mariusz30003 Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Cześć Loga na błotnikach występują też we wczesnych WFM i WSK. nie mam na ten temat wiedzy. Domniemać mogę że takie elementy ozdobne stosowane mogły być przez wytwórnie tak by łatwo od tyłu rozróżnić kto na czym jedzie, bo wszystkie polskie motocykle z tamtych lat z tyłu wyglądają prawie tak samo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djmarcop Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 W końcu zebrałem się i wstawiam fotki: Te niedoróbki będą niewidoczne po pomalowaniu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz30003 Posted December 21, 2014 Share Posted December 21, 2014 Witam Panowie... Widzę że koledzy Marudek i Djmarcop robą bardzo wczesną SHLkę... mogę się pokusić i stwierdzić, że to model M03. Spytacie po czym to wiem... początkowo stosowano dostosowane do silnika S01 ramy pochodzące jeszcze z lat '30 i te serie motocykli oznaczano jako M01, M02. Następnie przez pewien czas stosowano ramy skręcane to był model M03 oraz pewna początkowa ilość sztuk modelu M04. Docelowo model M04 posiadał ramę spawaną która w niezmienionej formie przetrwała w modelu M05 (Warszawiance) i po znacznych przeróbkach (nowym opracowaniu) w WFMkach. Tyle moja wiedza... choć nie wykluczam iż mogę się mylić. PS chce ktoś rysunki przedniego zawieszenia do Warszawianki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inskript Posted December 26, 2014 Author Share Posted December 26, 2014 Ja oczywiście w tyle. Już od kilku dni miałem zamiar wrzucić moje zdjęcie ale dopiero teraz się przypomniało... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted December 27, 2014 Share Posted December 27, 2014 Ja oczywiście w tyle Jak to w tyle? Idziemy równo do przodu. Ten widelec ogarniesz raz, dwa. Zresztą nie ma się co spieszyć, bo potem nic nie pasuje (wiesz o czym mówię) Grunt, że ramę masz zrobioną na naprawdę wysokim poziomie. Tak trzymaj, a model będzie bezstresowy jak potem pokażesz go sędziom Mariuszu nie wiem jak chłopaki, ale ja po M03 będę miał SHL-ki dosyć na jakiś czas. Jeśli się zdecyduję na kolejny motor w 1:9 to będzie to na pewno coś innego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz30003 Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Czemu masz dosyć.... SHL to prosty motocykl trochę archaiczny ale piękny. Fakt z punktu widzenia dokumentacji to porażka ale nie dziw się wiele ciekawych pojazdów ma takie rzeczy w powijakach. Zawdzięczamy to ukochanej władzy zarówno tej z centralizowanej jak i obecnej. Kolejny motocykl mam nadzieję że polskiej konstrukcji... reszta ma już bogatszą dokumentacje. Najmniej opisana to WFM, WSKi to zależy początki to jak z WFM ale po 1967 zaczyna się rozjaśniać. FSM tu jest pole do popisu... zachowała się dokumentacja techniczna producenta. O Romecie też sporo jest. Pozostają inne demoludzkie jednoślady ale do nich zostaje tylko ta fotograficzna z sieci... choć powiem że mam dostęp do niemieckich maszyn ( SIMSON i MZ TS) Polecam WSKę B1 albo B3 z M21W2 też pomogę (leżakuje w częściach na półce). Ciekawe są też wersje sportowe i prototypy np M16-t czy M16 Formaero albo Rodeo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Witaj Mariuszu, Nie mam nic do SHLek. Ponoć prawdziwe piękno kryje się w prostocie, ale budowanie kolekcji z samych tylko podtypów jednego motoru. Jeśli będę robił model w 1:9 to będzie to Gil (o ile potwierdzisz, że wymiary są zdjęte z oryginału ). Jaskrawa kolorystyka tego motocykla będzie fajnym kontrastem do klasycznie eleganckiej SHLki. A oto moje ostatnie dokonania: 1 kierownica. 2. Bak (myślę, że będzie pasował też do WFM M05). 3. Rączka kierownicy. Sporo musiałem pokombinować, żeby w końcu znaleźć materiał o odpowiedniej fakturze. 4. Przednia lampa. Na razie przegrywam z odlewami z przezroczystej żywicy... A tak jak dotąd prezentuje się całość: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz30003 Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Gilek w wersji jakiej go zaprojektowałem poza nazwa i kilkoma detalami nie różnił się od innych wsk B3. Blisko 95% wymiarów bazuje na oryginalnej wsk którą posiadam. Jak zwykle służę pomocą w razie jakiś wątpliwości. Oprócz gila proponował bym kobuza albo sporta w yelowbahama. ;) Co do shl mogę prosić foto kierownicy z boku co jak na rysunkach z wycinanki. Pytam bo shlka miała specyficznie giętą kierownice (mewa w locie czy jakoś tak) Bak od shl bardzo się rożni od baku z wfm/wsk. Próbowałeś szkło lampy zrobić jako vakum (czy jak to się zwie). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Witam, Cieszę się, że wymiary Gila są tak dokładne. Teraz nie będę miał wątpliwości co do jego zakupu. Z kolejnymi motorami jeszcze poczekam. Z tego co widzę, to SHLka o którą mi chodzi różni się od naszego modelu tylko przednim zawieszeniem (teleskopy). Bak wydaje się identyczny. Zdjęcie kierownicy wstawię jak skończę robić osprzęt. Wczoraj wieczorem grzebałem przy manetce gazu. Będzie działać (tzn. wracać do pierwotnej pozycji). Podobnie sprzęgło i hamulec mam już zrobione tak, ze działają (i jestem z tego patentu bardzo dumny ). Vacu formowanie niestety odpada jeśli mają się odwzorować wszystkie detale. Są po prostu za małe, żeby się wytłoczyły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz30003 Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Model B3ki jest pierwszym moim modelem i swierdzone jest, że nie jest wolny od wad. Popełniłem w nim kilka błędów jednak nie wpływają one znacząco na budowę modelu. Kilka osób już go skleiło i to z dobrym efektem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Witam, Długi (jak na moje możliwości) urlop pozwolił trochę nadrobić zaległości przy modelu. Na początek obiecane zdjęcie kierownicy w rzucie z boku: A jak już miałem gotową kierownicę to nie mogłem się oprzeć, żeby zrobić jej osprzęt (mimo, że planowałem najpierw zrobić wszystkie części do pomalowania na czarny połysk). Na zdjęciu widoczne są też przednie mocowanie siodła kierowcy, mocowanie pompki, obudowa tylnej lampy i mocowanie tylnego błotnika. Wykonałem też puszkę na narzędzia. Pierwotnie planowałem, żeby się otwierała, ale nie mam już czasu kombinować z tłoczeniami. Brakuje jeszcze tylko dziurki w "kluczyku". Na razie tak prezentuje się to co dotąd wystrugałem: Mam też gotowy bagażnik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Super to wygląda Jak zrobiłeś te przetłoczenia np na bagażniku jeśli można wiedzieć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted January 14, 2015 Share Posted January 14, 2015 Jak zrobiłeś te przetłoczenia np na bagażniku? Witaj karambolis8 Te tłoczenia wykonałem na zimno na kopycie. Tak samo zrobiłem tłoczenia przedniego widelca (zdjęcia na 1 i 2 stronie tej relacji). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted January 14, 2015 Share Posted January 14, 2015 Kopyto z drewna, czy innego materiału? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted January 14, 2015 Share Posted January 14, 2015 Twardy CHIPS - przyrząd do tłoczeń widelca jest na zdjęciu na 1 stronie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Wysoko poprzeczka, prawie pod dachem stadionu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Witam Lipstein - po prostu "ni ma lipy" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djmarcop Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Witam, moje postępy jak na razie(sorki za jakość później wstawię lepsze): Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted February 14, 2015 Share Posted February 14, 2015 Witam, Od dawna nie wstawiałem zdjęć, ale prace nad modelem uparcie posuwają się naprzód: Siodło: Osłona łańcucha: Nareszcie udało się odlać upragnione szkło lampy Tak wygląda kompletny przedni reflektor (odbłyśnik wstawiony do środka ale jeszcze nie pomalowany): Pedał hamulca: Piasty kół: Połowa felgi: Błotniki (przód): (i tył) Teraz pracuję nad blokiem silnika. Malowanie zacznę jak już będę miał maski i kalki (na razie mam tylko taśmę Aizu 0,4 mm na szparunki). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Hej, Czy ktoś wie jak się zmienia biegi w SHLce? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Pytam, bo właśnie zrobiłem "skrzynkę biegów". i jest tak (kierunki w nawiasach wpisałem z pozycji luz): - jedynka (raz na dół) - luz - dwójka (raz do góry) - trójka (dwa razy do góry) Kopak też już działa. Brakuje mi jeszcze tylko dźwigni. PM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djmarcop Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Ja ci niestety nie pomogę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz30003 Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 Cześć Wam. Zgadza się w silnikach M01 biegi idą tak: Raz do dołu, dwa do góry i do góry trzy. Luz jest miedzy 1 a 2 biegiem. W większość mocykli jest taki rozkład. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kzugaj Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 Czekam z niecierpliwoscia jak poradzisz sobie z kolami i lancuchem:) Super robota az milo popatrzec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Dzięki za pomoc i doping. Prawdopodobnie po tym weekendzie będę miał skończony silnik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.