Marek93 Napisano 28 Grudnia 2015 Share Napisano 28 Grudnia 2015 Muszę przywalić się, że czarny element imituje nie tyle świecę, co tzw. "fajkę". Ale całość wygląda...obłędnie. I nie dziwię Ci się, że masz mentlik w głowie po poszukiwaniu odpowiednich kolorów do np. wydechu. Co renowacja to nieco inny kolor kładziony na różne elementy, do tego dochodzi kosmiczna ilość wersji tego samochodu i można się pogubić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 29 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2015 (edytowane) Kolejny mały kroczek na drodze do modelu pierwszego silnika P356. Przerobiłem łączniki popychaczy zaworów. Zestawowe są OK, ale postanowiłem zrobić je z metalu. Dawcami materiału były: igła do strzykawki fi 1.1 mm oraz rurka miedziana fi 1.5 mm. Z igły przyciąłem rureczki odpowiedniej długości, a z rurki miedzianej plasterki imitujące kołnierze łączników. Dawcy i gotowe elementy do montażu: Po przymiarce "na sucho" wygląda to tak: I tyle udało się zrobić dzisiaj.... cdn Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 30 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 30 Grudnia 2015 (edytowane) Zacząłem składanie silnika Pierwsze elementy połączone w całość: Pomalowałem wstępnie aparaty zapłonowe. Te żółte wałeczki to kondensatory. Spróbuję dorobić do nich kabelki, żeby poprawić wygląd całości. I starczy na teraz...... Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 30 Grudnia 2015 Share Napisano 30 Grudnia 2015 Silnik wygląda imponująco, przyjemnie się go ogląda ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 30 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 30 Grudnia 2015 Cieszę się, że Ci się podoba Niestety (albo stety) to dopiero początek zabawy z silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 30 Grudnia 2015 Share Napisano 30 Grudnia 2015 Zdecydowanie stety, bo złożone do kupy będzie to dopiero wyglądać mega... Aż strach pomyśleć ;O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 31 Grudnia 2015 Share Napisano 31 Grudnia 2015 Ty już nie umiesz jednego modelu na raz skleić? Ten silnik z blaszek to jak rozumiem jest ten wystawowy właśnie? Bo roboty huk, a cylindry i głowice z plastiku nie były w cale takie złe. Obudowy popychaczy z rurek są super, tylko ich czasem nie pomaluj. Na zdjęciu z groszówką widać linię podziału na karterach - i bardzo dobrze, moja drobna rada, choć może nie powinienem, a ty pewnie to wiesz: usuwanie wszystkich linii podziału w takim silniku byłoby chybione, on powinien mieć właśnie takie rzeczy widoczne, bo na pewno nie był idealnie odlany i spasowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 31 Grudnia 2015 Autor Share Napisano 31 Grudnia 2015 Marcin, wypraski w tych modelach są naprawdę wysokiej jakości. Użyłem blaszek do silnika (silników ?) "wystawowego", a plastikowe cylindry będą w samochodach. Niestety niewiele ich tam będzie widać. Linie podziału zostały tylko w zakamarkach. Ale masz rację: powinny być, tylko delikatne. Spasowanie połówek bloku silnika było marne, więc szpachla poszła w ruch........ Nie mam najmniejszego zamiaru malować osłon popychaczy - po to je zrobiłem z nierdzewnych rurek, żeby wyglądały jak należy bez malowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 2 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 2 Stycznia 2016 (edytowane) Przymiarka blower'a i gaźników. Na razie "na sucho": Inne popierdółki czekają na swoją kolej.... Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 2 Stycznia 2016 Share Napisano 2 Stycznia 2016 Fajne, coraz bardziej mi się podobuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 2 Stycznia 2016 Share Napisano 2 Stycznia 2016 Gaźniki po bokach można by poprawić, chyba pozostałości szwów? Ogólnie mam wrażenie, że w tym temacie pokazujesz dużo wyższą czystość pracy niż w SLR'ach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 2 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 2 Stycznia 2016 Starałem się usunąć wszystkie szwy, ale obiektyw jest bezlitosny. Faktycznie coś tam zostało Przymiarka była na sucho, więc z poprawką nie będzie problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 3 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2016 (edytowane) Zacząłem waloryzację gaźników. W pierwszej kolejności dorabiam układ sterowania przepustnicą. Zamontowałem orczyki i sprężyny powrotne: Drążki sterujące planuję zrobić ze szpilek do przypinania owadów (fi 0.25 mm). Główki drążków zrobię za pomocą Bondic'a, bo fajnie można formować kuleczki na końcach szpilek. Na fotce porównanie do zwykłej szpilki i główki szpilki do owadów. Troszkę poprawiłem (mam nadzieję ) wygląd łącznika skrzyni biegów (czy jak to się tam nazywa): Dorobiłem "kabelek" kondensatora przy kopułce rozdzielacza. Chyba pociągnę go jeszcze czarnym półmatem, bo się za bardzo świeci. Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 3 Stycznia 2016 Share Napisano 3 Stycznia 2016 A czemu te sprężyny są różne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 3 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2016 Są identyczne Pochodzą z jednego "nawoju" na igłę fi 0.4 mm Na fotce prawy gaźnik po oparciu o drewniany patyczek nacisnął na układ sprężynka-orczyk (albo przy ustawianiu do foty nacisnąłem niezgrabnymi paluchami ). To jest ruchome więc się przesunęło i sprężynka się zwyczajnie wygła (zdeformowała) ( jest z cieniutkiego drucika - delikatna). Całość zostanie ostatecznie ułożona po zamontowaniu w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 4 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Przymiarek ciąg dalszy. Gaźnik z "czapeczką": Inne ujęcie: Jeszcze wygląda to koślawie, ale jest szansa na spasowanie przy końcowym montażu. Przemierzyłem koła pasowe i próbowałem dorobić pasek klinowy. Niestety efekt był marny, bo pasek nie miał szans "zagłębić" się w kole. Na fotce widać próbę z zestawowym kółkiem (z doklejonym paskiem). Wobec tego dorobiłem kółko po swojemu. Wykorzystałem blaszki z imitacją frontu koła pasowego. Dołożyłem śrubę centralną. Z polistyrenu 0.8 mm wyciąłem kółko o mniejszej średnicy i wywierciłem w nim otwór, żeby kółko weszło na "ośkę" wystającą z blower'a. Z jednej strony dokleiłem gładką blaszkę o średnicy równej blaszce frontowej. Jak skleję to w całość dostanę kółko pasowe z wgłębieniem na pasek klinowy. Na powyższej fotce widać też przygotowaną poprzeczkę/łącznik gaźników z krzywkami do sterowania przepustnicami. Szykuję też układ zapłonowy. Kopułki doklejone do wspornika. Przygotowane przewody WN. Te detale zajmują mnóstwo czasu, ale przyjemność ich robienia - bezcenna Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 4 Stycznia 2016 Share Napisano 4 Stycznia 2016 Teraz znów ten filtr powietrza? wygląda źle. Pasek klinowy zrobiłbym z taśmy maskującej. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 4 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 4 Stycznia 2016 Teraz znów ten filtr powietrza? wygląda źle.Pasek klinowy zrobiłbym z taśmy maskującej. ;) Spokojnie. To tylko przymiarka. Filtr powietrza będzie miał blaszany dekielek i siatkę dookoła. Nie ma sensu go polerować. Dlaczego uważasz, że taśma maskująca będzie lepsza ? Mój pasek jest z gumy. Nie trzeba go malować. Wygląda naturalnie i trzyma skalę. Ile warstw taśmy musiałbym dać, żeby uzyskać odpowiednią grubość ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 4 Stycznia 2016 Share Napisano 4 Stycznia 2016 Właśnie wydaje mi się, że jest za gruby, wygląda na kwadratowy. Jaki ma rozmiar? Zwłaszcza, że się nie zagłębia, dałbym cienki wtedy na kółkach bd idealnie, a na prostych i tak zawsze będzie wypadać pod kątem i dobrze wyglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 4 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 4 Stycznia 2016 Pasek ma wymiary 0.5 x 0.8 mm. Czyli odpowiada rzeczywistemu 12 x 19 mm. Górne koło pasowe (widoczne po złożeniu całości) będzie miało rowek, w którym zagłębi się pasek. Opis powyżej. Pasek zrobiony z taśmy maskującej to jednak nie to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 4 Stycznia 2016 Share Napisano 4 Stycznia 2016 A bo nie wszytko przeczytałem... To chyba będzie ok, zobaczymy po złożeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 5 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Kolejny kroczek naprzód. I kolejne przymiarki. Pasek klinowy zamontowany. Kilka fotek: cdn. Edytowane 8 Stycznia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 5 Stycznia 2016 Share Napisano 5 Stycznia 2016 No, trzeba przyznać, że zatyka z wrażenia. Z czego zrobiłeś ten pasek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 5 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 5 Stycznia 2016 Kupiłem w Castoramie gumę do łatek. Taką w rolce (0.1 x 1 m, grubość 0.5 mm). Dość fajnie się ją tnie na paski. Jest mięciutka i fajnie się układa na kółkach. W Fordzie robiłem pasek z taśmy izolacyjnej. Była sztywna i mimo usilnych starań wyglądało, że pasek jest nie naciągnięty. Tutaj nie ma problemu - leciutko pociągnąć i układa się jak chcesz. CA klei gumę idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maćko93 Napisano 6 Stycznia 2016 Share Napisano 6 Stycznia 2016 Mega! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.