Lutobor 1 Posted January 1, 2016 Share Posted January 1, 2016 (edited) Witam ostatnim razem będąc w Polsce zakupiłem sobie zestaw klasyków wykonywanych na lekcjach ZPT oczywiście z najlepszej firmy ZTS Plastyk. Na pierwszy ogień poszedł Łosiu do którego mam największy sentyment jako ten model który najczęściej ladował na stole w szkole, a później przechodził testy wytrzymałościowe w locie nurkującym. Dorzuciłem do tego blachy Parta, nowe kalki Techmoda i maski Montexu Dokupiłem jeszcze blachy do Szczeniaka, niestety kiepskiej jakości, chyba Part chciał utrzymać poziom plastyka tutaj widać na częściach karabinu wyżartą blaszkę, no i do montażu pojemnik na naboje nie najlepiej rozwiązany składający się z 4 części Wersja będzie z 12 eskadry w Małaszewicach Edited January 1, 2016 by Guest Quote Link to post Share on other sites
Grzes 523 Posted January 1, 2016 Share Posted January 1, 2016 Wersja będzie z 12 eskadry w Małoszewicach Małaszewiczach Quote Link to post Share on other sites
Lutobor 1 Posted January 1, 2016 Author Share Posted January 1, 2016 na pierwszy ogień poszło wydzierganie lin podziału blach, tutaj wydaje mi się że w środkowej części nad płatem skrzydła nie powinno być linii poziomej i zacząłem zbroić wnętrze, tutaj widać że po długości się nie mieści, dlatego środkową część lekko przyciąłem ale troszkę nierówno Siedzisko pilota dostało poduszkę z miliputu, zastanawiam się jakie były pasy bo nigdzie nie mogę zanaleść Tak mi się udało posklejać cały pulpit pilota (fotel tutaj jeszcze nie przyklejony) Myślałem jeszcze na otwarciem luku bomowego, ale posiadam tylko 1 niewyraźną fotografię a po przyłożeniu oryginalną część podłogi luku radiotelegrafisty, była by ona również do przerobienia tylnia ścianka musiała by być przesunięta o kolejną linie podziału blach Quote Link to post Share on other sites
Lutobor 1 Posted January 1, 2016 Author Share Posted January 1, 2016 Na ten czas wszystko wygląda to mniej więcej tak Tutaj widać moje nierówne docięcie blach Teraz właśnie szlifuje lufy do szczeniaka jako że nie miałem prętów 0,4 tylko 0,6. Proszę o pomoc w sprawie pasów Quote Link to post Share on other sites
nicpon 0 Posted January 1, 2016 Share Posted January 1, 2016 Zapowiada się nieźle. Kibicuje i podglądam. Sam kiedyś mam nadzieje dołożyć Łosia do kolekcji. Quote Link to post Share on other sites
morfeusz84 0 Posted January 1, 2016 Share Posted January 1, 2016 Z tego co zaobserwowałem , to on nie miał pasów Wysłane z iPhone 6s+za pomocą Tapatalk Quote Link to post Share on other sites
Baas ArK 118 Posted January 1, 2016 Share Posted January 1, 2016 To muszę zobaczyć! Wydaje mi się jednak, że podłogę kabiny będziesz musiał prostować (zdj.2 i 3 ostatni post). Quote Link to post Share on other sites
Lutobor 1 Posted January 1, 2016 Author Share Posted January 1, 2016 Co do podłogi to sugerowałem się wygięciem jakie widać w "Monografii lotniczej 100" na stronie 272 Co do pasów to wydaje mi się że były tylko biodrowy na stronie 268 i 269 niniejsze monografii widać coś takiego Quote Link to post Share on other sites
UnknownUser 0 Posted January 1, 2016 Share Posted January 1, 2016 Fajny warsztat, czekam na dalszą część Quote Link to post Share on other sites
morfeusz84 0 Posted January 1, 2016 Share Posted January 1, 2016 Rzeczywiście , coś tam widać , jak by pas biodrowy Wysłane z iPhone 6s+za pomocą Tapatalk Quote Link to post Share on other sites
Baas ArK 118 Posted January 1, 2016 Share Posted January 1, 2016 Co do podłogi to sugerowałem się wygięciem jakie widać w "Monografii lotniczej 100" na stronie 272 Nie jestem pewien czy to wygięcie czy złudzenie spowodowane krzywizną kadłuba. Sprawdzałeś jak leży we wnętrzu? Bo zwróć uwagę, że na zdjęciu podłoga jest równoległa do żebrowania, a przy wygięciu może Ci na to żebrowanie zachodzić. Quote Link to post Share on other sites
Lutobor 1 Posted January 2, 2016 Author Share Posted January 2, 2016 Nie jestem pewien czy to wygięcie czy złudzenie spowodowane krzywizną kadłuba. Sprawdzałeś jak leży we wnętrzu? Bo zwróć uwagę, że na zdjęciu podłoga jest równoległa do żebrowania, a przy wygięciu może Ci na to żebrowanie zachodzić. Przyglądając się temu zdjęci i pamiętając o perspektywie wydaje mi się że ta blacha gładka idzie po łuku w dół od prawej strony do wysokości siedziska następnie lacha ryflowana unosi się w górę, wysokość między dwoma skrzynkami również się zwiększa, także kale idące wzdłuż podłogi zaginają w dół a nie idą prostą. Pomożecie czy ta podłoga jest po łuku jak ja wykonałem czy jest prosta Quote Link to post Share on other sites
letalin 44 Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 na pierwszy ogień poszło wydzierganie lin podziału blach, tutaj wydaje mi się że w środkowej części nad płatem skrzydła nie powinno być linii poziomej Lepiej było jak było. To nie wygląda dobrze. Quote Link to post Share on other sites
Lutobor 1 Posted January 2, 2016 Author Share Posted January 2, 2016 na pierwszy ogień poszło wydzierganie lin podziału blach, tutaj wydaje mi się że w środkowej części nad płatem skrzydła nie powinno być linii poziomej Lepiej było jak było. To nie wygląda dobrze. zobaczę po podkładzie jak to wygląda, na zdjęciu jest tylko wyskrobane nie oczyszczone Quote Link to post Share on other sites
UnknownUser 0 Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 Oczyść , psiknj ,pokaż. Jak najszybciej bo chciałbym zobaczyć efekt. Quote Link to post Share on other sites
tombie01 68 Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 Zacząć nowy rok od modelu Plastyka to trzeba mieć nastawienie, ponieważ model w moim typie będę obserwował - skoro już tak robisz na wypasie to czy zamierzasz również nitować? Quote Link to post Share on other sites
Lutobor 1 Posted January 2, 2016 Author Share Posted January 2, 2016 skoro już tak robisz na wypasie to czy zamierzasz również nitować? Dzięki wszystkim za zainteresowanie, tombie01 tak i mam zamiar tylko muszę zakupić sobie radełko mam nadzieję że uda mi się u mnie kupić, poszukuje również silników Pegasussa Quote Link to post Share on other sites
tombie01 68 Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 silniki kupowałem w martoli i sprawdzałem wg opisu są dostępne. Quote Link to post Share on other sites
cooper69 17 Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 Super. Modelom polskiego sprzętu zawsze będę mocno kibicował. Quote Link to post Share on other sites
letalin 44 Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 zobaczę po podkładzie jak to wygląda, na zdjęciu jest tylko wyskrobane nie oczyszczone Nie będzie lepiej po podkładzie. W zasadzie należałoby powstrzymać Cię przed dalszym rżnięciem w ten sposób. Ja lubię Matchboxy, ale nie tędy droga. Jakiego narzędzia używasz? Czym sobie pomagasz w prowadzeniu ostrza? Czy wiesz, że Łoś miał blachy kładzione głównie na zakładkę? Quote Link to post Share on other sites
Lutobor 1 Posted January 3, 2016 Author Share Posted January 3, 2016 ^^^ skrobałem nożykiem do dywanów wzdłuż taśmy izolacyjnej druga strona wyszła delikatniej (praktyka czyni mistrza ;) na dzisiaj szczeniaki poskładane blaszki tylnego luku wtopione Wytopiłem też miejsca gdzie będą blaszki pod tylne okienka Zdjęcia jak i moje zdolności manualne niestety lepsze nie będą ;) Quote Link to post Share on other sites
letalin 44 Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 ^^^ skrobałem nożykiem do dywanów wzdłuż taśmy izolacyjnej druga strona wyszła delikatniej (praktyka czyni mistrza ;) Jakbyś chciał dość tanie i proste urządzenie to pomyśl o tym: http://www.olfa.co.jp/en/body/detail/79.html Do delikatnych linii polecam: Bare metal panel scriber. Quote Link to post Share on other sites
Lutobor 1 Posted January 3, 2016 Author Share Posted January 3, 2016 poszukam coś na martoli bo dzięki tombie1 znalazłem silniki to zrobię jedną paczkę odrazu zakupie nitowadło. Letalin po twoim poście to zastanawiam się czy nie zaszpachlować wszystkiego i nie zrobić tylko nitowań Quote Link to post Share on other sites
letalin 44 Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 czy nie zaszpachlować wszystkiego i nie zrobić tylko nitowań Zaszpachluj. Kup ten sprzęt OLFA. Nacinaj b. delikatnie. Kilka-kilkanaście przesunięć ostrza po plastiku, z naciskiem nie w kilogramach, a w gramach liczonym. Potrenuj na czymś innym, kawałku pleksy, albo wewnętrznej stronie skrzydeł innego modelu. Pooglądaj zdjęcia, gdzie widać podział blach, a gdzie nie. Nie spiesz się, to nie wyścig. Moje pierwsze w karierze przerywanie linii wyszło tak, z użyciem narzędzi stomatologicznych i bare metal scriber: Quote Link to post Share on other sites
Lutobor 1 Posted January 3, 2016 Author Share Posted January 3, 2016 Z olfy widze coś takiego http://www.martola.com.pl/pl144/produkty24062/noz_pc_s a ja ma bardzo podobne Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.