Skocz do zawartości

Jagdiger 1/35 Dragon - gwiezdne wojny


rollingstones

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 165
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Awaria netu - twórczo wpłyneła na postęp prac

 

Ukształtowała się wizja dioramy do końca, a to za sprawą vw garbusa nabytego w hipermarkecie za 9.99 - zrobimy go jako wraka No.2 Wczoraj malowałem chłopca i dokończyłem ostatecznie Jagtigera.

 

Wyglada to teraz tak:

d3.jpg

d6.jpg

d4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka !

 

No Sebastianie niezły pomysł z tym zdewastowanym garbem, ja właśnie takiego Holzgaza zrobiłem... czekam aż wikol wyschnie na szmatce... maluje i galeria... a wracając do tematu to czołg robi wrażenie, a zwłaszcza sposób w jaki wszystko wykonujesz...

 

P.S. Wpadnij 28 lub 29 lutego do Polami z modelem, najlepiej to się zgadamy to o tej samej porze przyjdę, bo jest mała wystawa w sklepie zorganizowana

 

Pozdrawiam

Przemo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dotychczas wszystko ekstra, ale z Garbem wkroczyłeś na śliski grunt :P

Deformacja przodu jest nienaturalna. Wiem co piszę bo zaliczyłem Garbim czołówkę przy 60 na budziku Przednia część jest bardzo mocnym elementem tego samochodu, w tamtych latach nie znano pojęcia strefy zgniotu. Dla tego zniszczeniu powinien ulec przód, tylko do wysokości górnej krawędzi lamp. Maska podgina się jedynie nieznacznie a na jej przedniej części ( tej zdewastowanej) odbija się obrys koła zapasowego bowiem ono przejmuje cały impet uderzenia. Radziłbym wykorzystać odciętą maskę i przerobić jedynie 1/3 przodu. To samo dotyczyło by nadkoli. Warto zwrócić uwagę na fakt że nadkola w Garbusie łatwo się okręca więc ich brak u wraków jest rzeczą naturalną. W celu uproszczenia można również usunąć podłogę, to kolejna zaleta szybkich napraw Garbów, nadwozie jest przykręcone do podwozia zaledwie kilkoma śrubami i po odkręceniu zostaje sama buda.

Dodatkowo jeśli ma to być złom to można by jeszcze usunąć wewnętrzną część dachu. Jest to tzw roldach czyli materiałowe poszycie coś ala cabrio. Warto by go było dorobić w podartej formie.

 

http://www.youtube.com/watch?v=itK90V9Jem8 tu na filmiku widać crash test Garba. Stan jaki opisałem widać dokładnie po zastopowaniu na 3 s. filmu. Myślę, że może się przydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że rozbicie może budzić kontrowersje, jednak w tym przypadku pozostanę przy swoim - modelarstwo jest sztuką kompromisu.

Natomiast przejrzałem zdjecie z Crash testu i sadzę że mój garbus przy tamtym uderzeniu to pikuś. Mam nieprzyjemnosc często ogladać zdjecia rozbitych pojazdów i czasami aż nieprawdopodobne są wrażenia orginałów bezpośrednio po wypadku. Dziękuję ci za zainteresowanie tematem i pomoc w kwestii technicznej garbusa bo nie omieszkam zastosować kilku rad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prac ciąg dalszy - pomalowałem podkładem garbusa aby mu się lepiej przyjrzeć - to aluminium mnie wykańczało wizualnie.

beztytuu2-3.jpg

Za dalsze prace zabiorę się pod koniec tygodnia - teraz będę robił podstawę.

Nakleiłem ramy i podkładem pomalowałem płyty. Jako ze chcę aby było to wrażenie mocno opuszczonego miejsca, z między płyt wyłazi ziemia ( pigment + soda) klejone na wikol.

IMG_0020-1.jpg

Uzyskałem wstępne podłoże - teraz zacznie się prawdziwe malowanie, pigmentowanie i sadzenie trawki ( czytaj trawy)

IMG_0018-2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corsair ma racje.

Sebastian, musisz sobie zdawać, że przy tak mistrzowskim wykonaniu głównego obiektu dioramy, wszelkie błędy otoczenia, będą widoczne, i będą niepotrzebnie przyciągały wzrok. Maskę możesz zrobić odciskając folie alu na plastikowej masce modelu. Zderzak też by sie tak nie pogiął.

Pozdrawiam

Ps. Te "kafelki " tez budzą mój niepokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corsair ma racje.

Sebastian, musisz sobie zdawać, że przy tak mistrzowskim wykonaniu głównego obiektu dioramy, wszelkie błędy otoczenia, będą widoczne, i będą niepotrzebnie przyciągały wzrok. Maskę możesz zrobić odciskając folie alu na plastikowej masce modelu. Zderzak też by sie tak nie pogiął.

Pozdrawiam

Ps. Te "kafelki " tez budzą mój niepokój.

 

 

Spoko trochę poprawie - ale przyjrzyj się zdjeciom z crash testu.

 

A jeśli chodzi o maskę i błotniki - to włąsnie kopyto to orginał.

 

Co do kafelków - już więcej nie pokazuje - zawsze na początku jest brzydko i nieefektownie. Aż przychodzi moment przemiany brzydkiego kaczątka. Choć z drugiej strony jest to dobra szkoła dla wszystkich którzy myślą że błyskawiczenie uzyskuje się efekt finalny. Przez 90% czasu prac jest ble a nagle wszystko przemienia się w porządny i naturalny teren.

Spiton powiem krótko - mam w tym zakresie do siebie 100% zaufanie - jak zrobię żle to stawiam piwo. Z wysyłką na mój koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garbusik- jak dla mnie to jeszcze czarna magia (brak mi talentu do wyginania foli i ogólnie innych tworzyw aluminiowych, a nawet ich cięcia ), ale trochę dziwnie wygląda to, że przód jest taki zdewastowany a tył niemal "nietknięty" .

Co do podstawki, nie wiem co wam nie pasuje przecież jest bardzo ładna i pięknie współłgra z Jagdem, a później to pewnie będzie jeszcze piękniejsze.

Z czego zrobłeś podstawkę ( ta dziwna różowawa masa... chyba, że nie doczytałem)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufam Sebastianowi co do efektu, tylko jako architekt pytam co to za rodzaj nawierzchni :-)??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanuję twoją decyzję pozostawienia Garba takim jaki jest. Choć wydaje mi się, że troszkę poprawiłeś przód w/g moich wskazówek .

Powiedz jaki rok produkcji Garba przewidziałeś to podam Ci na jaki kolor w danym roku był malowany. Np 1951 ostatni rok produkcji budy z tylnym oknem typu precel to kolory : black , azure blue, chestnut brown (kiepsko będzie na tym wyglądała rdza), pastel green i sand grey. Kierownica w kolorze kości słoniowej.

Jeśli robisz dioramę datowaną po 50 roku to pamiętaj by model "wrósł w ziemię" czyli więcej chwastów pod nim. W końcu postał na złomie troszkę.

Jeśli mogę zasugerować to zdjął bym ogniwa gąsienic z wieży bo wiszą na napisie wykonanym prze anglojęzycznego człowieka, czyli wykonane po zakończeniu jego kariery bojowej. Mi osobiście nie chciało by się wieszać ogniw z powrotem na swoje miejsce jeśli sprzęt i tak miał trafić do kasacji. Leniwy jestem

Oczywiście to tylko taka moja sugestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego jak wykonawca modelu buduje modele nie mam wątpliwości, jedynie wątpie w to żeby spiepszył tą diorke, czekam na dalsze efekty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podcieniowane i pierwsza warstwa pigmentów + white spirit . Wszystko mokre jeszcze schnie.

 

 

IMG_0003-5.jpg

 

beztytuu2-4.jpg

 

Spiton to będą płyty betonowe -zaraz z tego ustrojstwa zaczną wyłazić pręty zbrojeniowe uchwytu do układania. Na razie postęp podłoża 20%

 

Corsair -chciał bym zrobić garbiego takzroku 1945/6 muszę przerobić jeszcze trochę tył?

A kolor to go pomaluje na olive drab - będzie zdobyczny amerikański

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś tą podstawkę położył sobie przed domem jako wycieraczkę, to efekt byłby podobny :-)))))))))))

Trzymam kciuki

pręty załatwią sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.