Jump to content
kowal76

"Letni dzień na Okęciu - lata 80" - Ił 62 M Zvezda 1/144

Recommended Posts

Nie no, chodzi mi o klasyczną Tamkę. Kiedyś robiłem Spita i Me 109 w 1/48 to bardzo dobrze je wspominam. Oczywiście robiłem je bez szpachlowania i malowane były pędzlem, ale co do spasowania to nie było problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
… Tamkę. Kiedyś robiłem Spita i Me 109 w 1/48 to bardzo dobrze je wspominam. … co do spasowania to nie było problemów.
He-162 też mogę polecić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja generalnie pod tym względem bym tak strasznie nie narzekał; w tzw rurach czyli pasażerach kadłub jest bardzo długi a plastik w takich sporych kawałkach dość wiotki - nie można stosować zbyt mocnych zacisków z tasmy czy innych przy sklejaniu połówek kadłuba ponieważ siłą rzeczy 'nie równo się schodzą' - zrób sobie kilka pasowań - ja pomagałem sobie penetrującym klejem Tamiya przy dość słaby zaciskaniu połówek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z Tombie - przy ostatnim A350 najpierw skleiłem górną połowę kadłuba, a potem odpowiednio dociskając i ustalając jak najlepszą geometrię, kleiłem dół. Choć w moim Revellu nierówności były mniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O i konkretne rady. Dzięki .

Czyli może zrobię te kołeczki z kawałków plastiku, a potem skleję w pierwszej kolejności górę. Poczekam jak wyschnie i będę pasował spód.

Mam ten klej penetrujący więc będę się nim wspomagał. Na chwilę obecną jednak, to w pierwszej kolejności musze zabrać się za kabinę pilotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC_0085_zpsrmynlspe.jpg

 

Wytnij czesc na czerwono, ktorej wysokosc musi odpowiadac wystajacemu fragmentowi, nacisnij paluchem , sklej i po klopocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przykleiłem kawałki plastiku do spasowania kadłuba. Trzeba będzie je trochę podpiłować aby połówki dobrze się spasowały.

Okienka też już wkleiłem.

Teraz pewnie wezmę się za kabinę pilotów.

 

DSC_0077.JPG

DSC_0079.JPG

DSC_0081.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok a poszczególne okienka nie wystaja ci poza obrys kadłuba - pamietaj również przed sklejeniem połówek kadłuba dobrze przyklej okna (np co pare milimentrów kropla CA) mi sie zdażyło że przy maskowaniu maskami i dociskaniu do szyby cała taka ramka mi sie odkleiła z jednej strony; (albo zamaskuj przed sklejaniem połówek)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okna raczej nie wystają za obrys kadłuba. Po przyklejeniu przejechałem palcem po okienkach i jest ok. Oczywiście zabezpieczylem okna klejem Ca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Połówki kadłuba już schodzą się dobrze. Trzeba będzie użyć szpachli tylko w niektórych miejscach. Szczególnie na samym dziobie gdzie jest największa szparka. Nie wiem też jak będzie jak wkleję kabinę pilotów.

 

DSC_0069.JPG

DSC_0071.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

A musisz dawać kabinę? Będzie prawie niewidoczna. Ja gdy robiłem swoje pasażery, to zazwyczaj je olewałem. Przez te małe okienka i tak bardzo mało widać a nie ma opcji tj. np. w wojskowych, aby zrobić kokpit otwarty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt, że będzie prawie nie widoczna ale fajnie wygląda. Nie spieszy mi się, więc sobie ją zrobię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś tam powoli dłubię. Powycinałem elementy kabiny pod malowanie.

Faktycznie kabinka będzie mało widoczna, ale coś tam minimalnie może będzie widać przez szkiełka i otwarte boczne drzwi.

 

Kurcze nie mam dodatków do modelu, więc pewnie zajmę jedno z ostatnich miejsc .

 

DSC_0064.JPG

DSC_0072.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szoferki przez otwór przednich dzwi nie widać , co najwyżej kotare na wprost i po prawej korytarz do kabiny pasazerskiej .Krecąc na lewo była szatnia czesc avioniki . Najbardziej charakterystyczne w szoferce 62 były naprawde duze wolanty i fotele dla załogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację em, teraz widzę że korytarzyk jest nawet długi. Jakby ktoś posiadał zdjęcia kabiny naszych iłów oraz tej części korytarza do kotary to byłbym wdzięczny. Oczywiście przeglądałem AirlinesNet, ale tam nie ma zdjęć wnętrz naszych iłów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obejrzyj sobie na youtube film dokumentalny o katastrofie w lesie kabackim - pomijając tą fatalną fuszerkę że sceny z kabiny nie były kręcone w ile62 to na końcu jest pokazana modyfikacja jaka została dokonana w polskich iłach i tam Pani inż siedzi właśnie w kabinie naszego iła i pokazuje co zostało zmienione po katastrofie, spotkałem się również z filmem typu walkaround na zewnątrz samolotów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma znaczenia czy zdjecia naszych czy też nie naszych . Zdjęcia muszą pochodzić sprzed 1990 . W rosyjskich samolotach jak coś wyszło z fabryki w danej konfiguracji , w takiej samej konfiguracji konczyło żywot.

Jako ciekawostka, w naszych 62 był zabudowany Loran C i Omega /na stanowisku nawigatora lewa strona kokpitu/ w samolocie głeboko za plecami cpt .Na zdjęciu od kolegi Marcus ,łysina w lewym dolnym rogu to nawigator ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję koledzy .

Nie wiem czy mogę publikować takie zdjęcia ale jak co to się usunie. Mój będzie ten SP-LBF.

Widać jakieś zabrudzenia na silnikach i oto mi chodzi.

 

2716595.jpg

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Identyczne zabrudzenia ,zrób na osłonach wewnetrznych silników .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak też sobie myślałem . Ciekawe jak wyglądały skrzydła na spodzie ?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delikatne slady na/przy klapach i lotkach i miejscu łaczenia skrzydła zewnetrznego do centropłata oraz gondole podwozia.Po za tym skrzydło to monolit.

Od góry ,smugi przy panelach i wziernikach np. paliwomierzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie trzeba zrobić. A jak myślisz jakiego koloru użyć ?. Na silnikach chyba czarny pójdzie, a na skrzydłach ?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.