasie również przy Spitfire). Reasumując etapów troszkę się nazbierało, skończyłem ostatnio na 14 a obecnie prowadzę prace w okolicach 30. Postaram się teraz nadrobić zaległości warsztatowe ale żeby nie było za dużo na raz będę wstawiał po 2-3... w zależności od tego ile w danym etapie było pracy. Oglądając to proszę weźcie pod uwagę, że prace są już posunięte dalej niż to co pokazuję, więc kiedy będziecie oceniać i krytykować nie zawsze będę mógł zareagować zmieniając to i owo czy poprawiając coś. Liczę jednak na Wasze opinie i uwagi (może niekoniecznie co do lakieru ...).

 

ETAP 15

wret15.jpg

 

wr60.jpg

 

System gaśniczy niestety jest zamontowany pod fotelem kierowcy i po zamontowaniu fotela wogóle nie będzie widoczny. Taka sytuacja będzie się niestety powielać. Wiele części zniknie pod różnego rodzaju innymi elementami. To, że są i jak wygladają będzie widoczne tylko w czasie budowy... . Szkoda.

wr61.jpg

 

wr62.jpg

 

ETAP 16

wret16.jpg

 

Drążek kierowniczy połączony jest z listwą zębatą (za przegrodą). Kręcąc kierownicą będzie można skręcać kołami

wr63.jpg

 

ETAP 17 i 21

wret17.jpg

 

wret21.jpg

 

wr64.jpg

 

ETAP 18

wret18.jpg

 

wr65.jpg

 

ETAP 19

wret19.jpg

 

wr66.jpg

 

wr67.jpg

 

Póki co tyle wystarczy. Jutro wrzucę kolejną porcję zdjęć. Na ostatnim zdjęciu szczególnie widać ten nieszczęsny lakier....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następna porcja zdjęć z wykonanych prac .

 

ETAP 20

wret20.jpg

 

"Budowę" fotela pokazywałem wcześniej - kto czytał ten widział - więc nie będę powtarzał zdjęć, żeby nie rozbudowywać sztucznie wątku.

wr68.jpg

 

wr69.jpg

 

Pasy zostały już właściwie ułożone - pozbyłem się tej ich sztucznej sztywności.

wr70.jpg

 

ETAP 21 - pokazany poprzednio razem z etapem 17

 

ETAP 22

wret22.jpg

 

Tu mamy znów przykład tego, że niektóre elementy po zakończeniu budowy będą całkowicie niewidoczne. W tym przypadku hydraulika przedniego zawieszenia. Z widoku zniknie również carbon...

wr71pop.jpg

 

wr72.jpg

 

ETAP 23

wret23.jpg

 

Przednie tarcze hamulcowe. Podobnie jak w przypadku tylnich pozostała szczelina po łączeniu połówek tarcz. Nie szpachlowałem jej chyba już tylko z lenistwa.... . Po założeniu kół tarcze i tak znikną w felgach i będzie tylko widać ich powierzchnię cierną.

wr73.jpg

 

ETAP 24

wret24.jpg

 

Kierownice powietrza chłodzącego przednie tarcze hamulcowe oraz zaciski hamulcowe. Wloty powietrza postanowiłem obkleić carbonem. Połówka od strony tarczy była w miarę łatwa ale ta zewnętrzna... Trzeba było się troszkę napocić . Generalnie wyklejenie jednej połówki zewnętrznej zajęło mi ok 40 min.... Ale warto było. Zastanawiam się czy nie rozebrać tylnego zawieszenia i nie próbować tego samego z tyłem

wr74.jpg

 

ETAP 25

wret25.jpg

 

Wykończenie przedniego zawieszenia, montaż tarcz.

wr75.jpg

 

wr76.jpg

 

wr77.jpg

 

ETAP 26

wret26.jpg

 

Montaż przedniej pokrywy (znikają elementy sterowania przednim zawieszeniem ) oraz wewnętrznej podłogi monokoku.

 

wr78.jpg

 

wr79.jpg

 

Oczywiście koła są juz skrętne - działający układ kierowniczy. W dalszej części bolid zacznie nabierać kształtów .

Zapraszam na więcej jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat nie cieszy się zbytnią popularnością , jednak kontunuuję. Dzisiaj ostatnia partia zaległych zdjęć z prac wykonanych wcześniej.

 

ETAP 27

wret27.jpg

 

Dukty powietrza chłodnic. Na zewnętrznej stronie znajduje sie całe oprzyrządowanie elektryczno-hydrauliczne wraz z całym okablowaniem

wr80.jpg

 

wr81.jpg

 

wr82.jpg

 

wr83.jpg

 

ETAP 28

wret28.jpg

 

Montaż wlotów powierza do monokoku. Część kabli zostaje wpuszczona do środka odpowiednimi do tego celu otworami. Reszta będzie wchodzić pod podłogę kabiny. Niektóre przewody są w środku puste, w inne został wpuszczony drucik miedziany w celu ich odpowiedniego i naturalnego ułożenia.

wr84.jpg

 

ETAP 29

wret29.jpg

 

W tym etapie wykonałem chłodnice, które zostały następnie zamontowane w duktach powietrza.

wr85.jpg

 

Same chłodnice malowałem TS-30 Silver Leaf a następnie X-19 smoke brudziłem (metodą pędzelkowania - pedzel o krótkim i twardym włosiu).

wr86.jpg

 

wr89.jpg

 

tu juz wszystko na swoim miejscu

wr87.jpg

 

wr88.jpg

 

ETAP 30

wret30.jpg

 

Długo wyczekiwane połączenie silnika (wraz ze skrzynią biegów oraz tylnim zawieszeniem) z monokokiem. W tym momencie bolid zaczyna przypominać bolid Formuły 1

wr70-1.jpg

 

wr72-1.jpg

 

wr73-1.jpg

 

Robiłem już przymiarkę z kołami, podłogą przednim skrzydłem oraz tylnym spoilerem ale tego Wam jeszcze nie pokażę .

W tym momencie następuje koniec wstawiania zdjęć z zaległych prac, a ostatnie zdjęcie pokazuje stan modelu na chwilę obecną. Jest jeszcze zrobione w całości przednie skrzydło i tylni spoiler oraz obudowa bolidu (pokazywałem te elementy wcześniej) ale będa one użyte w zasadzie pod koniec budowy.

Następna relacja z budowy (pewnie już po świętach) będzie przedstawiać bieżące prace.

 

Teraz życzę wszystkim Zdrowych i Spokojnych Świąt Wielkanocnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne,że nik nie komentuje. Ja się nie znam - ale bardzo mi sie podoba. Więcej nie powiem,bo jak mówiłem nie znam się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu komentować model wymiata. Na fotkach jakość lakieru nie budzi zastrzeżeń ale wiadomo w realu może być inaczej. Inna sprawa że nie jeden nie potrafiłby zrobić go lepiej łącznie ze mną. Gratulacje. Czekam na update.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie absolutnie genialna relacja i bardzo dobre wykonanie. A z tym lakierem to jak zacząłem czytać co napisałeś spodziewałem się jakiejś strasznej tragedii a efekt jest bardziej niż przyzwoity, w zasadzie po zdjęciach nie widać żadnych uszczerbków.

Mimo że jestem fanem rajdówek po obejrzeniu jej naszła mnie ochota na zbudowanie takiego modelu, szkoda tylko że nie pasował by do profilu mojej kolekcji.

Czekam na kolejne etapy prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie przychylne opinie i cieszę się bardzo, że model podoba się nie tylko mi

 

Dzisiaj mało...

 

ETAP 31

wret31.jpg

 

Wymienniki ciepła... albo bardziej po ludzku turbiny z chłodnicami (jeśli dobrze rozpoznaję). Na pierwszym planie widać również rury łączące chłodnice.

wr94.jpg

 

Pojawił sie także filtr oleju. Na filtrze powinna być kalka z oznaczeniami ale niestety uległa zniszczeniu . Całe szczęście, że i tak byłaby praktycznie niewidoczna

wr95.jpg

 

Zamontowałem również wsporniki tylnego skrzydła.

wr96.jpg

 

ETAP 32

wret32.jpg

 

Wydech...

wr97.jpg

 

Niestety poszczególne elementy wydechu (szczególnie kolektory) wymagały dość sporej pracy w pasowaniu. Trzeba było dość dużo szpachlować i szlifować... Zdjęcia powyżej i poniżej przedstawiają elementy spasowane i jeszcze przed szpachlowaniem.

wr98.jpg

 

Dwa następne zdjęcia pokazują już gotowe wydechy. Farba podkładowa to czarny połysk olejna. Na to poszedł Alclad II chrom, a następnie zacząłem sie bawić przepaleniami (tamiya transparent - blue, red, yellow)

wr99.jpg

 

Całość straciła chrom bardziej na rzecz srebra ale o taki właśnie efekt mi chodziło (z doświadczenia wiem jak chrom zmienia barwę pod wpływem ciepła na taką jaką uzyskałem właśnie na wydechu, a co zaobserwowałem w modelu Baja 5B. Tam po zamontowaniu nowego rezonatora - lśniącego chromem - po 2-3 jazdach zmienił on właśnie barwę na "chropowaty" srebrny ).

wr100.jpg

 

Zdjęcia niestety troszkę są przejaskrawione... mam nadzieję, że następne, prezentujące już zamontowany wydech lepiej ukażą jego wykonanie ale to już w następnym odcinku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, budowy ciąg dalszy. Dzisiaj relacja bardziej obszerna (przynajmniej w zdjęcia) bo i etapów troszkę przybyło.

 

ETAP 33

wret33.jpg

 

Montaż układu wydechowego do silnika. Myślę, że te zdjęcia lepiej oddają kolorystykę oraz jakość powierzchni rur wydechowych, niż te poprzednie.

wr101.jpg

 

wr102.jpg

 

ETAP 34

wret34.jpg

 

Uzbrojenie podłogi. Zamontowałem wsporniki bocznych paneli. W tylnej części, pod silnikiem, jest folia aluminiowa odbijająca ciepło z silnika.

wr103.jpg

 

ETAP 35 i 36

wret35.jpg

wret36.jpg

 

Montaż tylnych bocznych osłon oraz montaż monokoku wraz z silnikiem i zawieszeniem do podłogi - na wkręty

wr104.jpg

 

wr105.jpg

 

ETAP 37

wret37.jpg

 

Celem przypomnienia wklejam zdjęcia z wykonania tylnego spoilera

wr57.jpg

 

wr58.jpg

 

wr59.jpg

 

ETAP 38

wret38.jpg

 

Montaż tynego spoilera oraz wlotu powietrza do silnika

wr106.jpg

 

wr107.jpg

 

ETAP 39

wret39.jpg

 

Podobnie jak wcześniej - zdjęcia przypomijające budowę przedniego skrzydła

wr55.jpg

 

wr56.jpg

 

ETAP 40

wret40.jpg

 

Montaż przedniego skrzydła

wr108.jpg

 

wr109.jpg

 

ETAP 41

wret41.jpg

 

Montaż obudowy monokoku oraz silnika.

wr110.jpg

 

wr111.jpg

 

Do końca pozostały juz tylko dwa etapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Witam po bardzo długiej przerwie. Wynikła ona z różnych okoliczności ale najważniejsze, że udało mi się skończyć model. Bliższe prawdy byłoby stwierdzenie ZMĘCZYĆ.

 

ETAP 42

wret42.jpg

 

Koła... i tak 4x

wr122.jpg

 

Etap 43

 

wret43.jpg

 

Szczegóły wykończeniowe typu lusterka, antena...

wr112.jpg

 

Dzięki tej nieplanowanej przerwie lakier zdążył się ładnie utwardzić, więc mogłem troszkę nad nim popracować. Efekt niestety nie jest zadowalający ale ciut lepiej niż na początku.

Zapraszam do galerii....

viewtopic.php?f=73&t=33063

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.