jo Napisano 13 Czerwca 2010 Share Napisano 13 Czerwca 2010 Madeira T-72-120 różni się od Yatagana również wieżą, która jest standardową wieżą 72-ki. Dodano do niej niszę na pociski ,nowy dodatkowy pancerz,wymieniono SKO oraz zamontowano wieżyczkę dowódcy z t-80. W Yataganie dodano do spawanej wieży t-84 nisze na pociski oraz nowy dodatkowy pancerz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeira Napisano 13 Czerwca 2010 Share Napisano 13 Czerwca 2010 Zgadza się jo. I tak to właśnie otrzymuje się komplet informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szwabu87 Napisano 13 Czerwca 2010 Share Napisano 13 Czerwca 2010 No to i ja podziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peter Napisano 14 Czerwca 2010 Share Napisano 14 Czerwca 2010 Bodajże Afganistan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Mroczkowski Napisano 14 Czerwca 2010 Share Napisano 14 Czerwca 2010 Bodajże Afganistan. Chwile później sam doszedłem do tego wniosku, ale widać jak t-62 skończył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawell Napisano 14 Czerwca 2010 Share Napisano 14 Czerwca 2010 niemam zdjęć polskiego T-54 z tyłu. W ogóle trudno o zdjęcia z tego okresu pokazujące szczegóły. Fakt, większość zachowanych czołgów jest albo zmodyfikowana, albo zdewastowana. Kompletne i oryginalne uchwyty do świec i belki ma świetnie zachowany T-54A z muzeum w Lesanach, ale w Internecie chyba nie ma jego zdjęć (ja w każdym razie nie widziałem). Dokładne zdjęcia na pewno są w monografii T-54/55 wydanej przez WWP.Nie miała wkm przeciwlotniczego Według mnie miała. Jak wszystkie wersje T-54/55. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo Napisano 15 Czerwca 2010 Share Napisano 15 Czerwca 2010 Poszukuje zdjęć i rysunków WZT-2 ,oraz zdjęć MID-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 18 Czerwca 2010 Share Napisano 18 Czerwca 2010 10 sztuk pierwszych Rosyjskich i pierwsza seria nie miały wkm-u. Później był krotki okres gdy wkm-y były zdiete i zmagazynowane gdyż uważano ze nie spełniają swojej roli( zauroczenie rakietami). Szybko wróciły na swoje miejsce. Instalacja paliwowa była z tym ze zawór rozdzielczy był w środku po prawej stronie mniej więcej kolo pedału gazu. Uchwyty na beczkę były takie same jak w T-55 do świec podobne jak w T34. Zdiecie przedstawia czołg z 20 Dywizji pancernej. W głębi PT-76 z kompani rozpoznawczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 20 Czerwca 2010 Share Napisano 20 Czerwca 2010 Pojemnika na wieży nie miała bo nie było noktowizji. Ten pojemnik nazywał się skrzynka pokryw.Byly tam pokrywy do reflektorów podczerwieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo Napisano 21 Czerwca 2010 Share Napisano 21 Czerwca 2010 Żaden z Kolegów nie dysponuje zdjęciami WZT-2? To może IWT również na bazie T-55. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nawau Napisano 22 Czerwca 2010 Share Napisano 22 Czerwca 2010 sekundka w googlach;) http://sjponeill.wordpress.com/2010/05/19/hanging-in-there/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seine Napisano 22 Czerwca 2010 Share Napisano 22 Czerwca 2010 To Objekt 279. Znajdzeisz trochę więcej na http://en.wikipedia.org/wiki/Obyekt_279 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nawau Napisano 22 Czerwca 2010 Share Napisano 22 Czerwca 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nawau Napisano 23 Czerwca 2010 Share Napisano 23 Czerwca 2010 Ale z pytaniem np. " Jaki jest sens życia " nie pójdzie już wam pewnie tak gładko noo z tego co wyczytałem to podwójne gąsienice maja służyć pokonywaniu trudnego terenu jak bagna piaski itp oraz umocnień i zasieków..;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 23 Czerwca 2010 Autor Share Napisano 23 Czerwca 2010 Ale z pytaniem np. " Jaki jest sens życia " nie pójdzie już wam pewnie tak gładko noo z tego co wyczytałem to podwójne gąsienice maja służyć pokonywaniu trudnego terenu jak bagna piaski itp oraz umocnień i zasieków..;) Miały służyć... Projekt zarzucono. Kąt nachylenia pancerza miał być w okresie projektowania panaceum na nowe uzbrojenie przeciw-pancerne i na fale podmuchu przy wybuchu jądrowym. Sam układ jezdny stał się ślepą uliczką ze względu na skomplikowanie przeniesienia napędu i problemy przy naprawach i wymianie elementów zawieszenia. Prototyp stoi w muzeum w Kubince... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szwabu87 Napisano 1 Lipca 2010 Share Napisano 1 Lipca 2010 Srednica kol nosnych w BMD-3/4 jest taka sama jak w BMP-1/2 (upraszczajac - czy to sa takie same kola)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 2 Lipca 2010 Autor Share Napisano 2 Lipca 2010 To nie są identyczne "koła", widać to dobrze na zdjęciach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo Napisano 5 Lipca 2010 Share Napisano 5 Lipca 2010 W necie znalazłem takie foty polskich Goździków; Czy ta modernizacja objęła większą ilość maszyn? ,czy pojedyncze sztuki?, jaki był jej cel? i gdzie służą te maszyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 10 Lipca 2010 Autor Share Napisano 10 Lipca 2010 To nie jest modernizacja. To są doczepne elementy zwiększające wyporność przy pływaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo Napisano 10 Lipca 2010 Share Napisano 10 Lipca 2010 To nie jest modernizacja. To są doczepne elementy zwiększające wyporność przy pływaniu. Nie tylko elementy wypornościowe ,ale również pędniki wodne (czego nie widać na zdjęciach). W jakich jednostkach WP służą te maszyny,czy w te elementy można wyposażyć wszystkie maszyny naszej armii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 11 Lipca 2010 Autor Share Napisano 11 Lipca 2010 No tak, napisałem nie dość jasno... Jesli to nie jest modernizacja tzn że jest to normalne wyposazenie 2S1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo Napisano 11 Lipca 2010 Share Napisano 11 Lipca 2010 No tak, napisałem nie dość jasno... Jesli to nie jest modernizacja tzn że jest to normalne wyposazenie 2S1. Ja również niezbyt jasno zadałem pytanie ,chodziło mi oto czy wyposażenie wozów w te elementy jest stosunkowo łatwe i szybkie do przeprowadzenia? W elementach dodatkowych widać wiele gniazd mocujących ,zaś w wozach standardowych nie widać żadnych otworów ani gniazd do mocowania tych elementów:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wfm Napisano 14 Lipca 2010 Share Napisano 14 Lipca 2010 Cześć! Pokazany na fotografiach Goździk jest polską modernizacją opracowaną w Ośrodku Badań Uzbrojenia w Stalowej Woli w ramach tematu o kryptonimie „WOLFRAM”. Seryjne haubice w wersji morskiej były wykonywane w Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych Nr 5 w Poznaniu. Haubice te stanowiły wyposażenie jednostek desantu morskiego - 7 Brygady Obrony Wybrzeża, a później 8 Dywizji Obrony Wybrzeża, następnie trafiły do innych jednostek. Modernizacja polegała na: - zamontowaniu dodatkowych pływaków wypornościowych stanowiących jednocześnie ekrany hydrodynamiczne pędników gąsienicowych, - zastosowaniu reduktora pośredniego pochodzącego z transportera MT-LB wyposażonego w sterowany hydraulicznie lemiesz do samookopywania (dodatkowy odbiór mocy dla pompy hydraulicznej napędzającej pędniki), - wyposażeniu wozu w układ hydrauliczny sterujący i napędzający pędniki strugowodne (pompa hydrauliczna, rozdzielacz sterujący, silniki hydrauliczne pędników, zbiornik oleju, filtr oleju, ciśnieniowe przewody olejowe), - instalacji dodatkowych pędników strugowodnych, - instalacji kominków nad wlotami powietrza oraz wylotami spalin i powietrza (z układu chłodzenia), zabezpieczających przed zalewaniem wodą, - wykonaniu specjalnych uchwytów do mocowania lin cumowniczych (z prawej strony kadłuba). W wyniku modernizacji haubica „WOLFRAM” mogła pokonywać przeszkody wodne: - o dowolnej szerokości (oryginalna haubica 2S1 do 300 m), - o prędkości nurtu do 2,1 m/s (oryginalna haubica 2S1 do 0,5-0,6 m/s), - z prędkością maksymalną do 8 km/h (oryginalna haubica 2S1 do 4,5 km/h), - przy fali do 500 mm (oryginalna haubica 2S1 do 150 mm), - z pełnym wyposażeniem lądowym (oryginalna haubica 2S1 z amunicją zmniejszoną do 26 szt. oraz bez części wyposażenia z przedniego schowka). Pozdrawiam Witek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo Napisano 14 Lipca 2010 Share Napisano 14 Lipca 2010 Wfm dzięki za wyczerpującą odpowiedź .Kolejne pytane dla zorientowanych; czy WP posiada na wyposażeniu równiarki drogowe?Jeśli tak to jakiej firmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 14 Lipca 2010 Share Napisano 14 Lipca 2010 JO-posiadam instrukcje obsługi i sporo zdiec. Jak masz chęci skontaktuj się ze mną Marek M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.