Skocz do zawartości

Przycisk spustowy aerografu


Dawciu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. To jest mój pierwszy post na forum i kieruję do was prośbę o pomoc z małym problemem. Od niedawna stałem się szczęśliwym posiadaczem aerografu z kompresorem. Jestem początkujący i dopiero zaczynam uczyć się obsługi tego urządzenia. Po pierwszej próbie testowego malowania (a raczej ćwiczenia) zauważyłem że przycisk spustowy aerografu chodzi jakby "skokowo" a nie płynnie, po naciśnięciu spustu nie powraca do swojej pierwotnej pozycji tylko zatrzymuje się jakby w połowie. Skutkuje to tym że strumień powietrza cały czas leci mimo iż nie wciskam spustu, muszę go lekko podnieść żeby powietrze przestało lecieć. Problem istnieje przy niskim cisnieniu, przy ciśnieniu 3,5 - 4 spust wraca normalnie, jednak nie jestem w stanie malować przy takim ustawieniu. Moje pytanie do was jest takie:

- czy to wada konstrukcyjna aerografu?

- czy można użyć jakiegoś smaru to przycisku spustowego (jeśli tak to jakiego?)

- czy pominąłem jakiś ważny szczegół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może na wstępie napisz co to za aerograf.

Choć po problemach przewiduję, że to tani Chińczyk.

 

PS. Przy takim ciśnieniu (bo rozumiem, że chodzi o atmsfery) to można najwyżej model ze stołu zdmuchnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie podczepie pod pytanie co tam dać pod spust, i czy smarujemy tylko spust czy jakies inne el. rownież, uszczelki etc.

Jest lubrykant Tamki, coś jeszcze na rynku??

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A malowałeś już tym aerografem w ogóle? Możliwe też, że wcześniej w wyniku błędów w użytkowaniu farba dostała się tam gdzie nie powinna i pozatykała potrzebne luzy pomiędzy elementami. Możliwe też, że po prostu nie był umyty, nawet zaschnięta farba w dyszy może powodować złą pracę iglicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach