Bengal Napisano 21 Listopada 2014 Share Napisano 21 Listopada 2014 Witam, to mój pierwszy warsztat tutaj no i mam nadzieje, że nie ostatni. Chciałbym zrobić z waszą pomocą o to ten samolot Kupiła mi go żona w stanach ( w baaaardzo fajnym sklepie - zupełnie inny sklep niż u nas raczej to był bunkier niż normalny sklep modelarski ) Zamierzam się przyłożyć do niego i być może warsztat się przeciągnie w oczekiwaniu na aero. Parę zdjęć : Niestety nie znalazłem do niego żadnych dodatków, więc raczej będzie on prosto z pudła chyba, że coś sam zrobię :P Mam nadzieje, że ktoś popatrzy na ten warsztat choć do waszych "boskich" maszyn na pewno dużo mi brakuje. Dziękuje i serdecznie pozdrawiam w ten cudowny piątek B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 21 Listopada 2014 Share Napisano 21 Listopada 2014 Już wiemy, że masz Samsunga i otworzyłeś dwa kapslowane napoje! Pozdrawiam i powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 22 Listopada 2014 Share Napisano 22 Listopada 2014 witaj! model obecnie praktycznie niedostępny, taka Testorsowo-Italerowska ciekawostka razem z MiGiem-37 (obydwa nie istniały, takie SF producenta), będę zaglądał pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 3 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2014 Witam, żeby nie było, iż warsztat jest na jeden post dziś w przerwie od mojej mangusty psiknąłem dwie części na krzyż dodatkowo pokażę moją wstępną komorę pudełko z lidla jest jak najbardziej na plus Przepraszam za jakość zdjęć mam nadzieje, że mi jako amatorowi wybaczycie Pozdrawiam, B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 3 Grudnia 2014 Share Napisano 3 Grudnia 2014 Jako że piszesz, żeś amator to kilka porad: 1. Zeszlifuj (ewentualnie zaszpachluj i zeszlifuj) te ślady po wpychaczach w wannie kabiny. 2. na fotelu lakier Ci ściekł i masz zastygniętą kroplę lakieru między oparciem a siedziskiem. Zmyj to i pomaluj jeszcze raz, ale tym razem malując aerografem wykonuj płynne ruchy góra-dół, czy lewo-prawo tak, żeby strumień farby przelatywał Ci nad malowanym elementem. Bo na razie wygląda na to, że dyszę cały czas masz skierowaną w jeden punkt i stąd zacieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 3 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2014 1. na zdjęciach to wyszło bardzo ładnie ( te babole ) i muszę to poprawić. 2. niestety to nie było malowane aero tylko podkładem w spreju ale fakt muszę to poprawić. Na zdjęciach wszystko wychodzi co trzeba poprawić Dziękuje za pomoc Mikele. B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 3 Grudnia 2014 Share Napisano 3 Grudnia 2014 Jeśli nie masz jeszcze aerografu to zainwestuj. Naprawdę dobry sprzęt, choć no-name można kupić do 100zł i takich cudów jak z tym malowaniem ze szpraja powinieneś uniknąć. Co do szlifowania śladów po wpychaczach i innych takich - jak Ci się będzie wydawać, że po pomalowaniu jakiś taki badziew może być widać to bądź pewny,że będzie go widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 3 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2014 Co do aero to tylko czekam na mikołaja tzn żonę http://allegro.pl/ultra-aerograf-hs-harder-steenbeck-akcesoria-i4793176981.html http://allegro.pl/wydajny-kompresor-do-aerografu-z-butla-3l-as-186-i4776991589.html No już zauważyłem na swojej manguście, że to co okiem nie widać to będzie to widać na zdjęciu Ale to moje dopiero początki więc proszę o wyrozumiałość A jeśli mogę zadać pytanie czym usunąć : B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 6 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 6 Grudnia 2014 Witam, kończąc mangustę i powoli robiąc F19 chciałbym pokazać co mnie czeka w przyszłości F/A-18 to jest zakup ze stanów natomiast Bf109E-4/7 oraz F-84E/G to prezent od żony na mikołajki + mata tamiyi Chciałbym was zapytać o pomoc w dobraniu dodatkowych części do Bf109E-4/7, ponieważ patrząc na http://www.mojehobby.pl/products/Messerschmitt-Bf109E-4-7-Trop.html mam malutki mętlik w głowie i już nie wiem co mogę do niego do kupić by nie kupić 2x. Ps. przepraszam za zdjęcia - cały czas pracuje by je jakoś ogarnąć. Dzięki i pozdrawiam B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 21 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 21 Grudnia 2014 Cześć, daję delikatny up mojego pierwszego warsztatu Po delikatnych zabawach suchym pędzlem i itp wyszło mi tak : od razu przepraszam, że wstawiłem zdjęcie z tymi białymi pasami ale już wyjaśniam - "sądziłem", że w modelu będzie kolega pilot ale po dzisiejszej przymiarce stwierdzam, że zgadzam się na jego l4 więc pytanie do was na jaki kolor pomalować te pasy ? bądź z czego najlepiej zrobić imitacje pasów. No i jedne z moich pierwszych prób suchego pędzla Jeśli mogę was poprosić o konkretną konstruktywną opinie tak zwanego zjeba co mogę poprawić. Dodam, że już jutro będę miał swoje pierwsze aero i jeśli mi wybaczycie będę was nękał swoimi "pseudo" pracami a tak btw wszystkiego najlepszego z okazji świąt pozdro B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 3 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2015 Cześć, pierwszy raz malowałem aero i wyszło tak : Wydaję mi się, że zbyt ciemny dałem podkład ( vallejo 71.097 base grey). Jeśli mogę poprosić was o odpowiedź to czy lepiej jest skleić części i wtedy kłaść podkład czy osobno na części i dopiero kleić ? Co zrobić by powierzchnia była gładka - niestety jak patrzę pod światło to na niektórych fragmentach mam "drobne" pyłki albo coś podobnego. Czy na taki ciemny kolor warto robić preshading? Ogólnie po wymianie aero jestem bardzo zadowolony z tego kompletu i przyznam, że spodobało mi się jeszcze bardziej Pozdrawiam, B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 3 Stycznia 2015 Share Napisano 3 Stycznia 2015 Generalnie skleja się najpierw model w postaci kadłuba i maluje, potem ewentualnie przykleja się pomalowanie oddzielnie części, typu podwozie, anteny/czujniki, owiewka itp. Ale to nie musi być regułą. W tym przypadku jeśli pomalujesz oddzielnie górną i dolną połowę kadłuba, to jak je skleisz, zaszpachlujesz i oszlifujesz, to robota z malowaniem będzie od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 3 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2015 To fakt, czeka mnie od nowa robota z malowaniem ale nie mogłem się oprzeć i nie pomalować Tak czy tak to jest model treningowy i chce się na nim jak najwięcej nauczyć by w przyszłości uniknąć takich głupich błędów. Czy dla mnie jako początkującego podkład mr. primar surfacer 1000 będzie dobry na początek ? Czy polecacie może coś innego ? B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 3 Stycznia 2015 Share Napisano 3 Stycznia 2015 Jest dobry nie tylko dla początkującego. Podkłady Gunze mają to do siebie, że im wyższa wartość liczbowa, tym drobniejsze są, czyli dają gładszą powierzchnię. Surfacer 1000 jest bardzo dobrym podkładem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 3 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2015 To Solo jeśli jeszcze mogę zapytać czym czyścić Surfecera tzn z aero ? Czy tamiya airbrush cleaner będzie odpowiedni ? Dzięki wielkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 3 Stycznia 2015 Share Napisano 3 Stycznia 2015 Tak. Podobnie jak Mr. Tool Cleaner. Ale najlepiej (bo najtaniej) używać zwykłego acetonu technicznego, po 6-7 zł za butelkę półlitrową. Takimi specyfikami jak Airbrush Cleaner i Tool Cleaner przepłukuję aero raz na jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 6 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 6 Stycznia 2015 Cześć, W końcu po parunastu dniach walk z aero ( wymianą na nowy egzemplarz oraz dobraniem odpowiednich ilości farby i rozcieńczalnika ) udało mi się usiąść i coś dalej pomalować. To są moje kolejne ppoczątkowe próby z aero - ja jestem zadowolny Chciałbym bardzo podziękować koledze kjp_a_man za wszelką pomoc przy aero oraz merytoryczne rady. Co do fotek, niestety wiem nie są najlepszej jakości - muszę odkurzyć nikona (Przepraszam za ich jakość oraz tło). Tu muszę troszkę poprawić Tu też "czubek" muszę poprawić Przepraszam za te włoski ale mój psiak na zimie ostro gubi włosy Mam nadzieje, że jak na pierwszy raz nie jest najgorzej… Powoli ogarniam i cały czas się uczę więc proszę o wyrozumiałość Pozdrawiam. B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 11 Stycznia 2015 Share Napisano 11 Stycznia 2015 Tak.Podobnie jak Mr. Tool Cleaner. Ale najlepiej (bo najtaniej) używać zwykłego acetonu technicznego, po 6-7 zł za butelkę półlitrową. Takimi specyfikami jak Airbrush Cleaner i Tool Cleaner przepłukuję aero raz na jakiś czas. Solo - jeżeli masz aerograf z jakimiś gumowymi uszczelkami to odstaw aceton, aceton powoduje puchnięcie gumy, uszczelki lubią się wydłużać (bezpowrotnie), do tego szybciej złazi chrom w zbiorniku na farbę, Przerabiałem różne chemikalia do mycia aero, aceton też, niby każdą farbę ładnie żre i usuwa ale w dodatkowo niszczy elementy aerografu (ja tak załatwiłem uszczelki w EW-770). Ja z moich doświadczeń szczerze odradzam aceton (chyba że ktoś wychodzi z założenia że ma aero za 50zł i za rok i tak kupi następny). Płyny Gunze/Tamyia (imho to to samo, i działają tak samo i śmierdolą dokładnie tak samo ) są niezastąpione jeżeli mamy porządny aerograf i chcemy go używać w spokoju przez przynajmniej kilka lat. Te płyny są b wydajne, aerograf można wymyć kilkoma mililitrami, kwestia wprawy. >>> co do modelu - ładnie to wygląda, kokpit fajnie wyszedł na fotce nr3 od góry widać nie zaszpachlowany ślad po wypychaczu - jest jeszcze czas żeby to ładnie usunąć. Ogólnie F-19 to raczej rarytas o który nieraz się ludzie zabijają na allegro, nie jest to typowy ogólnodostępny model który bez skrupułów można przeznaczyć "do nauki" nie mniej jednak widzę że tu powstaje całkiem starannie wykonywany, liczę na ciekawy efekt końcowy ! pozdrawiam! ww pozdr! ww Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 11 Stycznia 2015 Share Napisano 11 Stycznia 2015 Solo - jeżeli masz aerograf z jakimiś gumowymi uszczelkami to odstaw aceton,aceton powoduje puchnięcie gumy, uszczelki lubią się wydłużać (bezpowrotnie), do tego szybciej złazi chrom w zbiorniku na farbę, Przerabiałem różne chemikalia do mycia aero, aceton też, niby każdą farbę ładnie żre i usuwa ale w dodatkowo niszczy elementy aerografu (ja tak załatwiłem uszczelki w EW-770). Ja z moich doświadczeń szczerze odradzam aceton (chyba że ktoś wychodzi z założenia że ma aero za 50zł i za rok i tak kupi następny). Ja używam aerografów H&S z teflonowymi uszczelkami. Używam ich od dwóch lat i nic nie uszkodziłem. Aceton to agresywny środek, ale o ile nikt nie wrzuci do niego gumowej uszczelki (takowa jest u mnie przy air-capie, ale tego nie namaczam w acetonie) to nie uszkodzi aerografu. Owszem, importer H&S nie zaleca acetonu, ale ostatnio z nim gadałem przez telefon i przyznał, że zwykłe płukanie acetonem nie jest szkodliwe. Do codziennego czyszczenia sprzęto aceton jest po prostu wygodny, no chyba że tak jak napisałeś, ktoś używa aero z gumowymi uszczelkami w środku, to faktycznie może być problem. Dla mnie aceton to dobry środek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.Durant Napisano 11 Stycznia 2015 Share Napisano 11 Stycznia 2015 Tak.Podobnie jak Mr. Tool Cleaner. Ale najlepiej (bo najtaniej) używać zwykłego acetonu technicznego, po 6-7 zł za butelkę półlitrową. Takimi specyfikami jak Airbrush Cleaner i Tool Cleaner przepłukuję aero raz na jakiś czas. Z całym szacunkiem, doradzasz użycie acetonu nie mając wiedzy jaki aerograf Kolega posiada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 11 Stycznia 2015 Share Napisano 11 Stycznia 2015 Faktycznie zagalopowałem się. Nie spytałem jaki to aero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 12 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 12 Stycznia 2015 Witam, potrzebuję waszej porady. Mianowicie skleiłem połówki kadłubów i w niektórych miejscach musiałem troszkę użyć szpachli a, że nie mam w tym dużej wprawy to dałem za dużo więc w ruch poszedł papier ścierny - 800/1000 i największy jaki mam 1200. Niestety nie wygląda to dobrze po położeniu podkładu. Moja zbrodnia : Czy mogę coś z tym zrobić ? Papier o większej gradacji ? Czy jakieś inne radykalne metody ? Nie będę przeklinał ale jestem na siebie bardzo zły :( B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin1970 Napisano 12 Stycznia 2015 Share Napisano 12 Stycznia 2015 Szpachlowanie, szlifowanie, szpachlowanie, szlifowanie , podkład, szpachlowanie i tak do uzyskania właściwego efektu. Wieksze szczeliny wciągają szpachle wiec trzeba czynność powtarzać do skutku aż uzyskasz zamierzony efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 12 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 12 Stycznia 2015 Czyli teraz to szlifować? Papierem o większej gradacji aż bedzie gładko i wtedy jeszcze raz podkład ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin1970 Napisano 12 Stycznia 2015 Share Napisano 12 Stycznia 2015 Dokladnie tak , a jak bedzie potrzeba to poszpachlowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.