niedzwiedz2o Napisano 4 Grudnia 2015 Share Napisano 4 Grudnia 2015 Witam. Jestem tu nowy ale często wchodziłem tu jako gość oglądając wasze warsztaty. Tym razem postanowiłem sam coś zrobić i pokazywać swoje postępy oczekując na rady, ciekawe pomysły które mogą mi pomóc zbudować swój model.. Wylicytowałem ostatnio ciekawy egzemplarz jakim jest white freightiner firmy amt. Już przy sklejaniu kabiny wiedziałem, że bez szpachli się nie obejdzie, niektóre elementy są paskudnie spasowane i czego mi brakuje to oznaczeń elementów w ramkach. Po prostu muszę intuicyjnie i na oko dobierać części patrząc na instrukcję która do tego wszystkiego jest bardzo uboga. Albo przyzwyczaiłem się po prostu do firmy Italleri:). A więc poniżej wstawiam kilka fotek co udalo mi się przez dwa dni zrobić. Pierwsze co mnie zraziło to okropna wylewka w masce (wloty powietrza) od razu postanowiłem je wyciąć, podobnie jak przedni grill który dla mnie zepsuł by cały końcowy efekt jeśli byłby oryginalnie zalany plastikiem. Pogrzebałem przy silniku dodałem troche przewodów itp. Czy zrobiłem to dobrze rzecz gustu. Posiłkowałem się jakimiś fotkami, resztę wymyślałem sobie sam ale nie chciałem mieć go "gołego" myślę, że jak się go psiknie podkładem a później odpowiednio pomaluje będzie wyglądać ok. Skleiłem ramę ale zostały kabelki i przewody do zrobienia i to wszystko póki co co przez kilkanaście godzin udało mi się zrobić Ps. Nie wiem o co chodzi z tymi zdjęciami ale pokazują się do góry nogami albo od boku a dodawałem je jak mają być:/ w sumie pierwszy raz wstawiam fotki na forach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon235 Napisano 4 Grudnia 2015 Share Napisano 4 Grudnia 2015 Do Modeli Amt bez szpachli i pikników lepiej nie podchodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 4 Grudnia 2015 Share Napisano 4 Grudnia 2015 AMT często stosuje w instrukcji zasadę, że element ma być doklejony "gdzieś tam" Siadam i kibicuję... Masz jakieś ciekawe kalki do tego ciągnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedz2o Napisano 4 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 4 Grudnia 2015 dokładnie tak to wygląda jak napisałeś z tą instrukcją .. kalkomani oszczędzili na ten model kilka sztuk napisów reklamowych na ciągnik ale i tak ich pewnie nie użyję ponieważ kalkomanie jak i instrukcja są już wyżółknięte:/ zobaczę jak to będzie wyglądać bo w zamiarze mam użyć washów suchych pigmentów, ogólnie ma to być stary wysłużony ciągnik z rdzą zaciekami itp:) dziś udało mi sie zrobić tyle. Nadchodzi weekend i spędzę troche czasu z dziewczyną żeby mi tego modelu nie spaliła I jeszcze jedno co mi się strasznie nie podoba a mianowicie szybka kabiny.. jest wręcz pancerna i strasznie gruba, załamuje swiatło i zniekształca a chciałbym wnetrzę kabiny zrobić dokładnie ze szczególami i szkoda, że nie będzie tego widać. Macie jakieś pomysły jak to zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gadas_75 Napisano 4 Grudnia 2015 Share Napisano 4 Grudnia 2015 Szyby są proste, więc to najmniejszy problem, można wyciąć je z opakowania typu blister, lub z przeźroczystej okładki do bindowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedz2o Napisano 4 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 4 Grudnia 2015 Tylko orginalna jest bardzo gruba i do niej trzeba przykleic podsufitke itp i nie wiem czy to wszystko będzie pasować ale sprobuje. Najwyzej zostawie gore a boki i przód zrobie tak jak napisałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ESP Napisano 4 Grudnia 2015 Share Napisano 4 Grudnia 2015 Z płaskimi powierzchniami ie ma problemu, zeszlifować do odpowiadającej grubości: - ja robię to papierami 400 (jak dużo jest do zeszlifowania) -> 800 -> 1200 -> na mokro 2000) - następnie polerka - ja używam tamiyowskiej Compound, najpierw fine, potem finish Czasem tak robię aby nawet nie pocieniać ale poprawić przezroczystość (w lotnictwie nigdy nie zostawiam otwartej owiewki więc aby widać było co jest w środku muszę uczynić owiewkę jak najbardziej przezroczystą). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon235 Napisano 4 Grudnia 2015 Share Napisano 4 Grudnia 2015 ESP dzięki za radę też mi się przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedz2o Napisano 4 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 4 Grudnia 2015 Z płaskimi powierzchniami ie ma problemu, zeszlifować do odpowiadającej grubości:- ja robię to papierami 400 (jak dużo jest do zeszlifowania) -> 800 -> 1200 -> na mokro 2000) - następnie polerka - ja używam tamiyowskiej Compound, najpierw fine, potem finish Czasem tak robię aby nawet nie pocieniać ale poprawić przezroczystość (w lotnictwie nigdy nie zostawiam otwartej owiewki więc aby widać było co jest w środku muszę uczynić owiewkę jak najbardziej przezroczystą). ESP a myślisz, że przy kształcie tej szybki wyszło by to szlifowanie? nigdy tego nie robilem wiec pytam, chociaż nie wiem czy przy takim prostym kształcie faktycznie nie wyciąć gotowej szybki z czegoś cieńszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ESP Napisano 5 Grudnia 2015 Share Napisano 5 Grudnia 2015 Ciężko mi powiedzieć, nigdy takiej szyby nie szlifowałem. Skoro do niej mają być przymocowane inne części (podsufitka) to raczej szlifowałbym z obu stron (tak aby jak najmniej stracić na zewnętrznych częściach aby jak najlepiej pasowała do już sklejonej kabiny). Ja pewnie zrobił bym tak: podzielił część na 5 kawałków (4 szyby + dach). Dachu bym nie ruszał za bardzo a resztę zeszlifował od środka. Potem skleił Micro Krystal Klear lub Mr.Clear Glue II do pierwotnej postaci. Fajny jest też pomysł z wykorzystaniem blistrów chociaż ja bym jednak kupił gładki i przezroczysty arkusz PVC 0,5mm. Wygodny jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 5 Grudnia 2015 Share Napisano 5 Grudnia 2015 Po kilkudniowych zmaganiach Z szyba w Aventadorze http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=88&t=48876&start=30 mogę napisać, że polerka szyby nie jest wcale trudna. Na pocienienie raczej bym się nie nastawiał. Ja na mojej szybce siedziałem w sumie ok. 12 godz. Co prawda nie chodziło mi o jej pocienienie lecz odzyskanie, ale sprawdziłem - po 12 godz. szlifowania od papieru 600 do past polerskich szybka od zmęczenia zaczęła już pękać, a jej grubość zmalała o 0,2 mm. Poza tym jeśli chcesz ją pocieniać to wskazane jest mieć komplet papierów do 12000 włącznie. Natomiast nie ruszając nic papierem tylko samymi pastami - to sprawa jest jak najbardziej wskazana i prosta do uzyskania dobrych efektów. Ja kupiłem pasty Tamiya. Gdybym kupował dzisiaj posłuchałbym rady kolegi Dorotki i kupił tę co on poleca. Cały ten dach szybki bym wyrzucił, bo w sumie daje to straszne pogrubienie dachu, niewiele mające wspólnego z rzeczywistym autem. Najprościej byłoby wstawić cieńkie szybki, tylko z czego? Te wszystkie folie z opakowań, bindownic itp. już na starcie są tak porysowane, że nie ma sensu ich stosować, a wypolerować się tego nie da. Przymierzam się, do swojego modelu do zakupu (tak jak pisze kolega ESP) przezroczystego arkusza PCV. Problem w tym, że na razie spotkałem tylko arkusze 1,5 x 1 m w cenie powyżej 100 zł. Jak zdobędziesz coś porządnego podziel się wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedz2o Napisano 5 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 5 Grudnia 2015 Nie wiem czy sobie poradzę z tą szybą. Dla was może to łatwe ale ja w sumie amatorsko się zajmuję tym i większość sztuczek itp znam tylko z teorii, więc zobaczymy jak to pójdzie:) dziś miałem 2 godzinki czasu i udało mi się usunąć chromy biedronkowym kretem. Chrom zszedł po 5min bez potrzeby szorowania itp. No i postanowiłem wyciąć miejsce na reflektory, zima dluga więc można się pobawić Nie wiem o co chodzi z tymi zdjęciami raz wgrywają się poprawnie a raz bokiem:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 5 Grudnia 2015 Share Napisano 5 Grudnia 2015 Ktoś pisał tu na Forum o metodzie robienia szyb z folii do laminowania. Próbowałem tej metody i jestem zadowolony. Przezroczystość idealna, brak zarysowań itp. Folię trzeba koniecznie przepuścić przez laminator, bo przed zgrzaniem jest lekko matowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 5 Grudnia 2015 Share Napisano 5 Grudnia 2015 Nie wiem o co chodzi z tymi zdjęciami raz wgrywają się poprawnie a raz bokiem Najwyraźniej wszystkie zdjęcia które robiłeś "pionowo" obracają się do poziomu. Rób więc tylko zdjęcia "poziome", bo te wklejają się dobrze. Coppercat - laminowałeś pojedyńczo, czy jak ktoś pisał sklejałeś po dwie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 5 Grudnia 2015 Share Napisano 5 Grudnia 2015 Sklejałem. Tak, jakbym laminował niewidzialną kartkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedz2o Napisano 6 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 6 Grudnia 2015 Dziś miałem chwilkę i wymyśliłem coś takiego na przednią lampkę. diody led wyciągnięte z mini latarki. obklejone aluminiową taśmą a na końcu czarną. jak wkleję w kabinę obuduje ją może jakoś teraz jak tak patrzę na nie to są zbyt wypukłe jakieś.. jutro pomyślę nad czyms innym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedz2o Napisano 7 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2015 dziś trochę pogrzebałem przy modelu. Wyciąłem w dolnym zderzaku miejsca na halogeny i wstawilem kratkę zamiast plastikowej wylewki. Przy ramie też pogrzebałem i dodałem przewody pneumatyczne i parę kabelków, z góry piszę, że nie znam się za bardzo na budowie pneumatyki itp w samochodach a zdjęć nie udało mi się poszukać za bardzo z takimi instalacjami ale chciałem dodać coś żeby nie było tak pusto:) trochę dałem ciała bo przykleiłem baki paliwa już a chciałem je malować w kolorze kabiny:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedz2o Napisano 8 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 8 Grudnia 2015 dziś porobiłem przy wydechach ciągnika, wgłębienia na odlewie kominów były znikome prawie niewidoczne a, że nie miałem ochoty robić tyle dziurek, wykorzystałem siateczke/osłonę głośnika. Wygiąłem go na kształt kominów i efekt widać poniżej. Pomalowane na czerwony podkład bo będę chciał zrobić je zardzewiałe i zeskrobać bazową farbę położoną na lakier do włosów. Wiem.. Mogłem zostawić przestrzeń większą między kominem w środku a tą siatką ale nic mi nie przyszło do glowy jak już pisałem staż mam niewielki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 8 Grudnia 2015 Share Napisano 8 Grudnia 2015 A te osłony są w oryginale zrobione z "czarnej" blachy, że rdzewieją? Zawsze myślałem, że to nierdzewka (a właściwie kainer kwasoodporny), ale specem w tej materii nie jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedz2o Napisano 8 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 8 Grudnia 2015 Oslon nie bede robic w rdzy. Tylko komin wystający nad osłoną;) ale i tak podklad musialem dać wiec dałem na całości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 8 Grudnia 2015 Share Napisano 8 Grudnia 2015 Oslon nie bede robic w rdzy. Tylko komin wystający nad osłoną;) ale i tak podklad musialem dać wiec dałem na całości I wszystko jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedz2o Napisano 10 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 10 Grudnia 2015 Kabina pomalowana, zostały uszczelki, wycieraczki i gril do pomalowania i uwydatnienie nitów itp washem i teraz pytanie do was czym zabezpieczyć farbę przed tym. lakieru nie am obecnie żadnego z wyjatkiem lakieru do włosów i sidoluxu a nie wiem co i jak. malowałem pierwszy raz areografem farbami akrylowymi. No i dojdą z dwa paski białe charakterystyczne dla tego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedz2o Napisano 11 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 11 Grudnia 2015 Share Napisano 11 Grudnia 2015 Ładnie Ci idzie. Ale w USA takiego wozu nikt by na drogę nie wypuścił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedz2o Napisano 12 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2015 Oj tam, nie o to chodzi:) mi po prostu te ciężarówki kojarzą się ze starymi wysłużonymi i taką chciałem zrobić i faktycznie posiłkowałem się zdjęciami na których ciągniki zazwyczaj stały zapuszczone na parkingach, moja nie musi jeździć ale nie pasuje mi nowy swieży lakier do niej:D i tak kolejny dzien zleciał mi na malowaniu kabiny. Już myślalem że zabiorę się za ramę albo silnik ale ciągle coś mi brakowało PS. doczepicie się pewnieo do wielkości nitów ale musiałem je robić sam bo większośc mi uciekła przy szlifowaniu podkładu. w przybliżeniu może tak wyglądają ale w rzeczywistości nawet mi się podobają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.