kowal76 Posted November 30, 2014 Share Posted November 30, 2014 Cześć, Na warsztat idzie MiG 17F Smer 1/48. Postanowiłem, że model będzie przedstawiał naszą licencyjną wersję LiM 6 bis z nr 101. Model buduję prosto z pudła bez zagłębiania się w merytorykę . Wykorzystam tylko tablicę przyrządów i pasy z blaszki fototrawionej. Do malowania planuję użyć po raz pierwszy farbek Gunze H i jestem na etapie doboru odpowiednich kolorów. created by Powycinałem główne elementy kadłuba i skrzydeł które psiknąłem podkładem. created by Elementy silnika oraz podwozia także po podkładzie. created by I to na razie wszystko. Budowa pewnie będzie mi szła bardzo opornie z powodu natłoku roboty . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted November 30, 2014 Author Share Posted November 30, 2014 Przygotowałem jeszcze golenie podwozia do malowania. created by Część wlotu powietrza oraz statecznik pionowy już sklejone. Statecznik wymagał trochę szpachli. created by created by Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pancho Posted November 30, 2014 Share Posted November 30, 2014 Ooooo, chętnie popatrzę i trzymam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PsyhoSpider Posted November 30, 2014 Share Posted November 30, 2014 Przyglądam się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted November 30, 2014 Author Share Posted November 30, 2014 Wstępnie wybrałem takie farbki Gunze H. H 071- jasno brązowy H 309 - zielony ciemny H 336 lub H 422 - jasny zielony H 323 - jasno niebieski Mam prośbę do bardziej obeznanych w temacie o skorygowanie mnie co do wyboru kolorów. Może te co wybrałem są błędne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted December 7, 2014 Author Share Posted December 7, 2014 Mała aktualizacja. Pomalowałem felgi kół, połówki kadłuba od środka oraz dyszę. Do felg użyłem Gunze H 26. Natomiast do dyszy Gunze H 18 i Tamiya XF -64. created by Teraz w pierwszej kolejności dokończę podwozie ponieważ czekam na blaszkę do kokpitu . A to mój sprzęt malarski . Niestety nie działa poprawnie. Muszę zajrzeć do środka ponieważ bije tylko do 2 bar i nie wyłącza się. created by C.D.N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Ciągle masz za gęstą farbę, bo widać, że warstwa gruba i się błyszczy, mimo, że to wszystko matowe. Mocne rozrobienie farby i bardzo małe ciśnienie i skok iglicy. W zasadzie to ustaw aerograf tak, jakby zaraz miał zacząć pluć i malować "niestatecznie". Akrylami się maluje zupełnie inaczej niż olejami. Też się nie mogłem przestawić na początku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted December 7, 2014 Author Share Posted December 7, 2014 Ciągle masz za gęstą farbę, bo widać, że warstwa gruba i się błyszczy, mimo, że to wszystko matowe. Mocne rozrobienie farby i bardzo małe ciśnienie i skok iglicy. W zasadzie to ustaw aerograf tak, jakby zaraz miał zacząć pluć i malować "niestatecznie". Akrylami się maluje zupełnie inaczej niż olejami. Też się nie mogłem przestawić na początku. Dzięki Michał za radę. Pewnie masz rację z tym rozcieńczaniem farby, a co do aero to mam najtańszy chiński sprzęt więc za dużo nim nie zdziałam. Zielona i niebieska to farby błyszczące. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 (..)Zielona i niebieska to farby błyszczące. To by wyjaśniało kwestię błyszczenia Ja maluję aerografem za 100zł z allegro. Najważniejsze co ma w środku, a nie jaką ma metkę. Jak masz regulację ciśnienia i skoku iglicy to jesteś Pan w domu. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted December 7, 2014 Author Share Posted December 7, 2014 Wanna kokpitu sklejona. Jakościowo nie jest to Eduard ale jak na razie klei się przyjemnie. created by Zbiorniki także sklejone i poszpachlowane. created by Oraz wyrzutnie Mars gotowe do szpachlowania. created by C.D.N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMO_Graphic Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 A w kwestii ciśnienia - sprawdź regulatory. Ten, który ładuje butlę i odcina sprężarkę możesz ustawić nawet na 7 atm. (działa od lat w paru moich sprężarkach z butlą gazową), a regulatorem ciśnienia ustawiasz na żądane ciśnienie na aerografie. W zależności od tego drugiego (wydatek powietrza) sprężarka załączać się będzie częściej lub rzadziej. Jeśli masz taką możliwość, to ustaw sobie na 4-5 atm na wejściu do butli i sprawdź jak działa. Myślę, że więcej nie potrzeba. Pozdrawiam AMO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted December 8, 2014 Author Share Posted December 8, 2014 A w kwestii ciśnienia - sprawdź regulatory. Ten, który ładuje butlę i odcina sprężarkę możesz ustawić nawet na 7 atm. (działa od lat w paru moich sprężarkach z butlą gazową), a regulatorem ciśnienia ustawiasz na żądane ciśnienie na aerografie. W zależności od tego drugiego (wydatek powietrza) sprężarka załączać się będzie częściej lub rzadziej.Jeśli masz taką możliwość, to ustaw sobie na 4-5 atm na wejściu do butli i sprawdź jak działa. Myślę, że więcej nie potrzeba. Pozdrawiam AMO Dzięki za radę. Co do regulowania ciśnienia to regulator jest ok. Jest to stara po serwisowa sprężarka i prawdopodobnie jest walnięta płytka zaworowa lub co najmniej któraś z uszczelek. No może jeszcze wyłącznik, ale raczej nie bo kompresor pompuje tylko do około 2 bar. Na chwilę obecną wyłączam ręcznie kompresor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted December 10, 2014 Author Share Posted December 10, 2014 Zbiorniki już pomalowane. Postanowiłem, że będą w kolorze aluminium. Jeszcze muszę je psiknąć lakierem. Użyłem Gunze C 8 i Tamiya Smoke. created by Klapy podwozia i wlot powietrza także już psiknięty Gunze H 45. created by Kabinę pilota pomalowałem Gunze H 307 i sido. Planuję zrobić małego łosza . created by Koła i golenie podwozia już skończone. Miałem problem z wklejeniem kółka w goleń. Trzeba było troszkę zeszlifować i weszło. created by Cały czas nie jestem pewien jakie kolory z palety Gunze H wybrać do pomalowania górnych powierzchni. Na fotkach które posiadam kolory różnią się od siebie w zależności od padania światła. C.D.N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 No i zbiorniki wyglądają ok, kopytki też. A co do palety barw na lotnictwo LWP - pewnie i tak skończy się na mieszaniu kolorów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted December 10, 2014 Author Share Posted December 10, 2014 Właśnie tak sobie myślę, że trzeba będzie coś pokombinować z mieszaniem. Przynajmniej jeśli chodzi o piaskowy i jasnozielony. Zobaczę i się zastanowię. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Z Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Podoba się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted December 14, 2014 Author Share Posted December 14, 2014 Czekam na blaszki do kokpitu zamówione w Martoli, więc nie mogę zamknąć połówek kadłuba. W międzyczasie przetarłem go łoszem Tamiya i zrobiłem małe przetarcia metodą suchego pędzla. Następnym krokiem będzie sklejenie skrzydeł oraz dokończenie wyrzutni Mars. Muszę skołować malutkie wiertło ponieważ Marsy z zestawu nie posiadają z przodu otworów. created by C.D.N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted December 15, 2014 Author Share Posted December 15, 2014 Wyrzutnie Mars poszpachlowane i oszlifowane. Teraz muszę nawiercić wyloty pocisków. created by Skrzydła także już sklejone. created by Zrobiłem przymiarkę skrzydeł z kadłubem i nie wygląda to tragicznie . Szpachlówka powinna załatwić sprawę. created by C.D.N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 Łączenia krawędzi spływu i natarcia upilnuj, bo na razie w obu miejscach zapowiada się schodek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Under B Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 Uwielbiam te ruskie maszyny. Nie wiem dlaczego, ale zawsze miałem słabość do migów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted December 15, 2014 Author Share Posted December 15, 2014 Łączenia krawędzi spływu i natarcia upilnuj, bo na razie w obu miejscach zapowiada się schodek. Spoko, postaram się aby było ok . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted December 16, 2014 Author Share Posted December 16, 2014 Zabrałem się za fotel pilota. Na początku został sklejony ponieważ składa się z 9 części. created by C.D.N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted December 18, 2014 Author Share Posted December 18, 2014 Blaszka do kokpitu jest już do odbioru , więc będzie można przyspieszyć robotę. Z racji, że odbiorę dopiero po niedzieli to wkleiłem już dyszę w kadłub i antenę. Wszystko co mogłem zrobić przy modelu na chwilę obecną. Teraz trzeba dokończyć kabinę pilota i brać się za składanie wszystkiego razem , ale to już przyszły tydzień. created by C.D.N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnak24 Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 Ładnie. Może zamiast szpachli do skrzydeł pokombinuj z powierzchniami styku kadłub-skrzydło i z bolcem ustalającym, bo widzę, że skrzydełko do przodu ucieka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted December 18, 2014 Author Share Posted December 18, 2014 Skrzydło jest ok. Podczas robienia zdjęcia przesunęło mi się. Myślę, że bez szpachli się nie obejdzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.