Skocz do zawartości

Tamiya 35345 PzKpfw. V Panther Ausf.D - występ nr 1


przemek

Rekomendowane odpowiedzi

Tenggeri, mam nadzieje, że niewiele. Używam Tamiya Putty White. Uważasz, że tą szczelinkę powinienem sobie podarować? W sumie po założeniu zawieszenia i tak byłaby mało widoczna.

 

Enten, w zestawie są trzy rodzaje wahaczy. Tych A5 jest dziesięć i każdy wygląda dokładnie tak samo. Do każdego otwór na wannie jest okrągły oprócz tego statniego (który notabene w instrukcji też jest okrągły). Jeśli widzisz, coś czego ja nie dostrzegam to daj znać, bo gapię się i nic . Do regulowania wysokości zawieszenia służą elementy zaznaczone na zdjęciu. Ustawiają zawieszenie w określonym położeniu.

 

2015-02-13%2B01.21.06.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Na ostatnim zdjęciu wyraźnie widać błąd produktu (!) - ucho do holowania za kołem napinającym ma pierścień pogrubiający na zewnętrznej stronie płyty. Zarówno na przodzie, jak i tyle owe pierścienie były dospawywane po przeciwnej stronie otworów.

 

Słusznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatnim zdjęciu wyraźnie widać błąd produktu (!) - ucho do holowania za kołem napinającym ma pierścień pogrubiający na zewnętrznej stronie płyty. Zarówno na przodzie, jak i tyle owe pierścienie były dospawywane po przeciwnej stronie otworów.

 

Słusznie

 

Kup ostrza Olfa KB4-F i zetniesz to na płasko bez problemu i przykleisz po drugiej stronie.

Co do szpachlowania to z przodu chyba zakitowałeś szpary łączenia transmisji z kadłubem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szpachlowania to myślę, że nie ma co przesadzać. Jeśli czegoś nie będzie widać to odpuszczam.

Co do szpachli to ja polecam szpachlę akrylową Wamodu. Jest wodorozcieńczalna i nie trzeba jej szlifować tylko wystarczy zetrzeć namiar patyczkiem.

 

Jeśli chodzi o wahacze to skoro masz te elementy poziomujące zawieszenie to myślę że nie ma co filozofować. Jak wkleisz w ten inny otwór okrągły wahacz to nie powinno być widać i wszystko będzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cooper69, nie wiem. Nie dysponuje twoimi zdolnościami manualnymi. Obawiam się, czy po tym zabiegu nie musiałbym sztukować fragmentu wanny. Może zeszlifować i coś dokleić z drugiej strony, może są jakieś rurki z polistyrenu o podobnej średnicy są dostępne?. Poszukam na necie. Ale w takim tempie to chyba z rok będę ten model skrobał. Kupiłem ten model, bo liczyłem na to, że skleję go jak klocki lego, dodam lufy i blaszki a grillach. Inwencję miałem przeznaczyć ewentualnie na gąski ogniwkowe. O szpachli nie miało być mowy. A tu widzę, że mi koła troszeczkę w miejscu się kręcą .

Co do otworu, na zdjęciu masz wannę z przyłożoną osłoną przekładni. Chodzi Ci o ten otwór powyżej, obok miejsca łączenia płyt bocznej i przedniej wanny kadłuba? Mi to wyglądało na ślad po wypychaczach. Zaopiniuj, proszę.

 

20150213_021532.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dramatyzuj

Będzie dobrze.

Chodzi mi o tą szparę, która jest przy łączeniu przodu z wanną.

W Panterze jest ona tam pewnie "naturalnie" jak chociażby w Shermanie żeby można było ten element podmienić.

 

PS. Z tego co obserwuję masz dobrą cechę w modelsklejaniu - pedantyzm. Czasami tylko trzeba tą cechę pilnować i "wstrzymać konie"

 

Według mnie doskonały warsztat Pantery - powinien Ci pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą szpachlę też mam ale używam jej tylko do robienia faktury odlewu. Do takiego przypadkowego szpachlowania szczelin, wypychaczy itp używam szpachli akrylowej ze względu na wygodę i szybki czas schnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... .Chodzi Ci o ten otwór powyżej, obok miejsca łączenia płyt bocznej i przedniej wanny kadłuba? Mi to wyglądało na ślad po wypychaczach.

Proszę odpowiedź:

http://data3.primeportal.net/tanks/daan_uiterwaal/panther_ausf_d/images/panther_ausf_d_17_of_31.jpg

http://data3.primeportal.net/tanks/daan_uiterwaal/panther_ausf_d/images/panther_ausf_d_02_of_31.jpg

Wkleiłem poprzednio już jedną z tych fotek i widać na nich te otwory holownicze i ten otwór i wiele innych informacji.

 

Według mnie doskonały warsztat Pantery - powinien Ci pomóc.

Zgadza się.Weź tylko poprawkę że ta Pantera ausf.D jest to produkcja późniejsza niż Twoja.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, a ja kupiłem szpachlę akrylową Vallejo Plastic Putty i leży i się kisi bo dla mnie jest fatalna...

A to ciekawe, bo ja używam i jestem zadowolony.

Oczywiście do wypełnienia małych ubytków w stylu otwory ustalające czy niewielkie szparki.

Trzeba kupować modele dobrej jakości Panowie i tym bardziej mnie dziwi co kolega przemek szpachluje w Tamiyi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe, bo ja używam i jestem zadowolony.

Oczywiście do wypełnienia małych ubytków w stylu otwory ustalające czy niewielkie szparki.

 

Dużo lepszy jest do tego Surfacer 500. To Vallejo zamiast się szlifować to się zdrapuje - szpachlowałem nią ostatnio źle umieszczony podział płyt pancernych i taki był efekt. A Surfacerem wyszło idealnie.

Ale to pewnie produkt nie dla moich niezgrabnych łap...

 

Trzeba kupować modele dobrej jakości Panowie i tym bardziej mnie dziwi co kolega przemek szpachluje w Tamiyi.

 

Nawet Twoje jedynie słuszne Dragony potrzebują szpachli ;D

 

Spoooro lepszy od Dragona Sherman Tasca/Asuka też...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dużo lepszy jest do tego Surfacer 500. To Vallejo zamiast się szlifować to się zdrapuje - szpachlowałem nią ostatnio źle umieszczony podział płyt pancernych i taki był efekt.

Ja znów mam inne zdanie. Szpachlówka w plynie podczas wysychania mi się zapada a szpachla akrylowa nie. Ja jej nie szlifuję tylko od razu po nałożeniu usuwam nadmiar i tyle.

 

Hypnos82- niestety nie jest tak kolorowo jak piszesz. Kleiłem T28 Dragona i tam poszło sporo szpachli i problemy ze spasowaniem też się zdarzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Czytając wasze opinie na temat tego mojego szpachlowania do szedłem do wniosku, że niepotrzebnie w ogóle to ruszałem, większości z tego i tak nie będzie widać. Wiadomo, lepsze jest wrogiem dobrego. Trudno. Przynajmniej jestem bogatszy o wiedzę. Rozsądek przede wszystkim. Tak czy siak, cieszy mnie że oglądacie moje zmagania i służycie pomocą świeżakowi .

 

Ale do rzeczy.

Czas spędzony dziś na modelarstwie ocaniam na ok 4 godzinki. Co przez ten czas zrobiłem? Powycinałem i wyszlifowałem pozostałe elementy zawieszenia - koła pasowe (te również skleiłem) i koła jezdne. Przykleiłem wahacze i wstępnie przymierzyłem zawieszenie do wanny. Kół jezdnych jeszcze nie skleiłem, gdyż do środka trzeba zamontować tulejkę z tworzywa, która znacznie utrudnia demontaż kół a nie chciałbym uszkodzić wahaczy. Oto efekt:

 

20150213_145552-1.jpg

 

Postanowiłem również nie wklejać ostatniego wahacza. Szczelina, o której pisałem jest niewidoczna po zamontowaniu kół, jednak mnie trochę razi:

 

20150213_145742.jpg

 

Postaram się coś tam dosztukować w ramach treningu.

No i postanowiłem przenieść te zgrubienia przy otworach na szekle na drugą stronę. Patent z odcinaniem mnie przerasta cooper69. Widziałem na http://www.mojehobby.pl/products/Kszt-O-Gr.-2.4-x-380-1szt.html profil O. Mam nadzieję, że uda się go wykorzystać.

 

W sumie na dzisiaj to tyle. Generalnie więcej na razie pisania na tym warsztacie niż oglądania, ale z czasem mam nadzieję to się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Pora na małą aktualizację mojego warsztatu. Ostatnimi czasy ciężko mi było wygospodarować nieco czasu na dłubaninę, więc warsztat leżał odłogiem. W związku z tym, że miałem okazję dzisiaj posiedzieć i coś tam porobić, wrzucam parę fotek z tym, co udało mi się dokonać.

 

Po pierwsze:

Skleiłem zestawowe gąski i wstępnie je przymierzyłem. Zawieszenie założone na razie na sucho, z wyjątkiem koła podtrzymującego przy kole napędowym. Efekt widoczny poniżej:

 

20160319_002329-1.jpg

 

20160319_003200.jpg

 

20160319_003318.jpg

 

20160319_003840.jpg

 

20160319_003538-1.jpg

 

I zbliżenie na gąski:

 

20160319_003840.jpg

 

Jak je oceniacie. Wciąż się zastanawiam czy wymieniać je na ogniwkowe. Z jednej strony efekt jest na pewno lepszy, ale z drugie cała góra będzie zasłonięta przez schurzeny i w związku z tym, czy opłaca się inwestować ponad 100 zł we friule, bo na kleić plastiki nie czuję się na siłach. Może lepiej zapodać ogniwka tam, gdzie będą się prezentować w pełnej okazałości. Doradźcie coś.

 

Po drugie:

Skończyłem kleić tylną płytę kadłuba. Zostało dołożyć lewar.

 

20160319_001512-1.jpg

 

20160319_004606.jpg

 

Po trzecie:

Wkleiłem peryskopy strzelca i kierowcy. Dodatkowo wizjer kierowcy. Pytanie: czy wizjer kierowcy i strzelca zostawiać otwarty. Z jednej strony otwarty prezentuje się nieco lepiej, jednak w przypadku otwartej klapy strzelca wypadałoby chyba dać karabin. W każdym razie otwarty wygląda tak:

 

20160319_003828.jpg

 

Ok. tyle na dziś. Dzięki za uwagę. Idę spać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gąski powinny być z pustym zębem - są z pełnym - decyzja należy do Ciebie.

Tylna płyta - na tylnych otworach holowniczych pierścienie wzmacniające Masz na zewnętrznych stronach.Powinny być od wewnątrz.

Trzeba też nawiercić otwory w rurach wydechowych.

Wizjer strzelca myślę że zrobić zamknięty, chyba że Dasz lufę MG.W środku jest pustka więc - kierowcy - jak uważasz.

Czy myślałeś już nad malowaniem?

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna płyta - na tylnych otworach holowniczych pierścienie wzmacniające Masz na zewnętrznych stronach.Powinny być od wewnątrz.

JSJ pisał o tym wcześniej i postaram się je przerobić .

Trzeba też nawiercić otwory w rurach wydechowych.

Myślałem, że są dość głębokie. Wystarczy samo pogłębienie, czy należałoby też chociaż delikatnie wyrobić zakręt ?? Jeśli tak, to nie mam pomysłu jak to zrobić .

 

Dzięki za uwagi.

Czy myślałeś już nad malowaniem?

Na pewno będzie to jeden ze wzorów dostarczonych przez Tamiyę:

 

20150209_154637.jpg

 

20150209_154736.jpg

 

20150209_154546.jpg

 

Wszystkie trzy widziałem na zdjęciach, m.in. w pozycjach z serii Tank Power. Wiem, że wybór malowania zobowiązuje też do pewnej konsekwencji podczas składania, więc proszę o info co powinienem wziąć pod uwagę. W zestawowych kołach jezdnych na pewno brakuje nitów wzmacniających. Te pantery powinny mieć chyba osłonę przeciwdeszczową celownika, ale np. w wozie o numerze 745 na zdjęciach jej nie widzę (bądź jest niewidoczna). W każdym razie zestawowe jarzmo jej nie posiada. I jeszcze pytanko odnośnie lewarka. Zestawowy ma złożoną rączkę. W innych modelach widziałem oba rodzaje. Oba dopuszczalne?

 

Tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.