Jump to content

LiM 6 bis Smer 1/48


kowal76
 Share

Recommended Posts

Cześć,

Na warsztat idzie MiG 17F Smer 1/48. Postanowiłem, że model będzie przedstawiał naszą licencyjną wersję LiM 6 bis z nr 101. Model buduję prosto z pudła bez zagłębiania się w merytorykę . Wykorzystam tylko tablicę przyrządów i pasy z blaszki fototrawionej. Do malowania planuję użyć po raz pierwszy farbek Gunze H i jestem na etapie doboru odpowiednich kolorów.

 

PICT0108.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

Powycinałem główne elementy kadłuba i skrzydeł które psiknąłem podkładem.

 

PICT0112.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

Elementy silnika oraz podwozia także po podkładzie.

 

PICT0111.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

I to na razie wszystko. Budowa pewnie będzie mi szła bardzo opornie z powodu natłoku roboty .

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wstępnie wybrałem takie farbki Gunze H.

 

H 071- jasno brązowy

H 309 - zielony ciemny

H 336 lub H 422 - jasny zielony

H 323 - jasno niebieski

 

Mam prośbę do bardziej obeznanych w temacie o skorygowanie mnie co do wyboru kolorów. Może te co wybrałem są błędne.

Link to comment
Share on other sites

Mała aktualizacja.

Pomalowałem felgi kół, połówki kadłuba od środka oraz dyszę. Do felg użyłem Gunze H 26. Natomiast do dyszy Gunze H 18 i Tamiya XF -64.

 

PICT0123.JPG

PICT0128.JPG

PICT0130.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

Teraz w pierwszej kolejności dokończę podwozie ponieważ czekam na blaszkę do kokpitu .

 

A to mój sprzęt malarski . Niestety nie działa poprawnie. Muszę zajrzeć do środka ponieważ bije tylko do 2 bar i nie wyłącza się.

 

PICT0118.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

C.D.N

Link to comment
Share on other sites

Ciągle masz za gęstą farbę, bo widać, że warstwa gruba i się błyszczy, mimo, że to wszystko matowe. Mocne rozrobienie farby i bardzo małe ciśnienie i skok iglicy. W zasadzie to ustaw aerograf tak, jakby zaraz miał zacząć pluć i malować "niestatecznie". Akrylami się maluje zupełnie inaczej niż olejami. Też się nie mogłem przestawić na początku.

Link to comment
Share on other sites

Ciągle masz za gęstą farbę, bo widać, że warstwa gruba i się błyszczy, mimo, że to wszystko matowe. Mocne rozrobienie farby i bardzo małe ciśnienie i skok iglicy. W zasadzie to ustaw aerograf tak, jakby zaraz miał zacząć pluć i malować "niestatecznie". Akrylami się maluje zupełnie inaczej niż olejami. Też się nie mogłem przestawić na początku.

 

Dzięki Michał za radę. Pewnie masz rację z tym rozcieńczaniem farby, a co do aero to mam najtańszy chiński sprzęt więc za dużo nim nie zdziałam. Zielona i niebieska to farby błyszczące.

Link to comment
Share on other sites

(..)Zielona i niebieska to farby błyszczące.

 

To by wyjaśniało kwestię błyszczenia

 

Ja maluję aerografem za 100zł z allegro. Najważniejsze co ma w środku, a nie jaką ma metkę. Jak masz regulację ciśnienia i skoku iglicy to jesteś Pan w domu. ;)

Link to comment
Share on other sites

Wanna kokpitu sklejona. Jakościowo nie jest to Eduard ale jak na razie klei się przyjemnie.

 

PICT0139.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

Zbiorniki także sklejone i poszpachlowane.

 

PICT0140.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

Oraz wyrzutnie Mars gotowe do szpachlowania.

 

PICT0143.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

C.D.N

Link to comment
Share on other sites

A w kwestii ciśnienia - sprawdź regulatory. Ten, który ładuje butlę i odcina sprężarkę możesz ustawić nawet na 7 atm. (działa od lat w paru moich sprężarkach z butlą gazową), a regulatorem ciśnienia ustawiasz na żądane ciśnienie na aerografie. W zależności od tego drugiego (wydatek powietrza) sprężarka załączać się będzie częściej lub rzadziej.

Jeśli masz taką możliwość, to ustaw sobie na 4-5 atm na wejściu do butli i sprawdź jak działa. Myślę, że więcej nie potrzeba.

Pozdrawiam

AMO

Link to comment
Share on other sites

A w kwestii ciśnienia - sprawdź regulatory. Ten, który ładuje butlę i odcina sprężarkę możesz ustawić nawet na 7 atm. (działa od lat w paru moich sprężarkach z butlą gazową), a regulatorem ciśnienia ustawiasz na żądane ciśnienie na aerografie. W zależności od tego drugiego (wydatek powietrza) sprężarka załączać się będzie częściej lub rzadziej.

Jeśli masz taką możliwość, to ustaw sobie na 4-5 atm na wejściu do butli i sprawdź jak działa. Myślę, że więcej nie potrzeba.

Pozdrawiam

AMO

 

Dzięki za radę. Co do regulowania ciśnienia to regulator jest ok. Jest to stara po serwisowa sprężarka i prawdopodobnie jest walnięta płytka zaworowa lub co najmniej któraś z uszczelek. No może jeszcze wyłącznik, ale raczej nie bo kompresor pompuje tylko do około 2 bar. Na chwilę obecną wyłączam ręcznie kompresor.

Link to comment
Share on other sites

Zbiorniki już pomalowane. Postanowiłem, że będą w kolorze aluminium. Jeszcze muszę je psiknąć lakierem. Użyłem Gunze C 8 i Tamiya Smoke.

 

PICT0151.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

Klapy podwozia i wlot powietrza także już psiknięty Gunze H 45.

 

PICT0152.JPG

PICT0157.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

Kabinę pilota pomalowałem Gunze H 307 i sido. Planuję zrobić małego łosza .

 

PICT0155.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

Koła i golenie podwozia już skończone. Miałem problem z wklejeniem kółka w goleń.

Trzeba było troszkę zeszlifować i weszło.

 

PICT0144.JPG

PICT0158.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

Cały czas nie jestem pewien jakie kolory z palety Gunze H wybrać do pomalowania górnych powierzchni. Na fotkach które posiadam kolory różnią się od siebie w zależności od padania światła.

 

C.D.N

Link to comment
Share on other sites

Czekam na blaszki do kokpitu zamówione w Martoli, więc nie mogę zamknąć połówek kadłuba.

W międzyczasie przetarłem go łoszem Tamiya i zrobiłem małe przetarcia metodą suchego pędzla.

Następnym krokiem będzie sklejenie skrzydeł oraz dokończenie wyrzutni Mars.

Muszę skołować malutkie wiertło ponieważ Marsy z zestawu nie posiadają z przodu otworów.

 

PICT0165.JPG

PICT0168.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

C.D.N

Link to comment
Share on other sites

Wyrzutnie Mars poszpachlowane i oszlifowane. Teraz muszę nawiercić wyloty pocisków.

 

PICT0173.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

Skrzydła także już sklejone.

 

PICT0176.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

Zrobiłem przymiarkę skrzydeł z kadłubem i nie wygląda to tragicznie . Szpachlówka powinna załatwić sprawę.

 

PICT0179.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

C.D.N

Link to comment
Share on other sites

Blaszka do kokpitu jest już do odbioru , więc będzie można przyspieszyć robotę.

Z racji, że odbiorę dopiero po niedzieli to wkleiłem już dyszę w kadłub i antenę.

Wszystko co mogłem zrobić przy modelu na chwilę obecną. Teraz trzeba dokończyć kabinę pilota i brać się za składanie wszystkiego razem , ale to już przyszły tydzień.

 

PICT0193.JPG

bypicasa2html.gifcreated by

 

C.D.N

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.