Skocz do zawartości

Porsche 356 Fujimi 1:24


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę przywalić się, że czarny element imituje nie tyle świecę, co tzw. "fajkę".

Ale całość wygląda...obłędnie. I nie dziwię Ci się, że masz mentlik w głowie po poszukiwaniu odpowiednich kolorów do np. wydechu. Co renowacja to nieco inny kolor kładziony na różne elementy, do tego dochodzi kosmiczna ilość wersji tego samochodu i można się pogubić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 393
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kolejny mały kroczek na drodze do modelu pierwszego silnika P356.

Przerobiłem łączniki popychaczy zaworów.

Zestawowe są OK, ale postanowiłem zrobić je z metalu.

Dawcami materiału były: igła do strzykawki fi 1.1 mm oraz rurka miedziana fi 1.5 mm.

Z igły przyciąłem rureczki odpowiedniej długości, a z rurki miedzianej plasterki imitujące kołnierze łączników.

 

Dawcy i gotowe elementy do montażu:

 

002_zpsodkq7lxg.jpg

 

Po przymiarce "na sucho" wygląda to tak:

 

003_zps2d0r76pm.jpg

 

001_zpsfdsc5w7g.jpg

 

I tyle udało się zrobić dzisiaj....

cdn

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem składanie silnika

Pierwsze elementy połączone w całość:

 

003_zpsodhchmbb.jpg

 

002_zps4dzqeavi.jpg

 

001_zpsbp1e6abo.jpg

 

004_zpsayshzc8v.jpg

 

Pomalowałem wstępnie aparaty zapłonowe. Te żółte wałeczki to kondensatory. Spróbuję dorobić do nich kabelki, żeby poprawić wygląd całości.

 

005_zpspbqcld8j.jpg

 

I starczy na teraz......

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty już nie umiesz jednego modelu na raz skleić?

Ten silnik z blaszek to jak rozumiem jest ten wystawowy właśnie? Bo roboty huk, a cylindry i głowice z plastiku nie były w cale takie złe.

Obudowy popychaczy z rurek są super, tylko ich czasem nie pomaluj. Na zdjęciu z groszówką widać linię podziału na karterach - i bardzo dobrze, moja drobna rada, choć może nie powinienem, a ty pewnie to wiesz: usuwanie wszystkich linii podziału w takim silniku byłoby chybione, on powinien mieć właśnie takie rzeczy widoczne, bo na pewno nie był idealnie odlany i spasowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin,

wypraski w tych modelach są naprawdę wysokiej jakości. Użyłem blaszek do silnika (silników ?) "wystawowego", a plastikowe cylindry będą w samochodach. Niestety niewiele ich tam będzie widać.

Linie podziału zostały tylko w zakamarkach. Ale masz rację: powinny być, tylko delikatne. Spasowanie połówek bloku silnika było marne, więc szpachla poszła w ruch........

Nie mam najmniejszego zamiaru malować osłon popychaczy - po to je zrobiłem z nierdzewnych rurek, żeby wyglądały jak należy bez malowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem waloryzację gaźników. W pierwszej kolejności dorabiam układ sterowania przepustnicą.

Zamontowałem orczyki i sprężyny powrotne:

 

002_zps0iivgxvz.jpg

 

Drążki sterujące planuję zrobić ze szpilek do przypinania owadów (fi 0.25 mm). Główki drążków zrobię za pomocą Bondic'a, bo fajnie można formować kuleczki na końcach szpilek. Na fotce porównanie do zwykłej szpilki i główki szpilki do owadów.

 

003_zpsmupwcqwt.jpg

 

Troszkę poprawiłem (mam nadzieję ) wygląd łącznika skrzyni biegów (czy jak to się tam nazywa):

 

001_zpsfvpclxc4.jpg

 

Dorobiłem "kabelek" kondensatora przy kopułce rozdzielacza. Chyba pociągnę go jeszcze czarnym półmatem, bo się za bardzo świeci.

 

004_zpsa2vlujoy.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są identyczne Pochodzą z jednego "nawoju" na igłę fi 0.4 mm

Na fotce prawy gaźnik po oparciu o drewniany patyczek nacisnął na układ sprężynka-orczyk (albo przy ustawianiu do foty nacisnąłem niezgrabnymi paluchami ). To jest ruchome więc się przesunęło i sprężynka się zwyczajnie wygła (zdeformowała) ( jest z cieniutkiego drucika - delikatna). Całość zostanie ostatecznie ułożona po zamontowaniu w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymiarek ciąg dalszy. Gaźnik z "czapeczką":

 

002_zpseriaxayo.jpg

 

Inne ujęcie:

 

001_zpszg88yp5a.jpg

 

Jeszcze wygląda to koślawie, ale jest szansa na spasowanie przy końcowym montażu.

Przemierzyłem koła pasowe i próbowałem dorobić pasek klinowy. Niestety efekt był marny, bo pasek nie miał szans "zagłębić" się w kole. Na fotce widać próbę z zestawowym kółkiem (z doklejonym paskiem).

 

004_zpsggiapdho.jpg

 

Wobec tego dorobiłem kółko po swojemu. Wykorzystałem blaszki z imitacją frontu koła pasowego. Dołożyłem śrubę centralną. Z polistyrenu 0.8 mm wyciąłem kółko o mniejszej średnicy i wywierciłem w nim otwór, żeby kółko weszło na "ośkę" wystającą z blower'a. Z jednej strony dokleiłem gładką blaszkę o średnicy równej blaszce frontowej.

Jak skleję to w całość dostanę kółko pasowe z wgłębieniem na pasek klinowy.

Na powyższej fotce widać też przygotowaną poprzeczkę/łącznik gaźników z krzywkami do sterowania przepustnicami.

 

Szykuję też układ zapłonowy. Kopułki doklejone do wspornika. Przygotowane przewody WN.

Te detale zajmują mnóstwo czasu, ale przyjemność ich robienia - bezcenna

 

003_zpshkxud9mn.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz znów ten filtr powietrza? wygląda źle.

Pasek klinowy zrobiłbym z taśmy maskującej. ;)

 

Spokojnie. To tylko przymiarka. Filtr powietrza będzie miał blaszany dekielek i siatkę dookoła.

Nie ma sensu go polerować.

Dlaczego uważasz, że taśma maskująca będzie lepsza ?

Mój pasek jest z gumy. Nie trzeba go malować. Wygląda naturalnie i trzyma skalę.

Ile warstw taśmy musiałbym dać, żeby uzyskać odpowiednią grubość ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wydaje mi się, że jest za gruby, wygląda na kwadratowy.

Jaki ma rozmiar?

Zwłaszcza, że się nie zagłębia, dałbym cienki wtedy na kółkach bd idealnie, a na prostych i tak zawsze będzie wypadać pod kątem i dobrze wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek ma wymiary 0.5 x 0.8 mm. Czyli odpowiada rzeczywistemu 12 x 19 mm.

Górne koło pasowe (widoczne po złożeniu całości) będzie miało rowek, w którym zagłębi się pasek. Opis powyżej.

Pasek zrobiony z taśmy maskującej to jednak nie to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w Castoramie gumę do łatek. Taką w rolce (0.1 x 1 m, grubość 0.5 mm). Dość fajnie się ją tnie na paski. Jest mięciutka i fajnie się układa na kółkach. W Fordzie robiłem pasek z taśmy izolacyjnej. Była sztywna i mimo usilnych starań wyglądało, że pasek jest nie naciągnięty.

Tutaj nie ma problemu - leciutko pociągnąć i układa się jak chcesz. CA klei gumę idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.