Skocz do zawartości

MiG 21 F-13 1:48 Trumpeter


Robert Ostrowski

Rekomendowane odpowiedzi

Robercie, mam też już na półce ten zestaw, więc przyłączam się z przyjemnością do kolegów na widowni. Na pewno będę regularnie zaglądał i kibicował.

 

Andzin, aby nie wyważać w przyszłości otwartych drzwi czekam z zainteresowaniem na efekty łączenia paneli bocznych z burtami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No to poniżej obiecane fotki. Oczywiscie zbliżenie powyciągalo jakieś szpary, ale weźcie poprawkę. że oprócz wklejonych burt wszystko inne wciśnięte jest na sucho :-)

 

20121227122422.jpg

20121227122152.jpg

20121227122211.jpg

20121227122226.jpg

20121227122321.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie te szpary zrobiiły się widoczne na fotkach :-)

W moim przypadku to nie ma znaczenia - mały klin pomiędzy burtę kadłuba i wklejony panel zlikwiduje te szpary (albo cienka linia szpachli w płynie), w Twoim przypadku rozklejanie jest faktycznie bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Robert, myślę, że zależy to od konkretnego egzemplarza. Patrząc na fotki jakie mam i te nowsze z paczki którą wstawił "babcia" jest cały przekrój szarości i szmaragdu. 305 o której piszesz mam i widzę, że może odpowiadać ciemnej szarości z fotek odnowionych paneli z w/w paczki. Jeżeli dopiero planujesz zakup, napisz, zrobię fotkę i skan próbek abyś mógł się zorientować. Zawsze zostaje oczywiście domieszka białej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na zdjęcia, na panele instrumentów i obramowanie kadłuba Gunze 305 ma podobny odcień do wnętrza po remoncie.

Jeżeli ma być trochę wyeksploatowany lub fabrycznie nowy, to wydaje mi się, że na dużej ilości fotografii pod ciemniejszym odcieniem szarości (odchodził płatami i ścierał się) widać jaśniejszy i bardziej niebieskawy odcień.

Na części fotografii widać część przemalowaną, a wewnętrzne profile w starym kolorze (fabrycznym?).

 

Pewnie masz te fotki, ale to jedyne 1217 jakie mam:

 

fd97586d7402b5e4m.jpg

 

ccd03ea2807d2c97m.jpg

 

Jako, że w planach mam 2015 zasiadam w pierwszym rzędzie i Ci dopinguję.

(upraszam także o powrót do tematu "złotego" 9107 najlepiej w 48 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

kokpit wymalowany Pactra A 93 RLM 76 ,na to sido i łosz migowy natutral ,tablica czarna gunze zegary powycinałem z kalkomani i oddzielnie każdą tarcze nakleiłem ,biały pasek z pedzla kalka nie wchodziła w grę ,sido ,dark łosz migowy / łosz jest siła jest / na to mat i szkiełka z Humbrolowego klirfixa ,fotel nie ruszany ale wymieniłem blache plastikową na ameliniową bo mnie wkurzała i w kokpicie zeszlifowałem na bokach te wybrzuszenia co wskazał babcia i wkleiłem blaszkowe kwadraciki zgodnie z fotami.

Nie spuszczam sie nad tym kokpitem bo raz ,że owiewka bedzie zamknienta a dwa to wolna twórczość Trampka która ma nie wiele wspolnego z oryginałem .

 

I pytanie jak wymalowac wneki podwozia ,na załączonych fotach są tym amerykanskim zielonym ,dobrze będzie ?i golenie są niebieskie ,czy tak może byc? nie ukrywam że ta kolorystyka bardzo mnie sie widzi

 

 

dsc1816w.jpg

dsc1817p.jpg

dsc1818h.jpg

dsc1821xw.jpg

dsc1822q.jpg

dsc1823y.jpg

dsc1824h.jpg

dsc1826l.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

wneki pomalowałem Gunze H 306, złoszowane farba dla plastyków plus WS ,całość sklejona obejdzie sie praktycznie bez szpachli .wanna kokpitu tez dopasowała sie prawie idealnie w jednym miejscu zalałem kropelka CA ,najwiecej problemów jest z osłona dyszy ,musiałem zrobic wstawke bo jest węższa od kadłuba ,nie jest idealnie ale do przyjecia .Na fotce włozona na sucho jak skleje powinno byc jeszcze lepiej.Czeka mnie walka z pierscieniem wlotowym bo tez nie pasuje ale tutaj papier ścierny powinien załatwic sprawe/na fotce tez tylko włozony na sucho.ten element przed kabiną tez jeszcze nie wklejony,wymaga lekkiego dopasowania

 

dsc00140hq.jpg

dsc00141c.jpg

dsc00143y.jpg

dsc00144zz.jpg

dsc00146vg.jpg

dsc00147ye.jpg

dsc00148xl.jpg

dsc00150qnz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo, z przyjemnością obserwuję postępy i nadal kibicuję

Poprawiona osłona fotela teraz wygląda bardzo dobrze.

Może przedni pierścień zrobisz odwrotnie w stosunku do dyszy, czyli natniesz i połączysz ponownie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, nie pomyślałem o tym. Wydaje mi się, że cięcie w czterech miejscach też odpada. Za duża strata średnicy i kłopot z symetrycznym łączenie.

Pozostaje szlifowanie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poskładany do kupy ,pokrywy działka ,hamulce i klapy i lotki bedą malowane oddzielnie i wklejone po /inny odcien amelinium/

Kilka miejsc wymaga dopieszczenia ale jutro jak zakupie debonder to podziałam.

 

Pierścien wlotowy dopasowałem ,w planie było wstawienie klina w k-bie dla powiekrzenia średnicy ale po bliższych ogledzinach okazało sie ,że pierscien jak i sam kadłub kompletnie do siebie nie pasuja i musiałem go wkleic a nastepnie wszystko razem obrobic ,pilnikiem i papierem ,ze by sie zgrało a następnie naciąłem podział ,podkład prawde powie jak wyszło

 

dsc00158md.jpg

dsc00160et.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie te koszyczki to dobra rzecz !

A tak miałem w robocie pod reka

 

Dzisiaj walczyłem z osłonami działka i hamulcami ,jakas masakra ,zero pasowania ale jakos sie udało ,musze jeszcze dopasowac owiewke bo tez przedstawia wiele do zyczenia .

 

Na fotce ponizej zaznaczyłem elementy które planuje malowac innym odcieniem,czy cos jeszcze ?

mikoyangourevitchmig21p.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zaznaczyłeś będzie ciemniejsze?

Czy coś będziesz rozjaśniał lub robił np. w odcieniu pośrednim?

Klapy bez zmian?

To na spływie stateczników to tylko dotyczy tej 1mm listewki?

Nie myślałeś o sterze kierunku i tym szerokim pasie przed pierścieniami dyszy (od nasady do 1/2 stateczników poziomych)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapy bez zmian ,tak to co zaznaczyłem na ciemniejszy i nie bede nic posredniego malował ale za to planuje preszajding tylko musze na jakims złomie przećwiczyc całą sekwencje malowania podkład,ciemny niebieski /patent Arkadego/ całość na alu ,ciemne panele ,preszajding ze Smoke i bardzo mocno rozcienczony podstawowy aluminium ,zobacze jak to wyjdzie

 

Tu kilka fotek pokazujacych zróznicowanie

 

viewtopic.php?f=63&t=15055&start=990

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert - z tymi odmiennymi odcieniami to nie jest prosta sprawa, właśnie po przeczytaniu Twego posta zapodałem do oglądnięcia monografię 4+, i tam jest masa fotek F13 zwłaszcza czechosłowackich i fińskich, ale naszych trochę też, gdzie właściwie gra kolorów jest oszałamiająca i różna z różnych kątów patrzenia. Może spróbuj nie tylko odcieniem ale i polerowaniem w różnych kierunkach (tj. np jeden fregment w pionie, drugi w poziomie). Ale foty dobrze przejrzyj, choć Twój wybór chyba można uznać za w miarę poprawny

I po co Ci na tym alusie preszajding?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po co Ci na tym alusie preszajding?

Bo lubie i chciał bym wyprobowac co z tego wyjdzie ale najpierw zrobie na testerze juz czeka płat z MF w 72ce i jesli mnie ewfekt zadowoli to zrobie na tym.

Co do polerowania to myslałem o tym ale to nic nie da bo bede przed kalkami i łoszem malował bezbarwnym połyskiem i cały efekt szlag trafi

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz - może jakbyś zrobił skok w bok od "jasno wytyczonej procedury, po której pewnie i śmiało kroczymy", to może efektu by szlag nie trafił? Tak tylko proponuję, bo jak lubisz to lubisz, już mi jeden kolega wytknął na galerii że chcę ingerować w wolne wybory. Choć akurat z alusem warto to przemyśleć. W całym 4+ nie znalazłem ani jednej fotki "srebrnego" uzasadniającej preszajding, są inne efekty zwłaszcza bardziej zużytych egzemplarzy typu zacieki na nitach itp. To wyłącznie sugestia konserwatysty

Na marginesie - dziś mam zwiększoną liczbę oktanów do 6,1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikołaj smiało mozesz ingerowac ,jak mi sie cos nie bedzie podobało albo czegos nie chce zrobic to na pewno to powiem Nie upieram sie przy tym szjadingu ale na testerze wypróbuje tak jak napisałem ,zobaczymy ,dam fote tutaj dla oceny .

A co za paliwko wprowadzasz z taka liczba oktanowa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, ha - raczej tego nie macie - Lubuskie Jasne Naturalne - klasyczny wyrób regionalny - od jakiegoś czasu mój ulubiony.

Ups! zaraz będzie kara za gadanie nie na temat - a zatem oczywiście fotki pokaż, przeprowadzimy debatę A - i jeszcze mi się nasunęło, bo na fotkach średnio widać - ma łobuz nity?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.