jiad Napisano 16 Września 2014 Share Napisano 16 Września 2014 Witam, Postanowiłem zbudować mój drugi model i zaprzyjaźnić się z blaszkami. Wybrałem stary i tani model i dedykowany zestaw blachy EDUARDa. W trakcie montażu zauważyłem że błotniki z tego zestawu powinny być naklejone na zeszlifowane błotniki modelu (jak już je usunąłem z modelu ). Dodatkowo te trawione mają błąd, są zrobione jakby w negatywie ( rąby są wystające, a nie linie). Więc wydaje mi się że może lepiej było ich nie używać. Ponadto musiałem dorobić zewnętrzną krawędź błotników, wyszły bardzo sfatygowane ( myślę że po podkładzie będzie lepiej widać gdzie doszpachlować/poszlifować). Niestety dowiedziałem się też że lutowanie elementów na modelu (hot air) nie jest dobrym pomysłem - nadtopiłem model w okolicy wizjera kierowcy. Ma ktoś może ciekawy pomysł czym to zamaskować, może jakiś worek z piaskiem? Moje kolejne pytanie dotyczy budowy (jako że moje doświadczenie jest bliskie zeru), czy elementy wyposażenia jak skrzynka poniżej, koło zapasowe i narzędzia przykleić teraz czy najpierw pomalować wszystko osobno i dopiero potem doklejać? Przy okazji tego modelu chcę się też nauczyć malować aerkiem. Jakich kolorów używacie do malowania drewnianych elementów ( skrzynki, narzędzia) ? P.S. Zabawa z blaszkami przednia i nabieram wprawy w klejeniu i lutowaniu ( przydała by się porządna lupa ) Postanowiłem też dołożyć 20 zł i wymienić lufy, te z zestawu nie przypominają luf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 16 Września 2014 Share Napisano 16 Września 2014 w tym miejscu siedział radiotelegrafista. Śmiało możesz go obłożyć workami. Ja swojego Pz II załatwiłem w ten sposób, że do tylnej skrzynki od środka (od strony gąsienicy) napakowałem do pełna szpachlówką. Rano zobaczyłem jak całość nabrała bezwiednych kształtów Próbowałem to naprawić ale wtedy poległem Z lufami świetny krok. Ponad połowa wartości modelu ale efekt jest rewelacyjny i znacząco poprawia wygląd modelu. Dobrze Ci idzie. Te białe ciapki to pewnie szpachlówka, prawda? Wygląda na nie wyszlifowaną co później bardzo będzie się rzucało w oczy. Drewno... sposobów jest mnóstwo. Poczytaj bo nie wiem który przypadnie Ci do gustu. Generalnie różne odcienie brązu i cieniowanie. Drobne elementy możesz śmiało dokleić po malowaniu ale przed wykończeniem (wash, filtry) o ile zdecydujesz się na ten etap. Jakie malowanie planujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 16 Września 2014 Share Napisano 16 Września 2014 Fajny model, też go robiłem i mam do niego sentyment. Sugerowałbym narzędzia pomalować osobno. Koło zapasowe to już zależy - gumowy bandaż zawsze można domalować na modelu pędzelkiem. Resztę chyba lepiej przykleić - poza kołami oczywiście. Te tez lepiej maluje się osobno. Jakie gąsienice planujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jiad Napisano 17 Września 2014 Autor Share Napisano 17 Września 2014 Dzięki za odpowiedź. Ciapki ze szpachlówki (na przodzie) były bo zdjęcia robiłem po nałożeniu pierwszej warstwy, już jest wyczyszczone. Co do malowania to wciąż się zastanawiam czy grau czy pustynny (skłaniam się ku temu drugiemu). Byłbym wdzięczny gdyby ktoś jednak doradził jakieś konkretne kolory do drewna ( z pactry, gunze H, lub vallejo). Z katalogu na ekranie monitora trudno ocenić faktyczny kolor. Na wymianę gąsienic chyba zdecyduję się później, jedyne jakie znalazłem to : BRONCO AB 3520 - 1:35 Pzkpfw. II Ausf.D (Early Version) Track Link Set - ktoś ich używał, warte swojej ceny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 17 Września 2014 Share Napisano 17 Września 2014 Na 100% nie jestem pewien, ale zasobnik na wieży był w wydaniu pustynnym. Zdaje mi się że w szarym malowaniu nie wystepował. Ale jak pisałem nie wiem tego na pewno. Z reszta pustynne wygląda lepiej. Tutaj masz mój warsztat może coś się przyda http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=87&t=28092&start=0 Ostatnio robię elementy drewniane maluję Tamiya XF-68 Wooden deck tan i potem traktuję róznymi farbami olejnymi w zalezności jaki kolor drewna chcę osiągnąć np. siena palona lub brąz Van Dyke. Są jeszcze Friule ATL-30. Ja miałem ruchome z Bronco, lae i tak skończyłe potraktowane klejem. Od tego momentu jak tylko mogę to stosuję friule. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jiad Napisano 11 Października 2014 Autor Share Napisano 11 Października 2014 Mała aktualizacja po przerwie. Też mi się wydaje że te zasobniki były u Romla, więc będzie na piaskowo. Na razie model sklejony i wszystkie kawałki gotowe na podkład. Na nadtopionym rogu powieszę hełm pustynny (widoczny na ostatnim zdjęciu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 11 Października 2014 Share Napisano 11 Października 2014 nie wiem czy dobrze widzę na tych zdjęciach ale wydaje mi się, że nadal wiele miejsc jest nieoszlifowanych. Szczególnie na błotnikach to widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jiad Napisano 6 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 6 Grudnia 2014 Wolno mi to idzie, kolor bazowy i kilka rozjaśnień: Błotników zalanych cyną już nie dam rady poprawić, może w dalszym etapie brudzenia coś się z tym zrobi. Doradzi ktoś jakim kolorem pomalować lufy? Na ostatnim zdjęciu moje pierwsze próby z lakierem do włosów. Potraktować ten tłumik jakimś washem czy może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymczaS Napisano 6 Grudnia 2014 Share Napisano 6 Grudnia 2014 Pomaluj czarnym kolorem lufy,będą dobrze wyglądać. Ja zardzewiały tłumik zrobiłem tak : pomalowałem tłumik kolorem brązowym,a potem na świeżą farbę dodałem szczyptę cynamonu. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 6 Grudnia 2014 Share Napisano 6 Grudnia 2014 Poprzez słabe oświetlenie modelu do zdjęć nic z tych rozjasnien nie widać. Za to zrobił się prawie CM z punktowym oświetleniem . Tłumik wyszedł dość ciekawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer Machine Napisano 10 Grudnia 2014 Share Napisano 10 Grudnia 2014 Super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jiad Napisano 23 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 23 Grudnia 2014 Ciąg dalszy. Kolor przyciemniłem filtrem z mieszanki sieny palonej i żółci kadmowej. Plakierowany sidoluksem, kalki położone. Lufy po pomalowaniu czarnym matem pactry były takie czyste i mało matowe, więc przetarłem je suchym pędzlem metalizerem (Gunze H stainless steel 213), który mogę z czystym sumieniem polecić każdemu kto nie próbował - sam maluje. Teraz pytanie, jakim kolorem robić wash? Van dyck chyba będzie za ciemny, może siena palona albo ich mieszanka? I co dalej? obicia przed czy po washu i jaki kolor będzie pasował do tego piaskowego? Panzer grau czy jakiś brąz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 23 Grudnia 2014 Share Napisano 23 Grudnia 2014 Van Dyke może być za ciemny. O ile dobrze pamiętam ja używałem Brown wash Mig-a. Co do obić to jeżeli będzie to brąz to polecam Vallejo German Brown Black Camo. Ja w swoim założyłem że pojazd był szary przemalowany na DAK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymczaS Napisano 23 Grudnia 2014 Share Napisano 23 Grudnia 2014 Ładnie,ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jiad Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 27 Grudnia 2014 Zrobiłem wash ze sieny palonej, co o tym myślicie? Im dalej w las tym więcej drzew. To mój drugi model i zaczynam myśleć, że robienie washa na błyszczący sidolux nie jest idealnym rozwiązaniem. Wydaje mi się, że na powierzchni satynowej farba zachowywała by się lepiej, jednak pod kalki musi być połysk. Macie jakieś sprawdzone patenty czołgowe jak to robić na przyszłość? Może sidolux dać tylko w miejscu kalek, a wash dawać bezpośrednio na matową farbę, albo po kalkach i sido przelecieć wszystko satynowym lakierem? P.S. W jakim kolorze były tropikalne hełmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 27 Grudnia 2014 Share Napisano 27 Grudnia 2014 Na mój gust kolor washa jest dobry. Ja zawsze robie wash na sido - nie bardzo wiem co Ci nie pasuje? Śliska powierzchnia jaką daje ci sido umożliwia farbie wpłynięcie w zakamarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polski_Czołgista Napisano 27 Grudnia 2014 Share Napisano 27 Grudnia 2014 Nom ładnie. Hełmy były takie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jiad Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 27 Grudnia 2014 Na następnym modelu sprawdzę wash na satynie (dwugłowy 7TP). A tego zalakieruję na mat i poćwiczę malowanie obić (ten ciemny brąz chyba będzie dobrym pomysłem - dzięki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jiad Napisano 2 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 2 Stycznia 2015 Efekty mojego pierwszego starcia z malowaniem obić. To jest jak orzeszki, jak zaczniesz malować to trudno przestać. Co myślicie o tym "wykonaniu"? Niestety zalewanie prawego reflektora klejem przemysłowym nie wyszło dobrze - jakieś patenty na wykonanie kloszy na przyszłość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymczaS Napisano 2 Stycznia 2015 Share Napisano 2 Stycznia 2015 Vallejo Still Water jest bardzo dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 2 Stycznia 2015 Share Napisano 2 Stycznia 2015 jak dla mnie super! Od siebie dodałbym sporo kurzu po zakamarkach oraz moim zdaniem musisz popracować nad gąsienicami bo w tej chwili jest to najsłabszy element modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jiad Napisano 3 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2015 Kurz suchymi pigmentami w kolorze piasku? Czy jakieś inne metody? Myślę nad zakupem gąsienic ogniwkowych z plastiku (chyba bronco), ale może jeszcze te pomęczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 3 Stycznia 2015 Share Napisano 3 Stycznia 2015 No proszę - stara wiekowa Tamiya, a model bardzo przyzwoity. Do reflektorów i wszelkiego szkła dobry jest ClearFix Humbrola.Skleja szklane elementy bez śladu, ale też można wyczarować szybkę! - http://www.mojehobby.pl/products/Humbrol-Clearfix.html Dodaj kurz i do kolejnego modelu. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 3 Stycznia 2015 Share Napisano 3 Stycznia 2015 W swoim modelu użyłem Bronco. Dużo lepiej wyglądają niż te z Tamki, ale trzeba poprawić koła zębate - inny rozstaw otworów i przy próbie założenia na koło rozpadały się. Na koniec i tak potraktowałem je klejem bo mimo iż pracujące to trzymające je w kupie piny są tak delikatnie że nie radziły sobie z tym kompletnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jiad Napisano 14 Marca 2015 Autor Share Napisano 14 Marca 2015 Myślę, że najwyższy czas kończyć ten warsztat. Dorzuciłem linę na przód i kanistry Tamiyi (moim zdaniem bardzo fajne). Muszę się jeszcze dokształcić z fotografii (denerwuje mnie ta głębia ostrości). Wewnętrzne krawędzie gąsienic wyszły na zdjęciach strasznie żółto, może od zbyt ostrego oświetlenia. Coś jeszcze poprawić w tym modelu? Aktualnie siłuję się z dwuwieżowym 7TP. Stara Tamiya była przyjemniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.