Stojkovic Napisano 25 Października 2014 Share Napisano 25 Października 2014 Witam, Jako zagorzały pancerniak postanowiłem raz oderwać się od pełzaczy i wykonać model F-16. Doświadczenie nikłe przy latających modelach, dlatego proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów, szczególnie ekspertów w dziedzinie F-16. Mały inbox poniżej http://www.cybermodeler.com/hobby/kits/has/kit_has_06110.shtml Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 8 Listopada 2014 Autor Share Napisano 8 Listopada 2014 Na pierwszy ogień poszła figurka pilota. Jeszcze w trakcie prac. Muszę dopracować spodnie i zrobić lekkiego washa by wyciągnąć detale. Kolejne odsłony już po ukończeniu prac w kokpicie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 6 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 6 Grudnia 2014 Witam, Kolejna aktualizacja. Pilot już u siebie na miejscu. Teraz to co najtrudniejsze, czyli dopasowanie największych elementów. Podpowiedzcie jak poradzić sobie z tymi szparami między skrzydłem a kadłubem? Szpachlować dissolved putty i szlifować jak w pancerce, czy macie inne patenty na uniknięcie zniszczenia linii podziałowych? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 6 Grudnia 2014 Share Napisano 6 Grudnia 2014 Jakąś masakrę z tego zrobiłeś ... Nie dało się lepiej dopasować, czy Ci się rozlazło przy klejeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 6 Grudnia 2014 Share Napisano 6 Grudnia 2014 Powod jest widoczny przy wew stronie klapy.. Kolega nie usunal nadlewki plastiku i mysle ze dlatego skrzydlo sie nie zeszlo z kadlubem. Ale widac tez straszne szpary przy polaczeniu gornej i dolnej czesci kadluba... Tu sie chyba klania brak docisku przy sklejaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 6 Grudnia 2014 Share Napisano 6 Grudnia 2014 Powod jest widoczny przy wew stronie klapy.. Kolega nie usunal nadlewki plastiku i mysle ze dlatego skrzydlo sie nie zeszlo z kadlubem. Ale widac tez straszne szpary przy polaczeniu gornej i dolnej czesci kadluba... Tu sie chyba klania brak docisku przy sklejaniu Tia... zostaje jedno - rozkleić i zrobić to porządnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 6 Grudnia 2014 Share Napisano 6 Grudnia 2014 Powod jest widoczny przy wew stronie klapy.. Kolega nie usunal nadlewki plastiku i mysle ze dlatego skrzydlo sie nie zeszlo z kadlubem. Ale widac tez straszne szpary przy polaczeniu gornej i dolnej czesci kadluba... Tu sie chyba klania brak docisku przy sklejaniu Tia... zostaje jedno - rozkleić i zrobić to porządnie! Zgadzam sie z przedmowca w 100-u %... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 6 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 6 Grudnia 2014 Model był sklejony i przytrzymany taśmą tamiy. Szkoda, że nie dałem fotki drugiej strony, która zeszła się idealnie i bez problemów. Powalczę jeszcze z tym bokiem, może się będzie dało docisnąć. Pierwszy model stricte lotniczy, więc weźcie to pod uwagę. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 6 Grudnia 2014 Share Napisano 6 Grudnia 2014 Model był sklejony i przytrzymany taśmą tamiy. Szkoda, że nie dałem fotki drugiej strony, która zeszła się idealnie i bez problemów. Powalczę jeszcze z tym bokiem, może się będzie dało docisnąć. Pierwszy model stricte lotniczy, więc weźcie to pod uwagę. Dzięki za pomoc. Bierzemy Ale nadlewki no to wiesz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 6 Grudnia 2014 Share Napisano 6 Grudnia 2014 Pierwszy model stricte lotniczy, więc weźcie to pod uwagę. Bierzemy Ale nadlewki no to wiesz.... ...ale przymierzyć i sprawdzić spasowanie przed klejeniem to podstawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 6 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 6 Grudnia 2014 Nadlewka już zeszlifowana, jednak nadal skrzydło w części która ma łączyć się z kadłubem nie przywiera prawidłowo. Chyba trzeba będzie miliputem wykonać te 1mm przedłużenia. Dzięki za podpowiedzi, jedziemy dalej z tematem. Kiedyś trzeba frycowe zapłacić w lotnictwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 6 Grudnia 2014 Share Napisano 6 Grudnia 2014 To sprawdz dokladnie styk skrzydla z kadlubem... Moze jest jeszcze jakas pierdolka ktora nie pozwala zejsc sie kadlubowi ze skrzydlem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 8 Grudnia 2014 Share Napisano 8 Grudnia 2014 Trzymam kciuki Za jakiś czas tez będę startował z jakimś latadlem ;) Trzeba będzie troszkę odpocząć od pancerki i spróbować czegos nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 8 Grudnia 2014 Share Napisano 8 Grudnia 2014 Jakis czas temu poszedlem w przeciwna strone z lotnictwa zrobilem jednorazowy "skok w bok" do pancerki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 13 Grudnia 2014 To może na początek małe sprostowanie, bo po czasie raz jeszcze czytając komentarze doszedłem do wniosku, że koledzy zinterpretowali fotkę z na sucho przyłożonymi skrzydłami jako że są one przyklejone na stałe. Mnie rozchodziło się o to, jak radzić sobie ze szparkami w tym miejscu generalnie, bym wiedział co zrobić po przyklejeniu. Dementuję te wrażenie i poniżej fotki już z przyklejonymi na stałe. Dysza silnika przyłożona na sucho do zdjęcia i konsultacji w sprawie koloru. Są malutkie szparki po ok. 0,5 mm przy miejscach łączenia elementów. Myślałem, by podziałać lekko szpachlówką dissolved putty lekko zalewając szczeliny i szlifując papierem. Słyszałem o rozwiązaniu na CA ale ciekaw jestem waszych porad. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 13 Grudnia 2014 Share Napisano 13 Grudnia 2014 Psiknij surfem z tyłu na łączenia.. Myślę, że będą jakieś szajsy... Może być CA, może być Surf ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 13 Grudnia 2014 Czy na Surf nada się ten MR. Surfacer 1000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 13 Grudnia 2014 Share Napisano 13 Grudnia 2014 Czy na Surf nada się ten MR. Surfacer 1000? U mnie się nadał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 13 Grudnia 2014 Share Napisano 13 Grudnia 2014 To może na początek małe sprostowanie, bo po czasie raz jeszcze czytając komentarze doszedłem do wniosku, że koledzy zinterpretowali fotkę z na sucho przyłożonymi skrzydłami jako że są one przyklejone na stałe. Mnie rozchodziło się o to, jak radzić sobie ze szparkami w tym miejscu generalnie, bym wiedział co zrobić po przyklejeniu. Dementuję te wrażenie i poniżej fotki już z przyklejonymi na stałe. Kolego stery wysokosci (tylne szkrzydelka) nie sa w F-16 pod katem prostym do kadluba. Stwru te sa mocowane pod katem. Jakim dokladnie to Ci nie piwiem. Niech wypowiedza sie bardziej obeznani jaki to ma byc kat Dysza silnika przyłożona na sucho do zdjęcia i konsultacji w sprawie koloru. Są malutkie szparki po ok. 0,5 mm przy miejscach łączenia elementów. Myślałem, by podziałać lekko szpachlówką dissolved putty lekko zalewając szczeliny i szlifując papierem. Słyszałem o rozwiązaniu na CA ale ciekaw jestem waszych porad. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 13 Grudnia 2014 Instrukcja nawet słowem nie wspomina nic o kącie nachylenia skrzydeł przednich czy tych z tyłu. Same przeszkody przy pracy z tym modelem mam jak na razie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 13 Grudnia 2014 Share Napisano 13 Grudnia 2014 Instrukcja nawet słowem nie wspomina nic o kącie nachylenia skrzydeł przednich czy tych z tyłu. Same przeszkody przy pracy z tym modelem mam jak na razie... http://www.tayyareci.com/amerikanucak/postww2/f-16f.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 13 Grudnia 2014 Share Napisano 13 Grudnia 2014 Chłopaki, statecznik płytowy, żadne tylne skrzydełka. Ja rozumiem, że nie każdy musi mieć profesurę z mechaniki lotu, ale minimum przyzwoitości by wypadało wykazać. Google nie gryzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 13 Grudnia 2014 Dzięki koledzy za pomoc przy statecznikach płytowych Przekleję to tak jak być powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 13 Grudnia 2014 Powinnobyć czyba tak: http://data.primeportal.net/hangar/bill_spidle/f-16c/F-16C-87-0336-BS-4.jpg Tak na modelu powinno być http://hsfeatures.com/features04/f16cgpds_1.htm Wszystko jasne, trzeba odkleić i poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 13 Grudnia 2014 Share Napisano 13 Grudnia 2014 Tylko zwróć uwagę, że na pierwszy zdjęciu to nie jest położenie neutralne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.