Jump to content

F-15C Italeri 1:72


adrgie
 Share

Recommended Posts

Oto mój kolejny model (trzeci w galerii) tym razem postanowiłem skończyć model F-15C Italeri w skali 1:72. Powstawał przez bardzo długi czas a były takie momenty ze prawie wyleciał przez okno - dosłownie. Kiedy po raz pierwszy go składałem i już był przygotowany do malowania spadł mi i odpadły skrzydła oraz stateczniki. Wtedy sie lekko uniosłem i już prawie..... Kolejna próba była już lepsza bo doszedłem do momentu gdzie model już był pomalowany i miałem nakładać kalki. Lecz nie było mi to dane bo znowu model zaliczył glebę tym razem przy pomocy mojego 3 letniego synka. Długo leżał w częściach aż pewnego dnia zlitowałem sie nad nim i wsadziłem go do roztworu krecika. Zabieg się powiódł i mogłem zacząć od nowa. Nie jest to arcydzieło ale to co z niego wyszło pokaże...... a co mi tam. Mistrzem to ja nie jestem. Dobre rady mile widziane. Pozdrawiam.

 

7f4fee5e1d97122em.jpg 88efcfa30780355fm.jpg 3a8425113bb98772m.jpg e8df97a411b72104m.jpg

481fad5456c40682m.jpg 8a2438dc81f7a403m.jpg 2469835abdc93e53m.jpg f434a99e6a9d2404m.jpg

aac7af22df592becm.jpg 66326dd998fff482m.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jako, że to mój ulubiony myśliwiec, to duże dla Ciebie. Ogólnie super. Może i mnie kiedyś uda się zrobić F-15 na takim poziomie...

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ciekawa kombinacja zbiorników "fast pack" z F-15C.

Nieco razi mocowanie usterzenia poziomego. F-15 ma płytowe usterzenie - łączenie nie powinno być zaszpachlowane. Rzuca się też w oczy niepomalowana od wewnątrz rama owiewki i wiatrochronu.

Świetnie jednak, że mimo takich kraks po drodze udało Ci się skończyć model. Pokonać własne słabości, to coś więcej niż tylko skończyć model.

Od knock-outu i desek, do triumfu ->

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o zbiornik i sparrowy to ten artykuł powinien wyjaśnić choć trochę sprawę.

 

http://www.patricksaviation.com/wiki/F-15C.

Jeśli się nie otwera od razu to

1. klikamy na F-15 z końca tego zdania "Before starting this page, please search F-15C"

2. Potem drugi temat od góry F-15C

 

i jeszcze jedno zdjęcie do którego był opis takiej treści

Front view of McDonnell Douglas F-15C with the conformal FAST PACK fuel tanks

 

a00fd0010e4f31e8.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Wracając również do postu marek_1101 na temat detali,to mój model zbytnio zdetalowany nie jest ale zrobię jeszcze kilka fotek i potem je tu wsadzę.

 

Pozdrawiam !

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za opinie ! Co do malowanie rakiet to faktycznie mogą sie wydawać trochę toporne bo pędzelkiem malowane były. Jedna tylko uwaga to nie AIM 120 tylko AIM 7 Sparrow

 

Pozdrawiam !

Link to comment
Share on other sites

marek_1101

 

"Wygląda ładnie, pokaż jak możesz detale z bliska."

 

Kilka zbliżeń

 

69f178b49f69124fm.jpg d1429824614b0d67m.jpg3ed178e0dff95494m.jpg

5d3d97ab572e07b7m.jpga8f9bae68c684bbem.jpga0563c7583a11ec4m.jpg

 

 

Kolega Marcin Witkowski ma racje, mocowanie usterzenia poziomego

spaściłem.

 

Pozdrawiam !!

Link to comment
Share on other sites

RAV, z tego co pamiętam, to fast packi wieszali pod modele C nie tylko w przypadku tej jednostki. Jednostka z Langley AFB też je stosowała. Gdzieś (nie pamiętam gdzie) widziałem zdjęcia. Natomiast zgodzę się, że Adrgie podwiesił pociski niewłaściwie. AIM-7 jest pod F-15 mocowany w specjalnych jarzmach. Podobne są na F/A-18 pod wlotami. W przypadku założenia zbiorników konforemnych, jarzma są przez nie przykryte. Natomiast pylony pod zbiornikami mają zamki typowo pod bomby. Inna sprawa, że od kiedy weszły AIM-120, to AIM-7 są używane sporadycznie. Adrgie, optymalnie byłoby podwiesic 2 x Amraam + 2 x Sidewinder, zrezygnowac z podwieszeń pod wlotami i zdjąc zewnętrzne belki pod-skrzydłowe.

Link to comment
Share on other sites

Natomiast zgodzę się, że Adrgie podwiesił pociski niewłaściwie. AIM-7 jest pod F-15 mocowany w specjalnych jarzmach. Podobne są na F/A-18 pod wlotami. W przypadku założenia zbiorników konforemnych, jarzma są przez nie przykryte.
- w modelu jest ok. Fast Pack moze miec zalozone wyrzutniki dla AIM-7 - zero problemu Delikatny hoax wprowadzacie.

 

c32e417b3ada964b.jpg

45c455f4eea5b076.jpg

6ab4814a2fc21d25.jpg

 

Pozdr.

Pawel

Link to comment
Share on other sites

Przyjrzałem się sprawie dogłębniej, przeglądając 1423 zdjęcia F-15C z airliners.net i stwierdziłem, że Fast Packi są używane tylko w bazie Keflavik na Islandii (litery IS na statecznikach pionowych). Wszystkie widoczne na zdjęciach Eagle z tej bazy mają te zbiorniki (i żadnych innych), a inne nie. Pewnie taka specyfika lokalna. Na żadnym zdjęciu nie widziałem także Sparrowów pod Fast Packami ani zewnętrznych belek podskrzydłowych.
Nadal nie mamy potwierdzenia, że ten wariant podwieszeń wszedł do użycia w jednostkach.

Fotka nr 1424 - na ktorej widac wyrzutniki AIM-7 pod Fast Packami

e522f767717fb6ca.jpg

7684efcdc2084698.jpg

 

Pozdr.

Pawel

Link to comment
Share on other sites

Nie to ja dziękuje ! Nie zdawałem sobie sprawy budując ten model ze wywoła takie zamieszanie. Szczerze mówiąc nie sprawdzałem za bardzo autentyczności podwieszeń przed budową dopiero w trakcie do momentu podwieszenie zbiorników paliwa i AIM 7. Po przeczytaniu kilku artykułów uznałem że można by tak zostawić. Natomiast zewnętrzne belki podskrzydłowe w tym modelu miały być puste ale że miałem Sparrowy z jakiegoś modelu pomyślałem że można by je tam umieścić. Tego już niestety nie sprawdziłem i okazało sie że przegiąłem. Wniosek jest taki że muszę dokładniej sprawdzać możliwości maszyn w oryginale coby nic nowego nie tworzyć. Dzięki za pomoc i proszę o jeszcze trochę wyrozumiałości, to dopiero mój początek.

 

Pozdrawiam !!!!

Link to comment
Share on other sites

Adrgie, myślę, że do tematu podszedłeś niesztampowo, więc duży plus Ci się należy. 90% interesujących się współczesnym lotnictwem wojskowym zapewne nie wiedziała, że można F-15C zrobić ze zbiornikami konforemnymi. A że jest to bardzo rzadkie połączenie, to 99% nie wiedziała jak wyglądają podwieszenia powietrze-powietrze w tej konfiguracji. Wielu się dziś nieco nauczyło. W tym niżej podpisany.

Paweł pewnie już po raz kolejny zasłużył na "brofca"

A w ramach fotograficznego uzupełnienia tematu i ja wklejam

ISF15CA.jpg

ISF15CB.jpg

A tu dowód, że nie tylko na Islandii F-15C latają/latały ze zbiornikami konforemnymi. Jak widać w Japonii też

scan0052.jpg

Zwróćcie uwagę, że z myśliwca próbują w tym przypadku zrobić również bombowiec.

Link to comment
Share on other sites

No skoro sie tak piwem rozrzucamy to:

35010f590f9c2327.jpg

Islandzkie F-15C z Fast Packami + AIM-7 w typowej dla nich roli - czyli lot na przechwycenie na GIUK'u... dosc popularna fotka.

 

Tu ciekawa fotka F-15D z Harm'em (wazy tak ze 150 kg wiecej niz AIM'y) na zewnetrznym pylonie. Inna sprawa ze to demonstrator/reklamator F-15E - ale jak oprogramowanie systemu F-15C da rade - to mozliwe ze ktorys AIM moze byc odpalony. Taka hipoteza.

54c2079b3fe96cf3.jpg

 

Pozdr.

Pawel

Link to comment
Share on other sites

Mogę walnąć niezłym Offtopem? Chyba ten jeden raz mi pozwolicie Czemu na zdjęciu wyżej, samolotowi tak bardzo świecą się opony? Myślałem, że są zawsze matowe... dostał nowe gumy, czy jak? Teraz to już zgłupiałem, i nie wiem jak malować w modelu...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.