Jump to content
Daz

CH-53D Marines - 1:48

Recommended Posts

Galeria skończonej maszyny, której powstawanie można zobaczyć w Warsztacie.

 

Podstawą do budowy był Ravell CH-53 GA w wersji niemieckiej. Główne przeróbki związane były z poskładaniem maszyny, czyli złożony ogon, złożony wirnik, dorobienie otwartych drzwi bocznych, sondy do tankowania i kamery na nosie (pomimo że nie do końca z tej wersji ;) )i oczywiście malowani i oznaczenia US Marines.

 

6uhm2q.jpg

 

jych3b.jpg

 

3jcw27.jpg

 

qp1l0j.jpg

 

pgm97u.jpg

 

wz8h9g.jpg

 

z7ukqj.jpg

 

6u7bpe.jpg

 

nvb4g5.jpg

 

mc0bq7.jpg

 

w9eyt0.jpg

 

ofzvka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładna praca! Bardzo go ubrudziłeś. Mnie się podoba!

 

pozdrawiam

Christain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ależ machina pięknie zrobiona i jakże pięknie pobrudzona.

Wygląda naprawdę imponująco.

Szkoda tylko, że zdjęcia troszkę nienajlepsze.

Taki piękny model zasługuje na piękne zdjęcia.

Pomyśl o białym tle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.... Dawno tu na naszym forum nic nie pisałem ale tym razem nie mogłem się powstrzymać. Smigłowiec piękny i w oryginale i w modelu . Widać że włozyłeś dużo pracy w jego wykonanie . Ale... no właśnie. Moim zdaniem przegiołęś z brudzeniem . Smigłowiec ten bardziej przypomina mi model maszyny z muzeum co stoi pod chmurką bardzo długi czas. Ja wiem że powłoka lakierniczaq w maszynach morskich szybciej ulega degradacji niz w maszynach lądowych ale nie aż tak. Nie odbierz tego jako krytykanctwo twojej pracy ale gdyby były bardziej subtelne slady eksploatacyjne na modelu bylby naprawde super. Szukałem w swoich zasobach i w necie potwierdzenia na tak bardzo mocne zuzycie malowania ale niestety nie znalazłem. Mimo wszystko szczerze gratuluje wykonania bo naprawde mi się podoba mimo tego co powyżej napisałem.

Pozdrawiam

Darek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest na co popatrzeć, choć ja bym się bał aż tak go wyeksploatować.

Dopiero wczoraj przekonałem się, jak duży jest to model...pierwszy, który oglądałem i macałem bez okularów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmm.... Dawno tu na naszym forum nic nie pisałem ale tym razem nie mogłem się powstrzymać. Smigłowiec piękny i w oryginale i w modelu . Widać że włozyłeś dużo pracy w jego wykonanie . Ale... no właśnie. Moim zdaniem przegiołęś z brudzeniem . Smigłowiec ten bardziej przypomina mi model maszyny z muzeum co stoi pod chmurką bardzo długi czas. Ja wiem że powłoka lakierniczaq w maszynach morskich szybciej ulega degradacji niz w maszynach lądowych ale nie aż tak. Nie odbierz tego jako krytykanctwo twojej pracy ale gdyby były bardziej subtelne slady eksploatacyjne na modelu bylby naprawde super. Szukałem w swoich zasobach i w necie potwierdzenia na tak bardzo mocne zuzycie malowania ale niestety nie znalazłem. Mimo wszystko szczerze gratuluje wykonania bo naprawde mi się podoba mimo tego co powyżej napisałem.

Pozdrawiam

Darek

 

a to kilka czyściochów znaleźionych w jakieś 30 sekund

 

157748_1.jpg

 

162480_1.jpg

 

ch-53e_65_1.jpg

lśni niczym psie .... ;)

 

hmh-466_xx_2.jpg

ufajdał się

 

ch-53e_70_4.jpg

 

Więc taki stopień brudzenia, w przypadku konia roboczego, latającego pomiędzy lotniskowcem a pustynią, nie widzę przeszkód

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoti - i właśnie cały w tym ambaras, aby chcieć to co jest na fotkach przenieść na model. Nie podlega dyskusji, że modele tych śmigłowców wspaniale nadają się do brudzenia. Rację ma tees, że coś nie gra. Różni się bowiem brudzenie modelu od odtwarzania na modelu rzeczywistych śladów eksploatacji. Widzę w dyskusji następujące nieporozumienia:

1. zarzut: "model jest zbyt pobrudzony", który zamieniłbym na: "model jest pobrudzony niezgodnie z rzeczywistością";

2. odpowiedź na zarzut "ależ przecież one są brudne" nie dostrzega, że to nie o fakt brudzenia chodzi, a o sposób.

Dobrze, aby tego rodzaju nieporozumień unikać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim za miłe sowa, ciesze się że się podoba Może rzeczywiście trochę za bardzo go pobrudziłem, ale zależało mi na efekcie właśnie takiej 15-20 letniej maszyny intensywnie użytkowanej w różnych warunkach środowiska, mniej więcej ja ze zdjęć, które Skoti wrzucił

Teppis, oczywiście że leci na podstawę lotniskowca razem z innymi, muszę tylko dokończyć część pokładu dla niego, a że nie jest mały, to trochę miejsca potrzebuje

 

Za poradą Solo wrzucam jeszcze parę zdjęć na białym tle

 

697xcu.jpg

 

3s2ztn.jpg

 

abi98v.jpg

 

i9c7tv.jpg

 

96olbm.jpg

 

9j5ebn.jpg

 

2zka9b.jpg

 

ye19cs.jpg

 

7z6mek.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I na płycie, ps. całość lotniskowca także się pojawiła w galerii o lotniskowcu

 

trpgfx.jpg

 

s7b8i2.jpg

 

36ji29.jpg

 

qlykex.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.