Skocz do zawartości

Kenworth k123 AMT albo....


MartiniOCP

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Maszyna wygląda dobrze! Nie przejmuj się, jeśli nity będą trochę niewyraźne - w rzeczywistości one od początku są już trochę wpuszczone w powierzchnię, a jeszcze lakier robi swoje. Życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hej. Dzięki za komentarze - czas na up:D

 

Postanowiłem zrobić przymiarkę i zobaczyć jak to wszystko będzie wyglądać. Całość trzyma się jak domek z kart ale do "podglądu" wystarczy. Najbardziej jestem zadowolony z przedniej osi, która została przerobiona na skrętną. Zazwyczaj coś się kaszani na tym etapie, ale tu będzie raczej ok. Jak wcześniej pisałem, waloryzowałem tylne zawieszenie - głównie chodzi o wypełnienie wew. strony i wymodelowanie tam resorów + pousuwałem odlane razem z całością opaski/ uchwyty[?]. Będę jeszcze zmieniał te na tylnym zawieszeniu, ale to pokaże później jak już rozbiorę Kenia z powrotem na części pierwsze.

 

 

IMAG0313kopia_zps9fee3dcc.jpg

 

IMAG0312kopia_zpsbac92d23.jpg

 

IMAG0306kopia_zpsd3357389.jpg

 

IMAG0310kopia_zps1947d029.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Taka przymiarka, to bardzo miły etap pracy, prawda? Jak już pisałem, maszyna wygląda dobrze, życzę powodzenia w dalszych pracach

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Ken wygląda na prawdę zacnie! Przymiarka faktycznie uzmysławia ile już za Tobą.

Jedno pytanie ... nie wiem, czy to kwestia zdjęć, czy moja wada wzroku ale zastanawiają mnie te lekkie nierówności/pofałdowania nad drzwiami kierowcy i trochę dalej gdzie robiłeś wstawkę.

 

Czekam na następną sesję zdjęciową. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej:D

 

Rzeczywiście, ten etap prac jest bardzo fajny, szczególnie jak wszystko ładnie pasuję.

 

Te pofałdowania nad drzwiami kierowcy to nie pofałdowania ale rysy od przetarć papierem ściernym - szlifowanie nitów. Kabina będzie jeszcze przetarta i zapodkładowana na biało.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podglądam, ale nic nie pisałem, bo jakoś nie było kiedy pisać. Może być ciekawie bo Martini jest otwarty na modelarstwo i nowe rzeczy. Sporo pracy miałeś z tą kabiną i podziwiam. Co do ramy dziwię się, że musiałeś poprawiać śruby i nakrętki. Większość modeli AMT jakie robiłem miała przyzwoite szczegóły mimo toporności ramy. Plastik mają dziwny i bardzo spłaszcza szczegóły, widać je dopiero po podkładzie, więc uważaj. Jak już przedłużałeś ramę to może lepiej było ją zrobić od nowa. Sam ostatnio zacząłem pewien projekt i zamiast skracać ramę zrobiłem ją od nowa i muszę powiedzieć warto. No i brawo za pracę przy resorach, prawie nie sposób je zostawić takie jak są z pudła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Copy.

 

Co do ramy dziwię się, że musiałeś poprawiać śruby i nakrętki. Większość modeli AMT jakie robiłem miała przyzwoite szczegóły mimo toporności ramy. Plastik mają dziwny i bardzo spłaszcza szczegóły, widać je dopiero po podkładzie, więc uważaj

 

Teraz zrobił bym to inaczej. Tak jak mówisz, po pryśnięciu podkładem śruby okazały się całkiem nieźle zarysowane. Przed podkładem - byłem pewien, że będzie lipa. Teraz myślę, że te nieruszone papierem zostawię i dosztukuję resztę.

 

Jak już przedłużałeś ramę to może lepiej było ją zrobić od nowa

 

Myślałem nad tym i nie wykluczam, że jakiś mój późniejszy projekt (marzy mi się szmbo-nurek:D) będzie miał ramę DIY:D

 

No i brawo za pracę przy resorach, prawie nie sposób je zostawić takie jak są z pudła.

 

Dzięki. Najgorsza sprawa to te pustki po wew. stronie. Miałem iść na całość i robić je od nowa, z pasków polistyrenowych, ale w końcu pogłębiłem linie podziału, zalałem ubytki żywicą, i ponacinałem nożem podziały między piórami, no i jakieś tam duperele.

 

Kilka zdjęć ramy z bliska. Jeszcze nie skończona, szpachla tu i tam, ale powoli...

 

20130609_202343kopia_zpsfe10790d.jpg

 

20130609_202307kopia_zps93c52f98.jpg

 

20130609_202156kopia_zps8a4d43a4.jpg

 

20130609_202221kopia_zps5b6c5f37.jpg

 

20130609_202402kopia_zpse2457625.jpg

 

20130609_202240kopia_zps2c765541.jpg

 

Kilka szlifów kabiny. Wymieniłem kilka [naście] nitów i powoli idę z gradacją papieru do góry. Niedługo biały podkład i kolorki.

 

20130609_202523kopia_zps43383dd4.jpg

 

20130609_202456kopia_zpsf7f62e2c.jpg

 

20130609_202508kopia_zps76d6cc7e.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem robić z blaszek, ale potem doszedłem do takich wniosków -->

Tylko kto to będzie potem widział .
Miałem cieniutki polistyren, lepiej się klei i obrabia... Zgodzę się z Tobą, że na etapie warsztatowym takie metalowe dodatki wyglądają super.

 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dzięki.

 

Pobawiłem się trochę kabiną i wyszło średnio. Od początku zakładałem, że nie będę robił polerki. Gdyby to był jeden z moich cywili, byłbym bardzo zadowolony z takiego lakieru - delikatna skórka, łatwa do wyrównania papierami. Tutaj będzie musiała zostać. Może jak dodam brudzenie i srebrną biżuterię, będzie ciekawiej. Oprócz tego, trochę - niestety - widać moje łączenia na dachu i bokach. Tragedii nie ma, ale.... Ogólnie, myślę, że da się z tego zrobić przyzwoity model, ale tylko przyzwoity.

 

100_6945kopia_zps9b4dea77.jpg

 

100_6943kopia_zps499f44cb.jpg

 

100_6939kopia_zps9ded705b.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie nie jest tak źle jak piszesz, kolorki ciekawe ten srebrny to co to jest? Jak dojdą dodatki to będzie git a taka skórka to nie skórka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thnx. Kolory to trochę podejście "budżetowe". Miałem jakieś pozostałości w postaci sprayów tamki - granatowy TS53 i szary TS42 (light gun metal) - chciałem ykorzystać. Akurat ich połączenie przypadło mi do gustu. Zastanawiam się czy tego "daszku" nad przednimi szybami nie zrobić białego.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
MAAARTINI !!!!! nie śpij !! Dawaj dalej

 

Oj, przepraszam, nie zauważyłem tego posta. ;]

 

Garść z tego co do tej pory zrobiłem. Generalnie, sporo czasu zeszło mi na planowaniu jak mają iść przewody. Wydaje się to proste, ale nie jest. Przynajmniej dla mnie. To spaghetti w ramie, hamulcach i silniku powoduje u mnie zeza rozbieżnego....

 

Ćwiczę silnik. Dostał kolorki, trochę brudu (nie chciałem robić go na bardzo zajeżdżony, ale też i nie dziewicę). Oczywiście, będzie więcej kabli - chcę tylko psiknąć bezbarwnym, żeby toto zabezpieczyć. Tak to wygląda:

 

20130704_214915kopia_zpsf7c4ee2a.jpg

 

20130704_214818kopia_zpscfac1c8c.jpg

 

20130704_214736kopia_zpse0e1248a.jpg

 

20130704_214719kopia_zpsa415d105.jpg

 

Do poprawy są paski. Nie robiłem ich oddzielnie, jedynie "odchudziłem".

 

Poza tym, trochę wnętrza. Większość jest już zrobiona, ale wstawię zdjęcia jak skończę deskę i siedzenia.

 

Decha została delikatnie przerobiona - panel środkowy i szafka po prawej. Na górę pójdzie jeszcze CB.

 

20130704_214840kopia_zps7135b325.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przepraszam kolego, dlaczego ten Cummins taki zielony jest? Poza tym racja, porządne zaplanowanie przewodów to podstawa, żeby potem nie wyglądały na puszczona na żywioł. Pamiętaj o tym, żeby prowadzić je blisko powierzchni i żeby były dobrze umocowane. Życzę powodzenia i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

No i o to chodzi Powodzenia i spokojnie.

 

Dzięki Mark;]

 

A przepraszam kolego, dlaczego ten Cummins taki zielony jest?

 

Kurka, obawiałem się tego pytania bo wybierając kolor (pod hasłem "cummins nta 855" ) było ich całkiem sporo. Najwidoczniej źle wybrałem (z tego linku:

 

http://img.alibaba.com/photo/224210980/china_cummins_engine_NTA855_C360_HY5380_using_Special_vehicles.jpg )\

 

Sama farba to rozjaśniony szary, zdjęcia jakoś takie zielonkawe wyszły.

 

Zmieniać na żółty albo ten piaskowy?

 

***Dobra, znalazłem już chyba info i motorek będzie cummins beige, tzn. jak się uda taki dorobić.***

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Humbrol 93 dosyć blisko tego koloru jest według mnie. Może to pomoże? Pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię z humbrolem. Postanowiłem spróbować dorobić kolorek z tego co miałem pod ręką. Cóż, nie jest to szaro-zielony, może trochę bliżej tego:

 

http://twentywheels.com/imgs/a/a/j/b/z/1990_kenworth_k100e_8_lgw.jpg

 

Silnik po przemalowaniu i zabiegach różnych. Bez kabli, ale to dopiero po powrocie z wakacji. Strasznie mnie też drażnią te pasy - zobaczę, może jeszcze zastąpię je czymś innym.

 

IMAG0383kopia_zps3e8232e9.jpg

 

IMAG0381kopia_zpsc132ffe3.jpg

 

IMAG0384kopia_zpsc74e6a0d.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.