Jump to content

ESP

Members
  • Content Count

    94
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Czas na małe porządki. 😎 Na sprzedaż idą: Hasegawa IJN Agano 1/350 + zestaw dedykowanych blach Hasegawy 500pln (w sklepie 850+) Tamiya IJN Yukikaze 1/350 + Big Sin Eduard do tego modelu (jeden reling uszkodzony) + dwa zestawy luf 250pln (w sklepie 400) (brak dwóch flag ale do wykonania modelu wystarczy z tego co zostało) AZ Model J29F Tunnan 1/48 + pitot Mastera + maski Montexu. 100pln Modele w stanie sklepowym, bez żadnych braków.
  2. Caracale tez już były zaklepane....💀 Czas pokaże.
  3. Solo, mylisz technologię stealth z niewidzialnością.
  4. Poczytaj jak działa LINK-16 😉 Dla przypomnienia nawet nasze F-16 mają taką możliwość. Odpalenie rakiet w kierunku atakującego jest podstawowym manewrem obronnym, po to aby atakujący też przeszedł do defensywy, dlatego tak mocno rozwijane są bronie Fire&Forget wraz z nahełmowymi wskaźnikami celów.
  5. Po pierwsze AMRAAM to rakiety średniego zasięgu, używane w walce VR/BVR. Używane w realnych warunkach w okolicach 15-20km. Zasięg 100km jest możliwy z odpalenia z przewagi wysokości do celu niemanewrującego idącego bezpośrednio w kierunku odpalającego samolotu (tzw. "Coming HOT"). Czyli w warunkach jakiegokolwiek konfliktu niemożliwy do osiągnięcia, bo każdy pilot widząc na RWR że jest oświetlany czymkolwiek co jest uzbrojone w broń A2A BVR zaczyna się wiercić. Po drugie ograniczenia przeciążeń mają ogromne znaczenie: walka w dzisiejszych czasach to odpalenie kilku rakiet BVR z odległości umożliwiającej trafienie w manewrujący cel (właśnie 15-20km) a potem wykonanie kilku manewrów obronnych bo każdy wyszkolony pilot wie, że skoro ja odpaliłem to i w moim kierunku może coś lecieć: RWR nie musi informować o odpaleniu bo np. radar pracujący w trybie TWS może spokojnie naprowadzać pasywnie nie dając żadnego sygnału maszynie atakowanej. Gdy pierwsza salwa nie trafi zwykle dochodzi już do walki manewrowej gdzie lepiej jest mieć wszystkie systemy sprawne i niewrażliwe na przeciążenia. * - Jedyną maszyną której powyższy opis nie dotyczy jest F-14 który dzięki ogromnemu zasięgowi radaru AWG i rakiet AIM54, świetnej manewrowości i bardzo dużej prędkości mógł trzymać przeciwnika na odległość nie angażując się w walkę manewrową. Dlatego w czasie konfliktu Iran-Irak jak tylko w powietrzu pojawiała się para irańskich F-14A to irackie maszyny szły szybko do ziemi (albo w płomieniach albo na najbliższe lotnisko). Jeżeli zaś chodzi o moją opinię to zapominacie o dwóch rzeczach: - strategia obronna Polski - z kim będziemy walczyć O pierwszym można poczytać w jednym z ostatnich "Lotnictw" gdzie autor ładnie rozpisał co, jak i dlaczego mamy się bronić 30 dni na linii Wisły. Drugie zaś to przeciwnik mający masę sprzętu pancernego więc zamiast lekkiego jednosilnikowego F-35 przenoszącego raptem dwa JDAM'y wolałbym coś pokroju F-15E który zabiera ich kilkukrotnie więcej. Poza tym F-35 został zaprojektowany raczej do konfliktów gdzie to F-35 będzie agresorem (dlatego w nim min. położono tak duży nacisk za zobrazowanie sytuacji na polu walki czy też możliwość unikania zagrożeń SAM/AAA) a nie będzie bronił własnej ziemi. Podsumowując: F-35 to świetny samolot ale nie dla nas, my potrzebujemy maszyny o innym profilu działania i innych możliwościach. To trochę jak z tym zakupem AW-101 dla marynarki które nie mogą lądować na żadnym z naszych okrętów....
  6. Te świata po bokach na tylnej górnej części kadłuba to nie pozycyjne a światła do oświetlania statecznika pionowego. Dają białe zalewowe światło i są używane do latania w formacji w nocy.
  7. A dlaczego ZUNI nie powinny wisieć na TER'ze?
  8. Zasobników kilka kupiłem kilka dni przez tegorocznym Bytomiem właśnie w ModelMakerze.
  9. Sprzedane, do zamknięcia.
  10. Na sprzedaż zestaw jak na zdjęciu - stan 50-100% (w większości bliżej 90-100%). Są bardzo wydajne więc dużo ich nie schodziło. Moje podstawowe metalizery przez kilka lat. Zapakowane w bardzo fajne pojemniczki z których bezproblemowo nalewa się do zbiorniczka aero. Nie wymagają rozcieńczania, jedynie mocnego wytrzepania przed malowaniem. Są prawie bezwonne i nie śmierdzą wcale. Trzeba kłaść je cienkimi warstwami dając kilka sekund na wyschnięcie a schną momentalnie. Nie pogryzły mi się też nigdy z żadną chemią której używam (Hataka, Tamiya, Gunze, Ammo, AK). Czyszczą się dobrze Tamiya Airbrush Cleanerem (innych nie używam). Nie używałem nigdy Alcladów ze względu na zapach więc nie porównam. Takie coś znalazłem w sieci: https://www.airlinercafe.com/forums.php?m=posts&q=10549 Cena 100pln do negocjacji - do odbior osobistego na terenie Warszawy lub wysyłka Paczkomatem InPost. Możliwa wymiana na jakieś latadła 1/48 z dopłatą w obie strony. Kontakt PW.
  11. A ja wręcz przeciwnie - moim zdaniem najlepszy olejny PL. Do zmywania nadmiaru używam enamel odourless thinner'a od Ammo i nigdy nie miałem z nim najmniejszych problemów. Bardzo dobrze kładzie się na bezbarwnych Hatakach Orange Line, Tamiyach czy Gunze.
  12. Model super ale dwie rzeczy merytoryczne: Skoro budujesz Super Tomcata to one raczej przenosiły bomby a jeżeli już AIM154 to raczej w wersji C a nie A (czyli pomalowane na szaro). Z tym akurat dywizjonem to jest szczególny problem bo VF101 to dywizjon szkolny a ich maszyny nie przenosiły AIM154. Jeżeli już coś miały podwieszone to wersje treningowe Sidewinderów/Sparrow'ów i LANTRIN'a pod skrzydłami plus parę treningowych bomb pod kadłubem. Najczęściej jednak latały na pusto - często nawet bez zbiorników zewnętrznych (szczególnie dotyczy to maszyn pokazowych - pomidora AD101, AD260, AD163, AD164) Druga rzecz to stateczniki poziome - były wyszlifowane na płasko, nie miały żadnych widocznych łączeń więc też trzeba by je poszpachlować.
  13. 7705 widziałem na żywo niedawno i tego numeru nie miał
  14. W poprzednim Lotnictwie był artykuł o Masterze FA - z zewnętrznych różnic ztcp to sonda do tankowania w powietrzu, prowadnice na końcach skrzydeł i wyrzutniki flar po obu stronach statecznika pionowego. ps. 7705 nie ma tego czarnego napisu na gondolach.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.