Solo Napisano 17 Grudnia 2013 Share Napisano 17 Grudnia 2013 Zamówiłem sobie ostatnio eduardowski fotel ACES II do planowanego w dalszej przyszłości modelu F-16CJ Block 50. Po niedługiej chwili zorientowałem się, że tenże fotel powinien także pasować do planowanego za niedługą chwilę A-10A Hobby Bossa i tu moje pytanie: czy aby na pewno? Z tego co wiem, A-10 we wczesnych wersjach (a taki jest mój, to A-10A Thunderbalt II) posiadały właśnie fotel ACES II, stosowany z małymi modyfikacjami w maszynach takich jak F-15, F-117 czy B1. Pierwsze prototypy i egzemplarze miały jeszcze stary fotel ESCAPAC, jednak później montowano w nich ACES II. Czy wskazany przeze mnie fotel Eduarda (jest to tzw. late version) można użyć w moim A-10? Ewentualnie jeśli nie ten to może użyć wersję earl, która co prawda od wersji late różni się chyba wyłącznie poduszką oparcia, ale jednak... Doradzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 17 Grudnia 2013 Share Napisano 17 Grudnia 2013 Ty chyba nie wiesz, że istnieje coś takiego jak monografia. To są takie książki i tam są różne informacje o samolotach. Dla ułatwienia, tak to mniej więcej wygląda. Więc może zanim założysz kolejny, niezliczony już temat to spróbuj jakieś informacje zdobyć samemu. Jeśli nie z literatury to masz przecież masę stron w internecie z takimi informacjami. Bo póki co, Twoje warsztaty powinno się nazywać "pracą zbiorową". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 17 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2013 Wiem, że są monografie, ale nie będę kupował tej konkretniej nie wiedząc co w niej jest. Mam na razie jedną firmy Arsenał i tam obawiam się, że nie znalazłem nic na temat który mnie interesuje. Druga sprawa, to - być może nie zauważyłeś - to jest forum dyskusyjne, na którym zadaje się pytania. Ile chce się pytań i ile chce się tematów, byle na temat. Nikt nie każe czytać. I nic na to nie poradzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 17 Grudnia 2013 Share Napisano 17 Grudnia 2013 Zawsze możesz ściągnąć PDFa z chomika aby zobaczyc Ci cie interesuje i ją później kupić. Co do samego fotela. Internet jest źródłem informacji. Jak "głupia" wikipedia nie pomoże, to strona producenta czy to samolotu, czy samego fotela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 17 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2013 Właśnie w internecie, na stronie ejectionsite.com jest opisane to co napisałem, ale siłą rzeczy nie ma informacji, czy wczesną wersję fotela Eduarda można używać do A-10 z początku lat 90. Dlatego pytam, może ktoś wie. W żadnej monografii tej informacji raczej nie znajdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seweryn Napisano 17 Grudnia 2013 Share Napisano 17 Grudnia 2013 Na 100 osób które zobaczą gotowy model może jedna się połapie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 17 Grudnia 2013 Share Napisano 17 Grudnia 2013 W żadnej monografii tej informacji raczej nie znajdę. To skombinuj sobie Aero-Technikę lotniczą nr 5/1990 Na stronie 26 jest zdjęcie ACES'a II używanego w Thunderboltach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 17 Grudnia 2013 Share Napisano 17 Grudnia 2013 no może dwie. fotel ACES II typ B był używany w F-15 A,C,E A-10A, F-117A, F-22A Do F-16 był w wersji A., a różnice pomiędzy fotelami A i B to nie wiem. Może wujek Google pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 17 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2013 Masz? To byłbyś uprzejmy...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 17 Grudnia 2013 Share Napisano 17 Grudnia 2013 Mam w wersji drukowanej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 17 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2013 Nie masz skanera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 17 Grudnia 2013 Share Napisano 17 Grudnia 2013 http://www.ejectionsite.com/a10seat.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 17 Grudnia 2013 Share Napisano 17 Grudnia 2013 Druga sprawa, to - być może nie zauważyłeś - to jest forum dyskusyjne, na którym zadaje się pytania. Ile chce się pytań i ile chce się tematów, byle na temat. Nikt nie każe czytać. I nic na to nie poradzisz. Solo nie wyłącza to z samodzielnego myślenia i zaradności. Pytania się zadaje jak już wszystkie możliwości się wyczerpało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 17 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2013 http://www.ejectionsite.com/a10seat.htm Moses, a co ja napisałem tutaj? Właśnie w internecie, na stronie ejectionsite.com jest opisane to co napisałem, ale siłą rzeczy nie ma informacji, czy wczesną wersję fotela Eduarda można używać do A-10 z początku lat 90.Dlatego pytam, może ktoś wie. W żadnej monografii tej informacji raczej nie znajdę. Dokładnie stąd czerpałem swoją wiedzę: ACES II był używany w A-10, jednak to była minimalnie inna wersja niż ta w F-16. Zdaje się, że chodzi głównie o wystające blachy do rozbijania szkła owiewki i boczne uchwyty katapulty. Sęk w tym, że w obu fotelach Eduarda dla F-16 nie ma ani tych "rozbijaczy", ani tych uchwytów. W sumie to chyba machnę ręką i wezmę ten fotle, a te rozbijacze i uchwyty dorobię samemu, to w końcu nie koniec świata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 17 Grudnia 2013 Share Napisano 17 Grudnia 2013 ACES II był używany w A-10, jednak to była minimalnie inna wersja niż ta w F-16.Zdaje się, że chodzi głównie o wystające blachy do rozbijania szkła owiewki i boczne uchwyty katapulty. Sęk w tym, że w obu fotelach Eduarda dla F-16 nie ma ani tych "rozbijaczy", ani tych uchwytów. brawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.