Jump to content
kowal76

"Letni dzień na Okęciu - lata 80" - Ił 62 M Zvezda 1/144

Recommended Posts

zwróć uwagę że instrukcja (kalkomani) wskazuje aby pomalować końcówki skrzydeł na czerwono jak również końcówki tylnego statecznika a na zdjęciu które pokazałeś te styłu nie są pomalowane - taka konsekwencje występuje w pozostałych polskich Iłach 62

 

co do kokpitu ja używałem kolor biały z Gunze C (do wnęk również) Off White, natomiast emerald greem nie używam prosto z puszki serii H tylko robię domieszkę niebieskiego koloru. Lewanty białe

a9e27ae97a53e55f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te końcówki to raczej pod pomarańczowy podchodzą. A czemu pomalowałeś wnęki i kabinę na biało ?. Przeglądając zdjęcia myślałem że jet to jasny szary ?. Co do zdjęcia co wrzuciłeś, to lotowski Iłek ?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koncówki skrzydeł na pomarańczowo, z zastrzeżeniem że ta farba błyskawicznie płowiała .Tak że może być mocny pomarańcz jak i tak ze np ogóry pomalowana nim powierzchnia była przezroczysta ,tak jakby nie było malowania kolorem pomaranczowym .Jednym słowem ,jak pomalujesz bedzie dobrze ;) byle pomarancz

 

Foto współczene , ma wskazniki TCASa to te nad zakretomierzem.Rownolegle do wolantu prawa strona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cały czas jestem na etapie wycinania części z ramek i przygotowywania do malowania. Niektóre części sklejam już ze sobą aby póżniej mniej się męczyć z doklejaniem pomalowanych części.

 

DSC_0069.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

DSC_0065.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja pokusiłem się o zrobienie chromowanych pierścieni na wlotach silników wyglądają dość efektywnie - niestety zepsułem trochę aluminium na krawędziach natarcia skrzydeł - wybierz taką farbę i podkład żeby efekt przypominał polerowane aluminium

 

0957090e96236ec4.jpg

 

355bd30bb3968448.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planuję użyć do tego Gunze C8 lub Model Master Chrome Silver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie za bardzo świecić. Z tańszych polecam Model Master 1401, ale malowane na sam koniec bo sie ściera pod palcami. Na gładkim podkładzie wypolerowany da efekt jak trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za radę. Chyba używałem kiedyś tego 1401. A co do Gunze, to C 8 nie da rady ?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

C008 to fajna farba ale nie w kolorze aluminium. To taki niby raczej chromo-silver. Jak dobrze przygotujesz powierzchnię to 1401 da Ci efekt idealny, ale jak Ci bardzo nie zależy to daj C008, nie będzie dramatu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lubię malować C 8 a z tego co pamiętam, to te MM tak jak pisałeś schodzą pod palcami.

Szukam jeszcze kolorku do tych kremowych kołpaków w silnikach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jauż bardziej obstawiam chrom silver z MM ale pod spód daj czarny błyszczący Humbrol - to niestety musi wyschnąć - ja zostawiam na całą noc

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po kilku dniach zostawiało ślady. Tak naprawdę to on chyba nigdy nie wysycha, a jak się da lakier to efekt już nie ten sam.

Chrome Silver z MM używam tylko w zasadzie do goleni podwozia, gdzie się sprawdza dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.. oczywiście ja miałem na myśli podkład z Humbrola - chrom z MM może faktycznie nie wysycha ja akurat używam Alclada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam ze schnięciem chroma z MM nie mam problemu i kładę go na dowolną powierzchnię - nie widać różnicy. O ile mówiy o 1790.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobię sobie próbę na jakimś kawałku plastiku i zobaczę. Nie mam dedykowanego rozcieńczalnika do tego olejnego Chrome Silver, więc czy benzyna ekstrakcyjna nada się do rozcieńczenia ?.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zrobię sobie próbę na jakimś kawałku plastiku i zobaczę. Nie mam dedykowanego rozcieńczalnika do tego olejnego Chrome Silver, więc czy benzyna ekstrakcyjna nada się do rozcieńczenia ?.

 

strasznie nie lubię takich eksperymentów - oszczędność czasu i pieniędzy to jedno ale jakiś czas temu nauczyłem się że stosuję dedykowane rozcieńczalniki - poza Tamiyą poza tym na upartego metalizery MM mają taka konsystencję że można spróbować je nalać do aero prosto z puchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzyna ekstrakcyjna nie będzie za dobra. Za szybko paruje. tombie chyba bardzo mieszasz. Nie ma metalizera chrome silver u model mastera. 1790 to gęsta farba olejna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie będę kupować specjalnie dedykowanego rozcieńczalnika do jednej farbki. Generalnie używam tylko Gunze i pewnie się skończy na C8. Zrobię próbę z tym MM i dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok sorry pomyliłem z metalizerem - ja generalnie od paru lat nie używam MM zamieniłem je na Alclady stąd moja pomyłka - skoro to farba olejna to nie przychodzi mi do głowy żaden ogólnodostępny rozcieńczalnik poza Wamodem do farb olejnych ale podtrzymuję co napisałem wyżej staram się używać rozcieńczalników dedykowanych - jak kolegę kowala nagli to niech eksperymentuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdzie mi się nie spieszy. Jak trzeba będzie to zakupię jakiś rozcieńczalnik uniwersalny do farb olejnych. W pierwszej kolejności zobaczę z benzyną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy kiedyś natrafiłeś na moje dywagacje z kolegami z forum jak pokazywałem próby na plastikowych łyżkach jednorazowych - jak czegoś nie jestem pewny robię próbę - obór materii stawia niestety czas schnięcia niektórych farb czasem trzeba sobie poczekać

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie . Też zamierzam zrobić eksperyment na jakimś kawałku plastiku, mogą być nawet plastikowe łyżki.

Zresztą w pierwszej kolejności muszę zrobić kabinę i zamknąć kadłub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jeśli wolno spytać którą wersję robisz - w locie, na pasie, czy na płycie lotniska - ten ostatni ma opcję otwartych drzwi pasażerskich zaraz za kabiną (trochę to głupie bo pozostałe mają być zamknięte - miałem taki zamiar ponieważ model Zviezdy to umożliwia ale jednak odpuciłek kwestię spasowania kalki na drzwiach odsuniętych - no i pozostaje kwestia maskowania tego przy malowaniu całości - szczerze mówiąc dlatego odpuściłem - ale to chyba najciekawsza z opcji zwłaszcza jak modelik jest w konkursie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wersja numer 3 . Będzie kombinowanie z kalkami ale spróbuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o to mi kolega tera zaimponował

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.