Skocz do zawartości

ERJ 170 - Hasegawa 1/144


mydlo

Rekomendowane odpowiedzi

Garść faktów, może się przydadzą

 

EMB 175, SP-LIA, fotki z dnia dzisiejszego

858b.jpg

4wvs.jpg

 

EMB 195, SP-LNA zdjęcia z przylotu do WAW wykonane 11-04-2011r., nówka sztuka

69336_1302564131_tb.jpg

 

irkk.jpg

jf11.jpg

95tr.jpg

08wu.jpg

 

I rzut okiem do komory podwozia głównego, wyraźnie widać, że komora jest koloru białego ale pokryta jakimś siuwaksem.

r601.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 102
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wahałem się czy nie malować głównego na szaro a przednie pozostawić białe, w tym układzie wszystko pomaluję na biało i wybrudzę nadając różne odcienie szarości

Salomonowe rozwiązanie

 

Wracając jeszcze do koloru granatowego użytego do malowania logo, pasa na oknach i przed kabiną - wszędzie jest ten sam kolor. Tyle, że podczas normalnej eksploatacji poszczególne panele są zdejmowane, zamieniane, itd. Dlatego na egzemplarzach będących już jakiś czas w eksploatacji wychodzą różne "kwiatki" w niektórych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SP-LDB , goleń NLG-jasno-szary , osłony NLG od wewnątrz bialy.

golenie MLG -biały ,osłony MLG od wewnatrz biały.

 

Woit, nie przesadzaj,jakie panele widzisz przed kabina i na pasie ...to jednorodna skorupa i w przeciwienstwie do ATR a nikt jeszcze nie podmieniał drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SP-LDB , goleń NLG-jasno-szary , osłony NLG od wewnątrz bialy.

golenie MLG -biały ,osłony MLG od wewnatrz biały.

Według mnie, jest to propozycja malowania egzemplarza będącego w użyciu już jakiś czas. Uważam, że fabrycznie samolot miał białe wszystkie golenie, dopiero w trakcie eksploatacji ich kolor mógł ulegać zmianie, bądź też zmieniał odcień w zależności od brudu, jego intensywności, bądź też precyzji mycia.

Woit, nie przesadzaj,jakie panele widzisz przed kabina i na pasie ...to jednorodna skorupa i w przeciwienstwie do ATR a nikt jeszcze nie podmieniał drzwi.

em, barwa farby użytej do malowania ozdobników to jedno. Przebarwienia różnych paneli obsługowych to inna kwestia. Może i trochę to zagmatwałem, ale panele znajdujące się np. na stateczniku pionowym są (czasem) wyraźnie w innym odcieniu, ale wynika to raczej z częstszego ich montażu / demontażu bądź zamiany z takim samym elementem z innego egzemplarza a nie z użycia innej farby.

 

Poruszona wcześniej "matowość" pasa przed kabiną, wg. mnie, jest wynikiem zużycia eksploatacyjnego, wszak pas ten przyjmuje bezpośrednio "uderzenie" powietrza opływającego samolot a w powietrzu takim często są np. drobinki piachu działające na na lakier jak papier ścierny.

 

Ale czy ma to jakieś znaczenie dla autora tego wątku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woit, gdybyś przeczytał to co napisałem wyżej ,, szare -fabryczne , post -fabryczne-białe,, nie dawaj dla przykładu 195 bo dzieli te dwa samoloty 8 lat a przez ten czas sporo sie wydarzyło ,np wymiana podwozi MLG na 170.

Farba jest matowa od poczatku i mimo ze znam te samoloty tyle lat tez sie kupiłem na ,,eksploatacje,, a jak pisał smialus jest to ta sama farba lecz matowa.

 

Uwaga do slotów ...otóz wczoraj były pomalowane na szaro na 2/3 swej głebokości .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post-fabryczne ,zwiazane z wymiana goleni podwozi , te wymienione miały już biały kolor zamiast szarego. Wymieniano tez sloty i jesli sie przyjrzeć uważnie niektóre samoloty mają sloty ,,matowe,, inne ,,błyszczące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ tutaj wywiązała się dyskusja

Z racji tego że mój model na pewno nie wyleci z fabryki, tylko będzie zabrany z lotniska to:

-wszystkie golenie maluję na biało

-pas pod oknem rzecz jasna będzie matowy

-sloty raczej matowe, przyznam szczerze że nie spotkałem się jeszcze ze zdjęciem błyszczących

 

natomiast zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, mianowicie czy winglety od strony wewnętrznej (ta ciemniejsza część) nie jest matowa, staram się tam dostrzec jakieś odbicia chociażby światła, ale nic takiego nie udało mi się zaobserwować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ tutaj wywiązała się dyskusja

Z racji tego że mój model na pewno nie wyleci z fabryki, tylko będzie zabrany z lotniska to:

-wszystkie golenie maluję na biało

-pas pod oknem rzecz jasna będzie matowy

-sloty raczej matowe, przyznam szczerze że nie spotkałem się jeszcze ze zdjęciem błyszczących

 

natomiast zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, mianowicie czy winglety od strony wewnętrznej (ta ciemniejsza część) nie jest matowa, staram się tam dostrzec jakieś odbicia chociażby światła, ale nic takiego nie udało mi się zaobserwować

 

Że się wtrącę

- golenie na biało, mogą być też lekko szare - żaden błąd

- pas matowy - prawidłowo

- oryginalnie nowiutki samolot ma błyszczące krawędzie natarcia, wloty do silnika - elementy podgrzewane. Z czasem od eksploatacji one po porostu matowieją.

- winglety od strony wewnętrznej są matowe w stosunku do reszty skrzydła.

 

matowy pas przeciw odblaskowy

 

lot1.jpg

 

krawędzie w i wloty nowiutkiego embraera 175

 

lot2.jpg

 

trakcie eksploatacji zawsze można wypolerować krawędzie tak by wyglądały jak "prawie" nowe, a nawet lepiej (emb-170)

 

lot4.jpg

 

Matowe wewnętrzne strony wingletów

 

lot3.jpg

 

Czy jeszcze coś potrzebujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalnie nowiutki samolot ma błyszczące krawędzie natarcia, wloty do silnika - elementy podgrzewane. Z czasem od eksploatacji one po porostu matowieją.

trakcie eksploatacji zawsze można wypolerować krawędzie tak by wyglądały jak "prawie" nowe, a nawet lepiej (emb-170)

Czy jeszcze coś potrzebujesz?

 

Tomek, jak siegam pamiecią to zaden 170 nie miał po przylocie z Dos Santos błyszczacych slotów i silników. 175 owszem , chyba jedynym z błyszczacymi slotami 170 jest DK ale on miał je wymieniane .

 

esgo.jpg

 

pazdziernik 2005 widac sloty 2/3 głebokosci na szaro, wloty i sloty matowe

 

Były jeszcze sloty ,,przechodnie,, błyszczące ktore rotowały po róznych samolotach ,a które przesłał producent na czas naprawy slotów z danego egzemplarza .Ale to juz bardziej historia.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie macie przyjemność pracy z samolotami? Jeśli tak to tylko pozazdrościć.... Niestety moje obcowanie ogranicza się jedynie do modeli, więc nie mogłem sobie odmówić poskładania go do kupy chociaż na 5 minut

34r6.jpg

u7eh.jpg

9ljc.jpg

 

Jakby co to nie zapomniałem o gwiazdkach Star Alliance i regu na dziobie, tylko naniosę je później bo teraz muszę wykombinować kolor i szablony do pomalowania pasa przeciwodblaskowego. Jak już pisałem wszcześniej ten od Limy jest czarny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda suuuuper! Ja swojego złożenie przełożyłem na przyszły rok, razem z reszta floty lotowskiej i polskich przewoźników

 

Co do tych błyszczących krawędzi to "em" może mieć racje odnośnie 170ki. Obejrzałem zdjęcia z airliners i nie widać żeby były błyszczące. Zdjęcie, które zamieściłem (po polerowaniu) jest akurat ze 170tki, ale nie LOTowskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namalowałem pas przeciwodblaskowy, który wyszedł jak wyszedł. Chciałem zrobić sobie szablon z taśmy przyklejając ją do kalki, następnie nałożyć kalkę na kadłub żeby mieć dokładnie widoczną granicę, wtedy nakleić taśmę i wszystko zamalować. Niestety kalki techmodu są tak delikatne, że po oderwaniu taśmy kalki już nie było... Więc zostały mi cięte od ręki szablony, które musiałem nakleić na oko. Oto efekt, generalnie nie jest najgorzej, półki farba nie wyschła wziąłem wykałaczkę z rozcieńczalnikiem i usuwałem wszystkie niedoskonałości. Nie wiem czy coś jeszcze kombinować, bo lepsze wrogiem gorszego, a bez kalki chyba nic lepszego nie zdziałam. Kolor to mój autorski mix revell 350 + revell 54 w stosunku mniej więcej 4:3

oit1.jpg

42j2.jpg

q3bc.jpg

x392.jpg

 

a teraz zdjęcie makro (te dziurki na anteny są zrobone wiertłem 0,1mm)

akh4.jpg

npy1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Namalowałem osłony przy statecznikach poziomych kolorem X301, teraz jeszcze tylko rozjaśnię wypukłe elementy i prace malarskie powoli będą zmierzały ku końcowi. W między czasie wybrudziłem delikatnie skrzydła, i chciałem osmolić dolną część kadłuba. Wtedy dostrzegłem, że czarny kontur wszelakich włazów, nie jest brudem tylko uszczelką, która jest widoczna nawet w samolocie prosto od producenta. Postanowiłem więc zaopatrzyć się w zestaw kalek z detalami do Eembreara firmy Nazca-decals.

sgbv.jpg

7hde.jpg

wg6b.jpg

mpw7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Czas na mały up. Już udało mi się umieścić wszystkie możliwe kalki jakie tylko mogłem wykorzystać w tym modelu. Ten zestaw nazca zawiera na prawdę dużo detali, jedyny minus jest taki, że kalki trzeba samemu wycinać a ich wielkość nie pokrywa się w wielkością włazów w obrębie kadłuba, tak więc musiałem wycinać praktycznie tylko czarne paski ledwo widoczne na niekontrastującym się podłożu, ale jakoś poszło. Poza tym ruszyłem silniki i elementy podwozia. Przednie już skończone, nad głównym pracuję, nad dyszami wylotowymi również.

hhuj.jpg

mtud.jpg

gkz1.jpg

hicx.jpg

pxdf.JPG

nuzg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.