Jump to content

Nakładanie aerografem farby transparentnej (Smoke)


Recommended Posts

Witam,

 

wczoraj wieczorem pierwszy raz używałem farby transparentnej Vallejo Smoke (VALLEJO Model Color 70939 (181)) i miałem problemy z jej równym rozprowadzeniem aerografem.

 

Użyłem kilku aerografów (na co dzień nie sprawiają problemów), próbowałem z rozcieńczaniem i bez (choć konsystencja jest jak Vallejo Air). Mimo to po naciśnięciu spustu aerografu wypadała plamka, a potem już nic nie leciało (chyba, że cały czas zwiększałem przepustowość dyszy, co oczywiście jest możliwe tylko przez chwilę).

 

Efekt jest taki, że na testowych powierzchniach przezroczystych - szklanych i plastikowych - efekt jest bardzo nierówny i widać kapnięcia kropli.

 

Użyte aerografy - 2 piwaty (sprawne), jeden jakiś droższy (nie znam marki, rząd cenowy ok. 200 PLN).

Rozcieńczanie dedykowanym rozcieńczalnikiem Vallejo.

Ciśnienie robocze ok. 3,5 psi.

 

Nie wiem, co robię źle. Macie jakieś patenty na to?

 

I czy ta farba w ogóle nadaje się na filtr, czy powinienem kupić coś innego?

Link to comment
Share on other sites

Skoro powstał taki temat, przyłączę się z pytaniem.

Chciałem przyciemnić szyby w aucie (Citroen - Kubica). Kupiłem smoke Tamiyi. Malowałem aero.

Farbka za diabła nie chciała równo siadać. Tylko ściągała się w takie oczka, jakby szyby były tłuste.

Rozcieńczałem gunzowskim thinnerem (żółta etykieta)

Co możecie doradzić na przyszłość?

Co prawda miałem problem z kompresorem, bo momentami ciśnienie spadało mi do zera, ale z pomalowaniem całego autka jakoś sobie poradziłem.

Link to comment
Share on other sites

W takim razie cofam co powiedziałem o tamce, to jednak całkiem inny kolor.

Chciałem przyciemnić szyby w aucie (Citroen - Kubica). Kupiłem smoke Tamiyi. Malowałem aero.

Farbka za diabła nie chciała równo siadać. Tylko ściągała się w takie oczka, jakby szyby były tłuste.

Chyba sam sobie odpowiedziałeś, przede wszystkim odtłuścić szybę i polecam zakupić odolejacz do kompresora.

Link to comment
Share on other sites

 

qw4w.jpg

 

gunze, tamiya, vallejo

pierwsze dwa tak bez rozcienczania, valejo musiałem do aerografu rozrobić, bo sama z siebie to bardzo gęsta farba. na górze z aero, na dole pacnięte pędzlem

 

 

I to zdjęcie powinno się przykleić gdzieś dla potomnych z podpisem. Dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Myślę że nie koniecznie musi to być wina zatłuszczonych powierzchni. Sam nie tak dawno walczyłem z tym problemem. Konkretnie chodziło o przyciemnienie owiewki do F 16. Robiłem to Farbą Gunze rozcieńczoną Leveling thinnerem. Proporcja 1- farba / 3 rozcieńczalnik. I mam takie uwagi. Trzeba zwrócić uwagę aby nie dopuścić do zbyt grubej warstwy nałożonej farby. Zwłaszcza pierwszej warstwy. Bo wtedy zrobią się oka. Ja nakładałem mgiełką farby, ciśnienie max 1 bar. odległość ok 15 cm. szybkim ruchem. Przy większym ciśnieniu farbę rozdmuchniemy po powierzchni. Chodzi o to aby ta pierwsza warstwa chwyciła powierzchnię. W przypadku wypolerowanej wypukłej owiewki to bardzo ważne. Nie należy się zrażać że po pierwszej warstwie szkło zmatowieje. Ja odczekałem ok 2-3 minuty i położyłem następną warstwę, również delikatną mgiełkę. I tak nakładamy tyle warstw jak bardzo chcemy przyciemnić szkło. Zauważymy przy tym że z każdą następną warstwą odzyskujemy połysk i przejrzystość. Odczekałem 24 godziny pomalowaną powierzchnię przepolerowałem delikatną pluszową ściereczką i gotowe.

Najlepiej popróbować na starej owiewce. Podobno lepiej wychodzi jak malujemy wewnętrzną stronę tą wklęsłą, ale ja tego nie sprawdzałem.

Link to comment
Share on other sites

Chciałem przyciemnić szyby w aucie (Citroen - Kubica). Kupiłem smoke Tamiyi. Malowałem aero.

Farbka za diabła nie chciała równo siadać. Tylko ściągała się w takie oczka, jakby szyby były tłuste.

Chyba sam sobie odpowiedziałeś, przede wszystkim odtłuścić szybę i polecam zakupić odolejacz do kompresora.

Wiesz, gdybym podejrzewał, że szyba może być tłusta, to bym nie zadawał pytań. Szybę myłem płynem do naczyń. A jak na pierwszej zaczęło się tak dziać to poprawiłem pozostałe spirytusem. Odwadniacz mam na kompresorze i drugi dodatkowy na przewodzie. Podobno seperują również olej (tylko nie wiadomo skąd by się wziął). O innych odolejaczach nie słyszałem.

 

GEM pewnie masz rację, bo z powodu wady kompresora musiałem dać wyższe ciśnienie (ponad 2 bary).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.