Mikele Napisano 6 Września 2015 Autor Share Napisano 6 Września 2015 No właśnie poprzeglądałem zdjęcia 7101 jakie mam na stanie i tam w komorach podwozia sodoma i gomora ;) ps. Zdjęcia PFa ze Skarżyska niewiele pomagają w temacie wyglądu wnęk podwozia http://lotnictwo.net.pl/gallery/photo/aircraft-Mikoyan_Gurevich_MiG-21PF_Fishbed/airline-Poland_-_Air_Force/reg-2401/cn-762401/foto-304209.html Ale przynajmniej jest punkt zaczepienia przy doborze koloru płatowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 7 Września 2015 Share Napisano 7 Września 2015 Link z fotkami luków silnikowych . http://dfiles.eu/files/68wam4jdf Samoloty raczej w bieżacej eksploatacji , a więc fotki w miarę ładnie odwzorowują wygląd i stan poszycia .Większośc ubrudzeń to olej i paliwo z drenażów rozpylane w czasie rozruchu i lotu + kurz +opływ powietrza .Czarne smugi przy obrysach luków , wkrętach to rozpylone pozostałości smaru +kurz , brązowo-rdzawe smugi , zacieki to "przypieczony" olej silnikowy . A wracając do brudu we wnękach goleni - powodem większości były rozbryzgi smaru [ smarowane były elementy mechanizmu na goleniach , węzły zawieszenia goleni i wciągnika - tam były punkty smarowania i tego smaru łądowało się aż zaczął wypływać na zewnątrz ] . Odnośnie hamowania koła podczas startu - jeśli masz dokumentację -szukaj w opisie "Instalacja hamowania kół" współdziałają inst.pneumatyczna i hydrauliczna . Jeszcze jedna rada [ jeśli mozna ] przy montowaniu goleni i ich osłon zwróć uwagę na ich wzajemne ułożenie .Patrz fotki poniżej . http://imgur.com/jCYpdII http://imgur.com/ZZx3cMq http://imgur.com/WVnZu5f http://imgur.com/d3wv3uy http://imgur.com/Zw2pQdu Dużo Modelarzy popełnia błąd i wtedy podwozie wygląda karykaturalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 7 Września 2015 Autor Share Napisano 7 Września 2015 Odnośnie hamowania koła podczas startu - jeśli masz dokumentację -szukaj w opisie "Instalacja hamowania kół" współdziałają inst.pneumatyczna i hydrauliczna . No właśnie dokumentacji w pracy mam całkiem sporo, ale nie do MiG-21. Aczkolwiek na czuja to zasadniczy i awaryjny sposób czy hamowania czy wypuszczania podwozia będzie podobny jak i w innych odrzutowych. Zwiodło mnie nieco utrzymanie koła w pozycji pionowej ;) ps. I nie pytaj, czy możesz podrzucać materiał dowodowy i udzielać rad. Niech nikt, kto ma wiedzę nie pyta o takie rzeczy Foty rewela, bardzo pomocne. Wielkie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 9 Września 2015 Autor Share Napisano 9 Września 2015 Za namową migospeców "odkurzyłem" we wnękach podwozia głównego. To już będzie efekt finalny, żadnych więcej zmian ;) Zrobiłem też stożek wlotowy. Trzy kolory, cztery warstwy, maskowanie solą, ścieranie farby gąbką ścierną, malowanie na bardzo małym ciśnieniu z dużym skokiem iglicy, zeby aerograf "pluł" małymi plamkami, et viola: Dopieszczę jeszcze tylko wnęki hamulców aerodynamicznych (zloty - jeszcze raz dzięki za foty) i można składać płatowiec do kupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 10 Września 2015 Autor Share Napisano 10 Września 2015 Zaczyna być widać sylwetkę najzgrabniejszej z dwidziestychpierwszych. Zoom w aparacie trzeszczał jak robiłem to zdjęcie i widać jakieś przekłamania, bo mi model "wygło" I zdjęcia pokazowe, ile będzie do szpachlowania. A będzie niewiele. Eduard bardzo sprytnie zaprojektował te modele. Raz, że spasowanie dobre, to jeszcze samych widocznych łączeń naprawdę niewiele. To zdecydowany plus. Powinno wystarczyć szpachlowanie gęstym CA, miejsca do obróbki nie są trudne, a i linii do odtworzenia po szlifowaniu nie będzie wiele. Istotna rzecz przy wklejaniu skrzydeł do modelu - warto kierować się instrukcją i wkleić najpierw spodnią część kadłuba z dolnymi powierzchniami skrzydeł, i dopiero na to kleić górę płata. W ten sposób można ściśle przyłożyć krawędź u nasady do boków kadłuba i tym sposobem zaoszczędzić sobie szpachlowania tego połączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 10 Września 2015 Share Napisano 10 Września 2015 Szybko Ci idzie. Fajne te subtelne przebarwienia stożka wlotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 10 Września 2015 Autor Share Napisano 10 Września 2015 Korzystam z ostatnich dni urlopu ;) No i model jest bardzo "user friendly" więc nie ma wiele przestojów. Z tymi przebarwieniami to sam lubię, jak szczegóły i smaczki wychodzą po przyjrzeniu się detalom. Taki złoty środek między modelem gładkim jak ściana w gładzi gipsowej a impresjonizmem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 10 Września 2015 Share Napisano 10 Września 2015 Ja dopiero zamykam kadłub, szybko idziesz. No ale urlop wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 10 Września 2015 Autor Share Napisano 10 Września 2015 No to gdzie zdjęcia w Twoim warsztacie?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 16 Września 2015 Autor Share Napisano 16 Września 2015 Trochę małych prac za mną. Pomalowałem i przykleiłem do reszty kadłuba ostatni segment opływu dyszy wylotowej. Interesowało mnie w zasadzie tylko malowanie wewnątrz, ponieważ zewnętrzne powierzchnie będą malowane dopiero po przyklejeniu grzbietu i statecznika pionowego a z przymiarek na sucho wynika, ze nie będzie to spacerek i szpachla raczej tam zagości. W międzyczasie zrobiły się golenie podwozia. Tego typu drobnicę dłubię sobie w międzyczasie, jak mnie wielkogabarytowa robota znudzi. ;) Do celownika przeziernego dodałem mały bajer - mechaniczne przyrządy celownicze na wypadek, gdyby hi-tec zawiódł Ot, zaufanie do nowoczesności rodem z lat 60tych ;) Mały bajer, więc foto przez lupę. Element skanibalizowałem z blaszki do Jak-3. Są tam dwa elementy tego typu (producent przewidział, że może toto zaginąć w czeluściach dywanu ), więc w docelowym modelu też go nie zabraknie. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 16 Września 2015 Share Napisano 16 Września 2015 Świetna sprawa ten celownik U Edka w zestawie nie było tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaesz Napisano 16 Września 2015 Share Napisano 16 Września 2015 Jeżeli będzie z GP-9, musisz dorobić pulpit nad PKI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 16 Września 2015 Autor Share Napisano 16 Września 2015 Świetna sprawa ten celownik U Edka w zestawie nie było tego? Niestety. Ani w blachach do PF ani do PFM nie ma tego ustrojstwa. A szkoda, bo dodaje uroku Jeżeli będzie z GP-9, musisz dorobić pulpit nad PKI. Pod kadłubem Będzie PTB-490. Myślałem nad GP-9, ale musiałbym go podprowadzić z zestawu do 21PFM (a planuję go "na bogato" właśnie z GP-9 i dwoma Monsunami) albo kupować żywiczny, który dedykowany jest do modelu Academy, więc do Edka pewnie pasował by jak pięść do nosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 16 Września 2015 Share Napisano 16 Września 2015 GP-9 z academy nie pasuje zupełnie. Idziesz ostro z migiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 18 Września 2015 Share Napisano 18 Września 2015 Jeżeli będzie z GP-9, musisz dorobić pulpit nad PKI. Ten? Pytam odnośnie mojego pfm-a z GP-9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Września 2015 Share Napisano 18 Września 2015 Tak ten .Oznaczenia na pulpicie -może Ktoś ma lepszą fotkę ? http://i.imgur.com/MGtcc67.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 18 Września 2015 Autor Share Napisano 18 Września 2015 Informacja się nie zmarnuje, ani w warsztacie Leszka, ani u mnie, bo też będę robił 21PFM z GP-9. Tymczasem skompletowałem kokpit. Ostatnie foty przed zamknięciem osłony. Rama szyby pancernej z PKI jest przyłożona na sucho, dlatego kolimator nie jest w osi kabiny, przy sklejaniu będzie upilnowane. Uczeni radzieccy nie rozpieścili pilotów przesadną widocznością do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Września 2015 Share Napisano 19 Września 2015 No kabina całkiem , całkiem .Delikatnie mówiąc . A pasy do fotela dorabiałeś , czy były w zestawie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 20 Września 2015 Autor Share Napisano 20 Września 2015 Pasy blaszane, od Eduarda. Dorabiałem tylko osłonę nad zagłówkiem fotela, z oczywistych względów w blaszce co PFMa jej nie było ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 21 Września 2015 Autor Share Napisano 21 Września 2015 Zabrałem się za malowanie dyszy. Jednak przed przyklejeniem grzbietu, bo jak dobrze pokombinować to powinno dać się dokleić jedno do drugiego bez większego bólu, zobaczymy. Malowane i cieniowane Alcladami plus dodatkowo Clear Blue lokalnie. Spód dyszy dostanie jeszcze brudu i lekkich zacieków, ale z tym się wstrzymam jakby ktoś miał "ale" w stosunku do stanu obecnego. Dyszę do bisa malowałem ze trzy czy cztery razy Nie ma lekko. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duju69 Napisano 21 Września 2015 Share Napisano 21 Września 2015 Jedynie co to chyba powinna przy końcu przechodzić bardziej w czarny, albo taki jet exhaust alclada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 22 Września 2015 Share Napisano 22 Września 2015 Których alcladow użyłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 22 Września 2015 Autor Share Napisano 22 Września 2015 Których alcladow użyłeś ? Pierwszy pierścień malowałem mieszanką Aluminium i Magensium, tylny samym Aluminium. Cieniowałem Jet Exhaust. Jedynie co to chyba powinna przy końcu przechodzić bardziej w czarny, albo taki jet exhaust alclada. Oglądam tę dyszę i dumam co by tu pozmieniać, bo to jeszcze nie to. Drugi pierścień rzeczywiście potraktuję czymś mocniejszym, Tamiya Smoke i czarny błyszczący mi chodzą po głowie. Będziem kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 22 Września 2015 Share Napisano 22 Września 2015 http://imgur.com/kdDDSb0 http://imgur.com/WdYyR2l http://imgur.com/7rXVlTi Może te fotki pomogą w koncepcji - coś ta dysza za srebrna i za "plastikowa " [ jak na razie -wiem że to dopiero początek ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 22 Września 2015 Autor Share Napisano 22 Września 2015 Przemalowałem, a jakże Przegrzałem i ubrudziłem dość srogo, ale bez przesadyzmu. Na moje usprawiedliwienie dział fakt, ze rozrzut w wyglądach osłon dysz na ołówkach jest przeogromny. A ja lubię zmęczone życiem samoloty ;) Malowane tymi samymi kolorami, co poprzednio plus rude przegrzania wykonane copper Alclada. Na to wash i zacieki z czarnej i brązowej olejnej farby dla artystów. Celowane mniej więcej w takie coś: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.