Skocz do zawartości

PZL-37 Łoś + blachy Parta


Lutobor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnim razem będąc w Polsce zakupiłem sobie zestaw klasyków wykonywanych na lekcjach ZPT oczywiście z najlepszej firmy ZTS Plastyk. Na pierwszy ogień poszedł Łosiu do którego mam największy sentyment jako ten model który najczęściej ladował na stole w szkole, a później przechodził testy wytrzymałościowe w locie nurkującym. Dorzuciłem do tego blachy Parta, nowe kalki Techmoda i maski Montexu

 

WP_20150725_003.jpg

 

WP_20150725_004.jpg

 

WP_20150725_005.jpg

 

WP_20150725_006.jpg

 

Dokupiłem jeszcze blachy do Szczeniaka, niestety kiepskiej jakości, chyba Part chciał utrzymać poziom plastyka

 

WP_20150921_004.jpg

 

tutaj widać na częściach karabinu wyżartą blaszkę, no i do montażu pojemnik na naboje nie najlepiej rozwiązany składający się z 4 części

WP_20160101_003.jpg

 

Wersja będzie z 12 eskadry w Małaszewicach

 

WP_20150921_003.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

na pierwszy ogień poszło wydzierganie lin podziału blach, tutaj wydaje mi się że w środkowej części nad płatem skrzydła nie powinno być linii poziomej

 

WP_20150921_001.jpg

 

i zacząłem zbroić wnętrze, tutaj widać że po długości się nie mieści, dlatego środkową część lekko przyciąłem ale troszkę nierówno

 

WP_20150923_001.jpg

 

Siedzisko pilota dostało poduszkę z miliputu, zastanawiam się jakie były pasy bo nigdzie nie mogę zanaleść

 

WP_20151020_001.jpg

 

Tak mi się udało posklejać cały pulpit pilota (fotel tutaj jeszcze nie przyklejony)

 

WP_20151020_003.jpg

 

WP_20151020_006.jpg

 

WP_20151020_007.jpg

 

Myślałem jeszcze na otwarciem luku bomowego, ale posiadam tylko 1 niewyraźną fotografię a po przyłożeniu oryginalną część podłogi luku radiotelegrafisty, była by ona również do przerobienia

 

WP_20151023_001.jpg

 

tylnia ścianka musiała by być przesunięta o kolejną linie podziału blach

 

WP_20151023_002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten czas wszystko wygląda to mniej więcej tak

 

Tutaj widać moje nierówne docięcie blach

WP_20160101_009.jpg

 

WP_20160101_010.jpg

 

WP_20160101_013.jpg

 

WP_20160101_007.jpg

 

WP_20160101_005.jpg

 

WP_20151030_007.jpg

 

Teraz właśnie szlifuje lufy do szczeniaka jako że nie miałem prętów 0,4 tylko 0,6. Proszę o pomoc w sprawie pasów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podłogi to sugerowałem się wygięciem jakie widać w "Monografii lotniczej 100" na stronie 272

 

pod%2525C5%252582oga%252520%2525C5%252582o%2525C5%25259B.png

 

Co do pasów to wydaje mi się że były tylko biodrowy na stronie 268 i 269 niniejsze monografii widać coś takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podłogi to sugerowałem się wygięciem jakie widać w "Monografii lotniczej 100" na stronie 272

Nie jestem pewien czy to wygięcie czy złudzenie spowodowane krzywizną kadłuba. Sprawdzałeś jak leży we wnętrzu? Bo zwróć uwagę, że na zdjęciu podłoga jest równoległa do żebrowania, a przy wygięciu może Ci na to żebrowanie zachodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy to wygięcie czy złudzenie spowodowane krzywizną kadłuba. Sprawdzałeś jak leży we wnętrzu? Bo zwróć uwagę, że na zdjęciu podłoga jest równoległa do żebrowania, a przy wygięciu może Ci na to żebrowanie zachodzić.

Przyglądając się temu zdjęci i pamiętając o perspektywie wydaje mi się że ta blacha gładka idzie po łuku w dół od prawej strony do wysokości siedziska następnie lacha ryflowana unosi się w górę, wysokość między dwoma skrzynkami również się zwiększa, także kale idące wzdłuż podłogi zaginają w dół a nie idą prostą. Pomożecie czy ta podłoga jest po łuku jak ja wykonałem czy jest prosta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszy ogień poszło wydzierganie lin podziału blach, tutaj wydaje mi się że w środkowej części nad płatem skrzydła nie powinno być linii poziomej

 

WP_20150921_001.jpg

 

Lepiej było jak było. To nie wygląda dobrze.

 

zobaczę po podkładzie jak to wygląda, na zdjęciu jest tylko wyskrobane nie oczyszczone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząć nowy rok od modelu Plastyka to trzeba mieć nastawienie, ponieważ model w moim typie będę obserwował - skoro już tak robisz na wypasie to czy zamierzasz również nitować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro już tak robisz na wypasie to czy zamierzasz również nitować?

Dzięki wszystkim za zainteresowanie, tombie01 tak i mam zamiar tylko muszę zakupić sobie radełko mam nadzieję że uda mi się u mnie kupić, poszukuje również silników Pegasussa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zobaczę po podkładzie jak to wygląda, na zdjęciu jest tylko wyskrobane nie oczyszczone

 

Nie będzie lepiej po podkładzie. W zasadzie należałoby powstrzymać Cię przed dalszym rżnięciem w ten sposób. Ja lubię Matchboxy, ale nie tędy droga. Jakiego narzędzia używasz? Czym sobie pomagasz w prowadzeniu ostrza? Czy wiesz, że Łoś miał blachy kładzione głównie na zakładkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^^ skrobałem nożykiem do dywanów wzdłuż taśmy izolacyjnej druga strona wyszła delikatniej (praktyka czyni mistrza ;)

 

na dzisiaj szczeniaki poskładane

 

WP_20160103_007.jpg

 

blaszki tylnego luku wtopione

 

WP_20160103_011.jpg

 

 

Wytopiłem też miejsca gdzie będą blaszki pod tylne okienka

 

WP_20160103_005.jpg

 

WP_20160103_006.jpg

 

Zdjęcia jak i moje zdolności manualne niestety lepsze nie będą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukam coś na martoli bo dzięki tombie1 znalazłem silniki to zrobię jedną paczkę odrazu zakupie nitowadło. Letalin po twoim poście to zastanawiam się czy nie zaszpachlować wszystkiego i nie zrobić tylko nitowań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy nie zaszpachlować wszystkiego i nie zrobić tylko nitowań

Zaszpachluj. Kup ten sprzęt OLFA. Nacinaj b. delikatnie. Kilka-kilkanaście przesunięć ostrza po plastiku, z naciskiem nie w kilogramach, a w gramach liczonym. Potrenuj na czymś innym, kawałku pleksy, albo wewnętrznej stronie skrzydeł innego modelu. Pooglądaj zdjęcia, gdzie widać podział blach, a gdzie nie. Nie spiesz się, to nie wyścig.

Moje pierwsze w karierze przerywanie linii wyszło tak, z użyciem narzędzi stomatologicznych i bare metal scriber:

IMGP3308.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.