Jump to content
Inskript

SHL M04 1:9 na podst MODELIK 4/13 Przyjacielski projekt

Recommended Posts

Cześć

Loga na błotnikach występują też we wczesnych WFM i WSK. nie mam na ten temat wiedzy. Domniemać mogę że takie elementy ozdobne stosowane mogły być przez wytwórnie tak by łatwo od tyłu rozróżnić kto na czym jedzie, bo wszystkie polskie motocykle z tamtych lat z tyłu wyglądają prawie tak samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu zebrałem się i wstawiam fotki:

2014-12-13142700_zps5062b70e.jpg

2014-12-13142715_zpsf9c2133e.jpg

2014-12-13142747_zpscf786827.jpg

2014-12-13142805_zps805fde28.jpg

 

Te niedoróbki będą niewidoczne po pomalowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie...

Widzę że koledzy Marudek i Djmarcop robą bardzo wczesną SHLkę... mogę się pokusić i stwierdzić, że to model M03. Spytacie po czym to wiem... początkowo stosowano dostosowane do silnika S01 ramy pochodzące jeszcze z lat '30 i te serie motocykli oznaczano jako M01, M02. Następnie przez pewien czas stosowano ramy skręcane to był model M03 oraz pewna początkowa ilość sztuk modelu M04. Docelowo model M04 posiadał ramę spawaną która w niezmienionej formie przetrwała w modelu M05 (Warszawiance) i po znacznych przeróbkach (nowym opracowaniu) w WFMkach.

Tyle moja wiedza... choć nie wykluczam iż mogę się mylić.

 

PS chce ktoś rysunki przedniego zawieszenia do Warszawianki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja oczywiście w tyle.

 

Już od kilku dni miałem zamiar wrzucić moje zdjęcie ale dopiero teraz się przypomniało...

 

IMG_20141222_132536e_zpsb17ff060.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja oczywiście w tyle

 

Jak to w tyle? Idziemy równo do przodu. Ten widelec ogarniesz raz, dwa. Zresztą nie ma się co spieszyć, bo potem nic nie pasuje (wiesz o czym mówię) Grunt, że ramę masz zrobioną na naprawdę wysokim poziomie. Tak trzymaj, a model będzie bezstresowy jak potem pokażesz go sędziom

 

Mariuszu nie wiem jak chłopaki, ale ja po M03 będę miał SHL-ki dosyć na jakiś czas. Jeśli się zdecyduję na kolejny motor w 1:9 to będzie to na pewno coś innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czemu masz dosyć.... SHL to prosty motocykl trochę archaiczny ale piękny.

Fakt z punktu widzenia dokumentacji to porażka ale nie dziw się wiele ciekawych pojazdów ma takie rzeczy w powijakach. Zawdzięczamy to ukochanej władzy zarówno tej z centralizowanej jak i obecnej.

 

Kolejny motocykl mam nadzieję że polskiej konstrukcji... reszta ma już bogatszą dokumentacje. Najmniej opisana to WFM, WSKi to zależy początki to jak z WFM ale po 1967 zaczyna się rozjaśniać. FSM tu jest pole do popisu... zachowała się dokumentacja techniczna producenta. O Romecie też sporo jest. Pozostają inne demoludzkie jednoślady ale do nich zostaje tylko ta fotograficzna z sieci... choć powiem że mam dostęp do niemieckich maszyn ( SIMSON i MZ TS)

Polecam WSKę B1 albo B3 z M21W2 też pomogę (leżakuje w częściach na półce). Ciekawe są też wersje sportowe i prototypy np M16-t czy M16 Formaero albo Rodeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj Mariuszu,

 

Nie mam nic do SHLek. Ponoć prawdziwe piękno kryje się w prostocie, ale budowanie kolekcji z samych tylko podtypów jednego motoru. Jeśli będę robił model w 1:9 to będzie to Gil (o ile potwierdzisz, że wymiary są zdjęte z oryginału ). Jaskrawa kolorystyka tego motocykla będzie fajnym kontrastem do klasycznie eleganckiej SHLki.

 

A oto moje ostatnie dokonania:

1 kierownica.

P1010347.jpg

P1010346.jpg

 

2. Bak (myślę, że będzie pasował też do WFM M05).

P1010355.jpg

P1010375.jpg

 

3. Rączka kierownicy. Sporo musiałem pokombinować, żeby w końcu znaleźć materiał o odpowiedniej fakturze.

P1010348.jpg

P1010349.jpg

P1010350.jpg

 

4. Przednia lampa. Na razie przegrywam z odlewami z przezroczystej żywicy...

P1010369.jpg

 

A tak jak dotąd prezentuje się całość:

P1010365.jpg

P1010372.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gilek w wersji jakiej go zaprojektowałem poza nazwa i kilkoma detalami nie różnił się od innych wsk B3.

Blisko 95% wymiarów bazuje na oryginalnej wsk którą posiadam. Jak zwykle służę pomocą w razie jakiś wątpliwości. Oprócz gila proponował bym kobuza albo sporta w yelowbahama. ;)

Co do shl mogę prosić foto kierownicy z boku co jak na rysunkach z wycinanki. Pytam bo shlka miała specyficznie giętą kierownice (mewa w locie czy jakoś tak) Bak od shl bardzo się rożni od baku z wfm/wsk.

Próbowałeś szkło lampy zrobić jako vakum (czy jak to się zwie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Cieszę się, że wymiary Gila są tak dokładne. Teraz nie będę miał wątpliwości co do jego zakupu. Z kolejnymi motorami jeszcze poczekam.

 

Z tego co widzę, to SHLka o którą mi chodzi różni się od naszego modelu tylko przednim zawieszeniem (teleskopy). Bak wydaje się identyczny.

 

Zdjęcie kierownicy wstawię jak skończę robić osprzęt. Wczoraj wieczorem grzebałem przy manetce gazu. Będzie działać (tzn. wracać do pierwotnej pozycji). Podobnie sprzęgło i hamulec mam już zrobione tak, ze działają (i jestem z tego patentu bardzo dumny ).

 

Vacu formowanie niestety odpada jeśli mają się odwzorować wszystkie detale. Są po prostu za małe, żeby się wytłoczyły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model B3ki jest pierwszym moim modelem i swierdzone jest, że nie jest wolny od wad. Popełniłem w nim kilka błędów jednak nie wpływają one znacząco na budowę modelu. Kilka osób już go skleiło i to z dobrym efektem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Długi (jak na moje możliwości) urlop pozwolił trochę nadrobić zaległości przy modelu.

 

Na początek obiecane zdjęcie kierownicy w rzucie z boku:

P1010392.jpg

 

A jak już miałem gotową kierownicę to nie mogłem się oprzeć, żeby zrobić jej osprzęt (mimo, że planowałem najpierw zrobić wszystkie części do pomalowania na czarny połysk). Na zdjęciu widoczne są też przednie mocowanie siodła kierowcy, mocowanie pompki, obudowa tylnej lampy i mocowanie tylnego błotnika.

P1010399.jpg

P1010412.jpg

 

Wykonałem też puszkę na narzędzia. Pierwotnie planowałem, żeby się otwierała, ale nie mam już czasu kombinować z tłoczeniami. Brakuje jeszcze tylko dziurki w "kluczyku".

P1010401.jpg

P1010402.jpg

P1010403.jpg

 

Na razie tak prezentuje się to co dotąd wystrugałem:

P1010417.jpg

P1010418.jpg

P1010422.jpg

P1010428.jpg

P1010432.jpg

 

Mam też gotowy bagażnik.

P1010444.jpg

P1010441.jpg

P1010440.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak zrobiłeś te przetłoczenia np na bagażniku?

 

Witaj karambolis8 Te tłoczenia wykonałem na zimno na kopycie. Tak samo zrobiłem tłoczenia przedniego widelca (zdjęcia na 1 i 2 stronie tej relacji).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wysoko poprzeczka, prawie pod dachem stadionu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, moje postępy jak na razie(sorki za jakość później wstawię lepsze):

 

2015-01-25%2016.09.32_zpsmjcy8t0r.jpg

2015-01-25%2016.09.49_zpsanaeb4g7.jpg

2015-01-25%2016.10.08_zpskjiyzluc.jpg

2015-01-25%2016.10.21_zpsnnzbii1d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Od dawna nie wstawiałem zdjęć, ale prace nad modelem uparcie posuwają się naprzód:

 

Siodło:

P1010454.jpg

P1010455.jpg

 

Osłona łańcucha:

P1010456.jpg

 

Nareszcie udało się odlać upragnione szkło lampy

P1010458.jpg

 

Tak wygląda kompletny przedni reflektor (odbłyśnik wstawiony do środka ale jeszcze nie pomalowany):

P1010460.jpg

 

Pedał hamulca:

P1010461.jpg

 

Piasty kół:

P1010457.jpg

 

Połowa felgi:

P1010462.jpg

 

Błotniki (przód):

P1010463.jpg

 

(i tył)

P1010465.jpg

 

Teraz pracuję nad blokiem silnika. Malowanie zacznę jak już będę miał maski i kalki (na razie mam tylko taśmę Aizu 0,4 mm na szparunki).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytam, bo właśnie zrobiłem "skrzynkę biegów". i jest tak (kierunki w nawiasach wpisałem z pozycji luz):

- jedynka (raz na dół)

- luz

- dwójka (raz do góry)

- trójka (dwa razy do góry)

 

Kopak też już działa. Brakuje mi jeszcze tylko dźwigni.

 

PM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ci niestety nie pomogę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Wam.

Zgadza się w silnikach M01 biegi idą tak:

Raz do dołu, dwa do góry i do góry trzy.

Luz jest miedzy 1 a 2 biegiem.

W większość mocykli jest taki rozkład.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam z niecierpliwoscia jak poradzisz sobie z kolami i lancuchem:) Super robota az milo popatrzec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.