Skocz do zawartości

Heavy Duty Trailer Revell


marek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Naczepa w końcu stanęła na kołach:

 

21.jpg

22.jpg

 

Zrobiłem też deski z balsy. Tak jak pisałem wcześniej moją wizją była naczepa taka jak ta:

 

5-osiowa_naczepa_niskopodwoziowa_KH-KIPPER.jpg

 

Powycinałem deski, uszkodziłem je trochę (na tak styranej naczepie nie mogą być przecież "nówki") i po przyklejeniu wyszło coś takiego:

 

23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

28.jpg

31.jpg

 

Z osprzętem na pace:

 

32.jpg

29.jpg

30.jpg

 

Teraz brudzenie desek i pozostają rampy wjazdowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym być czepliwy, ale naczepa, na której się wzorujesz ma płaską podłogę (deski są ułożone na równi z płytami). U Ciebie tymczasem te deski naklejone są na wierzch płyty ryflowanej. Praktycznego zastosowania toto nie ma, bo czego by się na tą naczepę nie ładowało, to każdy wystający nad poziom element, będzie to ładowanie utrudniał.

A tak poza tym, to całkiem fajna, wyeksploatowana naczepka. Tylko foty musisz robić na jakimś białym tle, żeby wydobyć z niej cały urok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maggot niezaprzeczalnie zgodzę się co do nowego typu naczep gdzie zazwyczaj zamiast desek są już płyty. Ale w starszych jeszcze jak były deski to na górę.

 

Kilka przykładów, wygląda że wystają tak z 2 cm.

 

137798.jpg

13427905681618_A.jpg

Zkh-kipper-12-04-2010-001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby fajnie, ale te plamy w swojej nieregularności są zbyt regularne. I to się rzuca w oczy. Możesz też zdjąć trochę błota z kół, to co pozostanie, też będzie widoczne i podejrzewam że będzie lepiej wyglądało. Ale ogólnie fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, widać włożoną pracę ale coś mi się te deski dziwnie ubrudzone wydają, nie wiem o co dokładnie mi chodzi, jakoś zbyt regularnie. Te wyłamania, wyrwania są super, ale popatrz jak wygląda naczepa, która naprawdę jest zmęczona życiem, woziła koparki i wszelki sprzęt budowlany.

Daję pełne zdjęcia, poniżej miniatury-linki:

img5843o.th.jpg

 

img5847zw.th.jpg

 

img5849i.th.jpg

 

img5851fg.th.jpg

 

img5859l.th.jpg

 

img5861ta.th.jpg

 

img5870c.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mark666 rozwaliłeś mnie tekstem.

 

Fakt przy bliższym przyjrzeniu może tak jak napisaliście "zbyt regularne" trochę porozcierałem jeszcze ale chyba nie dokońca ten efekt. Muszę pomyśleć i coś z tym jeszcze zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Copycat za linka.

Trzeba powiedzieć że deski w szopie zawodowe. Tylko jeden problem na naczepie deski nie są malowane i spękań tez nie zrobię.

Musze pomyśleć coś w tym momencie z bejcą. Popróbuje na kawałku balsy może coś wymyślę, chyba że ma ktoś propozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Po długie przerwie, powróciłem aby zakończyć zmagania z naczepą.

Co nastąpiło:

-przykurzyłem trochę deski pigmantami,

- zamieniłem naciągi sztywne na łańcuchy,

- zamieniłem napęd śrubowy podjazdów na siłowniki.

 

Pozostało naklejenie desek na podjazdy, przewody hydrauliczne siłowników i przybrudzenie nowych zamontowanych części.

 

DSCN5476.jpg

DSCN5471.jpg

DSCN5472.jpg

DSCN5473.jpg

DSCN5474.jpg

DSCN5475.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuchy nie wydają mi się dobrym pomysłem. Te najazdy to kupa szmela, więc są ciężkie. Producent celowo zastosował sztywne kotwy wraz z naciągami w postaci tzw. rzymskich śrub. Chodzi o to aby podczas jazdy to towarzystwo nie latało jak Żyd po pustym sklepie. Struktura pełnego przekroju naciągu jest wytrzymalsza i trudniejsza do zerwania. Siły bezwładności działają tak --- przy ruszaniu bieżnie dążą do rozłożenia , przy hamowaniu --- najchętniej przywaliłyby driverowi w łepetynę. Tu nie może być luzów . Każdy mały luz skutkuje większym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mark masz rację, aczkolwiek po prześledzeniu zauważyłem że producenci stosują, sztywne połączenia, łańcuchy a nawet pasy. Przy zastosowaniu siłowników cały układ jest (a przynajmniej powinien) być sztywny więc łańcuchy wystarczają całkowicie. Oczywiście może to powodować szybsze powstanie luzów na siłownikach ale serwis naczep musi na czymś zarabiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.