Skocz do zawartości

Iveco Magirus DLK 23-12 (Italeri 1:24)


Marak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 101
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dziękuję wszystkim za miłe słowa.

Kolejny mały postęp. Ciągle nie mam czasu i tempo jest słabe.

 

Podstawa pod drabinę po pierwszym podkładzie, aby wychwycić nierówności.

e_Iveco_13-11-14_02_zpsa0519792.jpg

 

e_Iveco_13-11-14_03_zps4545a57c.jpg

 

Na zdjęciu wyżej widać, że róg szafki mi trochę uciekł. Jak na złość gdy go kleiłem, brakło mi chińskiego "Super Glue" i kleiłem mocnym Pattexem, więc jest to już nie do naprawienia.

 

Drzwiczki szafek (żaluzje), po pogłębieniu linni lekko się wygły (po lewej), więc chciałbym przedstawić mój sposób na prostowanie.

Sposób bardzo prosty, ale skuteczny. Krzywe elementy kładę na prostej desce i mocno obciążam (czasem przykręcam lub przyklejam) aż

się wyprostują.

 

e_Iveco_13-11-15_01_zpsfc5ebaf4.jpg

 

Teraz całość zalewam wodą o temp. ok. 70-80 Celsjuszy. Potem studzenie zimną i już elementy są proste.

 

e_Iveco_13-11-15_02_zps2fd2e671.jpg

 

Na końcu przymiarka łoża do otwierania rolet. Estetyka nie jest tu konieczna, bo całość i tak bedzie zakryta.

e_Iveco_13-11-15_03_zps07920fd1.jpg

 

e_Iveco_13-11-15_04_zpsd3f7e4c3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny zlew

Może prostowałeś kiedyś karoserię i podpowiesz jak to zrobić?

Też myślałem o gorącej wodzie, ale nie wiem jak i na czym to położyć aby wróciła do swoich pierwotnych kształtów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Może prostowałeś kiedyś karoserię i podpowiesz jak to zrobić?

Też myślałem o gorącej wodzie, ale nie wiem jak i na czym to położyć aby wróciła do swoich pierwotnych kształtów.

Moje doświadczenie wzięło się ot tej renówki F1. Dość duży model (1:18) Hellera. Przy jego klejeniu tak zająłem się naciąganiem części (bo nie pasowały), że dopiero na końcu zauważyłem, iż model stoi na 3 kołach bo czwarte jest 5 mm w powietrzu. Tylny spoiler też był przekrzywiony tragicznie. Zdjąłem koła, położyłem na grubej sklejce. Dopiero położenie dwóch 5 kG młotków prostowało podłogę. Gdybym jednak w tym momencie rozgrzał model to młotek pewnie zapadł by się w plastik. Wykorzystując, że w F1 podłoga jest praktycznie płaska, przykleiłem klejem Super Glue podłogę do sklejki (przyciskając młotkami). Na drugi dzień do gorącej wody, studzenie i najgorsza część roboty to przy pomocy debondera, piłki i szlfierki Dremela - usunięcie sklejki.

Jednak udało się - model jak widzisz stoi na 4 kołach.

A_Renault_2004_F1_18_01_zpse3df3cd9.jpg

 

A_Renault_2004_F1_18_02_zpsc02d1a7c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zacznę się chwalić, pytanie do specjalistów ciężarowych. Mój zestaw ma trochę inne felgi z piastami niż oryginał:

 

e_Iveco_13-11-21_02_zps0b9063da.jpg

 

e_Iveco_13-11-21_03_zpsa9a75e54.jpg

 

Przejmować się tym, czy zostawić tak jak jest? Pytam w tym sensie, czy jak zmienię to za pół roku okaże się, że w oryginale też zmienią na inne i moja robota na darmo.

 

A teraz mały postęp. Przednia szafka gotowa do zamknięcia:

 

e_Iveco_13-11-21_05_zpsf09d3e99.jpg

 

I już zamknięta. Wokół żaluzji jeszcze duże szpary bo tam (po malowaniu) przyjdzie listwa wykończeniowa.

 

e_Iveco_13-11-21_06_zpscc575bb4.jpg

 

Zacząłem też moduł napędu drabiny. Jak pisał kolega TomaszDudek tu pole do popisu jest duże.

Po lewej tak wygląda to w modelu. Po prawej w oryginale.

 

e_Iveco_13-11-21_04_zps9c5c443c.jpg

 

Napęd bębnów jest przenoszony za pomocą łańcuchów. W modelu ma on przekrój 0,4 x 0,6 mm. Italeri dało po prostu pręcik plastikowy o tym przekroju. Jak zrobić by przypominał on łańcuch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam moje pytanie odnośnie piast i felg. Przecieź byli to szpece co mają to w małym palcu.

Postęp prac: głównie przerabiam elementy, więc nie ma co pokazywać. Ale skleiłem konstrukcję drabiny. Według mnie imponujaca, więc tak na szybko jedna fotka. Drabina bardzo mnie zdziwiła. Robiłem małe drabiny do dwóch innych modeli. Za każdym razem dzień roboty to piłowanie szwów, szpachlowanie dziur po wypychaczach itd. Tutaj potężna drabina sklejona w jedno popołudnie. Prawie nie było co czyścić. Najlepiej jakościowo odlany element całego modelu.

 

e_Iveco_13-11-27_01_zps3b01f5d4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było co czyścić ? popatrz dobrze mnie jeden dzień zajęło wyczysczenie jednego przęsła a co robisz z rolkami do lin zostawiasz czy robisz cos z nimi , a naciągi linowe robisz ?

Sam byłem zdziwiony, że tak fajnie odlali. Szpachlowałem może w sumie z 15 miejsc po wypychaczach, a jest ich setki, ale wszystkie na lekkim plusie, więc bardzo szybko wyczyściłem. Być może, że po tryśnięciu podkładem jeszcze parę miejsc wyjdzie.

Rolek, na razie, nie planuję wymieniać. Ręcznie takich nie zrobię. Chcę zrobić tylko liny i dokleić do rolek. Myślę tylko jak to zrobić, żeby dawało się drabinę wysuwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile długości ma ta drabina?

 

f_Iveco_13-11-28_01_zps07d0450e.jpg

 

f_Iveco_13-11-28_02_zps6bf5246f.jpg

 

I tu mam dylemat. Czy zrobić drabinę złożoną (traci urok)? Czy też rozłożoną (tylko gdzie ja postawię ten model? Lub zostawić możliwość wysuwania (tylko jak wtedy zrobić olinowanie?)

Poniżej jeszcze jedna fotka w powiększeniu. Jak widać, że nie widać: szwów, skurczy czy śladów po wypychaczy. Jak dla mnie, to najlepszy odlew Italeri jaki miałem w rękach. (Ta kreska wzdłuż między wzmocnieniami to tylko inny kolor po spiłowanym małym szwie.)

f_Iveco_13-11-28_03_zps0068fe5c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zrobić drabinę złożoną (traci urok)? Czy też rozłożoną (tylko gdzie ja postawię ten model? Lub zostawić możliwość wysuwania (tylko jak wtedy zrobić olinowanie?)

Coś za coś, jak to mówią. Po rozłożeniu drabina rzeczywiście wygląda imponująco, tylko bardzo trzeba uważać na kosz - jest bardzo delikatny; w moim modelu to najczęściej naprawiany element. Miejsca zajmuje sporo, podpory trzeba rozstawić. Zawczasu obmyśl sobie blokadę siłowników, bo te kołeczki, które dał producent, są do niczego. Ja zrobiłem ja ze spinacza odpowiednio wygiętego. Szacun za przeróbki, dzięki nim model nabiera życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Zawczasu obmyśl sobie blokadę siłowników, bo te kołeczki, które dał producent, są do niczego...

Dzięki za zwrócenie uwagi. Po zrobieniu kilku przewodów hydraulicznych to nawet chyba nie ma do nich dojścia.

... tylko bardzo trzeba uważać na kosz - jest bardzo delikatny...

No właśnie, a mnie korci, żeby osłony kosza zrobić siatkowe - tak jak w oryginale - ale boję się czy się wtedy nie rozleci.

 

Pytanie do MarcinM i TomaszDudek lub kogoś kto wie.

Czy wiecie jak powinno wygladać olinowanie drabiny? Ogólnie to sie domyślam, ale w szczegółach nie pasuje mi moje domyślanie do istniejących rolek na modelu. Np. W ogóle nie ma rolek na ostatnim przęśle drabiny, to jak ono się wysuwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Co prawda niewiele przybyło, ale czas przypomnieć o sobie.

Pomalowana paka, teraz moge brać się za dokończenie żaluzji na szafkach.

g_Iveco_13-12-10_01_zpsc142e3f5.jpg

 

Element podstawy drabiny (Niestety po nawinięciu i przyklejeniu lin okazało się na montażu, że powinny być nawinięte w odwrotnym kierunku i nie pasują mi teraz na rolkę prowadzącą. Jedną jeszcze naciągnąłem na rolkę, ale druga będzie szła obok rolki):

 

g_Iveco_13-12-10_02_zpsbdd94268.jpg

 

Bęben linowy:

 

g_Iveco_13-12-10_03_zpsb030402c.jpg

 

Dorobione elementy:

 

g_Iveco_13-12-10_04_zps3e279399.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dla odmiany postanowiłem powalczyc z kabiną.

1. Przygotowane elementy do sklejania:

 

h_Iveco_13-12-21_01_zpsf86075e7.jpg

 

2. Pierwszy etap:

 

h_Iveco_13-12-21_02_zps8d6afd31.jpg

 

3. To co było gotowe już sklejone. Miałem jeszcze przykleić dach, ale w ostatniej chwili przypomniałem sobie, że nie zrobiłem uchwytów na dachu i nad drzwiami:

 

h_Iveco_13-12-21_03_zps581bd2b8.jpg

 

4. Lewe drzwi postanowiłem zrobić otwarte, raczej nie otwierane bo nie ma miejsca na zawiasy (jeszcze przemyślę). Pierwszy etap odcięcie stopnia to pikuś:

 

h_Iveco_13-12-21_04_zpsd1c35a68.jpg

 

5. Obawiałem się, czy uda mi się bezboleśnie wyciąć drzwi, bo zostają bardzo cieńkie ramki, ale na szczęście ten etap zakończyłem sukcesem:

 

h_Iveco_13-12-21_05_zpsd5c89bf3.jpg

 

I to by było na tyle (jak mawiał prof. Stanisławski)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to leży na fotelach ??

Na fotelach leży druga moja porażka przy tym modelu.

Samochód w oryginale ma takie zwykłe pomięte szmaciane pokrowce na gumkach. Myślałem, że ręcznikiem papierowym zrobię imitację.

Jak widać nie wyszło.

A pierwsza porażka to próbowałem robic instalację hydrauliczną z żywicznych nakrętek i pręcików fi 1 mm. Po zrobieniu łańcucha z 5 nakrętek i 4 pręcików o łącznej długości 4 cm, nakrętki pękają pod własnym ciężarem. Nie przypuszczałem, że nakrętki żywiczne są tak kruche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec roku, więc czas na aktualizację.

Mark - na fotele zamówiłem kalki - zobaczymy jak wyjdzie, potem zostanie Twoja wersja.

Teraz zacząłem dłubać hydraulikę. Strasznie powoli to idzie, a co gorsza zdjęcia mam niekompletne i część przewodów nie wiem gdzie idzie.

 

i_Iveco_13-12-30_01_zps96efb8c9.jpg

 

i_Iveco_13-12-30_02_zpsca80a7f8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajefajna ta hydraulika. Skąd Ty masz te końcówki i inne drobiazgi. Przy okazji zapytam --- czy obiło Ci się o uszy czy któraś jednostka ma operacyjnego Neoplana ? Mam nowy pomysł na mojego Neoplana Citylinera.

 

Szczęśliwego Nowego Roku. Wszystkiego najlepszego, i Simby 8x8 na półce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajefajna ta hydraulika. Skąd Ty masz te końcówki i inne drobiazgi. Przy okazji zapytam --- czy obiło Ci się o uszy czy któraś jednostka ma operacyjnego Neoplana ? Mam nowy pomysł na mojego Neoplana Citylinera.

Szczęśliwego Nowego Roku. Wszystkiego najlepszego, i Simby 8x8 na półce.

Dziękuję za życzenia. Wzajemnie - Wszelkiej pomyślności i niegraniczonej kasy na modele.

O Neoplanie nie słyszałem, ale jak jest Trabant pożarniczy to może i Neoplan się znajdzie.

 

Odnośnie hydrauliki. Wszystkie elementy to płytki i profile z ABS-u. Profile Gościu sprzedaje na A..gro po 1 zł za 0,5 mb, więc kupiłem na zapas. Nie ma, niestety, sześciokątnych. Te kupiłem w Jadarhobby po 3,40 za 250 mm.

 

Przy hydraulice popełniłem 3 błędy. Opiszę ku przestrodze dla innych:

1. Miałem przez godzinę oryginalny samochód do dyspozycji. Natrzaskałem zdjęć - niestety, bez żadnego planu. Efekt - mam po kilka zdjęć prawie takich samych, a wielu elementów nie mam wcale.

2. Do budowy instalacji kupiłem 3 rozmiary żywicznych nakrętek za prawie 40 zł. Są fajne, ale na silnik, ramę itp. Do budowy instalacji nie nadają się absolutnie, bo są za kruche. Widać to na zdjęciach. Na tych wcześniejszych jest zrobiony komplet wyjść czarnych wężyków. Na ostatnim zostały się już dwa, nakrętki pękają pod ciężarem wężyków.

3. Nie chciało mi się rozrysowywac planu instalacji. Przymierzałem na modelu i zaginałem. Ale w wielu miejscach, żeby przymierzyć, trzeba najpierw uciąć, albo zagiąć, a potem to już można tylko wyrzucić jak jest źle.

 

Po nutce pesymizmu, moje małe odkrycie. Idealny przyrząd do zaginania profili na gorąco. Dzięki podgrzewaniu parowemu nie grozi stopienie plastiku. Wylot pary jest na tyle mały, że można podgrzewać precyzyjnie. Jak ktoś nie ma, może kupić żonie/dziewczynie na prezent i sam korzystać. Oryginał na zdjęciu:

 

j_Iveco_14-01-02_01_zps41d11190.jpg

 

Postęp prac. Zakończony pierwszy etap hydrauliki i przyklejony prawy bok. Teraz dalsza zabawa z hydrauliką.

 

j_Iveco_14-01-02_02_zps91832881.jpg

 

j_Iveco_14-01-02_03_zps970c6949.jpg

 

j_Iveco_14-01-02_04_zps4ab42e1d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.