RapToWny Napisano 2 Stycznia 2014 Share Napisano 2 Stycznia 2014 łół. Świetne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 2 Stycznia 2014 Share Napisano 2 Stycznia 2014 Przy takim świetnym potraktowaniu tematu hydrauliki, nie pozostanie Ci nic innego, jak unieść drabinę na stałe. Przymierzałeś siłowniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 2 Stycznia 2014 Przy takim świetnym potraktowaniu tematu hydrauliki, nie pozostanie Ci nic innego, jak unieść drabinę na stałe. Przymierzałeś siłowniki? Siłowniki mniej więcej mam spasowane. Nie do końca, bo góra nie była jeszcze zamontowana. Drabinę zrobię na stałe podniesioną bo jak pisałem wcześniej do d..y sobie zdjęcia zrobiłem. Jak widać poniżej: Ponieważ w oryginale drabina jest ruchoma to wszystkie przewody elektryczne idą w elastycznym peszlu (pokolorowanym na niebiesko). Podobnie powinno być z hydrauliką (pokolorowana na zielono). Na zdrowy rozum powinny być tu elastyczne węże, a są sztywne rury, więc drabina nie miałaby jak sie podnieść. Nie wiem jak to rozwiązano więc umocuję drabine na stałe i pociągnę rury tak jak widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 3 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2014 Dół podstawy praktycznie gotowy. Teraz pomalować z zewnątrz i mogę zakładać górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz_G Napisano 8 Stycznia 2014 Share Napisano 8 Stycznia 2014 Choć model magirusa nie znajduję się w moim top 10 tak Twój powala na kolana. Lubię zawsze patrzeć na tę relacje bo jest na co popatrzeć i nauczyć się tego i owego. Super wyszedł Ci ten czarny wąż. Z czego go zrobiłeś ? ze sznurka o ładnym splocie który ścisnąłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 9 Stycznia 2014 Share Napisano 9 Stycznia 2014 Piekna robota Marak, uwielbiam takie relacje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 9 Stycznia 2014 Share Napisano 9 Stycznia 2014 Bogactwo panie jedziesz dalej :() Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 9 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 9 Stycznia 2014 Choć model magirusa nie znajduję się w moim top 10 tak Twój powala na kolana. Lubię zawsze patrzeć na tę relacje bo jest na co popatrzeć i nauczyć się tego i owego. Super wyszedł Ci ten czarny wąż. Z czego go zrobiłeś ? ze sznurka o ładnym splocie który ścisnąłeś ? Na razie znów przestój (nadmiar zajęć). Ten wężyk to pozostałość po modelu "Unimog". Niestety, muszę go wyrzucić. Jest o ponad 1 mm za gruby i za sztywny, co chwilę rozwala mi hydraulikę. Jestem na etapie robienia nowego wężyka, z wentyla rowerowego owiniętego nitką, ale nie wiem czy pomysł wypali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MasterJanek Napisano 11 Stycznia 2014 Share Napisano 11 Stycznia 2014 Ładnie Ci idzie ta praca z tym tworzeniem osprzętu na modelu. Powodzenia przy dalszej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 12 Stycznia 2014 Share Napisano 12 Stycznia 2014 Ten wężyk to pozostałość po modelu "Unimog". Niestety, muszę go wyrzucić. Jest o ponad 1 mm za gruby i za sztywny, co chwilę rozwala mi hydraulikę. Jestem na etapie robienia nowego wężyka, z wentyla rowerowego owiniętego nitką, ale nie wiem czy pomysł wypali. A cienkie sznurowadło nie wystarczy? Splot podobny jak się przyjrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 14 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 14 Stycznia 2014 Dziękuję za zaineresowanie i wsparcie. A cienkie sznurowadło nie wystarczy? Splot podobny jak się przyjrzeć. Taki wariant miałem w odwodzie (tylko skąd wziąć okrągłe sznurowadło, jak teraz w sklepach same płaskie), ale w oryginale to jest peszel wyglądający jak rura do odkurzacza. Wydaje mi się, że udało się taki zrobić. Może komuś się przyda recepta. Na drut stalowy 1 mm naciągnąłem kawałek wężyka plastikowego 1,5 mm. Na to naciągnąłem wentylek rowerowy. Wentylek owinąłem grubszą nicią. Tu miałem małą wtopę bo zaplanowana dratwa okazała się za gruba, a żona wszystkie grubsze nici miała strasznie włochate, stąd na zdjęciach widać farfocle, a nie chciałem juz czekać. Nici posmarowałem rzadkim wikolem i jak wyschło wyciągnąłem drut i wężyk plastikowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 14 Stycznia 2014 Share Napisano 14 Stycznia 2014 No i gra. Nieżle wyszło. Czekam na finał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 16 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2014 Podstawa drabiny gotowa (prawie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 16 Stycznia 2014 Share Napisano 16 Stycznia 2014 Pięknie wygląda. Bardzo pozytywna masakra. Gratuluję . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 1 Lutego 2014 Autor Share Napisano 1 Lutego 2014 Wróciłem do kabiny. Gdyby nie ciąg pechów to miałbym ją skończoną, a tak jest prawie skończona, ale teraz znów będę miał tydzień przerwy wiec zmieszczam foto z jej budowy. Może w wolnych chwilach uda mi się pociągnąć lakierem i nakleić kalki które dostarczyła mi firma "Melius Manu". 1. Zabudowa wnętrza kabiny. Żałuję, że nie posłuchałem Mark666, który radził zmyć farbę z foteli. Może w realu nie rzucają się tak w oczy, ale na zdjęciach, gdy od kalek odbija się światło wyglądają bardzo nieciekawie. 2. Doklejona przednia ściana. 3. Fotele kiepskie, ale z hełmu jestem zadowolony (wystrugany z odpadów balsowych). 4. Tu zaczął się mój pech. Najpierw aero coraz gorzej pryskał. Kompresor wył, a z dyszy mało co leciało. Myłem kilka razy, a było coraz gorzej. Wyrzuciłem 2 mb przewodu od kompresora do aero (miałem taką przedłużkę). Powietrze zaczęło walić dwa razy mocniej a farby prawie zero. Rozkręciłem aero i znalazłem w dyszy włos z pędzla. Szczęśliwy wyczyściłem, złożyłem i... klapa całkowita, farba w ogóle przestała lecieć. Znów czyszczenie, sprawdzanie i dalej nic. W końcu zauważyłem, że dysza nie jest centryczna z osłoną dyszy. Zamiast równej przerwy naokoło, dysza z jednej strony dotykała do osłony. Poprawiłem, i tak dobrze aero nie psikał od nowości. Zwróćcie uwagę, na tę centryczność kto ma aero ze znakiem CE (Chiny Export). Jak skończyły się kłopoty z aero, to gdzieś mi zniknęła kupiona biała farba z Gunze. Trysnąłem więc białe pasy i kabinę olejną Revella. Gdy po dwóch dniach zacząłem malować kabinę na czerowno (Gunze C) to wszystko zaczęło się warzyć i efekt jak na zdjęciach poniżej. Zmywać już nie mogłem więc kilkakrotne czyszczenie i malowanie. A biała i tak zeszła prawie cała z taśmą maskującą. Więc pasy malowałem już pędzelkiem. 5. Dwa zdjęcia po pomalowaniu kabiny. Acha, udało mi się zrobić drzwi otwierane. Co prawda zawias trzyma się na słowo honoru, ale na razie działają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thombike Napisano 2 Lutego 2014 Share Napisano 2 Lutego 2014 Mimo wielu problemów jakie tu opisujesz to i tak cały wkład pracy i poziom wykonania kładzie na łopatki. Do tej pory chyba nikt nie odpowiedział na pytanie o koła, więc choć nie jestem w dziedzinie jakimś autorytetem, to jednak po przepracowanych 10 latach w firmie transportowej powiem, ze nie ma to raczej wielkiego znaczenia, gdyż średnio raz na 2-3 do 5 lat w pojazdach ciężkich trzeba wymienić całe komplety felg, ponieważ eksploatacja na naszych drogach w takim okresie czyni je zbyt zwichrowanymi, by dalej bezpiecznie jeździć. To też jeden z głównych powodów, dlaczego w PL nie sprzedają się piękne akcesoryjne, często chromowane felgi do ciężarówek. Można więc przyjąć, że w trudzie służby trzeba było je wymienić. Generalnie różnica tak naprawdę polega tylko na deklu (osłonie śrub mocujących), który w 1992 roku otrzymał forme jaką masz w modelu, a te prezentowane na zdjęciu montowane były w modelach do 1992. W mniejszych miejscowościach w Niemczech sporo jednostek jeszcze posiada takie wozy na wyposażeniu, większośc ma koła takie jak ten ze zdjęcia. Ale trafiaja sie też takie z bardziej współczesnymi osłonami. Wybór w pewnym sensie należy do Ciebie. Patrząc na to co robisz, sądzę, że jeśli podejmiesz się odtworzenia osłon z 1991r. to spokojnie sobie z tym poradzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 2 Lutego 2014 Autor Share Napisano 2 Lutego 2014 Thombike - bardzo dziękuję za informację o kołach. Chyba zostawię tak jak jest bo budowa modelu strasznie się przedłuża, a jeszcze dużo rzeczy do całkowitego zrobienia. Dzisiaj, mimo zajęć służbowych, nie mogłem oprzeć się pokusie naklejenia kalek, które zrobiła mi firma Melius Manu z tego forum. Kalki w pełni profesjonalne, dobrze kryją i bardzo delikatne. W pośpiechu krzywo nakleiłem napis Iveco, ale z reszty jestem zadowolony. Tu już z błotnikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 2 Lutego 2014 Share Napisano 2 Lutego 2014 Dobra robota. Gdy po dwóch dniach zacząłem malować kabinę na czerowno (Gunze C) to wszystko zaczęło się warzyć i efekt jak na zdjęciach poniżej. Gdybyś robił złomka, byłoby jak znalazł . Te kalki z italeri strasznie grube jak pamiętam, pewnie przez to napis magirus się błyszczy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek Napisano 2 Lutego 2014 Share Napisano 2 Lutego 2014 Super robota, super że "krajowa" wersja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 2 Lutego 2014 Autor Share Napisano 2 Lutego 2014 Marek i pozostali - dziękuję za pochwały. Dobra robota.Te kalki z italeri strasznie grube jak pamiętam, pewnie przez to napis magirus się błyszczy. Pozdrawiam. Kalki z Italeri rzeczywiście grube, ale okiem tego błyszczenia raczej nie widać. Tu kalka dostała lampą błyskową z bliska to się zaświeciła. Potem zdjecia będę starał robić się na dworze, ale teraz wieczorem chciałem szybko wrzucić fotki, bo od jutra nie bedę miał czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 3 Lutego 2014 Autor Share Napisano 3 Lutego 2014 SOS. Można by już wkleić silnik, ale wypadałoby go trochę zwaloryzować, bo będzie dobrze widoczny, zwłaszcza od strony skrzyni biegów. Nie mam pojęcia jednak jak ten silnik powinien wyglądać. Gdybym choć znał nazwę to pewnie google by mi pomogły. Jak wpiszę "silnik Iveco" to wyskakują całkiem inne siliniki. Bardzo proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MeliusManu Napisano 3 Lutego 2014 Share Napisano 3 Lutego 2014 Deutz F6L 613 http://client123.en.made-in-china.com/product/obJmQSvdbIkr/China-Deutz-Diesel-Engine-Deutz-F6L413F-.html http://www.albert-baas.nl/deutz.htm a tu do pooglądania ze szczegółami: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 4 Lutego 2014 Autor Share Napisano 4 Lutego 2014 Deutz F6L 613... Mój zachwyt nie da się wyrazić żadnymi słowami. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MeliusManu Napisano 4 Lutego 2014 Share Napisano 4 Lutego 2014 Bardzo proszę. Jeśli się przyda to jeszcze skrzyneczka. http://tablica.pl/oferta/skrzynia-biegow-zf-s6-90-CID5-ID3ckVt.html To wprawdzie nie jest jednoznaczne, ale błędu nie będzie bo raczej na pewno któraś z serii ZF-S6 a są bardzo podobne. Nie jestem fachowcem od skrzyń i mogę się mylić, ale prawdopodobnie jest tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 7 Lutego 2014 Autor Share Napisano 7 Lutego 2014 W pracy na razie spokój więc mogę wrócić do Iveco. To, niestety, taki żart czyli model złożony na sucho. W rzeczywistości sklejone jest tyle: Jak wcześniej koledzy mnie ostrzegali, w trakcie montażu okazało się, że wiele części nie pasuje. Np. wał napędowy za krótki o 4 mm, a wał napędu obrotu drabiny aż o 7 mm, ale totalna załamka spotkała mnie po przyklejeniu tylnej części błotnika i przymierzeniu kabiny: Szpara prawie centymetrowa. Mówiąc szczerze nie bardzo wiem co z tym zrobić. Jeżeli odetnę i przestawię, to będzie przeszkadzać mi rura wydechowa. Idę przespać temat, może rano coś wymyślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.