skura82 Napisano 17 Grudnia 2013 Share Napisano 17 Grudnia 2013 Witam. Jestem na etapie zbierania materiałów i potrzebnych zestawów, aby powstał Sherman III "MAGNAT" z 6 Pułku Pancernego "Dzieci Lwowskich" kapitana Antoniego Kuczuk-Pileckiego, w czasie walk o miasteczko Piedimonte we Włoszech w maju 1944. Zamieszczam kilka archiwalnych zdjęć pozbieranych z rożnych źródeł: oraz szersze spojrzenie na okolice z MARKIZĄ, która powstała jakiś rok temu i jak wytrwam z MAGNATEM, to chce zrobić winietkę z dwoma czołgami. viewtopic.php?f=68&t=37743 Źródła, tylko do dyskusji "Monte Casino" M. Wańkowicza, "Na imię było jej Lily" Bb. Tymieniecki, "Od Acromy do zwycięzcy", Narodowe Archiwum Cyfrowe, film "Bitwy żołnierza polskiego - Monte Casino", Poligon nr1 styczeń - marzec 2006 Jak do tej pory wiem na 100%: -SHERMAN III (M4A2) -Gąsienice WE-210 -wczesne, grantowe wózki jezdne -wczesna wieża LB wczesna bez dopancerzeń Pierwsze wątpliwości: -kadłub DV? -osłona transmisji trzyczęściowa? -koła "szprychowe"? ...oraz wiele innych wątpliwości... ale to już dale w wątku ;) Mam nadzieję, że pomożecie mi w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej_LK Napisano 17 Grudnia 2013 Share Napisano 17 Grudnia 2013 merytorycznie może nie pomogę ale poza tym masz moje pełne wsparcie, drugi sherman bedzie pewnie tak samo piękny jak poprzedni. osłonę przekładni obstawiałbym jednoczęściową, trzyczęściowe są rzadkością na zdjęciach polskich shermanów, ale to takie zgadywanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 17 Grudnia 2013 Share Napisano 17 Grudnia 2013 Kibucuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumowy01 Napisano 17 Grudnia 2013 Share Napisano 17 Grudnia 2013 Pięknie drugi Sherman z II KP. Ja bym w przypadku tego pojazdu z wózkami M3 obstawiał kadłub DV i trzy częściową osłonę przekładni. Co do kół to jak wózki z M3 to i koła odlewane z otworami. Tu bym nie kombinował tylko kupił Granta /Lee z Mirage bo i wykorzystasz koło napędowe i tylne napinające. Gąsienice będą z OKB czy wykorzystasz blaszkę od Mirage(oczywiście na gąsienicę Grantowską. W każdym razie zasiadam w pierwszym rzędzie, jak są jeszcze wolne miejsca i kibicuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 18 Grudnia 2013 Share Napisano 18 Grudnia 2013 Na zdjęciach przodu pojazdu moim zdaniem wyraźnie widać, że osłona przekładni jest jednoczęściowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 18 Grudnia 2013 Share Napisano 18 Grudnia 2013 Osłona przekładnie jednoczęściowa. Na zdjęciu nie widać charakterystycznych łukowatych połączeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rhinoceros Napisano 18 Grudnia 2013 Share Napisano 18 Grudnia 2013 A kamuflaż? Ciemniejszy kolor na czarny mi nie wygląda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 18 Grudnia 2013 Share Napisano 18 Grudnia 2013 Kolory to bym obstawiał: Jasniejszy np. Mr. color 44 - tan Ciemniejszy coś z szarości jak german grey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skura82 Napisano 18 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2013 merytorycznie może nie pomogę ale poza tym masz moje pełne wsparcie, drugi sherman bedzie pewnie tak samo piękny jak poprzedni. osłonę przekładni obstawiałbym jednoczęściową, trzyczęściowe są rzadkością na zdjęciach polskich shermanów, ale to takie zgadywanie. Osłona przekładnie jednoczęściowa. Na zdjęciu nie widać charakterystycznych łukowatych połączeń. Niestety coraz bardziej się skłaniam do jednoczęściowej, obłej osłony transmisji, choć przyznaję, że wolałbym, żeby była trzyczęściowa, fajnie by wyglądały razem z Markizą na jednej podstawce, niby shermany, a jakie różne Pięknie drugi Sherman z II KP. Ja bym w przypadku tego pojazdu z wózkami M3 obstawiał kadłub DV i trzy częściową osłonę przekładni. Co do kół to jak wózki z M3 to i koła odlewane z otworami. Tu bym nie kombinował tylko kupił Granta /Lee z Mirage bo i wykorzystasz koło napędowe i tylne napinające. Gąsienice będą z OKB czy wykorzystasz blaszkę od Mirage(oczywiście na gąsienicę Grantowską. W każdym razie zasiadam w pierwszym rzędzie, jak są jeszcze wolne miejsca i kibicuję. Granta nie mam, ale mam żywiczne wózki "no name" od kolegi, wiec to nie problem, koła odlewane, "szprychowe" też gdzieś się jakieś znajdą, traki WE-210 zamówione u Milana, no i największa w tej chwili dla mnie zagwozdka, jaki to kadłub, totalnie nic nie widać, a swoją szosą, możliwe, że DV są zasłonięte przez na spawane traki Kolory to bym obstawiał:Jasniejszy np. Mr. color 44 - tan Ciemniejszy coś z szarości jak german grey A kamuflaż?Ciemniejszy kolor na czarny mi nie wygląda... Jeżeli chodzi o kamuflaż, to nie mam problemu, będzie taki jak na Markizie, czyli piaskowy i OD, bardziej mnie zastanawia dziwne dwie ciemne krechy, smugi, maźnięcia na lewym boku kadłuba, co to może być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumowy01 Napisano 18 Grudnia 2013 Share Napisano 18 Grudnia 2013 Aleś zadał temat aż mnie wzięło. Znalazłem kilka zdjęć tego wozu u Wańkowicza w "Bitwie o Monte Cassino" reprint wydania włoskiego w trzech tomach. Wywnioskowałem niewiele, prawie wiem trochę więcej niż po oglądnięciu zdjęć w temacie. Magnat miał odlewaną jednoczęściową osłonę przekładni, tylko której wersji ostronosą czy wcześniejszą obłą tego nie widać. Osłona była wymienna i z tego co czytałem to był to element komatibilny jeżeli takiego zwrotu można użyć ze wszystkimi Shermanami o małym kadłubie, więc wczesną skręcaną można było zastąpić z powodzeniem na odlewaną. Gąsienice prawidłowo odgadłeś, masz już zamówione i pięknie. Masz też wózki M3 koła odlewane z otworami możesz zabrać z zestawu UM, albo załatwić z Calibra 72. Gorzej bo Magnat tylne koło napinające także miał odlewane z otworami i tu kłania się Mirage z Grantem/Lee, albo wykorzystać takie koło z Shermana M4 Trumpetera. Doszliśmy do kadłuba zdrowy rozsądek by podpowiadał że powinien być najwcześniejszy DV przy zastosowaniu najwcześniejszego zawieszenia, jednak dzięki załodze która szczelnie obładowała kadłub gąsienicami niewiele tu widać na bank nie był wyposażony w spawane wieżyczki załogi (trochę widać z boku że były obłe) przodu nie widać za Chiny Ludowe. Wieża to chyba najprostrza sprawa nie powinno być wątpliwości pistol port z drugiej strony brak dopancerzenia. To w zasadzie tyle mojego wynurzenia, w tym temacie, już będę grzeczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.