kashato Napisano 16 Grudnia 2015 Share Napisano 16 Grudnia 2015 Ja czekam na Ivory, zrób prosze czerwone skóry... To słuszna koncepcja Nic mi więcej do szczęścia nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 16 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 16 Grudnia 2015 (edytowane) Skończyłem pierwszą kanapkę od KA-Model. Użyłem kompletu blaszek i rozmiary cylindrów mniej więcej zgadzają się z plastikowym wzorcem. Rozpocząłem montaż blaszek Gdetailfactory. Tutaj musiałem pominąć sześć plasterków, żeby wysokość "głowicy" sie zgadzała. Półtorej kanapki: Razem ze wzorcem: I tyle.... Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek j Napisano 17 Grudnia 2015 Share Napisano 17 Grudnia 2015 ruby red ma ciekawe osłonki na reflektorach. Kiedys takie w Skodach były Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek93 Napisano 18 Grudnia 2015 Share Napisano 18 Grudnia 2015 Ivory z czerwonym wnętrzem dla któregoś kabrio - proszę! KA-model spisał się o niebo lepiej od Gionca. Nie wiem dlaczego, ale ten blok, który wymagał odchudzenia sprawia wrażenie, jakby same blaszki były lekko pokrzywione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 18 Grudnia 2015 Share Napisano 18 Grudnia 2015 Tak się chciałem zapytać... Mianowicie skąd wiesz, że to co uznajesz za wzór (plastik) ma prawidłowe wymiary? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek93 Napisano 18 Grudnia 2015 Share Napisano 18 Grudnia 2015 Ależ skąd miałbym wiedzieć, gdybym miał w zanadrzu dokumentację do 356 to chętnie bym się nią z Coopercatem podzielił! Niemniej jednak ożebrowanie z zestawu KA-model robi wrażenie "drobniejszego" przez co jest bardziej zbliżone do silników ze zdjęć, które zamieściłem na górze tej strony. Miejsce, w którym mocowany jest kolektor też wydaje się być równiejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 18 Grudnia 2015 Share Napisano 18 Grudnia 2015 Ależ skąd miałbym wiedzieć, gdybym miał w zanadrzu dokumentację do 356 to chętnie bym się nią z Coopercatem podzielił! Niemniej jednak ożebrowanie z zestawu KA-model robi wrażenie "drobniejszego" przez co jest bardziej zbliżone do silników ze zdjęć, które zamieściłem na górze tej strony. Miejsce, w którym mocowany jest kolektor też wydaje się być równiejsze. Sorry, ja się Jacka pytałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 18 Grudnia 2015 Share Napisano 18 Grudnia 2015 Nomen omen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 18 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2015 Dorotka: Nie wiem jak się ma wymiar plastikowego cylindra do oryginału. Ważniejsze dla mnie było, żeby metalowy pasował do pozostałych elementów silnika. A jest ich sporo, więc przerabianie było by pracochłonne. Cylindry z blaszek KA-Models świetnie wyglądają i pasują idealnie do reszty silnika. Liczba żeber (o ile dobrze policzyłem) zgadza się z oryginałem (źródło: fotki Google). Mam kłopot z drugą wersją silnika. Planowałem zrobić motor 1600GS z wersji 356B, ale wtedy blaszki odpadają. Robienie własnych to mnóstwo roboty ....... Muszę wymyślić coś innego (inną wersję silnika). Szukam pomysłu na silnik z jednym rozdzielaczem zapłonu, ale z cylindrami z wersji 356A. Jeżeli ktoś dysponuje jakąkolwiek dokumentacją (fotki, rysunki itp.) proszę o kontakt Zanim napisałem wiadomość, dyskusja poszła do przodu To, co jest na schemacie od Jacka, to wersja z dwoma rozdzielaczami. Taką staram się zrobić obecnie. Pytanie: Czy jeżeli w tej wersji wywalę jeden rozdzielacz i cztery "elektrody" na bokach cylindrów, to dostanę wersję klasyczną ????? Ktokolwiek wie niech odezwie się teraz, lub ....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 18 Grudnia 2015 Share Napisano 18 Grudnia 2015 Wpisz w google to co potrzeba i będziesz miał praktycznie każdą śrubkę do tego samochodu i poszczególnych jego odmian. Ja idę spać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 19 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 19 Grudnia 2015 To prawda, ale jak się w tym połapać Dobranoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 19 Grudnia 2015 Share Napisano 19 Grudnia 2015 To prawda, ale jak się w tym połapać Dobranoc Tego to ja nie wiem, ale dokumentacji nie brakuje... Na początku Ci napisałem, że dla mnie tych samochodów za dużo, ale to twoja decyzja. Wciąż natomiast nie mogę się nadziwić temu, o czym pisałem na początku. Zawsze mi się wydawało, że te blachy, przewody, śrubki, etc służą do tego, żeby model był jak najbardziej zgodny z oryginałem... A Ty jakoś chyba idziesz z tym pod górkę... Kupujesz blaszki fototrawione i dostosowujesz je do plastikowego wzorca, przy okazji wyrzucając część z nich, bo do niego nie pasują... Zwyczajnie nie ogarniam tej metody... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 19 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 19 Grudnia 2015 A co tu ogarniać Tłumaczę: - kupiłem dwa zestawy blaszek do jednego modelu. - jeden (KA-Models) jest zaprojektowany tak, że złożenie wszystkich elementów do kupy daje zamiennik części plastikowej. - drugi zestaw (Gdetailfactory) daje możliwość manewru: trzeba sobie dopasować ilość elementów do własnego rozwiązania. - jeden i drugi zestaw umożliwia zrobienie w miarę wiernej kopii cylindrów silnika P356. - element plastikowy nie służy jako wzorzec w sensie wyglądu, tylko do kontroli wymiarów. Blaszek w kanapce jest kilkadziesiąt. Można je bardziej lub mniej ściskać podczas klejenia. Żeby cylindry pasowały do reszty modelu starałem się trzymać wymiar zbliżony do części plastikowej. Z obu zestawów blaszek da się zrobić bardzo fajne cylindry. Odwzorowanie rzeczywistości też nie jest złe. Odrobinę lepiej ta sprawa wygląda dla zestawu KA-Models. Zgadza się ilość żeber w cylindrze z oryginałem. Chociaż nie do końca wiem co jest oryginałem, bo wersji tego silnika jest cała masa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 19 Grudnia 2015 Share Napisano 19 Grudnia 2015 A co tu ogarniać No jak nie ma co, to szkoda czasu na dyskusję... Rozumiem, że silnik ma przypominać oryginał pod kątem jego wyglądu, wymiary i proporcje mają być natomiast takie jak dał producent plastiku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 19 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 19 Grudnia 2015 Nie bardzo rozumiem Twoją "dociekliwość" Modele są w wersjach Enthusiast Fujimi. To moim zdaniem daje nadzieję, że skala elementów plastikowych jest zadowalająca. Ze względu na ograniczenia konstrukcyjne form wtryskowych nie jest możliwe wykonanie niektórych szczegółów w plastiku. Na przykład 13-tu żeber na głowicy cylindra. W takim przypadku sprawdzają się blaszki. Co w tym złego, że trzymam wymiar detalu plastikowego Po prostu założyłem (myślę, że nie bez podstaw), że jest on poprawny w sensie skali. I taka jest moja subiektywna filozofia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 19 Grudnia 2015 Share Napisano 19 Grudnia 2015 No dobra... Ja bym to zrobił tak, że złożyłbym plastikowy silnik na sucho sfotografował i "przyłożył" do zdjęć oryginału. Wszystkie różnice i ewentualne wątpliwości zostałyby rozstrzygnięte, szczególnie pod kątem proporcji elementów... Ale, twój cyrk twoje małpy... Żeby tylko Ci później nie wyszło że element A (bardzo ładnie wykonany) jest szerszy od elementu B (bardzo ładnie wykonanego), choć w oryginale jest dokładnie odwrotnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 20 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 20 Grudnia 2015 (edytowane) Zabrałem się za drugi komplet cylindrów. Robię go z blaszek KA-Models. Pomyślałem, że skoro już się z tym męczę, a aparat leży obok, to zrobię coś w rodzaju tutoriala. Może się komuś przyda ...... Przygotowanie niezbędnych rzeczy: - do montażu kanapki potrzebowałem kawałka drewna o w miarę równej powierzchni. Wymiary klocka w zasadzie dowolne, ale tak, żeby wygodnie było nim manewrować. W klocku nawierciłem osiem otworów fi 0.3 mm (czerwony prostokąt na fotce poniżej). Przydały się igły do strzykawek (0.4 mm). Potrzebne 8 sztuk. Odciąłem plastikowe uchwyty i obrobiłem (byle jak) obcięte końce. Szpilki z igieł wbiłem (wcisnąłem) w otwory w klocku (dwuznacznie to brzmi, ale cóż poradzić ) Blaszki wyciąłem i ułożyłem w kolejności, w jakiej będą montowane. To dość ważne, bo na oko są identyczne, a przy montażu okazuje się, że nie do końca. Pierwsza warstwa kanapki nawleczona na szpilki: Każdą nawleczoną blaszkę smarowałem klejem CA. Użyłem Roket Odourless (Deluxe Materials). To mój ulubiony CA, do nie śmierdzi (zgodnie z nazwą) i nie "dymi" klejonych elementów. Po nałożeniu każdych czterech blaszek (dwa żebra cylindra) dociskałem klejone warstwy do siebie. Wykorzystałem dwa magnesy neodymowe o wymiarach 2x3x20 mm. Blaszki KA-Models są ze stali nierdzewnej, więc magnesy "przyklejają" się do nich nie ma problemu z pozycjonowaniem. Za pomocą dwóch zacisków docisnąłem kanapkę do drewnianego klocka. Trzeba ostrożnie zakładać zaciski, bo chwila nieuwagi może spowodować "wystrzelenie" magnesów w najbardziej odległe i niedostępne miejsce modelarni (zgodnie z prawem Murphy'ego) Jak klej zwiąże można nakładać kolejne warstwy kanapki. Po dwunastu warstwach wygląda to tak: A po 25-ciu (kompletna "głowica") tak: Następnie należy zamontować środkowe trzpienie prowadzące dla blaszek, z których zrobione będą właściwe cylindry. Niektóre z nich nie "załapią" się na szpilki, więc trzeba je dodatkowo pozycjonować. Koniec odcinka I-go. W rolach głównych wystąpili: - blaszki KA-Models, - szpilki z igieł do zastrzyków (brrr...), - magnesy neodymowe, - zaciski montażowe, - klocek drewniany (po raz pierwszy na ekranie), i inni. Ciąg dalszy nastąpi w bliżej nie określonym terminie Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 21 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 21 Grudnia 2015 (edytowane) Odcinek serialu kanapkowego drugi (i ostatni - serial schodzi z ekranu, bo oglądalność słaba). Dalsze układanie blaszek. Teraz w strefie cylindrów (dwa na raz). Po zamontowaniu trzpieni prowadzących nie dało się dociskać poszczególnych warstw blaszek magnesami. Trzeba było dociskać każdą blaszkę i czekać chwilę na wyschnięcie kleju. Kolejne warstwy: I kolejne: Aż w końcu całość ułożona i poklejona: Po wyschnięciu kleju kanapka została wyrwana z drewnianej podstawy: Wystające od spodu szpilki trzeba odciąć i dokleić ostatnią blaszkę - wierzch głowicy: Mamy gotowe dwa zespoły cylindrów: W międzyczasie skleiłem i zaszpachlowałem blok silnika. Wywierciłem w nim otwory na szpilki montażowe cylindrów: W ten sposób mam trzy elementy silnika gotowe do przymiarki: Po złożeniu do kupy na sucho: Jeszcze fotka użytych narzędzi i materiałów: i tutorial można uznać za zakończony. Napisy końcowe. Tyle. Napiszcie proszę, czy robienie takich jaj ma sens ? Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 25 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 25 Grudnia 2015 (edytowane) Po dłubance metalowej przyszedł czas na dłubankę plastikową. Pierwsza porcja z miliona popierdółek gotowa do fukania podkładem. Wypraski są świetnej jakości pod względem odwzorowania szczegółów, ale jest mnóstwo śladów po wypychaczach. Niestety niektóre z nich są w miejscach trudno dostępnych. Tracę mnóstwo czasu na szpachlowanie i szlifowanie. W prawym dolnym rogu fotki jest poprzeczka między gaźnikami. Zostanie zastąpiona igłą fi 0.6 mm. Dużo roboty było (i jeszcze będzie) z obudową dmuchawy: W pokrywach rozrządu wywierciłem otwory pod śruby mocujące. W wersji Fujimi były w tych miejscach siakieś śmieszne "dziudźki" więc zostały ścięte. Staram się robić wszystko możliwie starannie, bo to będzie silnik do ekspozycji..... Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 26 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 26 Grudnia 2015 (edytowane) Zacząłem malowanie. Po obejrzeniu setki fotek u Wujka G, mam kipisz w głowie Poszedłem w improwizację .... Bańkę tłumika fuknąłem Pale Burnt Metal ALC-104: Blok silnika, gaźniki i elementy głowicy prysnąłem Dark Aluminium ALC-103: Z obudowy dmuchawy usunąłem część imitacji śrub oraz przewodu paliwowego. Spróbuję te rzeczy zrobić po swojemu. Pokrywy zaworów fuknąłem czarnym połyskiem ALC-305, a następnie Stainless Steel ALC-115. Śruby dostały metalizer MM Brass. Ciężko to idzie. Szczegółów cała masa. Trzeba przewidywać, co będzie przerabiane, dorabiane itp. Ale prace trwają..... Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 26 Grudnia 2015 Share Napisano 26 Grudnia 2015 No i pięknie Jak zwykle u Ciebie Jacku, pełen wachlarz chemii modelarskiej w użyciu - tak trzymać Pozdrawiam Messer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 28 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 28 Grudnia 2015 (edytowane) Ostanie dwa dni poświęciłem na modernizację mojej "norki" modelarskiej. Odbyło się to kosztem postępów w pracach nad Porszakami 356 Jednak coś tam zdziałałem i chcę to pokazać żeby prosić o Waszą opinię. Kombinowałem jak zrobić świece zapłonowe. Będą one widoczne w silniku ekspozycyjnym, więc muszą być przyzwoitej jakości. Do budowy świec użyłem żywicznych śrub sześciokątnych 1.4 mm. Skróciłem je nieco i wywierciłem wzdłuż otwór fi 0.3 mm. Łeb śruby pomalowałem MM steel 1780. Resztę śruby - Tire Black Gunze. Ma to imitować wkręconą w głowicę silnika świecę zapłonową. Pomysł na instalację wysokiego napięcia jest taki: Od rozdzielacza pójdzie przewód (czerwony) do świecy zapłonowej. Od strony rozdzielacza dam czarny fragment izolacji. Od strony świecy przewód zostanie wpuszczony do otworu jej czarnej części. Wkleiłem "świece" do głowicy. A w całości wygląda to tak: Jak to oceniacie ? Bardzo proszę o uwagi i opinie, bo za chwilę zostanie to zmontowane i trudno będzie cokolwiek poprawić . cdn. Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 28 Grudnia 2015 Share Napisano 28 Grudnia 2015 Dla mnie bomba. Wrzuć po zmontowaniu jeszcze foto, na którym silnik będzie widoczny mniej więcej w swoich rzeczywistych wymiarach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 28 Grudnia 2015 Share Napisano 28 Grudnia 2015 Coraz fajniej te drobiazgi Ci wychodzą. Nie wiem jakie masz te żywiczne śruby, ale ja robiąc iveco strażaka przejechałem się na tym, że moje żywiczne śruby były bardzo kruche i pękały pod ciężarem kabli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 28 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 28 Grudnia 2015 Dzięki Andrzeju za ostrzeżenie Mam nadzieję, że nie będzie problemu z tymi śrubami/świecami. Wytrzymały wiercenie po długości, więc może takie kruche nie są Będę uważał P.S. Nie wiem dlaczego, ale taki tekst kojarzy mi się ze sprawami damsko-męskimi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.