Skocz do zawartości

Fotel ACES II do A-10 oraz do F-16


Solo

Rekomendowane odpowiedzi

Zamówiłem sobie ostatnio eduardowski fotel ACES II do planowanego w dalszej przyszłości modelu F-16CJ Block 50.

Po niedługiej chwili zorientowałem się, że tenże fotel powinien także pasować do planowanego za niedługą chwilę A-10A Hobby Bossa i tu moje pytanie: czy aby na pewno?

Z tego co wiem, A-10 we wczesnych wersjach (a taki jest mój, to A-10A Thunderbalt II) posiadały właśnie fotel ACES II, stosowany z małymi modyfikacjami w maszynach takich jak F-15, F-117 czy B1. Pierwsze prototypy i egzemplarze miały jeszcze stary fotel ESCAPAC, jednak później montowano w nich ACES II.

Czy wskazany przeze mnie fotel Eduarda (jest to tzw. late version) można użyć w moim A-10?

Ewentualnie jeśli nie ten to może użyć wersję earl, która co prawda od wersji late różni się chyba wyłącznie poduszką oparcia, ale jednak...

Doradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty chyba nie wiesz, że istnieje coś takiego jak monografia. To są takie książki i tam są różne informacje o samolotach. Dla ułatwienia, tak to mniej więcej wygląda.

51KSK0X5GCL._SX258_PJlook-inside-v2,TopRight,1,0_SH20_BO1,204,203,200_.jpg

09.gif

 

Więc może zanim założysz kolejny, niezliczony już temat to spróbuj jakieś informacje zdobyć samemu. Jeśli nie z literatury to masz przecież masę stron w internecie z takimi informacjami. Bo póki co, Twoje warsztaty powinno się nazywać "pracą zbiorową".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że są monografie, ale nie będę kupował tej konkretniej nie wiedząc co w niej jest.

Mam na razie jedną firmy Arsenał i tam obawiam się, że nie znalazłem nic na temat który mnie interesuje.

Druga sprawa, to - być może nie zauważyłeś - to jest forum dyskusyjne, na którym zadaje się pytania.

Ile chce się pytań i ile chce się tematów, byle na temat.

Nikt nie każe czytać. I nic na to nie poradzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz ściągnąć PDFa z chomika aby zobaczyc Ci cie interesuje i ją później kupić.

Co do samego fotela. Internet jest źródłem informacji. Jak "głupia" wikipedia nie pomoże, to strona producenta czy to samolotu, czy samego fotela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w internecie, na stronie ejectionsite.com jest opisane to co napisałem, ale siłą rzeczy nie ma informacji, czy wczesną wersję fotela Eduarda można używać do A-10 z początku lat 90.

Dlatego pytam, może ktoś wie. W żadnej monografii tej informacji raczej nie znajdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnej monografii tej informacji raczej nie znajdę.

To skombinuj sobie Aero-Technikę lotniczą nr 5/1990

4374789_1024.jpg

Na stronie 26 jest zdjęcie ACES'a II używanego w Thunderboltach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa, to - być może nie zauważyłeś - to jest forum dyskusyjne, na którym zadaje się pytania.

Ile chce się pytań i ile chce się tematów, byle na temat.

Nikt nie każe czytać. I nic na to nie poradzisz.

 

Solo nie wyłącza to z samodzielnego myślenia i zaradności.

Pytania się zadaje jak już wszystkie możliwości się wyczerpało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moses, a co ja napisałem tutaj?

 

Właśnie w internecie, na stronie ejectionsite.com jest opisane to co napisałem, ale siłą rzeczy nie ma informacji, czy wczesną wersję fotela Eduarda można używać do A-10 z początku lat 90.

Dlatego pytam, może ktoś wie. W żadnej monografii tej informacji raczej nie znajdę.

 

Dokładnie stąd czerpałem swoją wiedzę: ACES II był używany w A-10, jednak to była minimalnie inna wersja niż ta w F-16.

Zdaje się, że chodzi głównie o wystające blachy do rozbijania szkła owiewki i boczne uchwyty katapulty.

Sęk w tym, że w obu fotelach Eduarda dla F-16 nie ma ani tych "rozbijaczy", ani tych uchwytów.

648008_1.jpg648001_1.jpg

W sumie to chyba machnę ręką i wezmę ten fotle, a te rozbijacze i uchwyty dorobię samemu, to w końcu nie koniec świata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACES II był używany w A-10, jednak to była minimalnie inna wersja niż ta w F-16.

Zdaje się, że chodzi głównie o wystające blachy do rozbijania szkła owiewki i boczne uchwyty katapulty.

Sęk w tym, że w obu fotelach Eduarda dla F-16 nie ma ani tych "rozbijaczy", ani tych uchwytów.

brawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.