madeira Napisano 22 Kwietnia 2015 Share Napisano 22 Kwietnia 2015 Witam. Jako, że nie mogę się zmusić do zrobienia weatheringu na Tygrysie, rozgrzebałem Leoparda. Projekt jest bardzo ambitny. Zakładam w nim wykonanie Leona 2A5 w polskich oznaczeniach, a dokładnie z 11 Lubuskiej Brygady Kawalerii Pancernej: Oznaczenia w postaci kalek i masek są już przygotowane przez Panów z Melius Manu: Zakupiłem też metalowe gąsienice w gumowymi wkładkami. Ten zestaw dokładnie (całość waży ponad 1,5 kg): Jak widać są też metalowe koła napędzające i napinające. Jako ciekawostkę napiszę, że model będzie z dziedziny RC i oprócz standardowych funkcji jazdy, świateł, obrotu wieżą, ruchu pionowego armaty wraz z symulacją wystrzału, będzie posiadał stabilizowaną w dwóch płaszczyznach armatę (symulacja stabilizacji "w punkt"), wanna kadłuba będzie wodoszczelna, w wieży będą zamontowane dwie kamery systemu FPV (First Person View). Wszystko to będzie utrzymywać aluminiowy szkielet. "Ojcem" całego projektu jest kolega z forum rctank.pl -vanhasen. Nie chcę zagłębiać się w tematykę RC, bo to nie miejsce na to (chyba, że ktoś będzie chciał, żebym coś napisał). Tutaj chcę prowadzić wątek związany z budową zewnętrzą modelu. Produkt Heng Longa jest moim zdaniem bardzo dobrą materią do wszelkich zmian. To nie to samo co pierwsze "twory" tej firmy -Tiger, czy PanTiger. Leopard jest kopią modelu Tamiyi. Ciekawostką jest fakt, że wanna kadłuba nosi znamiona druku 3D. Widać więc, że Heniek idzie z duchem czasu. W modelu jest kilka uproszczeń, z którymi zamierzam powalczyć. Główne z nich to odlane z górą kadłuba boczne fartuchy, słabe pokrywy wentylatorów, siatki na koszach z tyłu wieży i klosze świateł. Póki do odkręciłem wszystkie elementy od wanny. Wygląda ona tak: Następne zdjęcia będą na białym tle. ;) Kolejnym etapem będzie wygolenie wszystkich wnęk i mocowań śrub oraz zaślepienie ich szpachlą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 22 Kwietnia 2015 Share Napisano 22 Kwietnia 2015 To się ciekawostka szykuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 22 Kwietnia 2015 Super Moderator Share Napisano 22 Kwietnia 2015 No masz ... a Tygrysek dalej nie skończony ;) Podglądam, mam zamiar nabyć Pz III z Henga dla młodego a co niech się oswaja Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeira Napisano 22 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 22 Kwietnia 2015 Tygrys jest pomalowany, dostał wash i jeździ ku radości. Dobrudzę go kiedyś. Na pewno. na Pz II nabywaj. Jakbyś kupował dla siebie, to Taigen byłby lepszy. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 22 Kwietnia 2015 Share Napisano 22 Kwietnia 2015 Chętnie będę podglądał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tromp Napisano 22 Kwietnia 2015 Share Napisano 22 Kwietnia 2015 Lubuska to jest Dywizja, ty robisz wóz z 34 BKPanc. Rozsiadam się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris7813 Napisano 22 Kwietnia 2015 Share Napisano 22 Kwietnia 2015 No to siadam i obserwuję, ambitny masz plan. Ile wyniosły Cię te metalowe gąsienice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer Machine Napisano 22 Kwietnia 2015 Share Napisano 22 Kwietnia 2015 Spoko się zapowiada. Czekam na kolejny etap budowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeira Napisano 23 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 23 Kwietnia 2015 Lubuska to jest Dywizja, ty robisz wóz z 34 BKPanc. Rozsiadam się Kurde ciućma ze mnie.. Tak się pomylić.. Oczywiście, że masz rację. Dzięki za zwrócenie uwagi. Jak chodzi o koszty gąsienic, to cały zestaw kupiłem za 119$. Z przesyłką wyszło nieco ponad 500 zł, ale niestety chwyciło mnie cło i vat no i wyszło ponad 600 zł... Masakroza z tymi cenami w 1:16. Ale wyjścia nie było. Model będzie ważył ponad 10 kg. Plastikowe gąsienice raczej by nie dały rady w terenie i wszystko by się pourywało. Poza tym gąsienice Heng Longa są od wewnątrz nie do końca satysfakcjonująco wykonane. No może dziś coś poskrobię dremelem wnętrze wanny. Muszę je uwolnić od mocowań śrub etc. Model będzie otwierany/zamykany na zakładkę z przodu a z tyłu trzymać będą magnesy neodymowe. Dzięki za dobry odbiór! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corporal_PL Napisano 23 Kwietnia 2015 Share Napisano 23 Kwietnia 2015 No to będę się przyglądał i służył podpowiedziami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeira Napisano 23 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 23 Kwietnia 2015 Liczę na nie Marcin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piecu_KP Napisano 23 Kwietnia 2015 Share Napisano 23 Kwietnia 2015 Łooooooooo Panie! To żeś poleciał! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł Czarnocki Napisano 27 Kwietnia 2015 Share Napisano 27 Kwietnia 2015 Nie szkoda go w teren ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeira Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Share Napisano 28 Kwietnia 2015 O wierz mi Paweł, że nie. Widziałem jak u kolegi pracuje stabilizacja armaty i jak świetnie jest oglądać sobie w trakcie jazdy obraz z kamery ze środka pojazdu. Przyznaję, że Tygrysem mało jeżdżę po terenie, ze względu na detale Abera, choć jeszcze nie udało mi się nic zgubić. Leopard z założenia jest przygotowywany głównie pod jazdę terenową i ma tam dawać radę, a ja nie mam się spinać, że coś odleci. Kurde muszę skończyć wyrzynać niepotrzebne rzeczy z wnętrza wanny, bo już bym chciał montować szkielet do niego.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Mroczkowski Napisano 2 Maja 2015 Share Napisano 2 Maja 2015 O chooolerka, no ile ja bym dał za niego (no, ale tyle nie mam ) żeby go mieć. Nie mniej póki co będę ze śliną cieknącą siedział i ewentualnie podpowiadał! Powodzenia! Aaa i oczywiście mam nadzieje filmy z jazd będą w odpowiednim czasie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polski_Czołgista Napisano 2 Maja 2015 Share Napisano 2 Maja 2015 Ambitnie. Chętnie popatrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeira Napisano 4 Maja 2015 Autor Share Napisano 4 Maja 2015 Dzięki za zainteresowanie. Póki co nic znaczącego w warsztacie się nie wydarzyło. Przygotowałem model do zamontowania aluminiowej wkładki usztywniającej wannę i będącej ramą do montażu silników napędowych, silnika obrotu wieżą i głośnika. Jak rama będzie wklejona, to pokażę o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer Napisano 6 Maja 2015 Share Napisano 6 Maja 2015 Powodzenia w projekcie. Jeśli jednak stawiasz na wysoką zgodność z oryginałem, to czeka Cię droga przez mękę i wiele przeróbek. Jak przymkniesz oko tu i ówdzie to jakoś pójdzie. Leopard jest kopią modelu Tamiyi. To wcale dobrze nie świadczy, bo model Tamki jest uproszczony i w wielu aspektach rozmija się z oryginałem. Zaczyna się od takich pierdół jak brak spawów. Potem dostrzeżesz wzięty z kosmosu kształt zaczepów holowniczych czy tylny hak, brak otworów smarowniczych, a potem dostrzeżesz, że lufa nie ma niektórych płaszczyzn czy otworów wentylacyjnych, przedmuchiwacz jest mocno uproszczony, układ justowania SKO jest do zrobienia od podstaw, kliny mają złe proporcje i takie tam.... niemniej jeszcze raz powodzenia P.S. Zastanawiam się, czy w modelu HL zawieszenie ma ujemny zakres ugięcia wahaczy?, bo w Tamce np. nie ma i zawieszenie też było do przeróbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeira Napisano 7 Maja 2015 Autor Share Napisano 7 Maja 2015 Cześć Lancer!! Nie spodziewałem się Ciebie tu, ale cieszę się, że mam już dwóch stróży merytorycznych. Szkoda, że nie rozwinąłeś swojego wątku na rctank.pl, bo zapowiadał się bardzo konkretnie. Nie mniej jednak przeanalizuje wymienione tu i tam babole modelu. Nie wiem ile z nich zdecyduję się poprawiać. Z jednej strony Chciałbym sporo poprawić, ale z drugiej strony model ma być gotowy do ostrej jazdy terenowej, więc poprawki w rejonie układu jezdnego raczej nie będą znaczne, bo elementy muszą być wytrzymałe. Coś wymyślę, by było satysfakcjonująco. A ujemnego ugięcia w zawieszeniu Leo od HL nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corporal_PL Napisano 7 Maja 2015 Share Napisano 7 Maja 2015 lufa nie ma niektórych płaszczyzn czy otworów wentylacyjnych Zaciekawiły mnie otwory wentylacyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer Napisano 7 Maja 2015 Share Napisano 7 Maja 2015 Cześć Lancer!!Nie spodziewałem się Ciebie tu, ale cieszę się, że mam już dwóch stróży merytorycznych. Szkoda, że nie rozwinąłeś swojego wątku na rctank.pl, bo zapowiadał się bardzo konkretnie. Nie mniej jednak przeanalizuje wymienione tu i tam babole modelu. Nie wiem ile z nich zdecyduję się poprawiać. Z jednej strony Chciałbym sporo poprawić, ale z drugiej strony model ma być gotowy do ostrej jazdy terenowej, więc poprawki w rejonie układu jezdnego raczej nie będą znaczne, bo elementy muszą być wytrzymałe. Coś wymyślę, by było satysfakcjonująco. A ujemnego ugięcia w zawieszeniu Leo od HL nie ma... No ja niestety nie przemogłem się i od wielu miesięcy nic nie robię. Wątek na RCtankach mi nie pomógł we wznowieniu prac. Utknąłem na lufie i na tym koniec. Ponieważ jest ona aluminiowa możliwość jej korekty jest ograniczona. W Leo 2A6 jest ona trochę bardziej skomplikowana niż krótka L/44, a z moim warsztatem technologicznym jedyne co mi przychodzi do głowy to zrobienie odlewu, podzielenie jej na części, zrobienie korekt i złożenie do kupy. Zapał skończył się na odlewie pierwszej części ;) A zawieszeniem się zastanów, bo jeśli je skorygujesz to w przypadku ostrej jazdy po terenie zawieszenie z większym zakresem ruchów będzie naturalniej wyglądało i obciążenia przenoszone na kadłub będą lepiej wytłumione. W Tamce jest o tyle łatwiej, że są tam druty skrętne, a HL z tego co pamiętam miał sprężyny? Jeśli potrzebujesz fotek jakiegoś detalu A5 wal śmiało. Mam 480 własnych fotek naszej A5tki i jeszcze trochę wygrzebanych z sieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer Napisano 7 Maja 2015 Share Napisano 7 Maja 2015 lufa nie ma niektórych płaszczyzn czy otworów wentylacyjnych Zaciekawiły mnie otwory wentylacyjne Proszę bardzo, nawet mój post jest: http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?p=525413 Otwory to akurat mały problem, choć te ukośne ciężko dosyć było zrobić równo (na fotce mojej lufy wygląda jak prosta dziura, ale w praktyce jest pod kątem jak w oryginale) Trzeba dorobić te dwie poziome płaszczyzny (w sumie 4). A to tylko część problemów, bo jeszcze zamki spinające koszulę termoizolacyjną trzeba też jakoś dorobić. Na początku prawdziwej lufy jest płaski spaw spinający koniec wylotowy, a w lufie Tamki jest zrobiony po prostu jest jakiś pierścień, który nadaje się tylko do zeszlifowania. A to wszystko w aluminium w które ciężko ugryźć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeira Napisano 7 Maja 2015 Autor Share Napisano 7 Maja 2015 No mnie problem detali przewodu lufy wersji A6 nie będzie dotyczył, bo robię A5 z armatą L44. Dzięki jednak za ciekawe informacje na temat armaty L55. Jak chodzi o zawiechę, to w heńku faktycznie są sprężyny. Jak obetnę ogranicznik pozycjonujące je do poziomu zero, to siła sprężyny raczej jest ciężkie do zrealizowania. wykręci mi wahacz do 180 stopni. A kręcenie sprężyn pod masę modelu. W Tamce faktycznie są blaszki skrętne, ale po Tygrysie widzę, że nie ma szału z ugięciem ujemnym. Musi więc zostać jak jest. Na 2.20 widać jak pracuje zawieszenie u kolegi (autora projektu). A tam gdzieś wcześniej da się zauważyć praca stabilizacji armaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer Napisano 7 Maja 2015 Share Napisano 7 Maja 2015 Widziałem też wcześniejsze filmy. Zazdroszczę Niestety ja mam słomiany zapał, który jeszcze się pogłębił jak pomyślałem o konieczności wymiany całego napędu, bo dyferencjały Tamka to dla mnie porażka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer Napisano 8 Maja 2015 Share Napisano 8 Maja 2015 Zgodnie z prośbą autora wrzuca swoje fotki mniej więcej tyłu kadłuba Leona. Na kilku fotkach przewija się A4 ale jest on praktycznie tożsamy z A5. Fotki robiłem pod swoje potrzeby i skupiłem się na elementach, które miałem gorzej udokumentowane. Stąd nie ma raczej ogólnych zarysów, a detale. Ogólne fotki, z których ja liczyłem proporcje tego i owego wydłubiesz na Primepotral. Z nich liczyłem proporcje spawów, wielkości zaczepów holowniczych itd. Sorki za chaos, ale nie miałem już sił siedzieć i porządkować tego. Mam nadzieję, że się przyda ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.