skala72 Napisano 27 Lutego 2014 Share Napisano 27 Lutego 2014 Na warsztat trafiły tankietki z serii Wrzesień 1939 oczywiście aby nie zakładać co chwila nowego warsztatu, tutaj będę pakował wszystko co mi się uda zrobić. Na chwilę obecną udało mi się złożyć: - TKS - TK-3 - Kfz.13 - C2P - Pz.I A - Pz.I B (kombinacja SdKfz 265 i Pz.I A) Modele które pokazane są szerszej widowni, nie są pomalowane, aby każdy mały modelarz widział jak wygląda złożony model, nie każdy z nich maluje. Jeden z TK-3 będzie posiadał "wnętrze". Jest to kombinacja C2P i TK3. Z C2P, który jest pod plandeką, zakosiłem elementy, które nie są widoczne i wykorzystałem do tankietki. "Wnętrze" jest dopasowane do gabarytów (wewnętrznych) modelu, więc ich wymiary są ... od czapy. Klapy włazów, to kawałki cienkiego plastiku z pudełka po czymś tam, a "kątownik" (to mosiężne) na którym opierały się klapy jest wykonany z kawałka blaszki PE. PS.1. Chciałem bardzo podziękować czołgistom Staśkowi i Mietkowi za udział w sesji zdjęciowej. PS.2. Dotarł aerograf, bardzo fajny, bo ma aż trzy dysze i trzy "igły". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtMac Napisano 27 Lutego 2014 Share Napisano 27 Lutego 2014 Znowu szalejesz!! Ten drugi karaluch będzie z radiostacją, czy kolejny? No właśnie, jak aero, wygląda świetnie, ale ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 27 Lutego 2014 Share Napisano 27 Lutego 2014 aby nie zakładać co chwila nowego warsztatu Jaaasne A czym ten temat różni się od tego: viewtopic.php?f=68&t=42225? Nawet zaczynają się tak samo: Modele które pokazane są szerszej widowni, nie są pomalowane, aby każdy mały modelarz widział jak wygląda złożony model Na chwilę obecną nie będę malował, ponieważ chcę aby potencjalny (mały) sklejacz widział jak on wygląda po złożeniu Aha, tutaj zapomniałeś napisać coś o ladzie lub o wystawie sklepu. Reklama dźwignią handlu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 27 Lutego 2014 Autor Share Napisano 27 Lutego 2014 (edytowane) Znowu szalejesz!! Ten drugi karaluch będzie z radiostacją, czy kolejny? Sam nie wiem, ale chyba nowy (??) No właśnie, jak aero, wygląda świetnie, ale ... Jeszcze nie wiem, może dzisiaj wypróbuję. Co do tej świetności, to mam nadzieję, że tak też będzie. aby nie zakładać co chwila nowego warsztatu Jaaasne A czym ten temat różni się od tego: viewtopic.php?f=68&t=42225? Dobra, pomogę tobie zrozumieć. Tam będą gotowce, tzn. sklejone i pomalowane wszystkie modele z serii "Wrzesień 1939", a tu co się dzieje przed ich pomalowaniem. W jednym temacie, aby nie powstało 79 topiców. Co do reklamy i marketingu, to każdy warsztat zawiera lokowanie produktu: firmy produkujące farby, kleje, szpachle, model, narzędzia, samego modelarza itd... Nawet jak pokarzesz stojak na farby, walizkę na narzędzia i lakier jaki stosujesz do paznokci. Teraz czaisz czacze? Edytowane 27 Lutego 2014 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumowy01 Napisano 27 Lutego 2014 Share Napisano 27 Lutego 2014 I znowu brak dokumentacji się kłania, tak to jest robienie modeli SF od kiedy TK,TKS posiadały pełną osłonę silnika wewnątrz, trza było wsadzić wnętrze z resoraka z Matchboxa było by równie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 27 Lutego 2014 Autor Share Napisano 27 Lutego 2014 Jesteś pewien, że nie posiadał osłony silnika (na 100%), nie uważasz, że to trochę dziwne??. Będę dzwięczny za zdjęcia wnętrza. Jak pisałem wcześniej, mam wiele zdjęć tankietek, ale za cholery wnętrza. Te które znalazłem w sieci, nie są kompletne. Z tego co piszesz, można wywnioskować, że masz zdjęcia tych oryginalnych tankietek, nie replik. Z góry dziękuję i czekam na fotkę(ki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumowy01 Napisano 27 Lutego 2014 Share Napisano 27 Lutego 2014 Była tam można by rzec pół osłona góra i część boków, fotki są w sieci trza szukać. Pozostałość wnętrza też nie do przyjęcia. Fotele do wymiany, brak chłodnicy, stelaża na amunicję i całego układu przeniesienia napędu. A co do owej osłony to pod nią powinien być silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 27 Lutego 2014 Autor Share Napisano 27 Lutego 2014 Była tam można by rzec pół osłona góra i część boków, fotki są w sieci trza szukać. Pozostałość wnętrza też nie do przyjęcia. Fotele do wymiany, brak chłodnicy, stelaża na amunicję i całego układu przeniesienia napędu. A co do owej osłony to pod nią powinien być silnik Arturze, nie wiem co sądzić, ale ... jeszcze raz ktoś napisze, że osłony na silnik w tankietkach nie było jest totalnym .... O siedzeniu w tankietce nie będę pisał, bo to zaliczyło niewielu, ale czy ty stałeś koło uruchomionej tankietki? Ja tak, mało nie ogłuchłem, teraz wyobraź sobie, dwóch typów siedzących w puszcze na sardynki, ocierających się o rozgrzany "do czerwoności" silnik, z wystającymi kablami? Tam musiała być pełna osłona silnika z izolacją po bokach. Zapytaj się jakiegokolwiek mechanika samochodowego i pokaż mu zdjęcie wnętrza. Pisząc że nie było kompletnej osłony silnika, robisz z konstruktorów i mechaników totalnych debili, nawet jak napiszesz o jakiś "osłonkach". Jak nie masz dostępu do tankietki, poproś kogoś, aby otworzył tylną klapę od Malucha i osiądź przy zderzaku. Ciekaw jestem czy nadal będziesz twierdził, że tam nie było osłony silnika? Co do szukania w sieci, to nie bądź aż tak cha..ki, zalatuje przedszkolem: Mam ale nie dam i już (foch). Zapewne są inni, którzy z chęcią by je poznali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 27 Lutego 2014 Share Napisano 27 Lutego 2014 Jesteś pewien, że nie posiadał osłony silnika (na 100%), nie uważasz, że to trochę dziwne??. Będę dzwięczny za zdjęcia wnętrza. Jak pisałem wcześniej, mam wiele zdjęć tankietek, ale za cholery wnętrza. Te które znalazłem w sieci, nie są kompletne. Z tego co piszesz, można wywnioskować, że masz zdjęcia tych oryginalnych tankietek, nie replik. Z góry dziękuję i czekam na fotkę(ki). ... jeszcze raz ktoś napisze, że osłony na silnik w tankietkach nie było jest totalnym .... O siedzeniu w tankietce nie będę pisał, bo to zaliczyło niewielu, ale czy ty stałeś koło uruchomionej tankietki? Ja tak, mało nie ogłuchłem, teraz wyobraź sobie, dwóch typów siedzących w puszcze na sardynki, ocierających się o rozgrzany "do czerwoności" silnik, z wystającymi kablami? Tam musiała być pełna osłona silnika z izolacją po bokach. Zapytaj się jakiegokolwiek mechanika samochodowego i pokaż mu zdjęcie wnętrza. Pisząc że nie było kompletnej osłony silnika, robisz z konstruktorów i mechaników totalnych debili, nawet jak napiszesz o jakiś "osłonkach". Jak nie masz dostępu do tankietki, poproś kogoś, aby otworzył tylną klapę od Malucha i osiądź przy zderzaku. Ciekaw jestem czy nadal będziesz twierdził, że tam nie było osłony silnika? Co do szukania w sieci, to nie bądź aż tak cha..ki, zalatuje przedszkolem: Mam ale nie dam i już (foch). Zapewne są inni, którzy z chęcią by je poznali. Miałem już więcej nie udzielać się w Twoich postach wrześniowych modeli, jednak piszesz z przekonaniem znawcy takie herezje, że jeszcze ten raz. W tankietkach TK-3 i TKS silnik nie miał pełnej osłony! Nie mieszaj ludziom w głowach przykładem Malucha! Gumowy ma rację. Są na to zdjęcia w Internecie, tylko trzeba się wysilić. Inne materiały rysowane z epoki też są! Jeśli nie masz materiałów dla swoich warsztatów modeli to nie upubliczniaj ich tak agresywnie. Skoro Ty nie pokazujesz swoich materiałów to dlaczego inni mają Ciebie dokształcać? Zapewne innym ktoś pomoże, ale jak widzisz Tobie nie spieszą się (patrz to pytanie o element przed silnikiem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtMac Napisano 27 Lutego 2014 Share Napisano 27 Lutego 2014 Raczysz chyba żartować, że Adam (skala72) nie udostępnia materiałów?? Popatrz sobie na inne posty, jeżeli posiada, daje linka lub wstawia zdjęcie(a). Ja również (i nie tylko) uważam, że w tankietkach była osłona silnika. Co do zdjęć, ja również nie posiadam takich gdzie widać wnętrze tankietki (TK-3/TKS), która jest w użyciu i widać silnik/wnętrze. Możliwe, że istnieją zdjęcia wnętrza tankietki TK-3,mogą to być jednak zdjęciami z warsztatu lub wykonane dla potrzeb dokumentacji technicznej czy katalogowej. PS. Adam, daj sobie spokój z tym forum, szkoda na nie czasu i życia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obalacz panzermitów Napisano 27 Lutego 2014 Share Napisano 27 Lutego 2014 Słyszysz Jarek? Zdjęcia i rysunki swoje, ale Pan Artur uważa, że osłona silnika była więc była, a Ty swoimi materiałami sobie możesz tyłek podetrzeć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 27 Lutego 2014 Share Napisano 27 Lutego 2014 Ja również (i nie tylko) uważam, że w tankietkach była osłona silnika. Dla porządku - Skala twierdzi, że osłona silnika była pełna. Skoro tak uważacie i lansujecie to na forum to gdzie dowody? Ja przedstawiam ten rysunek na obronę swojego stanowiska. rysunek z instrukcji TKS. Osłona to cześć 23. Od strony dowódcy silnik nie miał osłony. : A tu element 23 przed rozbitą tankietką: Skoro brak Ci argumentów, to przynajmniej nie namawiaj Skali do rejterady z forum, bo Ci tu dokuczają. Słyszysz Jarek? Zdjęcia i rysunki swoje, ale Pan Artur uważa, że osłona silnika była więc była, a Ty swoimi materiałami sobie możesz tyłek podetrzeć... Nie da rady, za mały rozmiar papieru i za twardy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 27 Lutego 2014 Autor Share Napisano 27 Lutego 2014 Dzięki serdeczne za materiał i chęci. Rysunek jaki zaprezentowałeś wyżej, ja znalazłem w całości wcześniej na stronie Derela i jest on opisany jako TKS, a nie TK-3 i nie ma na nim widocznego silnika, jak w przekroju TKS'a. Na rysunku przedstawiającym TK-3 widoczna jest osłona, a silnik jest zaznaczony delikatną linią przerywana. Na podstawie tego rysunku można wywnioskować, że silnik był zasłonięty w całości i dlatego do modelu TK-3 zapożyczyłem część "osłoniętego" silnika z fotelikami. Wnętrze TK-3: A tu rysunek techniczny wnętrza TKS'a na którym widoczny jest silnik z częściową osłoną z blachy po stronie kierowcy. Jeszcze raz dzięki Jarku, ale materiał jaki zaprezentowałeś tyczy się tankietki TKS, a ja szukam zdjęć wnętrza tankietki TK-3 (tej wcześniejszej). Posiadam monografię napisaną przez Pan Janusza Ledwocha, ale ona nie zawiera zdjęć(cia) w/w i poszukiwanego wnętrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 27 Lutego 2014 Share Napisano 27 Lutego 2014 Na rysunku przedstawiającym TK-3 widoczna jest osłona, a silnik jest zaznaczony delikatną linią przerywana. Na podstawie tego rysunku można wywnioskować, że silnik był zasłonięty w całości skoro wnioskujesz że silnik jest osłonięty w całości to jaką linią i w którym miejscu na rysunku jest ta właściwa osłona ? a co powiesz na takie zdjęcie: widać że głowica silnika nie jest niczym osłonięta. jest jeszcze coś takiego ale dość słabo widać tu tez głowica nie jest przykryta (a już na pewno nie żadnym półokrągłym płaszczem blachy jak w c2p) ( zdjęcia z odkrywcy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumowy01 Napisano 27 Lutego 2014 Share Napisano 27 Lutego 2014 Tak się teraz zastanawiam jak po udowodnieniu kwestii "osłony" ma się twoja wizja przedstawiona kilka postów wcześniej. Rysunki, przekrój TKS-a zamieszczony jest w co najmniej dwóch polskich dostępnych publikacjach. Więcej pokory chłopie, a wszyscy będziemy się wspaniale bawić na tym forum podziwiając prace modelarskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 28 Lutego 2014 Autor Share Napisano 28 Lutego 2014 a co powiesz na takie zdjęcie: widać że głowica silnika nie jest niczym osłonięta. Hmm, a to jest wnętrze TK-3?? Popatrz na kierownicę, z tego co widziałem na zdjęciach, rysunkach jest ona zupełnie inna, nie posiadały tego typu kierownicy, tylko takie jak prezentowane są w modelu(ach) i na rysunkach i w monografiach (J.Magnuskiego - "Karaluchu przeciw Panzerom" oraz J. Ledwocha - "TK-3/TKS") To "coś" jest chyba przy lewej burcie, a nie pośrodku, a w tankietkach nie widziałem części silnika w tym miejscu. Druga sprawa, to moje wnętrze tankietki, nie jest odwzorowaniem (o czym pisałem) wnętrza, tylko zaznaczeniem silnika i siedzonek. Aby wykonać "kopie" wnętrza tankietek (TK-3, TKS) trzeba zmienić cały model, ono porostu tam by się nie zmieściło. Zresztą i tak go nie widać, jak wsiądzie do niej "załoga" Druga sprawa, to w TK-3 były inne silniki niż w TKSach. Zobacz również rysunek TK-3 ze strony 16 (J.Magnuski - "karaluchy...) Silniki: TK-1: silnik Forda A, TK-2: silnik Forda T, TK-3: silnik Forda A , TKS: silniki Polski Fiat 122 w rożnych wersjach. Różniły się również gabarytami. Silnik w TKS zajmował dużo mniej miejsca w porównaniu z silnikami Forda. Porównaj jeszcze te dwa rysunki wnętrz. PS. a teraz ma być fun, idę pobawić się nowym aero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 28 Lutego 2014 Share Napisano 28 Lutego 2014 Wbrew pozorom JEST to TK3 ( widocznie jeden z pierwszych egzemplarzy) nie sugeruj się kierownicą tylko spójrz na kształt pancerza. To co widać to JEST górna część głowicy i jest na środku wg odkrywcy to ten sam wóz: Zamiast iść na prościznę wstawiając silnik fiata z osłoną, prosto z c2p może wystrugasz imitację silnika forda A ? (oczywiście pomniejszoną nieco aby załoganci się zmieścili) i będzie po kłopocie. Nadal nie pokazałeś gdzie na rysunku jest ta osłona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 28 Lutego 2014 Share Napisano 28 Lutego 2014 widać że głowica silnika nie jest niczym osłonięta. Hmm, a to jest wnętrze TK-3?? Popatrz na kierownicę, z tego co widziałem na zdjęciach, rysunkach jest ona zupełnie inna, nie posiadały tego typu kierownicy, tylko takie jak prezentowane są w modelu(ach) i na rysunkach i w monografiach (J.Magnuskiego - "Karaluchu przeciw Panzerom" oraz J. Ledwocha - "TK-3/TKS") Tak, to jest zdjęcie wnętrza TK-3. Kierownica jest jakaś inna, ale to nie przesądza o reszcie. Klakson również jest jakiś wcześniejszy i na planiku go nie ma. Co do planiku TK-3 to trzeba go traktować ostrożnie. W przeciwieństwie do planiku TKS, który pochodzi z instrukcji, ten TK-3 pochodzi z foldery reklamowego. Pokaz na nim, gdzie są zaznaczone skrzynki amunicyjne i jakiś stelaż na nie. Nie ma śladu po nich. Czyżby celowo? Drugi element - akumulator. Po co TK-3 miały z tyłu otwieraną płytę, pod którą na zdjęciach widać akumulator, skoro na tym planiku akumulator jest za siedzeniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 28 Lutego 2014 Autor Share Napisano 28 Lutego 2014 Nie samowita lekcja tankietkowa. Ten TK-3 pozostaje w wersji De Luxe z pełną osłoną silnika. Kolejny TK-3, który znajduje się na tapecie, będzie z wnętrzem z w/w dokumentacji, oczywiście nie całe wnętrze i ze wszystkimi detalami, ponieważ nie pomieszczą. Jeszcze jedna rzecz, na rysunku przedstawiającym TK-3, silnik jest obrysowany linią przerywaną, wygląda jakby był schowany pod osłoną (linia ciągła). Dobra, konie Babci ... trzeba brać się do roboty. PS. a ta kierownica mnie zaskoczyła, nie sądziłem, że gdzieś przetrwał model z początku lat '30 do 1939 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 28 Lutego 2014 Share Napisano 28 Lutego 2014 nie sądziłem, że gdzieś przetrwał model z początku lat '30 do 1939 roku. a co mieli go zezłomować bo nie przeszedłby przeglądu technicznego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 28 Lutego 2014 Autor Share Napisano 28 Lutego 2014 nie sądziłem, że gdzieś przetrwał model z początku lat '30 do 1939 roku. a co mieli go zezłomować bo nie przeszedłby przeglądu technicznego ? Nie, "poświęcić" np. na części zamienne, ale to nie jest aż tak ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 1 Marca 2014 Autor Share Napisano 1 Marca 2014 Rodzinny zjazd Tankietków: w oczekiwaniu na TK-W. Aby nie brudzić aero kilka razy i marnować farbę, na warsztat trafiła kolejna tankietka. Postaram się przerobić TK-3 na prototypową wersję "pierdziawki" z wieżyczką (TK-W), która bawi mnie do dzisiaj. Zdjecia: Fejsbuk Pierwszy krok: ścięcie góry Będzie fun!! PS. dla jednego zainteresowanego, nie jest to zdjęcie z lady, to zdjęcie z biurka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtMac Napisano 1 Marca 2014 Share Napisano 1 Marca 2014 A jednak, przeznaczeniu nie uciekniesz Wreszcie dojrzałeś do tego modelu. Ciekawe czy obrośnie taką samą "legendą" jak ten z RPMu, walczyłeś z nim ... trzy latka i ... Czy sprawdziłeś śrubo/nity w tankietkach o których pisał Magnuski? Może ktoś z was wypowie się, czy p. Magnuski pisząc, że pancerz w tankietkach był nitowany nie pomylił się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 1 Marca 2014 Autor Share Napisano 1 Marca 2014 Spoko, dam radę tej "pierdziawce", już widać postępy. Jeżeli chodzi o nity, to na razie cisza. Stoimy przy Magnuskim. Teraz ja mam pytanko, czy C2P były malowane tylko w kamo, czy były również jedno barwne (zielone)?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 4 Marca 2014 Autor Share Napisano 4 Marca 2014 Idąc za ciosem. TK-W and TK-S w/ KM wz.25 TK-S w/Puteaux SA 18 (TK-D) Ciekawostka: Tankietka TK-3 z działkiem 20mm W ramkach zaznaczyłem te ciekawostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.