Jump to content

ERJ 170 - Hasegawa 1/144


Recommended Posts

Taki świąteczny prezent mi się dostało, więc od razu biorę się do roboty Wiem, wiem że 738 nie ukończony i że czasu mało ale jakoś nie potrafię się powstrzymać Modyfikacji raczej nie przewiduję, chyba że ktoś mi wytknie jakieś babole producenta, to postaram się je zamaskować... Korzystając z okazji spytam czy ktoś ma fotografie komór podwozia, bądź wie jakiego koloru użyć?

 

taki inbox:

dsc3357d.jpg

dsc3348n.jpg

dsc3353x.jpg

dsc3349l.jpg

 

extrablaszka:

dsc3354.jpg

 

rodzime kalki:

dsc3355cnz.jpg

 

zatem do dzieła!

Link to post
Share on other sites
  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Okazało się że odpowiedź znajduje się bliżej niż myślałem. Mianowicie na airlinercafe jest walkaround 195tki. Myślicie że kolor może się różnić pomiędzy poszczególnymi wersjami? W 737 są różnice pomiędzy generacjami, ale pomiędzy poszczególnymi wersjami danej generacji już chyba nie... czy ma ktoś wiedzę na ten temat?

e19566.jpg

e19556.jpg

 

natomiast co do białego koloru wewnętrznych stron osłon podwozia, mam wątpliwości...

e19532.jpg

e19541.jpg

Link to post
Share on other sites

natomiast co do białego koloru wewnętrznych stron osłon podwozia, mam wątpliwości...

 

Czemu? w naszych osłony sa białe, wneki podwozia sa prysniete ,juz w Polsce preparatem anty-korozyjnym i przyjmuja ,powiedzmy odcien rudawy. Niektore ,nie pamietam juz konkretnie ktore egzemplarze maja kremowe wneki MLG ,stad napisalem ze jak zrobisz szare lub biale bedzie ok.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Mały up, delikatnie ruszyłem z robotą, udało mi się do kupy poskładać kadłub i skrzydła. W kadłubie zaszpachlowałem linie kabiny pilotów (dla bezpieczeństwa gdyby nie pokrywały się z kalkami), wkleiłem też kilka detali. Skrzydła ulepszone blaszkami i komora głównego podwozia gotowa - czas na ich malowanie

dscn0067u.jpg

dscn0069e.jpg

dscn0058sc.jpg

dscn0059ei.jpg

 

jedynym wg mnie mankamentem tego zestawu jest własnie podwozie i elementy z nim związane. Komora krótko mówiąc nie istnieje, a pozostałe elementy wyglądają dość topornie Wygląda na to że model jest szykowany bardziej pod wersję ze schowanym podwoziem, tym bardziej że w pudle można znaleźć stojak na model...

Tak to wygląda bez i z blachami

dscn0062or.jpg

dscn0061p.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Trochę posunąłem robotę do przodu... Komora podwozia na początek szarym została pomalowana, następnie wtarłem w nią trochę rudej akwareli i wyszedł taki kolor (nie mam zdjęć oryginału, więc sugerowałem się fotami 195tki zamieszczonymi wyżej). Następnie całość sklejona do kupy, nie obyło się bez odrobiny szpachli, jednak w porównaniu z revellem jest lepiej. Zrobiłem też światła pozycyjne metoda, z którą eksperymentuje od jakiegoś czasu, mianowicie żarówka (w tym przypadku była to igła do znieczuleń nasiękowych) oblana klejem CA, efekt... lewa strona wyszła ok, klej po polerowaniu przeźroczysty, natomiast nie wiem dlaczego nie chciała mi wyjść strona prawa, na początku myślałem że zamknąłem pęcherzyk, ale wycinałem i od nowa. Po 4 próbach zrezygnowany postanowiłem zostawić to tak jak jest.

dscn0501gv.jpg

dscn0509v.jpg

dscn0507f.jpg

dscn0506dc.jpg

Link to post
Share on other sites

No ciekawie wygląda. Światła robią wrażenie, a powiedz mi gdzie dostać takie igły, a i sprawa nie przeźroczystości, do kolorowania farby używasz?? Jestem przekonany, że to jest wina farby zielonej.

Link to post
Share on other sites

Tak igły koloruję farbami, te akurat malowałem olejnymi revellami. W sumie nie pomyślałem o tym że może może to być kwestia farby, a nie miałem odpowiadającego mi odcienia zieleni i trochę mieszałem... Igły powinieneś dostać w każdym sklepie stomatologicznym, albo od zaznajomionego dentysty

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Coś tam podłubałem przy kadłubie, wzbogaciłem go o wszystkie pierdoły typu anteny etc, zarówno na części górnej i dolnej. W skrzydła również trafiły 4 elementy z ramek od fototrawek. Poza tym sklejam powoli do kupy silniki. Wirniki i wloty pomalowano!

vpli.jpg

w8ef.jpg

9blv.jpg

04ra.jpg

a1ls.jpg

0whe.jpg

Link to post
Share on other sites

Widzę, że kalki od Lima Oscar. Ciekawe komu nie zapłacił przy okazji ich wydawania.

 

Co do wnęk podwozia to mnie efekt nie przekonuje. Wyglądają na całe rude, zamiast na białe/szare z rudymi/rdzawymi śladami eksploatacji. Światełka według mnie superowe

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jak to kiedyś rzekła pani w wiadomościach "embajer" został pokryty podkładem. Czekam na dostawę farb i będę leciał ze skrzydłami. Ws sugestii Ostacha, odrobinę zmyłem washa z wnęk, jednak ciężko będzie mi to uchwycić na zdjęciu

1zp6.jpg

mitu.jpg

Link to post
Share on other sites

No to nie potrzebnie zmywałeś. Są rudawe jak pisałem wcześniej. Tak się brudzą samoloty.

 

rjax.jpg

 

..jeszcze roznica w kolorach pomiedzy pasem p/odblaskowym a napisem LOT.

 

o83d.jpg

Link to post
Share on other sites

Spoko, spoko pisałem o washu w komorach podwozia A co do różnicy w kolorze to nie wynika ona z różnicy oświetlenia na tym zdjęciu? Mam właśnie mały dylemat bo kalki w/w paneli są czarne... i zastanawiam się czy namalować je, czy wyciąć ich kształt z kalki przeznaczonej na statecznik pionowy, a sam statecznik pomalować. Wiem że nie uda mi się idealnie dobrać/domieszać odcienia i nie wiem którą opcję wybrać...

Link to post
Share on other sites
Pas był jaśniejszy i matowy. LOT głyszczący ciemny granat.

Czy przy tym kształcie nosa powierzchnia przeciwodblaskowa jest do czegoś potrzebna? Rozumiem tradycję z czasów kulfoniastych Iłów, ale chyba to jedyne uzasadnienie tego elementu...

Link to post
Share on other sites
bpag.jpg

 

Pas był jaśniejszy i matowy. LOT głyszczący ciemny granat.

 

No tutaj dałeś dwa zdjęcia które są oświetlone nie równomiernie. Oba mają słońce padające na pasek. Sam napis LOT i pas przeciwodblaskowy jest tego samego koloru

 

http://www.airliners.net/photo/LOT---Polish/Embraer-ERJ-170-200LR-175LR/2251263/L/&sid=9a43a4da91e69282d48113443fe14c0d

 

http://www.airliners.net/photo/LOT---Polish/Embraer-ERJ-170-200LR-175LR/2169964/L/&sid=9a43a4da91e69282d48113443fe14c0d

 

Tutaj zdjęcie jak może wpływać światło słoneczne na barwę:

 

http://www.airliners.net/photo/LOT---Polish/Embraer-ERJ-170-200LR-175LR/2169464/L/&sid=9a43a4da91e69282d48113443fe14c0d

Link to post
Share on other sites

A co to za różnica czy 175, 170, 767, 737 barwę masz jedną. Ja nie widzę tutaj różnicy koloru czy ciemniejszy czy jaśniejszy ;) Ze zdjęcia ciężko porównać zwłaszcza jak masz je zrobione w słońcu.

Link to post
Share on other sites

No i natrafiłem na pierwszy większy problem, mianowicie odcień szarości skrzydeł... Mianowicie instrukcja podaje kolor 315 Gunze, co jest właściwie FS16440. Więc bez zastanowienia kupiłem odpowiednik Xcolor X137. Już na puszce średnio mi się podobał, ale zrobiłem pierwszą warstwę i kolor jest tragiczny... może i nie jest ciemny ale wpada w odcien a la oliwki. Teraz nie wiem jak to ugryźć, wyczytałem że kolor jest zbliżony do X301 Boeing Gray, ten z kolei wydaje mi się za ciemny. Gdzie indziej wyczytałem że FS16515 jest ok. Czy ktoś używał tego koloru i może powiedzieć coś więcej na jego temat?

f90q.jpg

7fhp.jpg

FS16440 vs Revell 371

6x4t.jpg

 

Najlepsze jest to że na zdjęciach ten kolor wygląda zupełnie inaczej, lepiej. Więc może zdjęcia prawdziwych samolotów też nie oddają dokładnie tego koloru, który jest w rzeczywistości, a jest nim faktycznie FS16440?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.