Skocz do zawartości

Jeep Italeri 1:35, rewitalizacja


Lipstein

Rekomendowane odpowiedzi

Nowy - stary pojazd na warsztacie, poczciwy stary Willys. Na razie moczy się w krecie, zamierzam kupić do niego blaszki Eduarda. Szukam jakichkolwiek kalek z numerami ewidencyjnymi do niego, bo stare niestety zeżre kret.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

O widzę że Szanowny Kolega remontuje i modernizuje( do standardu E)cały park sprzętowy ,ja aktualnie też będę remontował moje 2 Hummery( do standardu EŻ). Z tego co wiem Edek do Italeri blaszek nie robi, robi do tego tamiyowskiego Maksa Bensona ale pasują problem jest tylko z deską rozdzielczą (jest minimalnie większa trzeba podpiłować,gorzej jakby była za mała).Będę to często zaglądał .Pozdrawiam M1A1(HA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale fajnie. Lubię te Twoje Bartku warsztaty czyli jak ze szrotu zrobić weterana, taki mini "Military bazar" lub "Warsztat Lipsteina" A tak na poważnie będzie typowy czy jakiś uzbrojony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Willysa zawsze dobrze podglądać. Jak się na coś zdecydujesz to z tamiyowskiego zestawu kalek, coś tam mi zostało.

 

8bgl.jpg

 

Wspólnie na pewno się uda dopasować. Blaszki słusznie wybierasz Edka, Aber jest trochę przekombinowany. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, wielkie dzięki za tak "głośny" odzew w sprawie kalek! Kalki z numerem ewidencyjnym udało mi się zdjąć, podobnie jak jedno oznaczenie 101AB 506, drugie zaginęło... Do etapu kalkowania jeszcze trochę, więc się w tej sprawie jeszcze odezwę. zakupiłem dzisiaj blaszki Edka, ale chyba trzeba było nabyć ten zestaw Verlindena... No nic, podziałam z tym, co mam, jest waloryzacja do 0,50cal, będzie na pewno lepiej

 

Zdjęcie archiwalne, bo model całkowicie rozebrany i wyczyszczony:

Jeep+Italeri+%25281%2529.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, dzięki za fotkę z kalką z tonażem (bridge plate), prysnę koło żółtym, a liczbę skądś wytrzasnę.

Model zrobię z otwartą klapą i właduję wszystkie blaszki do silnika, jakie będą w zestawie. Myślę też nad uchyloną szybą, choć w takiej konfiguracji niewiele będzie chyba widać....

 

Adams, co to jest standard E?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model całkowicie rozebrany i częściowo wyszlifowany. Zeszlifowałem też zestawową deskę rozdzielczą i tu mina: blaszka Edka jest o 1mm szersza, niż deska w modelu... Zastanawiam się, jak to ugryźć, trzeba będzie chyba przyciąć tą blaszkę po obwodzie lub przeciąć ją na pół w miejscu, gdzie jest miejsce na tabliczki znamionowe i w ten sposób zwęzić całość, bez przycinania i szlifowania...

Aparat na razie odmówił współpracy, więc fotek na razie brak, ale praca lekko posuwa się do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już to przerabiałem.Podam Ci przepis sklej półkę do podszybia w miejscu zegarów pomaluj na biało tło .Pomaluj blachę na kolor nadwozia przyklej od spodu film ze wskaźnikami, przyklej na super gluta do plastyku żeby z jednej i drugiej strony wystawało po tyle samo nadwyżkę spiłuj delikatnie drobnym pilniczkiem- bardzo mało rzuca się w oczy .PozdrawiamM1A1(HA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę pamiętał. Jako że mój aero robi mi psikusy, na razie stop prac nad malowaniem M8, bo nie chcę go zepsuć glutami wyplutymi z dyszy. Zyskuje Jeep, do którego zaczynam sukcesywnie doklejać blaszki. i tu problem: blaszek nie lutuję lecz kleję CA, posiadam rzadki wamod i jakiś rozlewany w Krakowie - pierwszy łapie sekundowo, ale z racji wieku szybko paruje, drugi czasem "puści". jakich Wy używacie? czym i jak lutujecie?

Prace wyglądają na razie tak:

 

IMG_3920.JPG

 

IMG_3921.JPG

 

IMG_3923.JPG

 

IMG_3925.JPG

 

IMG_3927.JPG

 

IMG_3929.JPG

 

IMG_3930.JPG

 

IMG_3931.JPG

 

przeszczep z harleya, szkoda go do motocykla, uzbroję za to dodatkowo Jeepa

 

IMG_3932.JPG

 

IMG_3933.JPG

 

 

będzie też radiostacja z zestawu blaszek, tylko jak załatwić kwestię ławki z tyłu (złożona, rozłożona?) i zrobienia kabli do anteny...?

IMG_3934.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, blaszki to lekka masakra bez zaginarki, oczywiście przy dłuższych elementach takich jak kątowniki, ceowniki, ale jakoś daje radę. deskę rozdzielczą przeciąłem, nakleiłem na polistyren i dokleiłem część z tabliczkami znamionowymi, podklejając filmem z zegarami. zegary zapuściłem dwa razy lakierem błyszczącym, wyszedł fajny efekt menisku wklęsłego, będzie lepiej z maskowaniem tego przed malowaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedź, na pewno skorzystam. znalazłem w sieci zdjęcia silnika, zabawa zacznie się na nowo pod maską, bo ma być podniesiona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do klejenia proponuję się zaopatrzyć w dwa specyfiki:

http://www.henkel.pl/kompletna-lista-produktw-loctite-6520.htm?countryCode=pl&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FDCW

Klej o obniżonej lepkości i przez to bardzo płynny i penetrujący. Podobny w działaniu do znanego wszystkim modelarzom EXTRA THIN firmy TAMIYA. Idealny do klejenia blaszek do modelu.

http://www.henkel.pl/kompletna-lista-produktw-loctite-6520.htm?countryCode=pl&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FDD8

Klej z dodatkiem gumy i zwiększonym czasie łączenia. Tworzy wyjątkowo trwałe połączenie i świetnie wypełnia drobne ubytki.

Świetny do klejenia blaszek ze sobą nawet jeśli powierzchnia klejenia jest wyjątkowo mała. Np. krawędzie. Świetnie się też nadaje do wypełniania drobnych ubytków modelu jako alternatywa dla szpachlówki.

Kleje najlepiej przechowywać w lodówce.

Do lutowania najlepiej używać pociętej skalpelem cyny (najlepiej bezołowiowej) 1mm (lub mniej) na drobne kawałeczki oraz dobrej jakości topnika typu "no-clean" np. takiego:

http://diolut.pl/topniki-pascie-do-lutowania-bezolowiowego-flux-amtech-lf4300tf-10ml-p-4042.html.

Można też z powodzeniem używać pasty firmy KOKI, ale tu uwaga bo są dwa typy. Ta właściwa dla modelarzy to SS4-M951DK. Ta druga znacznie gorzej sobie radzi z mosiądzem i tzw. białym srebrem.

To jednak tylko propozycje bo ilu modelarzy tyle technik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.