Dawciu Napisano 24 Marca 2016 Share Napisano 24 Marca 2016 Witam wszystkich serdecznie. To jest mój pierwszy post na forum i kieruję do was prośbę o pomoc z małym problemem. Od niedawna stałem się szczęśliwym posiadaczem aerografu z kompresorem. Jestem początkujący i dopiero zaczynam uczyć się obsługi tego urządzenia. Po pierwszej próbie testowego malowania (a raczej ćwiczenia) zauważyłem że przycisk spustowy aerografu chodzi jakby "skokowo" a nie płynnie, po naciśnięciu spustu nie powraca do swojej pierwotnej pozycji tylko zatrzymuje się jakby w połowie. Skutkuje to tym że strumień powietrza cały czas leci mimo iż nie wciskam spustu, muszę go lekko podnieść żeby powietrze przestało lecieć. Problem istnieje przy niskim cisnieniu, przy ciśnieniu 3,5 - 4 spust wraca normalnie, jednak nie jestem w stanie malować przy takim ustawieniu. Moje pytanie do was jest takie: - czy to wada konstrukcyjna aerografu? - czy można użyć jakiegoś smaru to przycisku spustowego (jeśli tak to jakiego?) - czy pominąłem jakiś ważny szczegół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 24 Marca 2016 Share Napisano 24 Marca 2016 To może na wstępie napisz co to za aerograf. Choć po problemach przewiduję, że to tani Chińczyk. PS. Przy takim ciśnieniu (bo rozumiem, że chodzi o atmsfery) to można najwyżej model ze stołu zdmuchnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawciu Napisano 24 Marca 2016 Autor Share Napisano 24 Marca 2016 Prawdopodobnie jest to jakiś tani chińczyk (ale dostałem w prezencie więc nie wybrzydzam) ale na instrukcji jest napisane tylko Aerograf K130 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawciu Napisano 24 Marca 2016 Autor Share Napisano 24 Marca 2016 Tak zrobię, tylko właśnie nie wiem czy zwykły smar wystarczy czy do aerografów potrzeba jakieś "specjalne" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TReS Napisano 24 Marca 2016 Share Napisano 24 Marca 2016 Tez sie podczepie pod pytanie co tam dać pod spust, i czy smarujemy tylko spust czy jakies inne el. rownież, uszczelki etc. Jest lubrykant Tamki, coś jeszcze na rynku?? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 24 Marca 2016 Share Napisano 24 Marca 2016 FineArt sprzedaje co takiego - bardzo dobre, sam używam: http://fine-art.com.pl/regdab-plyn-do-smarowania.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 24 Marca 2016 Share Napisano 24 Marca 2016 Pomaga też delikatne przeszlifowanie papierem 1200 i drobniejszym trzpienia spustu. Potem nasmarować i będzie w porządku. Też to (zacinanie) przerabiałem w chińskim aerografie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawciu Napisano 24 Marca 2016 Autor Share Napisano 24 Marca 2016 Dziękuję wszystkim za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash Napisano 25 Marca 2016 Share Napisano 25 Marca 2016 A malowałeś już tym aerografem w ogóle? Możliwe też, że wcześniej w wyniku błędów w użytkowaniu farba dostała się tam gdzie nie powinna i pozatykała potrzebne luzy pomiędzy elementami. Możliwe też, że po prostu nie był umyty, nawet zaschnięta farba w dyszy może powodować złą pracę iglicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TReS Napisano 25 Marca 2016 Share Napisano 25 Marca 2016 Możliwe też, że po prostu nie był umyty, nawet zaschnięta farba w dyszy może powodować złą pracę iglicy. Ale iglica pracuje "przód -tył" a spust "góra-dół", a to właśnie spust sie blokuje, kolega pisze, poza tym spust nie ma chyba styczności z farbą, ja swojego po każdym malunku najpierw przemywam w Wamodzie, pózniej w cieplej wodzie z mydłem, ale tez zauważyłem iż na spuście, wałeczek od spustu który wchodzi w nakrętkę gdzie jest bolec który reguluje przepływ powietrza pojawił sie patynowy nalot. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawciu Napisano 25 Marca 2016 Autor Share Napisano 25 Marca 2016 aerografem dopiero wczoraj pierwszy raz malowałem więc jest taki od nowości - żadnej farby nie było. Iglica chodzi bez zarzutu, chodzi mi tylko o spust który nie powraca do swej pierwotnej pozycji, trzeba mu w tym pomóc palcem. Dzisiaj zakupie papier scierny i jakis smar, zobaczymy czy pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 25 Marca 2016 Share Napisano 25 Marca 2016 Zamiast "jakiś smar" - polecam oliwę do maszyn do szycia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 25 Marca 2016 Share Napisano 25 Marca 2016 Ale kolejny nowy/naprawiony chiński aerograf może mieć tę samą przypadłość. Naprawiaj i będzie dobrze, zwiększy to przy okazji twoją znajomość narzędzia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 25 Marca 2016 Share Napisano 25 Marca 2016 Wykręć go i spróbuj wcisnąć ten dzyndzel. Piszę żeby uniknąć zabawy w smarowania języka spustowego, jeśli zawór nie odbija to skorzystaj z gwarancji bo szkoda czasu na kombinacje. Koledzy zwracam uwagę na jedno ważne słowo traktowane u nas przez konsumentów dość luźno, a potem są z tego tytułu problemy. Gwarancja to jest świadczenie producenta sprzedawcy o dowolnym terminie i może trwać np. 14 dni, rok lub dłużej. Jeżeli coś się Wam psuje lub zepsuło to korzystamy nie z gwarancji tylko z niezgodności towaru z umową, która dla osób fizycznych (nie firm) jest z góry ustalona na 24 miesiące! Prosty przykład: Jak na stronie jest napisane, że aerograf ma 12 miesięcy gwarancji to on tyle rzeczywiście ma! Jak Wam się popsuje to pisemnie musicie wybrać reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową bo ja napiszecie gwarancja wyrażacie zgodę na świadczenie gwarancji - w tym wypadku 12 miesięcy. I po jej zakończeniu nie ugracie nic! Pamiętajcie o tym! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hammett Napisano 26 Marca 2016 Share Napisano 26 Marca 2016 Pod spust aplikuje odrobinę wazeliny technicznej. Dostępna w każdym markecie budowlanym, koszt ok. 7-9 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawciu Napisano 29 Marca 2016 Autor Share Napisano 29 Marca 2016 Po wypolerowaniu trzpienia papierem ściernym i zaaplikowaniu smaru silikonowego po części problem zniknął. Co prawda nadal spust nie chodzi idealnie gładko ale przynajmniej odbija na tyle że strumień powietrza sam nie leci. Dziękuję wszystkim za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.