Skocz do zawartości

PZL-Brewster "Byczek" Airfix 1/72 konwersja SF


spiton

Rekomendowane odpowiedzi

Sugerujesz, żeby przerobić też Raidena ?? ,-))

Mam w planie przerobienie Zera 52 , tak, żeby zamontować mu silnik BMW 801 i dwa niemieckie MG 151/20 w skrzydłach ,-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 174
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pomalowałem

 

9a9ec8db7d4ba586.jpg

 

e62b3934660229f3.jpg

 

cc5e3e3827a9cbd2.jpg

Zastanawiam sią jeszcze nad jakimś elementem szybkiej identyfikacji. W końcu to front wschodni, jak widać ,-))

Pod kabiną zacny zestaw "czerwonych pentagramów".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem patriotyczne malowanie kołpaka, ale chyba nie będzie dawał tych efektów , co świderek Trochę za czyste dla mnie są wnęki, no i numery , zwłaszcza cyfra na drzwiczkach zbyt mało zużyta *... Ogólnie - pstrokato, ale fajnie.

 

 

 

* -Nigdy nie sądziłem , że coś takiego w TWOIM warstacie napiszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot teraz dostał kopcenia, ale planuje jeszcze łatki po dziurach(zrobię je z foli i pomaluje) i podmalówki szachownic i numerów. I wtedy mam nadzieje będziesz zadowolony. Ogólnie fajnie się tego byczka robi. Taki grubasek.

A jak dobrze pójdzie to niedługo zrobię coś takiego :

5624L.jpg

Kupiłem już sobie hobby bossa do cięcia ,-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę, że taki dociążony dodatkowymi kilogramami "Byczek" i bogatszy o dodatkowe 500 koni mechanicznych ,stał by się myśliwcem manewru pionowego. I może nareszcie polscy myśliwcy oduczyli by się walki kołowej ,-)). I staliby się zimnymi skrzydlatymi mordercami. Zresztą latanie u boku Luftwaffe, pewnie było by w tej materii inspirujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie go pomalowałeś, lubię takie zestawienie kolorów.

Jeśli mogę coś skrytykować, to nie podobają mi się zbytnio te mocne przetarcia, ale ja po prostu tak nie lubię.

Samolot w ciul brzydki sam w sobie, ale modelik wychodzi Ci fajniutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę, że taki dociążony dodatkowymi kilogramami "Byczek" i bogatszy o dodatkowe 500 koni mechanicznych ,stał by się myśliwcem manewru pionowego. I może nareszcie polscy myśliwcy oduczyli by się walki kołowej ,-)). I staliby się zimnymi skrzydlatymi mordercami. Zresztą latanie u boku Luftwaffe, pewnie było by w tej materii inspirujące.

 

Niekoniecznie. Wbrew obecnym poglądom, nie wszyscy lotnicy Luftwaffe oduczyli się walki kołowej. Lektury wspomnień pilotów, czy opowieści świadków pokazują, że myśliwcy LW walczyli na na różne sposoby, a kręcenie się w ciasnych wirażach nie było niczym niezwykłym również na froncie wschodnim. Zresztą jak inaczej walczyć np. na małej wysokości, czy przy frontalnym spotkaniu formacji na tej samej wysokości ? Taktyka zawsze była optymalizowana do aktualnej sytuacji i niekoniecznie narodowość ma tu jakieś znaczenie. Chociaż nic dziwnego, że Niemcy nie wiązali się w kurvenkampf, bo przeważnie działali wobec przewagi liczebnej przeciwnika i wtedy taktyka jednego ataku i odejścia się sprawdzała, do czasu oczywiście, gdy USAAF kupiła sobie Mustanga, który mógł dogonić takiego nurkującego Niemca i nie pozwolić mu już wyjść z tego nurkowania. Z innego powodu Amerykanie nie wiązali się w walki kołowe z Japończykami (zasadniczo, bo np. McGuire na P-38 do samego końca próbował).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znakomitą ilustracją tego problemu jest rozmowa z "bubim" Hartmanem przeprowadzona przez twórców F-15.

Mniej więciej brzmiała tak. Co jest ważne w walce kołowej ?

Ja nie prowadziłem walki kołowej.

Ale musiało się przecież panu zdarzyć walka manewrowa.

Nie

Jaki to ?

Walka kołowa jest niebezpieczna. łatwo w niej zginąć przypadkowo.

I tern facet spuścił 350 ruskich maszyn bojowych i przeżył !!!! Co jak co ale to chyba super profesor w tym fachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znakomitą ilustracją tego problemu jest rozmowa z "bubim" Hartmanem przeprowadzona przez twórców F-15.

Mniej więciej brzmiała tak. Co jest ważne w walce kołowej ?

Ja nie prowadziłem walki kołowej.

Ale musiało się przecież panu zdarzyć walka manewrowa.

Nie

Jaki to ?

Walka kołowa jest niebezpieczna. łatwo w niej zginąć przypadkowo.

I tern facet spuścił 350 ruskich maszyn bojowych i przeżył !!!! Co jak co ale to chyba super profesor w tym fachu.

 

Facet pewnie mówił prawdę, że był konsekwentny i unikał walki kołowej, ale parę setek innych pilotów walczyło bardziej ryzykownie. Jak popatrzysz sobie na wysokości walk np. z Ił-2 to będziesz pewny, że manewr pionowy na takich wysokościach w wykonaniu Bf 109 nie był możliwy. To były brutalne walki w stylu IWŚ. Ten sobie notował wysokości walk. http://www.luftwaffe.cz/hafner.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Letalin, manewr pionowy to zachowanie energii. Manewr poziomy to utrata energii. Istotą walki jest gospodarowanie energią. Ale walkę kołową można prowadzić z powodzeniem w pionie. Problem polega na tym, że zawsze może się przypałętać jakiś myśliwiec, i korzystając z faktu, że jesteś pochłonięty walką, kołową, może cie po prostu ustrzelić. No i walki kołowej nie da się prowadzić zespołowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, fajnie, ale dostrzegam tu małe ale... Latanie samolotem oznaczonym bialo-czerwonymi oznaczeniami pośród wrogich samolotów oznaczonych czerwono-bialymi oznaczeniami może i zapewne powodowałoby pomyłki. Wszak nie przypadkiem Amerykanie już w 42-gim usunęli czerwony okrąg z oznaczeń. Myślę że prędzej czy później oznaczenia zostałyby zmienione na coś podobnego do niemieckich krzyży lub zmieniono by kolory szachownic. Ja osobiście poszedłbym chyba w kierunku odwrotności tureckiego znaku tj. Biały kwadrat z cienką czerwoną obwódką. Trudno byłoby to pomylić z czerwoną gwiazdą, a dalej trzymałoby barwy narodowe i nawiązywało do tradycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciewae to co napisałes Pomidor. Zastanawiałem się jak powinny wyglądać oznaczenia Polskich samolotów po i w czasie kampanii Sowieckiej. Możemy się tu po zastanawiać ,-)) Może same białe pola w szachownicy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Letalin, manewr pionowy to zachowanie energii. Manewr poziomy to utrata energii. Istotą walki jest gospodarowanie energią. Ale walkę kołową można prowadzić z powodzeniem w pionie. Problem polega na tym, że zawsze może się przypałętać jakiś myśliwiec, i korzystając z faktu, że jesteś pochłonięty walką, kołową, może cie po prostu ustrzelić. No i walki kołowej nie da się prowadzić zespołowo.

Piszesz o teorii. Walka powietrzna i jej metody ewoluowały. Zasadą było wykorzystanie zalet maszyny i unikanie operowania w sposób dający większe szanse przeciwnikowi. Zasadą, a nie jedyną praktyką. Pozostawało również dowodzenie. O ile Hartmann nie miał problemu ze stosowaniem taktyki unikania walki kołowej, to inni dowódcy nie do końca byli przekonani do jej uniwersalności. Nie mam teraz tego pod ręką, ale wspomnienia pilota niemieckiego z frontu wschodniego z końca wojny, gdy gwiazda Hartmanna była już pierwszej wielkości, mówią o dowódcach hołdujących podejściu niezwykle konserwatywnemu, o kręceniu kółeczek za Jakami i Ławoczkinami. Z opłakanym często skutkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b1d81fbed15c56fe.jpg

 

Bardzo mi sie takie szachownice podobaja. Ide przemalowac na modelu !!

 

Od góry chyba ujdą. Od dołu będą niewidoczne dla tych którzy będą strzelać do wszystkiego co lata i CHYBA nie jest nasze...

 

a swoją drogą ten Buffalo mnie zastanawia. Skoro stajemy po stronie Niemców to automatycznie stajemy przeciw Amerykanom i Anglikom. Zatem licencje na zachodni sprzęt sa raczej wątpliwe. Poszedłbym raczej w stronę sprzętu niemieckiego.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dolu moznaby dac ciemnoszare zamiast bialych, jak szalec to szalec ;)

Dokładnie. Na dole beda czarne, a u góry białe. Najpierw namalowałem na dole białe. Ale były niewidoczne. To przemalowałem.

Polski czołgisto zagraj sobie w Szturmowika. Najlepiej na full realism. ,-)) Tam tez jest Bufallo ,-)) To jest przynajmniej symulator, nie strzelanka.

 

Pomidor. Jeśli jest jak mówisz, to czemu Brytyjczycy sprzedali w 1947 licencje i 50 znakomitych silników Nene Sowietom, dzięki czemu Rosjanie mogli zbudować nareszcie jakiś latający myśliwiec odrzutowy(MiG 15) ?

Wojna to interes. Należy sprzedawać technologie obu stronom. I finansować obie strony ,-))

A Silnik, który jest w "Byczku" Jankesi opieprzyli Sowietom, kiedy byli oni sojusznikiem Hitlera ,-)) tak, że spoko ,-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz. Mi chodzi oto, ze jak masz samolot manewrowy, to możesz sobie pozwolić na bardziej agresywne latanie. Widzisz wroga. Jesteś w kiepskiej taktycznie sytuacji, ale masz lekki zwrotny samolot, to co tam, lecisz się strzelać. A jak lecisz latającym żelazkiem, to bez przewagi taktycznej(energetycznej) nie ma co się pchać. I często taka postawa per saldo powoduje, że strzela się tylko do zaskoczonych wrogów, bądź z przewagą energetyczną. Latajace żelazko musi latać szybko , żeby dawać poczucie bezpieczeństwa. Pokryszkin kazał swoim pilotom latać z prędkością nie mniejsza niż 5 setek na godzine. A latali na stosunkowo zwrotnych Aircobrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.