Skocz do zawartości

Gorrrrący Czajniczek czyli Mi-2 1/48 od AeroPlastu


Sławko

Rekomendowane odpowiedzi

[...]

Jak chcesz mogę podesłać większe zdjęcie tego Czajnika jeśli Ci to coś pomoże.

Zdjęć nigdy za wiele, możesz śmiało podsyłać

Możesz też dodać do działu Walkaround dla potomności.

Na pewno będą przydatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Przyznam Sławku...chyba Sławku [...]

Nie chyba a na pewno - tylko tak po staropolsku mi się zapisało

[...] ta przednia część osłony silnika,bardzo ładnie ci wychodzi-mówię o tym wlocie...robię to akurat i się zastanawiam jak to zrobić aby było najprościej.

Jeśli masz jakąś stałą (niepłynną) masę szpachlową/rzeźbiarską to zawsze możesz spróbować tak jak to zrobiłem na stronie 1 tego wątku.

Sposób praco- i czasochłonny ale efekt całkiem niezły i sprawdzony.

Oczywiście przy pootwieranej osłonie trzeba będzie także i od środka sporo się napiłować i naszlifować.

Chyba, że znajdziesz lepszy sposób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...aby tylko od przodu ładnie to wyglądało-damy radę

Na pewno dasz radę

 

Coś tam drobnego w oczekiwaniu na blaszki podłubałem.

To małe "coś" zwane RIO wyszło mi tak (to małe białe obok to łepek szpilki krawieckiej dla porównania skali wielkości).

Niezbyt udane malowidło wykonałem zaostrzoną wykałaczką.

 

IMG_6910_kadrowane.JPG

 

Przymierzone do osłony na maskol (nie wiem czy aby nie jest trochę za duże):

 

IMG_6912_kadrowane.JPG

 

Popracowałem też trochę przy przekładni, przeszlifowałem wewnętrzną stronę wlotów powietrza do silników bo był tam niezbyt ładny rant.

Zamiast wycinać i pieczołowicie opiłowywać niektóre pręciki postanowiłem zastąpić odpowiednio przyciętymi wałeczkami firmy Plastruct.

 

IMG_6908_kadrowane.JPG

 

A tu przekładnia złożona do przymiarki w całość jeszcze bez przyklejenia górnej części:

 

IMG_6911_kadrowane.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to czarne na RIO to co to jest?????????? bo pierwszy raz cos takiego widze na RIO...

Wydawało mi się, że na zdjęciu, które zapodał tytus koniec jest właśnie czarny.

Makro bardzo uwydatnia niektóre rzeczy, w rzeczywistości okiem nieuzblojonym ledwo widac tę czerń.

Jeśli to powinno być całkiem srebrne to mogę to poprawić - zmyć/przemalować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa tego czujnika jest za gruba, w tym wlocie ciężko jest wydłubać taki kształt, w moim wlot został przedłużony z Poxyliny.

Proponuję wyciąć taką podstawę RIO z folii aluminiowej, ale takiej grubszej np. z tacki do żywności, jest cienka i nie będzie tak widoczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa tego czujnika jest za gruba, w tym wlocie ciężko jest wydłubać taki kształt, w moim wlot został przedłużony z Poxyliny.

Proponuję wyciąć taką podstawę RIO z folii aluminiowej, ale takiej grubszej np. z tacki do żywności, jest cienka i nie będzie tak widoczna.

dla mnie pomysł super...i nie trzeba będzie malować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa tego czujnika jest za gruba, w tym wlocie ciężko jest wydłubać taki kształt, w moim wlot został przedłużony z Poxyliny.

Proponuję wyciąć taką podstawę RIO z folii aluminiowej, ale takiej grubszej np. z tacki do żywności, jest cienka i nie będzie tak widoczna.

Wydłubanie tego kształtu we wlocie nie było aż tak trudne, wystarczyło na początku wymodelować mniej więcej odpowiedni kształt gdy masa była dostatecznie plastyczna. Potem gdy już dobrze stwardniała w ruch poszły pilniki iglaki. Z poxiliną tez powinno się udać.

Podstawa RIO gołym okiem wydawała się znośna ale po obejrzeniu tego w skali makro sam nabrałem wątpliwości.

A skoro wątpliwości zostały potwierdzone to spróbowałem jeszcze raz wykonać ten element od podstaw.

Folia z tacki pewnie nie jest złym pomysłem ale jakoś takiej akurat pod ręką nie miałem a i klej musiałbym pewnikiem CA użyć. Wybrałem więc nieco inne rozwiązanie.

Poprzednio zastosowałem płytkę HIPS o grubości 0,5 mm lekko przeszlifowaną. Tym razem postanowiłem wykorzystać płytkę HIPS o grubości 0,25 mm. Jakoś łatwiej mi się to tworzywo wycina, modeluje i klei przy pomocy cienkiego kleju Tamiyi. W operowaniu małymi dawkami kleju CA nie mam wprawy więc tym bardziej wolałem spróbować jeszcze w tworzywem sztucznym.

Tak do rodzinki oprócz prezentowanego już wcześniej RIO - v1 dołączyły RIO -v2 oraz RIO - v3 ( na zdjęciu od góry do dołu).

 

IMG_6913_kadrowane.JPG

 

Malowanie znaku ostrzegawczego oczywiście zrobię ale to już następną razą

Najlepszy wydał mi się RIO - v3 i ten przymierzyłem do osłony:

 

IMG_6914_kadrowane.JPG

 

Ten już chyba zostawię bo przez jego poprawianie reszta prac została wstrzymana a dobrze by było przed świętami skończyć cały model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz,że jak zrobiłeś pierwsze RIO,to myślałem,że ten znaczek ostrzegawczy to jakaś dedykacja np.dla żony,aby przymknęła oko na spędzane przez ciebie godziny przy swoim hobby?...normalnie byłbym przysiągł,że wymalowałeś tam serce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz zauważyłem co zmalowałem ... samo wyszło tak całkiem niechcący

A z taką dyskretną dedykacją na modelu to całkiem fajny pomysł, trzeba się nad tym zastanowić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, co zrobisz na końcu tego wlotu powietrza? Czy przekrój końcowy jest właściwy?

Pytam ponieważ w swoim wykonałem komorę silnika i wlot pow. jest na zewnątrz odsłonięty. Na końcu mam przekrój bardziej kołowy, to najwyżej spiłuję jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to jeszcze dokładnie nie zastanawiałem się co zrobić na końcu wlotu.

Trochę liczyłem na to,że będzie dostatecznie długi aby to co wewnątrz skryło się w mroku.

Z drugiej jednak strony planuję imitację siatki od góry zastąpić fototrawionkami a to już trochę światła do wewnątrz wpuści.

Przekrój najprawdopodobniej nie jest zbyt dokładnie odwzorowany, nie dysponuję odpowiednimi planami, a znalezione na konkurencyjnym forum zdjęcia za wiele nie pokazały (http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=14&t=36237&start=90). Wydaje mi się, że moje wykonanie jest trochę za krótkie ale mam nadal nadzieję, że wystarczająco długie by to jakoś wyglądało.

Wieczorem spróbuję zrobić przymiarkę osłony założonej na kadłub (wraz z przekładnią), pstryknę jakieś fotki i poddam ocenie przy okazji samemu się zastanawiając, czy to będzie dla mnie wystarczające.

Dzięki za cenne uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikele, tylko ja pytałem o wlot centralny, zdaje się że on służy do zasilania/chłodzenia innych agregatów. Ten wlot prowadzi do filtrów (chyba) i wyloty są właśnie na siatkach od góry.

Jeżeli nie będziesz miał nic przeciw wrzucę w Twoim wątku zdjęcie swojego wlotu i komory silnika.

Tak to wygląda:

 

812fe2059071e3d5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, było mi doczytać ;) Ale mam nadzieję, że zdjęcie silnika tak czy inaczej do czegoś się przyda

 

A wlot centralny to nie do filtrów żadnych, tylko do chłodnic oleju. Te trzy brązowe ustrojstwa to właśnie filtry oleju, skrajne dla silników, centralny do przekładni głównej. I w kanale wlotowym w widoku od przodu mroki panują, więc możesz go śmiało zaślepić na końcu i wycieniować na czarno, to powinno wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Jeżeli nie będziesz miał nic przeciw wrzucę w Twoim wątku zdjęcie swojego wlotu i komory silnika.

[...]

Nie mam nic przeciwko, po to są warsztaty by dzielić się doświadczeniami

 

Tutaj dobrze widać kształt kanału i miejsce gdzie się kończy

[...]

A tutaj widać wentylator, czyli to co jest widoczne na końcu kanału:

[...]

Świetne fotki, będą bardzo pomocne przy ocenie czy to co zrobiłem ujdzie w tłoku czy cosik jednak trzeba będzie poprawić.

A jak za bardzo będzie widać pustkę to i imitację wentylatora się dorobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymiarki osłony wypadły tak:

 

IMG_6916_kadrowane.JPG

 

Widać jednak dużo pustej przestrzeni przez ten otwór i nie wygląda to zbyt ładnie.

Skłaniam się do przedłużenia kanału wlotowego jeszcze o parę mm.

Jeśli dobrze zinterpretowałem zamieszczone fotki to kanał powinien kończyć się mniej więcej tam gdzie czerwona kreska:

 

IMG_6917_kadrowane2.JPG

 

Może wtedy nie będzie tej pustki wewnątrz az tak widać jak obecnie.

A jak nie to cóż ... dorobię wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam jak obiecałem dwa zdjęcia mojego Mi-2, którego dłubię. Niestety czasu brak, dzieci na dwór wołają więc model leży....... niestety.

Zdjęcia są poglądowe, należy szpachle wewnątrz wyrównać i łączenia w komorze wygładzić także tylko pokazuję co zrobiłem....ach a miał być prosto z pudła.....

 

Dolot jest z Poxyliny, nie miałem żadnej masy w stylu Milliput więc zrobiłem z tego co było. Wygląda na zdjęciu na nierówny, ale jest gładki także po malowaniu nie będzie widać innego materiału.

 

DSC00078.jpg~original

 

DSC00076.jpg~original

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poxilina to przecież także masa dwuskładnikowa, wystarczy teraz to tylko potraktowac pilnikami/papierem sciernym by, jak napisałeś, wyrównać i będzie dobrze

Od środka lepiej wygląda niż u mnie ale ja nie mam w planach zabudowy w komorze silnika więc nie muszę się starać

A może kolega da się namówić na własny warsztacik ?

Jak na razie nikt na forum jeszcze nie pokazuje zabudowy silnika w tym modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.