Skocz do zawartości

F-19 Stealth Fighter Testors/Italeri


Bengal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

to mój pierwszy warsztat tutaj no i mam nadzieje, że nie ostatni.

 

Chciałbym zrobić z waszą pomocą o to ten samolot

IMG_4824_zps8a322ff2.jpg

Kupiła mi go żona w stanach ( w baaaardzo fajnym sklepie - zupełnie inny sklep niż u nas raczej to był bunkier niż normalny sklep modelarski )

Zamierzam się przyłożyć do niego i być może warsztat się przeciągnie w oczekiwaniu na aero.

Parę zdjęć :

IMG_4825_zps6a91e199.jpg

IMG_4826_zpsd853f70f.jpg

IMG_4827_zpsfdd12b0b.jpg

IMG_4831_zps4fa43508.jpg

 

Niestety nie znalazłem do niego żadnych dodatków, więc raczej będzie on prosto z pudła chyba, że coś sam zrobię :P

 

Mam nadzieje, że ktoś popatrzy na ten warsztat choć do waszych "boskich" maszyn na pewno dużo mi brakuje.

 

Dziękuje i serdecznie pozdrawiam w ten cudowny piątek

B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam,

żeby nie było, iż warsztat jest na jeden post dziś w przerwie od mojej mangusty psiknąłem dwie części na krzyż

IMG_4894_zps31592915.jpg

IMG_4895_zps89c7992f.jpg

IMG_4896_zps3f68d27e.jpg

 

dodatkowo pokażę moją wstępną komorę pudełko z lidla jest jak najbardziej na plus

IMG_4897_zps29eb9fe2.jpg

 

Przepraszam za jakość zdjęć mam nadzieje, że mi jako amatorowi wybaczycie

 

Pozdrawiam,

 

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że piszesz, żeś amator to kilka porad:

 

1. Zeszlifuj (ewentualnie zaszpachluj i zeszlifuj) te ślady po wpychaczach w wannie kabiny.

 

2. na fotelu lakier Ci ściekł i masz zastygniętą kroplę lakieru między oparciem a siedziskiem. Zmyj to i pomaluj jeszcze raz, ale tym razem malując aerografem wykonuj płynne ruchy góra-dół, czy lewo-prawo tak, żeby strumień farby przelatywał Ci nad malowanym elementem. Bo na razie wygląda na to, że dyszę cały czas masz skierowaną w jeden punkt i stąd zacieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. na zdjęciach to wyszło bardzo ładnie ( te babole ) i muszę to poprawić.

2. niestety to nie było malowane aero tylko podkładem w spreju ale fakt muszę to poprawić. Na zdjęciach wszystko wychodzi co trzeba poprawić

Dziękuje za pomoc Mikele.

 

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz jeszcze aerografu to zainwestuj. Naprawdę dobry sprzęt, choć no-name można kupić do 100zł i takich cudów jak z tym malowaniem ze szpraja powinieneś uniknąć.

 

Co do szlifowania śladów po wpychaczach i innych takich - jak Ci się będzie wydawać, że po pomalowaniu jakiś taki badziew może być widać to bądź pewny,że będzie go widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do aero to tylko czekam na mikołaja tzn żonę

http://allegro.pl/ultra-aerograf-hs-harder-steenbeck-akcesoria-i4793176981.html

http://allegro.pl/wydajny-kompresor-do-aerografu-z-butla-3l-as-186-i4776991589.html

 

No już zauważyłem na swojej manguście, że to co okiem nie widać to będzie to widać na zdjęciu

Ale to moje dopiero początki więc proszę o wyrozumiałość

 

A jeśli mogę zadać pytanie czym usunąć :

IMG_4899_zps48d0fc2f.jpg

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

kończąc mangustę i powoli robiąc F19 chciałbym pokazać co mnie czeka w przyszłości

F/A-18 to jest zakup ze stanów

natomiast

Bf109E-4/7 oraz F-84E/G to prezent od żony na mikołajki + mata tamiyi

IMG_4909_zps5d1ffcce.jpg

IMG_4910_zps5821f700.jpg

IMG_4907_zpsf9c84226.jpg

 

Chciałbym was zapytać o pomoc w dobraniu dodatkowych części do Bf109E-4/7, ponieważ patrząc na http://www.mojehobby.pl/products/Messerschmitt-Bf109E-4-7-Trop.html mam malutki mętlik w głowie i już nie wiem co mogę do niego do kupić by nie kupić 2x.

 

Ps. przepraszam za zdjęcia - cały czas pracuje by je jakoś ogarnąć.

 

Dzięki i pozdrawiam

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Cześć,

 

daję delikatny up mojego pierwszego warsztatu

Po delikatnych zabawach suchym pędzlem i itp wyszło mi tak :

IMG_4967_zps866ea875.jpg

IMG_4968_zps6497d132.jpg

IMG_4969_zpsb3f404ef.jpg

 

od razu przepraszam, że wstawiłem zdjęcie z tymi białymi pasami ale już wyjaśniam - "sądziłem", że w modelu będzie kolega pilot ale po dzisiejszej przymiarce stwierdzam, że zgadzam się na jego l4 więc pytanie do was na jaki kolor pomalować te pasy ? bądź z czego najlepiej zrobić imitacje pasów.

 

IMG_4970_zps417d26a0.jpg

 

No i jedne z moich pierwszych prób suchego pędzla

 

Jeśli mogę was poprosić o konkretną konstruktywną opinie tak zwanego zjeba co mogę poprawić.

Dodam, że już jutro będę miał swoje pierwsze aero i jeśli mi wybaczycie będę was nękał swoimi "pseudo" pracami

 

a tak btw wszystkiego najlepszego z okazji świąt

 

pozdro

 

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Cześć,

 

pierwszy raz malowałem aero i wyszło tak :

IMG_5027_zps0794069e.jpg

IMG_5025_zps5a3f1d74.jpg

 

Wydaję mi się, że zbyt ciemny dałem podkład ( vallejo 71.097 base grey).

 

Jeśli mogę poprosić was o odpowiedź to czy lepiej jest skleić części i wtedy kłaść podkład czy osobno na części i dopiero kleić ?

Co zrobić by powierzchnia była gładka - niestety jak patrzę pod światło to na niektórych fragmentach mam "drobne" pyłki albo coś podobnego.

Czy na taki ciemny kolor warto robić preshading?

Ogólnie po wymianie aero jestem bardzo zadowolony z tego kompletu i przyznam, że spodobało mi się jeszcze bardziej

 

Pozdrawiam,

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie skleja się najpierw model w postaci kadłuba i maluje, potem ewentualnie przykleja się pomalowanie oddzielnie części, typu podwozie, anteny/czujniki, owiewka itp.

Ale to nie musi być regułą.

W tym przypadku jeśli pomalujesz oddzielnie górną i dolną połowę kadłuba, to jak je skleisz, zaszpachlujesz i oszlifujesz, to robota z malowaniem będzie od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, czeka mnie od nowa robota z malowaniem ale nie mogłem się oprzeć i nie pomalować

Tak czy tak to jest model treningowy i chce się na nim jak najwięcej nauczyć by w przyszłości uniknąć takich głupich błędów.

 

Czy dla mnie jako początkującego podkład mr. primar surfacer 1000 będzie dobry na początek ? Czy polecacie może coś innego ?

 

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Podobnie jak Mr. Tool Cleaner.

Ale najlepiej (bo najtaniej) używać zwykłego acetonu technicznego, po 6-7 zł za butelkę półlitrową.

Takimi specyfikami jak Airbrush Cleaner i Tool Cleaner przepłukuję aero raz na jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

W końcu po parunastu dniach walk z aero ( wymianą na nowy egzemplarz oraz dobraniem odpowiednich ilości farby i rozcieńczalnika ) udało mi się usiąść i coś dalej pomalować.

To są moje kolejne ppoczątkowe próby z aero - ja jestem zadowolny

Chciałbym bardzo podziękować koledze kjp_a_man za wszelką pomoc przy aero oraz merytoryczne rady.

 

Co do fotek, niestety wiem nie są najlepszej jakości - muszę odkurzyć nikona (Przepraszam za ich jakość oraz tło).

IMG_5028_zps4e9c0613.jpg

IMG_5029_zpsb4d1d3a7.jpg

Tu muszę troszkę poprawić

IMG_5030_zps6773218d.jpg

Tu też "czubek" muszę poprawić

IMG_5031_zps55753279.jpg

Przepraszam za te włoski ale mój psiak na zimie ostro gubi włosy

IMG_5032_zps0fe00039.jpg

IMG_5033_zps85f8e9c6.jpg

 

Mam nadzieje, że jak na pierwszy raz nie jest najgorzej… Powoli ogarniam i cały czas się uczę więc proszę o wyrozumiałość

 

Pozdrawiam.

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Podobnie jak Mr. Tool Cleaner.

Ale najlepiej (bo najtaniej) używać zwykłego acetonu technicznego, po 6-7 zł za butelkę półlitrową.

Takimi specyfikami jak Airbrush Cleaner i Tool Cleaner przepłukuję aero raz na jakiś czas.

 

Solo - jeżeli masz aerograf z jakimiś gumowymi uszczelkami to odstaw aceton,

aceton powoduje puchnięcie gumy, uszczelki lubią się wydłużać (bezpowrotnie), do tego szybciej złazi chrom w zbiorniku na farbę,

 

Przerabiałem różne chemikalia do mycia aero, aceton też, niby każdą farbę ładnie żre i usuwa ale w dodatkowo niszczy elementy aerografu (ja tak załatwiłem uszczelki w EW-770). Ja z moich doświadczeń szczerze odradzam aceton (chyba że ktoś wychodzi z założenia że ma aero za 50zł i za rok i tak kupi następny).

 

Płyny Gunze/Tamyia (imho to to samo, i działają tak samo i śmierdolą dokładnie tak samo ) są niezastąpione jeżeli mamy porządny aerograf i chcemy go używać w spokoju przez przynajmniej kilka lat. Te płyny są b wydajne, aerograf można wymyć kilkoma mililitrami, kwestia wprawy.

 

>>> co do modelu - ładnie to wygląda, kokpit fajnie wyszedł na fotce nr3 od góry widać nie zaszpachlowany ślad po wypychaczu - jest jeszcze czas żeby to ładnie usunąć.

Ogólnie F-19 to raczej rarytas o który nieraz się ludzie zabijają na allegro, nie jest to typowy ogólnodostępny model który bez skrupułów można przeznaczyć "do nauki" nie mniej jednak widzę że tu powstaje całkiem starannie wykonywany, liczę na ciekawy efekt końcowy !

 

pozdrawiam!

ww

 

pozdr!

ww

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solo - jeżeli masz aerograf z jakimiś gumowymi uszczelkami to odstaw aceton,

aceton powoduje puchnięcie gumy, uszczelki lubią się wydłużać (bezpowrotnie), do tego szybciej złazi chrom w zbiorniku na farbę,

 

Przerabiałem różne chemikalia do mycia aero, aceton też, niby każdą farbę ładnie żre i usuwa ale w dodatkowo niszczy elementy aerografu (ja tak załatwiłem uszczelki w EW-770). Ja z moich doświadczeń szczerze odradzam aceton (chyba że ktoś wychodzi z założenia że ma aero za 50zł i za rok i tak kupi następny).

 

Ja używam aerografów H&S z teflonowymi uszczelkami.

Używam ich od dwóch lat i nic nie uszkodziłem.

Aceton to agresywny środek, ale o ile nikt nie wrzuci do niego gumowej uszczelki (takowa jest u mnie przy air-capie, ale tego nie namaczam w acetonie) to nie uszkodzi aerografu.

Owszem, importer H&S nie zaleca acetonu, ale ostatnio z nim gadałem przez telefon i przyznał, że zwykłe płukanie acetonem nie jest szkodliwe.

Do codziennego czyszczenia sprzęto aceton jest po prostu wygodny, no chyba że tak jak napisałeś, ktoś używa aero z gumowymi uszczelkami w środku, to faktycznie może być problem.

Dla mnie aceton to dobry środek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Podobnie jak Mr. Tool Cleaner.

Ale najlepiej (bo najtaniej) używać zwykłego acetonu technicznego, po 6-7 zł za butelkę półlitrową.

Takimi specyfikami jak Airbrush Cleaner i Tool Cleaner przepłukuję aero raz na jakiś czas.

Z całym szacunkiem, doradzasz użycie acetonu nie mając wiedzy jaki aerograf Kolega posiada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

potrzebuję waszej porady.

Mianowicie skleiłem połówki kadłubów i w niektórych miejscach musiałem troszkę użyć szpachli a, że nie mam w tym dużej wprawy to dałem za dużo więc w ruch poszedł papier ścierny - 800/1000 i największy jaki mam 1200.

Niestety nie wygląda to dobrze po położeniu podkładu.

Moja zbrodnia :

IMG_5039_zps0279e0b6.jpg

 

Czy mogę coś z tym zrobić ? Papier o większej gradacji ? Czy jakieś inne radykalne metody ?

Nie będę przeklinał ale jestem na siebie bardzo zły :(

 

 

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.