karambolis8 Napisano 25 Kwietnia 2016 Share Napisano 25 Kwietnia 2016 Tutaj jest zagadka dla ciebie do rozwiązania ;) Na górnym zdjęciu koniec stabilizatora przypada bezpośrednio pod czerwonym amortyzatorem i łącznik jest cienki. Na dolnym zdjęciu stabilizator sięga dalej, niż amortyzator, a łącznik jest podwójny i trochę bardziej skomplikowany. Musisz rozgryźć jaka wersja jest u Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 25 Kwietnia 2016 Share Napisano 25 Kwietnia 2016 Ciekawy wymysł Fujimi, ogólnie uznałbym, że to drążek kierowniczy, ale jest na środku. A instrukcja nic nie mówi? Najwyżej go ciachnij i zachowaj ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 25 Kwietnia 2016 Share Napisano 25 Kwietnia 2016 ...Wzorowałem się na manualu do P356A . Mam go w pdf'ie, ale fotki są tam mocno nieczytelne. Jeśli masz tam przydatne informacje to podeślij tego manuala. Spróbuję podrasować Ci fotki, o ile będzie to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 28 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 28 Kwietnia 2016 (edytowane) Aktualizacja. Po analizie manual'a do P356 doszedłem do wniosku, że Fujimi zrobiło ten karbowany patyk do wersji z kierownicą po prawej stronie. Wyciąłem patyka, dosztukowałem drucik i wkleiłem zgodnie z manual'em: Teraz to ma sens. Według manual'a jest to element hamulca ręcznego (parkingowego). Prawdopodobnie linka w tym patyku/pancerzu biegnie do tylnej osi i tam steruje hamulcami. Rączka hamulca ręcznego znajduje się po lewej stronie kierownicy pod deską rozdzielczą. Przygotowałem dźwignię tego hamulca z linką oraz pompę hamulcową z przewodami do obwodu przedniego: Szykuję też amortyzatory własnej produkcji, bo zestawowe nie były do przyjęcia :-( Akumulator wylądował na swoim miejscu: Poskładałem to wszystko do kupy i wyszło coś takiego: Zaczynam rozumieć co do czego w tym modelu ..... Ale jeszcze nie do końca Edytowane 9 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 29 Kwietnia 2016 Share Napisano 29 Kwietnia 2016 Powtórzę to... Aż żal mojego Prosiaka otwierać, bo co ja zrobię, jak Ty takie manewry odstawiasz... Jak zrobiłeś końcówki kabla od aku? Te płaskie metalowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 29 Kwietnia 2016 Share Napisano 29 Kwietnia 2016 A w sumie możesz zdradzić swój sposób na klemy ;-) Gotowce, czy wycinka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 29 Kwietnia 2016 Share Napisano 29 Kwietnia 2016 Wszystko to pięknie i ładnie, ale nie rozumiem jaki jest sens dorabiania tych wszystkich szczegółów, podczas gdy nie usuwa błędów zestawu (zapadnięcia formy; dupna sprężyna) i na doróbkach zostają szwy? Chyba, że to jedynie "elementy konstrukcyjne" , których nie będzie widać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 29 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 29 Kwietnia 2016 Śladów po wypychaczach na wypraskach są tysiące Nie ma sensu ich wszystkich maskować czy usuwać. Poprostu niektóre będą zupełnie niewidoczne. Ta dupna sprężyna (jak byłeś łaskaw ją nazwać), to osłona karbowana linki hamulca ręcznego. Będzie widoczna tylko od spodu modelu. Więc tylko tam została "oporządzona". W następnej wersji wymienię ją na coś ładniejszego. Dużo czasu straciłem na odgadnięciu co to w ogóle jest (było skierowane w drugą stronę i sterczało samopas ) Większość szczegółów, które teraz robię zginie w "czeluściach" modelu. Zostaną widoczne tylko na fotkach w wątku warsztatowym. Np. akumulator - kupa pracy i zginie pod kołem zapasowym w bagażniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 29 Kwietnia 2016 Share Napisano 29 Kwietnia 2016 Śladów po wypychaczach na wypraskach są tysiące ..... No właśnie... Czyli będzie pikny akumlator (nomen-omen bardzo mi się podoba), którego nie będzie widać i ślad po wypychaczu na "dolnej płycie", który widać natychmiast Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 29 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 29 Kwietnia 2016 .......... ślad po wypychaczu na "dolnej płycie", który widać natychmiast Gdzie Chcesz mi Jacku podnieść adrenalinę ? Godziny całe spędziłem na usuwaniu tych "dołków", a Ty cos jeszcze wypatrzyłeś ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 29 Kwietnia 2016 Share Napisano 29 Kwietnia 2016 Jaką tam adrenalinę... Znamy się już trochę to wiesz, że nie robię tego złośliwie... Podziwiam tą twoją dłubaninę choć zupełnie nie widzę sensu w robieniu "od podstaw" rzeczy których nie będzie widać, przy jednoczesnym braku poprawek odlewu, których też nie będzie widać... Ale to już twoja sprawa. Są natomiast rzeczy, które widać na pierwszy rzut oka (choć może to też później zniknie)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 6 Maja 2016 Autor Share Napisano 6 Maja 2016 (edytowane) Dziura Dorotki załatana Utknąłem w detalach. Pracuję nad wnętrzem, przednim zawieszeniem i układem kierowniczym. Próbuję zrobić elastyczne przewody hamulcowe żeby można było skręcać kołami (lewy dolny róg ostatniej fotki). Mam nadzieję, że mocowanie końcówek przewodów (do ramy i do bębnów hamulcowych) to wytrzymają Edytowane 9 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 10 Maja 2016 Autor Share Napisano 10 Maja 2016 (edytowane) Aktualizacja. Trwają prace głównie nad wnętrzem. Zrobiłem szablony dywaników: Wyciąłem według nich okleinę welurową: Przygotowuję pozostałe elementy wnętrza: Do siedzeń dorobiłem pręty składania oparć: Będą też dwupunktowe pasy bezpieczeństwa: Poprawiłem kształt przedniego stabilizatora: I tyle na dziś ..... Edytowane 9 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 10 Maja 2016 Share Napisano 10 Maja 2016 super zrobiłeś tapicerkę. Na ogół w modelach samochodowych ten element jest robiony marnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 12 Maja 2016 Autor Share Napisano 12 Maja 2016 (edytowane) Powoli montuję wnętrze do kupy. Troszkę mi zajęło ustalenie, jak były montowane pasy bezpieczeństwa. O poszukiwaniach blaszek do pasów dwupunktowych nie wspomnę :-( (tutaj blaszki Detail Master). W tym modelu wnętrza niewiele będzie widać, więc trenuję sobie różne rozwiązania. Przy wersjach cabrio będzie trzeba się przyłożyć. Wkleiłem siedzenia i tylną "kanapę". I jeszcze fotka boczka tapicerki: cdn. Edytowane 9 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 15 Maja 2016 Autor Share Napisano 15 Maja 2016 (edytowane) Zmontowałem przednie zawieszenie. Pozostały do podłączenia przewody hamulcowe i końcowa kosmetyka. Proszę o wyrozumiałość w kwestii kurzu i paprochów. foty robione bezpośrednio na stole warsztatowym. Szykuję do podkładu elementy tylnego zawieszenia. Deska rozdzielcza w podkładzie: I na koniec gotowe koła: cdn Edytowane 9 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 26 Maja 2016 Autor Share Napisano 26 Maja 2016 (edytowane) Ostatnio bardzo mało czasu Jednak coś tam poszło do przodu. Podłączyłem przednie przewody hamulcowe. Nie jestem zachwycony ich wyglądem, ale mają jedną ważną zaletę: pozwalają na skręcanie kół (są elastyczne). Łatam, szpachluję, czyszczę i maluję milion elementów skrzyni i silnika. Tłumik: I torba narzędziowa. cdn Edytowane 9 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 28 Maja 2016 Autor Share Napisano 28 Maja 2016 (edytowane) Dłubałem troszkę przy desce rozdzielczej..... Pomalowałem zestawową deskę, ale efekt był mierny. Poszło do kreta. Zastanawiałem się, jak uzyskać srebrne ramki zegarów. Malowanie zestawowych ramek dałoby mierne efekty. Wywierciłem otwory w desce: Mam zamiar zrobić zegary osobno i wmontować je do pomalowanej deski. Jako ramki użyję rurek do zaciskania na przewodach: Początkowo planowałem włożyć rurki spęczoną częścią na zewnątrz: Ale efekt był marny .... Ostatecznie włożę rurki odwrotnie: Zastanawiam się, czy jest sens podświetlania zegarów ? Jeżeli tak, to dam przezroczyste zaślepki i od tyłu wkleję diody LED. Przygotowuję też dalsze elementy silnika. Tak wyglądały pokrywy zaworów i obudowy filtrów powietrza zaraz po malowaniu (ALC Stainless Steel): Po przetarciu wacikiem jest tak: Pomalowałem też inne detale, np. blower (ALC Bleck Chrome): cdn Edytowane 9 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hamman Napisano 28 Maja 2016 Share Napisano 28 Maja 2016 fajnie ci to wszystko wychodzi, jak dla mnie bomba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 28 Maja 2016 Autor Share Napisano 28 Maja 2016 (edytowane) Większość elementów gotowych do montażu skrzyni biegów i tylnego zawieszenia. Powolutku "posuwam" też silnik: cdn Edytowane 9 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 29 Maja 2016 Autor Share Napisano 29 Maja 2016 (edytowane) Zrobiłem pierwszy zegar na deskę rozdzielczą. Pokrótce opiszę jak do tego doszło. Deska po malowaniu pierwszym kolorem: Materiały, jakie sobie przygotowałem (rurki do zaciskania na kablach i diody LED): Rurki poprzycinałem na odpowiedni wymiar: Diody spiłowałem, żeby się zmieściły pod deską rozdzielczą. Wyciąłem krążki z przezroczystego PS 0.8 mm i dystanse 0.5 mm aby odsunąć "szkiełko od frontu zegara. Po złożeniu do kupy tulejki, LED'a i przezroczystego krążka dostałem coś takiego: Dołożyłem krążek dystansowy: Całość zalałem Bondic'iem, dodałem folię z wydrukowanym zegarem i ponownie (od frontu) zalałem żywicą: Wyszło coś takiego: Po podłączeniu napięcia zaświeciło I już Zegar gotowy do wmontowania w deskę rozdzielczą. Tyle tylko, że trzeba zrobić jeszcze dwa takie Popracowałem nad silnikiem i jest tak: Rurki popychaczy zaworów są zrobione z igieł ze stali nierdzewnej. Na fotkach wyszły jak mosiężne . Sorry nie wiem dlaczego Nie jest to moje ostanie słowo. Pracuję nad tym. cdn Edytowane 9 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fliper_nx Napisano 30 Maja 2016 Share Napisano 30 Maja 2016 Bardzo motywująca jest Twoja budowa modelu . Fajne są te wszystkie szczegóły, kolory, dbałość o szczegóły, dobrze wyszedł np. akumulator, zawieszenie itp. Dobry pomysł z tymi zegarami . Planujesz podświetlać światła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 30 Maja 2016 Share Napisano 30 Maja 2016 Zegary bomba! Ale podświetlenie powinno być ciepły biały, a widzę zimny biały? Nie do tego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 30 Maja 2016 Share Napisano 30 Maja 2016 Ale wyczyniasz cuda! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 30 Maja 2016 Autor Share Napisano 30 Maja 2016 Zegary bomba! Ale podświetlenie powinno być ciepły biały, a widzę zimny biały? Nie do tego auta Dioda jest "ciepła", ale i tak nie daje to pożądanego efektu Spróbuję pomalować folię żółtym clear'em. Może to pomoże ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.