Przemek Przybulewski Napisano 22 Lutego 2015 Autor Share Napisano 22 Lutego 2015 Hehe, pewnie tak. No a pilot trochę zepsuł mi koncepcję. Nie wiem co dalej z tym fantem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 23 Lutego 2015 Share Napisano 23 Lutego 2015 Szykuję się do A-10, w tym tygodniu ma być jedynie w 1:48; brak miejsca na większe ; ale pozwolę sobie skorzystać z tego warsztatu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 23 Lutego 2015 Autor Share Napisano 23 Lutego 2015 Szykuję się do A-10, w tym tygodniu ma być jedynie w 1:48; brak miejsca na większe ; ale pozwolę sobie skorzystać z tego warsztatu. PozdrawiamNo w 32-ójce model jest naprawdę wielki. Dłuższy jest sporo ale szerszych to nie ma. Nawet Su-25 jest mniejsze.A jeżeli chodzi o warsztat to bardzo mi miło, że chcesz podglądać. A dzisiaj bawiłem się w dorabianie pasów. Strasznie czasochłonna czynność, to tutaj to jakieś 30 minut: To poniżej, to już prawie 2h: Łącznie z malowaniem i brudzingiem to myślę, że zajęło mi to ponad 2,5h na dwa fotele: Dokupiłem ciężarki ołowiane i wsadziłem łącznie 70g, wprawdzie instrukcja mówi o 80g ale kokpit żywiczny też swoje waży i bałem się o podwozie, czy wytrzyma: Dokleiłem kawałek płytki do otworu wentylacyjnego działka, muszę jeszcze dorobić lufy bo sporo widać przez tą dziurę: Przymocowałem też wiatrochron, no i niestety nie obyło się bez szpachlowania: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 24 Lutego 2015 Share Napisano 24 Lutego 2015 He He ja na 2 fotele (z malowaniem i brudzeniem łącznie) poświęciłem cały dzień - prawie 10 h. (do mego F-14A 1:32). Dziś spędziłem ponad 3 h na malowaniu czerwonych krawędzi na klapach podwozia . Ale dalej nie mogę znaleźć kalek do uzbrojenia mego F-14 w tej skali. A na Twój warsztat będę obserwował bacznie bo i mi się przyda. Ad przydatności to może Ci się w przyszłości przyda to : http://chomikuj.pl/sabatms . co jakiś czas tam wrzucam parę rzeczy. Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 24 Lutego 2015 Autor Share Napisano 24 Lutego 2015 He He ja na 2 fotele (z malowaniem i brudzeniem łącznie) poświęciłem cały dzień - prawie 10 h.10h to może się mi nie zeszło ale myślę, że budowa, waloryzacja, malowanie i brudzenie to około 6-7h na pewno. Co gorsza i tak ich prawie nie będzie widać. Właśnie je wkleiłem: Zamykam powoli kabinę, odpuściłem sobie pilotów. Cała koncepcja samolotu trochę też się zmieniła. Przykleiłem też wnękę przedniego podwozia i oczywiście za cholerę nie można jej było dopasować. Musiałem z jednej strony zalać CA a z drugiej troche CA a na to szpachla: Dorobiłem z patyczka fi 2mm imitację luf. Trzy wystarczą bo tylko tyle będzie widać przez wlot powietrza: Przeszlifowałem łączenie kadłub-statecznik i podoklejałem blaszki i anteny: Teraz chyba nadszedł już czas na sklejenie połówek kadłuba i doklejenie skrzydeł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 25 Lutego 2015 Autor Share Napisano 25 Lutego 2015 Tematem dzisiejszego odcinka będą silniki i ich gondole. Trumpek podszedł do tematu ambitnie, zaoferował silniki żywiczne, już wycięte z kostek wlewowych i nawet w miarę wyczyszczone. Co ciekawe ich mocowanie/umieszczenie w gondolach też jest nietypowe bo najpierw silniki montuje się w przeźroczystych elementach a dopiero wtedy przykleja je się do górnej części gondoli tak że są jak gdyby zawieszone w powietrzu. No i tu od razu pierwszy problem, bo mocowanie jest kluczowane wycięciem w przeźroczystej połówce i wystającym elementem w silniku. Niestety umieszczenie silnika w tak zaplanowanym miejscu powoduje, że nie sięga on do umieszczonego z tyłu przeźroczystego elementu wycięcia na dyszę: Rozwiązaniem jest przesunięcie silnika do tyłu i umieszczenie go na kolejnym pierścieniu, w takiej sytuacji silnik w miarę pasuje, trzeba tylko trochę poszlifować: Same gondole składają się z dosłownie z kilku części (nie wiedzieć czemu wentylator, jego osłona oraz pierścień są z przeźroczystego plastiku): i też są ciekawie pomyślane ponieważ po wklejeniu dodatkowych metalowych elemantów: można je otwierać i zamykać wedle życzenia i potrzeby: Udało się mi jeszcze pomalować wnętrze gondol: oraz silniki: i ich osłony: I na koniec zdjęcie poglądowe silnika w "rybce": Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 26 Lutego 2015 Autor Share Napisano 26 Lutego 2015 W międzyczasie znalazłem całkiem dobra zdjęcia zdemontowanego silnika i jak to w życiu zmieniła się koncepcja, mianowicie zwaloryzuję centralną część silnika, tylko tyle co będzie widać. Inaczej go też zamontuję, tak aby faktycznie dysza wystawała z osłony jaką ma imitować bańka, a w samej bańce wytnę centralną część odsłaniając silnik a resztę pomaluję. Ponieważ dysza jest za płytka i znacząco ją pogłębiłem, później wkleję tam jeszcze dodatkowo stożek bo tak jest w oryginale. Zacząłem też malować elementy spręzarki, tu zdjęć jest dużo i te elementy są w różnych kolorach od żółtego, przez złoty do stalowego. Ciężko coś jednoznacznie ustalić. Porównanie pocienionej i poprawionej osłony vs oryginał: Wloty powietrza i osłona głównego wentylatora, też do poprawki, tu musiałem łączenie zalać CA bo po sklejeniu było dosyć duża szpara: Oraz przygotowuję skrzydła do zamocowania i od razu jest problem, albo pasują na dole albo u góry. Góra ładniej wygląda to na dole dokleiłem kawałki HIPSu którę po zaschnięciu dotnę i gotowe: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 27 Lutego 2015 Share Napisano 27 Lutego 2015 lukam, lukam idzie super; ja jutro po swego jadę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 27 Lutego 2015 Autor Share Napisano 27 Lutego 2015 lukam, lukam idzie super; ja jutro po swego jadę Dzięki. Też w 1:32? Będzie warsztat? W międzyczasie wyciąłem centralną część szklanej bańk i tak to na razie wygląda: Ta część po prawej czyli osłona dyszy będzie jeszcze pomalowana. Na razie zasycha bo zalałem CA. W końcu też zamknąłem kokpit, robiłem to na raty aby dobrze wysechł i odparował klej, żeby później nie zmatowiło szkła od środka: No i w końcu nabiera kształtu. Na razie przykleiłem jedno skrzydło a i tak trrzeba się było nagimnastykować aby trzymało geometrię: Całe łączenie zalane jest wstępnie klejem CA: Niestety coraz intensywniej go używam, bo szpachlówka tu za miękka a poza tym tamiyowka basic putty ma tendencję do znaczącego zmniejszania swojej objętości w funkcji czasu czyli po prostu się kurczy. A niestety, bo trudniej się go szlifuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 28 Lutego 2015 Share Napisano 28 Lutego 2015 A-10 HB w 1/48 też w tym miejscu ma problem,przynajmniej mój ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 28 Lutego 2015 Autor Share Napisano 28 Lutego 2015 A-10 HB w 1/48 też w tym miejscu ma problem,przynajmniej mój ma.Ja na razie przykleiłem drugie skrzydło. Ładnie się ułożyły, równo i zgodnie z geometrią prawdziwego A-10, bo na modelu miały tendencję do opuszczania końcówek skrzydeł i dziwnie to wyglądało. Teraz szlifuję połączenie i ponownie zalewam CA w miejscach dziur. W międzyczasie drutuję: I porównanie zestawowego u góry i mojej nieco dowolnej interpretacji: Teraz czas na drugi silnik ale tam to druga strona do waloryzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 1 Marca 2015 Autor Share Napisano 1 Marca 2015 Silniki prawie gotowe, jeszcze trochę washa i przemalowanie dysz, a na razie mają sie tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duju69 Napisano 2 Marca 2015 Share Napisano 2 Marca 2015 Silniki super, a osłony robisz bezbarwne ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 2 Marca 2015 Autor Share Napisano 2 Marca 2015 Osłony mają wycięte centralne częsci tak aby było widać silnik. Reszta będzie pomalowana. A wycięty element a raczej jego kopia z blaszki będzie zamocowana do podnoszonej klapy z gondoli tak jak w prawdziwym samolocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 5 Marca 2015 Autor Share Napisano 5 Marca 2015 Dorobiłem jako takie dysze z kawałka patyczka, foli po jogurcie i kawałków HIPSu: Po wklejeniu: I zamocowałem silniki w osłonach: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 11 Marca 2015 Autor Share Napisano 11 Marca 2015 Zmagań ciąg dalszy. Na chwilę obecną męczę się z uzbrojeniem. Próbuję dodać trochę blaszek i ciekawa rzecz bo zestaw Eduarda który dedykowany jest do obydwóch zestawów Trumpetera czyli A-10A i A-10N/AW zawiera blaszki do uzbrojenia które nie jest dodane do zestawu A-10N/AW. Albo mój zestaw jest niekompletny albo trumek nie umieścił całej wypraski "I" z jednomiejscowej wersji. Ta wypraska zawiera 6 bomb CBU-52, 2 bomby BLU-27 i jeden zbiornik paliwa. Na razie zrobiłem tyle: Zastanawiam się też nad tym co podwiesić bo instrukcja do wersji pojedyńczej oferuje więcej opcji: Zdjęcie pobrane ze strony sklepu MojeHobby.pl I w końcu zabrałem się za podstawkę, tu przymiarka do nie dociętej jeszcze płyty. Cała płyta ma wymiar 600x1200 a linia po lewej stronie zdjęcia dzieli ją na pół. Docelowa podstawka ma mieć zatem 600x600 i na niej właśnie spoczywa model: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 23 Marca 2015 Autor Share Napisano 23 Marca 2015 Czasu jak na lekarstwo ale udało si w końcu oblaszkowac i posklejać całe uzbrojenie. Tu pomalowane i popsikane sido pod kalki i washa: Najwięcej mk.82, kilka AGM-65, jakieś Mk.20 Po jednej GBU-8, GBU-10: Jeden ALQ-119, dwa AIM-9L: Totalny misz-masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamkijak Napisano 23 Marca 2015 Share Napisano 23 Marca 2015 Swietnie, im wiecej tym lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 23 Marca 2015 Autor Share Napisano 23 Marca 2015 No jest tego trochę, łacznie 25 sztuk uzbrojenia na 10 pylonach bo środkowy zostaje pusty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nużek Napisano 27 Marca 2015 Share Napisano 27 Marca 2015 Jakich kolorów użyłeś do pomalowania GBU 8 i 10? Co do zestawienia uzbrojenia, u siebie robię ALQ, 3xagm65, GBU8, zbiornik paliwa, GBU 10, 3xAGM65, 2xAIM9. Dałem zbiornik paliwa zamiast mk82 bo spodobała mi się opcja z wielkim zbiornikiem pośrodku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 10 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 10 Kwietnia 2015 Jakich kolorów użyłeś do pomalowania GBU 8 i 10?Co do zestawienia uzbrojenia, u siebie robię ALQ, 3xagm65, GBU8, zbiornik paliwa, GBU 10, 3xAGM65, 2xAIM9. Dałem zbiornik paliwa zamiast mk82 bo spodobała mi się opcja z wielkim zbiornikiem pośrodku. Sorry, że się nie odzywałem ale cały miesiąc robiłem remont sypialni. Alcladów aluminium i pale burnt metal i tamiya olive green i deck tan. Z uzbrojeniem to trochę farsa, inne jest dodane do wersji A a inne do wersji N/AW, więc trochę improwizowałem ale udało się skończyć: Dokleiłem też wczoraj wloty powietrza do silników i całą gondolę do kadłuba: Z wlotami powietrza było trochę zabawy, bo sporo szlifowania, ale udało się dopasować: Natomiast aby wkleić gondole musiałem wspomóc się paskami HIPSu, głównie z tyłu i na dole: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duju69 Napisano 10 Kwietnia 2015 Share Napisano 10 Kwietnia 2015 Czym szpachlowałeś miejsca łączenia wlotów z kadłubem, bo widzę że są tam wypukłe nity a nie są starte ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 10 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 10 Kwietnia 2015 Niczym. Tam gdzie się dał poprzyklejałem najpierw paski HIPSu przed przyklejeniem właściwych elementów. Starałem się dobrze dopasowąć a później przykleić. Natomiast tam gdzie były jakieś szpary to stosowałem metodę spawania plastiku chociaż ze spawaniem ma niewiele wspólnego. Mianowicie bardzi cieniutkie paseczki, wręcz skrawki przykładam do dziury i dodaję trochę kleju typu thin. Klej rozpuści ten plastik który ładnie wpłynie w dziurę zaklejając ją. Metoda chałupnicza ale w miarę skuteczna i zazwyczaj jest chwila czasu na poprawę i nie trzeba szpachlować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duju69 Napisano 10 Kwietnia 2015 Share Napisano 10 Kwietnia 2015 O kurde tej metody o spawaniu nie znałem, dzięki za informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 15 Kwietnia 2015 O kurde tej metody o spawaniu nie znałem, dzięki za informacje. Proszę bardzo. W międzyczasie posklejałem i dodałem trochę drutów i blaszek do goleni. Blaszki Eduarda mają dużo elementów właśnie do podwozia, niestety ze względu na masę samolotu, nie chciałem odcinać niektórych elementów z metalowych goleni żeby nie osłabić ich konstrukcji, więc blaszki w dużej mierze niewykorzystane: Podoklejałem pylony już teraz, zastanawiałem się czy nie zrobić tego po malowaniu i przykleić razem z uzbrojeniem ale są tak fatalnie spasowane, że wolałem to zrobić już teraz: Golenie podwozia włożone na sucho, ale musiałem sprawdzić czy nie przeważa się na tył. Na szczęście stoi tak jak powinien: Całość psiknięta Mr.Surfacerem 1000, jeszcze nie wyschło i dlatego się świeci. Wielkie bydlę, pół słoiczka zużyłem: No i w końcu preshading, najgorzej pomalować przy gondolach silników, ciasno i nie ma jak psikać: Malowanie góry i dołu to chyba ze 2,5 - 3h trwało: I nadal nie wiem jakie kamo. Dlatego wziąłem się za malowanie dupereli: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.