Skocz do zawartości

Sd.Kfz.2 Kettenkrad Late + 3,7cm PaK 36 Dragon


Krisownia

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie postanowiłem machnąć sobie keciokrada z armatką i załogą + jaką błotnistą podstawkę, chętnie usłyszę sugestie co do umocowania w historii itd. bo na ten moment jest to luźno zarysowany projekt. Sugestie co do malowaia figur chętnie widziane.

 

C_DRA6446_00.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw to mix starego z nowym, spasowanie samego pojazdu na 4, to jednak stary Dragon, więcej powiem jak dorwę się do figur bo są ponoć podrasowane. Jest kilka nowości jak wzmocniony widelec, kopuła z lampą z tyłu, wzmocnione burty w przedziale transportowym itp. Wiele spodziewam się po gąsienicach, pierwszy raz robię DS wyglądają b. dobrze, zobaczymy jak wypadną po założeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popodglądam z chęcią Co do osadzenia w czasie to po 1943 roku (na co wskazuje malowanie Kettenkrada) działka p-panc 37mm były uzywane pomocniczo i na drugorzędnych kierunkach działań raczej, bo wobec większości ruskich i alianckich czołgów były bezsilne. Osadziłbym je na Sycylii/Włoszech, ewentualnie w Jugoslawii lub przy oblężeniu Leningradu, bo tam jeszcze w miarę były do czegoś przydatne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co do osadzenia w realiach, to zdecydowanie stawiam na Grupę Armii "Północ". Duuużo błota!

A poza tym jeszcze w 1945 w Grupie Armii "Kurlandia" armaty 3,7 cm Pak stanowiły 25% całości armat ppanc na tym odcinku frontu.

 

Dzięki to bardzo pomocne, a jakieś publikacje w których mógłbym znaleźć więcej informacji i dokumentację zdjęciową? Wstyd się przyznać ale mało wiem na te tematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej informacji teoretycznych,. to chyba tylko w artykułach w prasie historycznej, bo dobrych opracowań książkowych nie znam.

 

Co do zdjęć... To słabiutko. Wydawnictwo Helion wydaje takie albumy fotograficzne Iana Baxtera i tam czasem są ciekawe fotki poświęcone zresztą walkom krajach bałtyckich, ale czy znajdziesz tam coś o Kettenkradzie i 3,7 cm Pak, to nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Zmiana koncepcji. Postanowiłem, że kettenkrad zasili moją dioramę z E-25, także PAK i te żenujące figury idą na razie na półkę. Zabrałem się od waloryzacji tego dargonowskiego bubla. Nie uwierzycie ale ten model jest tak najeżony błędami i uproszczeniami, że głowa boli, dlatego moja waloryzacja będzie tyle o ile, pojazd i tak będzie jedynie dodatkiem do dioramy a więc nie będę się starać odtworzyć 100% co i tak w tej skali jest nie możliwe. Poprawiać będę zatem największe błędy i uproszczenia.

 

Z największych baboli na które powinniście uważać jeśli kogoś najdzie ochota:

 

- widelec dragona po sklejeniu wg instrugcji układa się w V - elementy nie są równoległe - potrzebna korekta, poniżej nie moje zdjęcie bo zapomniałem zrobić ale babol wygląda tak:

 

110322063353667017864203.jpg

 

- instrukcja nie podaje gdzie wkleić haki holownicze a miejsca gdzie wg chińczyków one powinny być (zestaw kettenkrad with pupchen) jest złe haki są na wysokości koła zębatego i mogą być skierowane rzadziej w górę a częściej w dół, w b. starych wersjach były one na wysokości zbiornika paliwa ale ja robię wersją late.

 

- dragon nie dał tłumika!!! Należy dorobić.

 

- siodełko winno być na pałąku w kształcie podkowy a nie na samej rurze i do tego należy je obniżyć tak aby kierowca siedział w środku bez kolan na wierzchu jak uważają Chińczycy.

 

- należy rozdzielić i zamienić klapy na zasobniki (te z zawiasami) są one odwrotnie - te wystające rurki ze śrubką motylkową na szczycie powinny być "skierowane" na zewnątrz. Należy zrobić poprawne zawiasy.

 

- cały układ kierowniczy to jedno wielkie uproszczenie, wymaga gruntownej korekty - odsyłam do fotografii, ja zrobiłem tylko najważniejsze oddzieliłem kierownicę od pokrętła do ustawiania twardości amortyzatora gdyż to najbardziej razi, dodam, że dragon sprzedaje pojazd jako late a dał zwykły stary układ kierowniczy bez hydraulicznego amortyzatora, jedyne co zrobili to wyrzucenie reflektora i zastąpienie go płytka ale to tylko połowa modyfikacji, pełny late to - brak reflektora, hydraulik, blacha i brak rejestracji.... Sigh...

 

- Jak idzie o silnik to polecam dorobić wydech, pojemnik na wodę, cięgno przepustnicy, przewody paliwowe - znów masa detali sam musisz zdecydować co zrobić a co ominąć - odsyłam do książek.

 

- dźwignie zmiany biegów, hamulec ręczy wentylatory układy przeniesienia napędu należy podorabiać, zmodyfikować znowu odsyłam do zdjęć.

 

- hak holowniczy - to g.. co dał dragon to kpina, należy wykonać od zera,

 

- pulpit sterowniczy należy zeszlifować na zero i zrobić poprawnie.

 

- polecam wkleić klakson i butelkę na olej.

 

 

Poniżej zdjęcia tego co zrobiłem - tylko najważniejsze rzeczy - model to dodatek do dio i tyle mu wystarczy.

 

kettenkrad.jpg

 

kettenkrad%20(2).jpg

 

kettenkrad%20(3).jpg

 

kettenkrad%20(4).jpg

 

kettenkrad%20(5).jpg

 

kettenkrad%20(6).jpg

 

kettenkrad%20(7).jpg

 

kettenkrad%20(8).jpg

 

kettenkrad%20(9).jpg

 

kettenkrad%20(10).jpg

 

kettenkrad%20(11).jpg

 

kettenkrad%20(12).jpg

 

kettenkrad%20(13).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.