tombie01 Napisano 22 Lutego 2015 Autor Share Napisano 22 Lutego 2015 ..no to przed pójściem spać jeszcze raz zaktualizuję tym razem kalkowanie oraz dłubanie w drobiazgach które pokarze pewnie dopiero jutro. nie wiem dlaczego ale na kalkach wychodzą wykwity - gdzies czytałem na forum że to się zdarza - nie jest to przypadkiem cecha charakterystyczna Techmodu? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 22 Lutego 2015 Share Napisano 22 Lutego 2015 Proponowałbym Ci malowanie kamuflażu na górnych powierzchniach od razu z podziałem na plamy. Zielony kładłeś na już przykryty brązem preshading i przez to na nim żadnego efektu nie ma. Szkoda roboty. Teraz możesz co nieco jeszcze wyciągnąć postshadingiem. Spód wygląda ok, ale góra mu nie dorównuje w żaden sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 23 Lutego 2015 Autor Share Napisano 23 Lutego 2015 w 100% się z wami zgadzam kamo trzeba nakładać osobno - podbija to moją ambicję aby od razu zacząć kolejny warsztat na którym to przerobię dzisiaj skromnie dokończyłem kalki a reszta to drobnica jak doradzał mi jeden z was pomimo iż trafiają się zdjęcia Hurricana z całym czarnym śmigłem to żółte końcówki były proceduralne i teoretycznie powinny być owiewka - na razie maskowanie i wklejenie uchwytów zewnętrznych golenie osłony i koła - noszę się z zamiarem dorobienia przewodów hamulcowych (również za namową jednego z was ) drzwiczki położę na skrzydle wydechy ubabrane łoszem MIGa suchym pigmentem AK końcówki przydymione Gun Metal Alclada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 24 Lutego 2015 Autor Share Napisano 24 Lutego 2015 ...aktualizacja owiewkę pomalowałem Alcladem na aluminium natomiast na model nałożyłem dwie warstwy sidoluxu i łosza teraz okopcenia ale raczej delikatne nie widziałem na zdjęciach aby Huriccane miał smugi sadzy na kadłubie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 25 Lutego 2015 Autor Share Napisano 25 Lutego 2015 dzisiaj zrobiłem trochę okopceń i brudu nad smugami ze spalin jeszcze kapkę popracuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 25 Lutego 2015 Share Napisano 25 Lutego 2015 z resztą hurricany raczej nie były tak 'poobijane' jak Spity Nie ma takiej reguły:) Znajdziesz Hurricana poobijanego, składaka z części dwóch samolotów (albo więcej), przypalonego i zmęczonego walką. Jak dla mnie to góra wyszła lepiej niż dół, który jest jednak zbyt intensywny (jak dla mnie:)) Poza tym: Wszystko wyświechtane i uwalone nieznanymi substancjami, a biel znaków dziewicza:) Tu zabrakło konsekwencji. jak doradzał mi jeden z was pomimo iż trafiają się zdjęcia Hurricana z całym czarnym śmigłem to żółte końcówki były proceduralne i teoretycznie powinny być Zdjęcia na filmie ortochromatycznym pokazują żółty tak samo jak czarny. TO może być jeden z powodów pozornej nieobecności żółtego na niektórych fotografiach. Nie ma żółtego na końcówkach, jeśli go nie ma i jednocześnie widać wyraźnie żółty w znakach rozpoznawczych. Poza tym żółtego było na 4 cale. Masz za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 26 Lutego 2015 Autor Share Napisano 26 Lutego 2015 dzieki letalin- z tymi kokardami nie jest do końca tak jak widzisz ale faktucznie za bardzo się błyszczą-przyznaję) - spróbuję zrobić zdjęcie samego RFOR dziś wieczorem- na napisie i kokardzie jest łosz i dwa razy nałożony filtr MIGa (na cały samolot filtr położyłem jeden raz) wszytko w celu przygaszenia tej żaruwiastej kolorystyki kokardy - pewnie dożo lepsza byłaby malowana. Generalnie cały płatowiec polakierowałem satyną dlatego jeszcze spróbuje położyć łosza na sama kokardę ... Poza tym żółtego było na 4 cale. Masz za dużo. szczerze nikt mi nigdy nie zwrócił na to wcześniej uwagi - od tego warsztatu będe pamiętał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 26 Lutego 2015 Autor Share Napisano 26 Lutego 2015 dzisiaj postawiłem sprzęt na kolach na razie bez tylnego jest obecnie w fazie półproduktu pierwsze dwa zdjęcia zrobione specjalnie dla kolegi letalina ale niestety mój kunszt fotograficzny nie pozwala mi pokazać tej kokardy jak wygląda w rzeczywistości no cóż uważam że już bardziej nie wypada jej 'wybabrać' jedno co dzisiaj dołożyłem w tej kwestii to boczne kokardy pokryłem matowym lakierem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 26 Lutego 2015 Share Napisano 26 Lutego 2015 Z matem nie przesadzaj. Hurricane z fabryki wychodziły już wtedy wymalowane farbami typu "S", czyli "smooth" które były półbłyszczące. W okolicach silnika, również było dość oleju (choćby tego kapiącego i rozpylanego przez typowe nieszczelności mechanizmu zmiany skoku śmigła) który wybłyszczał blachy. Zastanów się nad zróżnicowaniem połysku, matu na modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Under B Napisano 26 Lutego 2015 Share Napisano 26 Lutego 2015 Ja mam takie pytanko. Dlaczego wnętrze otworów na podwozie jest szarego koloru, a nie tego co reszta spodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 27 Lutego 2015 Share Napisano 27 Lutego 2015 już wtedy wymalowane farbami typu "S", czyli "smooth" które były półbłyszczące. Coś na poparcie? Albo wyjaśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 27 Lutego 2015 Autor Share Napisano 27 Lutego 2015 ... Zastanów się nad zróżnicowaniem połysku, matu na modelu... na model nałożyłem trzy rodzaje lakieru, na metalowych elementach skrzydeł Super Gloss - Gunze GX; na całości Semi Gloss również Gunze, na klapach magazynków na skrzydłach Gunze matowy, spód Semi Gloss ; no i wczoraj na kokardy położyłem matowy co mocno przygasiło błyszczącej powłoki ( to zróżnicowanie starałem się uchwycić na zdjęciach z 25 lutego) a faktycznie się błyszczał - sorry za powtórkę zdjęcia ale myślę że skoro jest dyskusja warto to pokazać Ja mam takie pytanko. Dlaczego wnętrze otworów na podwozie jest szarego koloru, a nie tego co reszta spodu? nie jest szare tylko srebrne; jak pisałem na wstępie ściągnąłem sobie walkaroud z chomikuj nie spotkałem się z żadnym zdjęciem na którym wnęki były by inne niż srebrne a i jakiś czas temu sklejałem Hurricana Revela w 1:72 i również w wątku warsztatowym zaistniała dyskusja której rezultatem było pomalowanie wnęk właśnie na taki kolor; zdjęcia historyczne sa jak wiadomo czarno-białe ale również wydaje się być to kolor srebrny:) Z tego co zauważyłem w Twojej stopce jesteś początkującym modelarzem więc przekażę ci radę którą dostałem 5 lat temu na tym forum - zawsze z rezerwą traktuj to co pokazuje instrukcja i nigdy nie uważaj jej za bezwzględną; jest tam dużo błędów zarówno w kolorystyce jak i w kamuflażach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 27 Lutego 2015 Share Napisano 27 Lutego 2015 już wtedy wymalowane farbami typu "S", czyli "smooth" które były półbłyszczące. Coś na poparcie? Albo wyjaśnienie. Wszystkie, nie tylko "Sky type S" były type S. W jakiś dziwny sposób tylko przy Sky tradycja każe dodawać to rozróżnienie, ale faktura innych barw była ta sama. Zabij, nie podam teraz źródła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 27 Lutego 2015 Share Napisano 27 Lutego 2015 Spotkałem się też gdzieś z taką informacją, ale też nie zakonotowałem, tyle, że to dlatego, iż nie było tam żadnego potwierdzenia źródłami. Trochę kłopotliwy jest układ odniesienia, bo upraszczając sprawę jest tylko jeden mat i jeden połysk, a wszystko co pomiędzy to częściowy połysk/mat, czyli powszechnie półmat, czy satyna. W takim rozumieniu powierzchnie lakiernicze z połowy 1940 spokojnie mogą być półmatowe. Nie ma jednak wątpliwości, że były one zbyt matowe na potrzeby Air Ministry i dlatego później opracowano farby typu Smooth, syntetyczne, z ziarnem powierzchni dwa razy mniejszym niż we wcześniejszej wersji. Dwa razy mniejsze ziarno nie oznacza od razu znacznej różnicy w połysku. Mowa o tysięcznych milimetra i mniej . Co ciekawe farby smooth wciąż określane były jako matowe i opracowując je podkreślano konieczność zachowania matowości kamuflowanych powierzchni. Co nie zmienia oczywiście faktu, że ilość odbitego światła wzrosła i efekt przesunął się nieco w kierunku błyszczenia. Jednak, powtórzę, nawet ten nowy półmat nadal oznaczał, że farby określano jako matowe. Istnieje trochę korespondencji i materiałów źródłowych pokazujących, że przedwojenne prace nad uzyskaniem powierzchni typu smooth w farbach celulozowych napotkały na problemy i tylko w przypadku Sky - koloru w owym czasie nowego w palecie RAF i pojawiającego się w produkcji nieco inną drogą niż pozostałe DTD308 udało się to uzyskać. Stąd dodatek S w nazwie wydaje się być nieprzypadkowy. osobiście podejrzewam, że teoria o identyczności powierzchni farb wzięła się właśnie z tego, że wszystkie one były DTD308 i sam ten fakt wystarczył do wniosków. Ale to tylko zgadywanie. W sumie to co napisałem oznacza jedynie, że znane są źródła potwierdzające (co nie znaczy jednoznacznie definiujące) odmienność Sky typ S, a nie spotkałem żadnych potwierdzających brak odmienności. Oczywiście zupełnie inną kwestią jest jak wyglądała farba na intensywnie eksploatowanym samolocie, i czy ten konkretny Hurricane w ogóle widział Sky type S. Ale ten temat pozostawiam już autorowi modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 28 Lutego 2015 Autor Share Napisano 28 Lutego 2015 ...aktualizacja dzisiaj pokonałem (prawie) elementy transparentne klosze reflektorów, światła sygnalizacyjne oraz rozkleiłem wiatrochron i owiewkę z brudzenia poprawiłem smugi spalin (owiewka nie jest jeszcze przyklejona) model ma mocno odsunięte śmigło od kadłuba na zdjęciach dystans już zmniejszony o jakiś 1mm nie wiem czy to już tak zostawić czy szlifować dalej :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 3 Marca 2015 Autor Share Napisano 3 Marca 2015 jedna z ostatnich aktualizacji, w modelu pozostało dokonać montażu kilku najdrobniejszych części w tym lusterka wstecznego które może być z nich najbardziej pracochłonne (ale nie musi) myślę że skończyłem etap brudzenia oraz śladów eksploatacji, no i poprawiłem śmigło bardzo proszę o uwagi, sugestie co jeszcze zepsuć i takie tam - lece do Spita a wy piszcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiub Napisano 3 Marca 2015 Share Napisano 3 Marca 2015 Wszystko fajnie i bardzo mi sie podoba. Jedyne co rzucilo mi sie w oczy to okopcenie na 8 i 9 zdjeciu jest takie troche nienaturalne ale to tylko moje zdanie i mozs to wina zdnecia. Ogolnie to mi sie podoba. Pozdrawiam Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 4 Marca 2015 Autor Share Napisano 4 Marca 2015 cóż można by dyskutować - ja generalnie taki efekt chciałem osiągnąć, w hurricanach zauważyłem mniej więcej taki efekt układania się smug spalin , pierwsza sprawa smuga nie tworzy się od razu za wydechem tylko na kawałem przed wiatrochronem, i na wielu zdjęciach widać jej kształt oraz punktowe wyostrzenia osadzanie się sadzy, może zaczęło to bardziej razić po wczorajszym nałożeniu pigmentu na malowane smugi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ripper1 Napisano 9 Marca 2015 Share Napisano 9 Marca 2015 dobra robota. Podziwiam cierpliwość, dzięki Tobie i temu warsztatowi zaoszczędziłem troche kasy bo właśnie miałem sobie kupić tego Huragana a teraz chyba poczekam na Airfix-a. Jeżeli można to jedna tylko uwaga - drzwi po prawej stronie nie pełniły tej roli co w Spitach tylko były to drzwi ewakuacyjne wobec czego raczej nie powinny być otwarte chyba, że samolot wylądował po skoku pilota ze spadochronem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 9 Marca 2015 Autor Share Napisano 9 Marca 2015 dobra robota. Podziwiam cierpliwość, dzięki Tobie i temu warsztatowi zaoszczędziłem troche kasy bo właśnie miałem sobie kupić tego Huragana a teraz chyba poczekam na Airfix-a. Jeżeli można to jedna tylko uwaga - drzwi po prawej stronie nie pełniły tej roli co w Spitach tylko były to drzwi ewakuacyjne wobec czego raczej nie powinny być otwarte chyba, że samolot wylądował po skoku pilota ze spadochronem zgadza się - sklejając model posiadałem tą wiedzę ponieważ wygrzebałem na tym lub innym forum warsztat i/lub galerie tego modelu i wyłapałem tą funkcjonalność ale zostawiłem je otwarte ze względu na ułatwienie fotografowania wnętrza - fakt myślałem że były one od czasu do czasu zdejmowane na lotnisku i model chciałem pozostawić właśnie w takiej formie ale zastanowię się czy jeszcze je doklejać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 9 Marca 2015 Share Napisano 9 Marca 2015 Jeżeli można to jedna tylko uwaga - drzwi po prawej stronie nie pełniły tej roli co w Spitach tylko były to drzwi ewakuacyjne wobec czego raczej nie powinny być otwarte chyba, że samolot wylądował po skoku pilota ze spadochronem zgadza się - sklejając model posiadałem tą wiedzę ponieważ wygrzebałem na tym lub innym forum warsztat i/lub galerie tego modelu i wyłapałem tą funkcjonalność ale zostawiłem je otwarte ze względu na ułatwienie fotografowania wnętrza - fakt myślałem że były one od czasu do czasu zdejmowane na lotnisku i model chciałem pozostawić właśnie w takiej formie ale zastanowię się czy jeszcze je doklejać Te drzwiczki były zdejmowane dla ułatwienia dostępu obsłudze. Nie jest to dziwne i w żaden sposób nie sugeruje, że samolot lądował po skoku pilota, tym bardziej gdy przedstawiasz model ze zdjętymi pokrywami silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.