Skocz do zawartości

Pzkpfw.IV Ausf H produkcja lato 43 1:35 Dragon


Demonion

Rekomendowane odpowiedzi

20120730_153708.jpg

W pierwszym wrażeniu model świetnie zdetalowany jak to Dragon. Bardzo uboga kalkomania - tylko 4 krzyże.

Wstępne założenie to wykonanie modelu z okresu września 43 produkcji Nibelungen (jak się uda). Kamuflaż oparty o następujący wzór:

Head%2520IV%2520J.jpg

Jednakże nie jestem pewien brązu gdyż na zieleń jest zaciemne. Ewentualnie wykonanie kamuflażu sieciowego:

siec.jpg

siec.jpg

Górne powierzchnie pojazdu bez kamuflażu, nie wiem czy pokrywać kamuflażem powierzchnie zasłonięte ekranami z uwagi, iż dość sporadycznie było to robione, a jesli już na kadłubie i wieży znajdował się kamuflaż to z reguły róźnił się on od tego na ekranach.

Dodam również dodatkowe ogniwa na pancerzu czołowym kadłuba i wieży. Najprowdopodobniej będo one również pokryte kamuflażem z uwagi, iż była to częsta praktyka frontowa.

skanowanie0004.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 134
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Seb bo to może być czerwony lub czekoladowy brąz a już przekopałem ze 30 kg makulatury w poszukiwaniu planszy barwnej bez wyraźnego efektu.

A gąski powiadasz, że mogą nie pasować choć mają idealne pokrycie z magic trakami?

20120730_161431.jpg

Coć i tak najpierw złoże magic traki by się wkońcu nauczyć porządnie je wykonywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do otworu ulgowego w zębie Magic Traki też ich nie posiadają Więc widocznie gąsienice były stosowane obydwu typów.

Możliwe, nawet przejrzałem moje kwity.

W albumie "Panzerkampfwagen IV in Combat" wyd. Tankograd są fajne zdjęcia na których widać, że zapasowy odcinek z przodu był często przeplatany, ogniwa z pełnym zębem i pustym. Tylko jest jedno ale, wszystkie te "czwórki" Ausf. H są późne z zimmeritem, wcześniejsze mają gąsienice z pustym zębem.

Wracając do "magic tracków", dobrze radzę, olej je i te wszystkie plastikowe wynalazki, kup raz metalowe gąsienice Friulmodel, a zobaczysz, że już nigdy plastiku nie użyjesz.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się nad Friulmodel mocno zastanawiam, tylko nie wiem za bardzo jak ja mam to mojej żonie wytłumaczyć.

 

Nie tłumacz tak jak ja a Friulmodel są genialne w składaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się nad Friulmodel mocno zastanawiam, tylko nie wiem za bardzo jak ja mam to mojej żonie wytłumaczyć.

A jak wytłumaczyłeś Lowe i Typ-a ?

Pzdr

Heheh wtedy miałem troche inne możliwości

Się nad Friulmodel mocno zastanawiam, tylko nie wiem za bardzo jak ja mam to mojej żonie wytłumaczyć.

 

Nie tłumacz tak jak ja a Friulmodel są genialne w składaniu

Niestety to zła, podła, przebiegła ale za to piękna kobieta, matka moich córek. Ale jak dostane w pęsji nagrodę to żeby uciszyć czarownice dam jej połowe a na gąski i małe co nieco w % zostanie. Ale to się zobaczy i mam nadzieję, że przejdzie

I to mają być takie?

af1a5ba21b364c6f21e86653065942e7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nie śpiesz się przy składaniu , lufę też warto wymienić jeśli zdecydujesz się na friule..

no i warto zainwestować w schurzeny abera jak walorka to już konkretnie

Lufa już jest ale niestety trzeba podręczniki starszej córce kupić ale pożyjemy zobaczymy. Narazie szlifuje obwód kół na leżąco bo mnie plecy na.... no bolą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ostatnie pół godziny szukałem części która wystrzeliła z pencety - 3mm szerokości. Najleprze jest to że leżała sobie spokojnie na widoku śmiejąc się ze mnie. A ja durny przewróciłem salon do góry nogami. Składanie idzie powolutku, cały czas wykonuje elementy zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze Cię rozumiem z tymi podręcznikami- mam bliźniaki więc wszystko za jednym razem razy dwa jeśli chcesz popytaj o MT na forum lub napisz do Boozy-go pewnie coś ma

MT wcale nie są takie złe a friule w tym przypadku do dobry dodatek ale też zbędny przy stałym zawieszeniu no chyba że u...lisz błotniki etc, żeby je bardziej wyeksponować a te które masz zostaw sobie do innej czwórki lub StuG-a ale pamiętaj z pełnym zębem stosowano bodajże od 44 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze Cię rozumiem z tymi podręcznikami- mam bliźniaki więc wszystko za jednym razem razy dwa jeśli chcesz popytaj o MT na forum lub napisz do Boozy-go pewnie coś ma

MT wcale nie są takie złe a friule w tym przypadku do dobry dodatek ale też zbędny przy stałym zawieszeniu no chyba że u...lisz błotniki etc, żeby je bardziej wyeksponować a te które masz zostaw sobie do innej czwórki lub StuG-a ale pamiętaj z pełnym zębem stosowano bodajże od 44 r.

Już z Sebem wałkowaliśmy temat zęba i sprawa jest nie jednoznaczna, gdyż te cholerne pełne zęby występują już na zdjęciach z 1943r a dziurawe nawet w 45. Ale do tego jeszcze daleka droga bo te mini pierdoły zajmują kupe czasu a w ramkach widze jeszcze mniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20120731_163232.jpg

Na chwilę obecną tyle wykonałem, kilka elementów w tylnej sekcji zawieszenia nie pasowało i trzeba było trochę zeszlifować. Część elementów ma trochę trudności z pasowaniem ale jest to margines błędu technologicznego. Ogólnie bardzo dobrze składalny model - na chwilę obecną . W dalszej części instrukcji są już elementy pod które należy nawiercić otwory i tu zachodzi problem bo najmniejsze wiertło jakim dysponuje to 1mm i czy przez przypadek nie jest za duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20120801_193940.jpg

20120801_193957.jpg

Po początkowej euforii z łatwością montażu, zaczęły się schody. Elementy modelu to miks wersji G,H,J i Brumbar. Instrukcja opisuje wersję G a być może i F2. Stałe dopasowywanie, sprawdzanie w dostępnej literaturze. W rezultacie wychodzi, iż jest to model budowany na chwilę przed masowym nakładaniem zimmeritu. Poruszany wcześniej problem gąsienic wskazuje, że zakłady Vomag bardzo długo stosowały gąsienice z pustym zębem a wytwórnia Nibelungen przeszła na nowy typ gąsienic jeszcze w 1943r - gdybanie tylko na podstawie zdjęć gdyż monografie i opracowania zajmują się pojazdem od kółek wzwyż.

Dużo potu i czasu pochłania montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20120801_234002.jpg

Nałożyłem dodatkowe pasy gąsienic na wzmocnienie pancerza, na kilku zdjęciach zauważyłem nawet betonowe bloczki. Zastanawiam się nad ułożeniem pojedyńczych ogniw, ewentualnie ich usunięcie i pozostwienie samych taśm gąsienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.