toled Napisano 15 Sierpnia 2016 Share Napisano 15 Sierpnia 2016 "Jest rok 1989, gorący sierpień w NRD. Państwo Schmidt pakując się na wycieczkę nie zdają sobie sprawy, że już za rok, podczas kolejnych będą mogli pozwolić sobie na coś bardziej "luksusowego" i zachodniego, a Trabant przestanie być ich oczkiem w głowie..." A dla mnie niemalże niewykonalny projekt - 16 dni. Ale spróbuję, nie mam jeszcze nawet pomysłu w jaki kolor go ubrać Kremowy luksus, czy NRDowski błękit ;-) Oczywiście model nie otwierany, wszystko w ramkach i foliach ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 15 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 15 Sierpnia 2016 Ajajaj. Zły dział ;( Moderatora proszę o przeniesienie do działu konkursowego ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kapitan Bomba Napisano 15 Sierpnia 2016 Share Napisano 15 Sierpnia 2016 Pieśni o nim były śpiewane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 15 Sierpnia 2016 Share Napisano 15 Sierpnia 2016 "Jest rok 1989, gorący sierpień w NRD. Państwo Schmidt pakując się na wycieczkę nie zdają sobie sprawy, że już za rok, podczas kolejnych będą mogli pozwolić sobie na coś bardziej "luksusowego" i zachodniego, a Trabant przestanie być ich oczkiem w głowie..." Nie rozumiem. Jest coś bardziej luksusowego od Trabanta??? Pamiętam ten widok z wieży w Berlinie. Ulica, po 4 pasy w każdą stronę i na każdym trabant. Jaki to był start gdy światła zmieniły się na zielone. Dymu było więcej niż na torze F1. Pewien szejk arabski stwierdził, że Trabant to najlepsza firma na świecie. Bo jak go zamówił, to już po miesiącu przysłali mu mały plastikowy model i to z silnikiem, że można nawet do niego się wcisnąć i pojeźdźić wokoło klombu przed pałacem. Tak więc walcz kolego Toledzie. Będę Ci gorąco kibicował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JSM Napisano 20 Sierpnia 2016 Share Napisano 20 Sierpnia 2016 Jako właściciel Trabanta zasiadam w pierwszym rzędzie i kibicuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 21 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2016 Szału z prędkością składania nie ma. Jak zdążę, to będzie cud ;-) Komora silnika powoli nabiera kształtu, kabelkologia stosowana oczywiście jak zawsze będzie zaawansowana A buda dostała taki śliczny kolorek, który stał się mieszaniną na oko Sky Blue i White od Tamiyi, tutaj po pierwszej warstwie bezbarwnego;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Browarek90 Napisano 21 Sierpnia 2016 Share Napisano 21 Sierpnia 2016 Kolorek świetny mam nadzieję że zdążysz, w końcu cuda się zdarzają ;-D trzymam kciuki ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 21 Sierpnia 2016 Share Napisano 21 Sierpnia 2016 Ni właśnie terminarz masz mocno napięty. Ale tempo też widać niezłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 21 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2016 Korzystam z (nie)pogody. Silnik w 85% gotowy. Ogólnie kilka elementów do przyklejenia, kabelkologia cz. 2 i drobny retusz ewentualnych niedociągnięć. Ktoś ma może pomysł jak zrobić klemy do akumulatora? Zawsze mam z tym problem, a nuż ktoś ma sprawdzony i prosty sposób ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 21 Sierpnia 2016 Share Napisano 21 Sierpnia 2016 Ktoś ma może pomysł jak zrobić klemy do akumulatora? Zawsze mam z tym problem, a nuż ktoś ma sprawdzony i prosty sposób ;-) Nigdy nie robiłem, ale myślę, że bez problemu da się je ukształtować z drutu ołowianego. Kiedyś z takiego drutu robiłem przewody, ale przestałem, bo nawet niewielkie ściśnięcie pincetą powodowało widoczne spłaszczenie. lub zrób wersję trabanta mojego kolegi który przez kilka lat jeździł do pracy bez akumulatora. Zawsze o 15.00 słychać było jego krzyk "Kooogo podwieźć do centrum". Pasażerowie robili za rozrusznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 21 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2016 To jest całkiem niezły pomysł, ewentualnie cyna powinna też ogarnąć temat ;-) Dzięki! ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 23 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2016 Zegar za plecami tyka ;-) Felgi dostały swój kolor, czyli ni to chrom, ni to chrome silver ;-) Silnik 98% skończone: I pytanie za sto punktów - dokąd lecą kable z akumulatora? Bo nie umiem na zdjęciach ich odnaleźć, a nie chcę po prostu pakować na ślepo do środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 23 Sierpnia 2016 Share Napisano 23 Sierpnia 2016 Mój Dziadek jeszcze do 2000 roku miał trabanta 601s w takim kolorku - nazywaliśmy go "błękitna strzała" Powodzenia - świetnie Ci idzie Pozdrawiam Messer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 23 Sierpnia 2016 Share Napisano 23 Sierpnia 2016 Trabanta znam tylko z zewnątrz, ale jak nie znajdzie się jakiś spec to mogę Ci podpowiedzieć ogólnie. Auta z tamtego okresu miały w większości taki układ kabli: Minus: szedł na masę, czyli gdzieś blisko przykręcony do blachy nadwozia ale, że tutaj to niemożliwe więc najprawdopodobniej do ramy. Drugi kabel musi iść na masę silnika, albo równolegle, albo od tego pierwszego. Te kable w autach które znam miały około 5 mm średnicy i np. w Wartburgu nie były izolowane. Plus: z klemy powinny wychodzić dwa kable, jeden gruby kabel szedł bezpośrednio do rozrusznika, drugi cieńszy do skrzynki bezpiecznikowej. Tak musisz szukać na zdjęciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kapitan Bomba Napisano 23 Sierpnia 2016 Share Napisano 23 Sierpnia 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 23 Sierpnia 2016 Share Napisano 23 Sierpnia 2016 (edytowane) Z tego schematu wynika, że moje teoretyczne wymysły w jednym miejscu mylą się z prawdą. Na skrzynkę bezpiecznikową zasilanie idzie z rozrusznika (poz. 4 zacisk 30), a nie bezpośrednio z akumulatora. Masz o jeden kabel mniej do roboty. Edytowane 23 Sierpnia 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 23 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2016 Super! Dzięki, teraz już wszystko wiadomo ;-) Ogólnie przyznam jedno - zakochałem się w tym modelu. Wiem, że jak tylko znajdę okazję, to kupuję wersję Universal i zajmę się nią porządnie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 24 Sierpnia 2016 Share Napisano 24 Sierpnia 2016 Z tego schematu wynika, że moje teoretyczne wymysły w jednym miejscu mylą się z prawdą. Na skrzynkę bezpiecznikową zasilanie idzie z rozrusznika (poz. 4 zacisk 30), a nie bezpośrednio z akumulatora. Masz o jeden kabel mniej do roboty. Nie dawało mi to spokoju, bo to dosyć dziwne, żeby z rozrusznika ciągnąć zasilanie na auto (rozrusznik drży i jest pod autem gdzie najwięcej syfu), więc wszedłem na google i znalazłem zdjęcia dwóch wersji. Na obu zdjęciach widać, że moje pierwotne "wymądrzanie" było słuszne. Ten gruby czarny "musi być przykręcony gdzieś do silnika. Obok cieńki do masy. Z drugiej klemy gruby czerwony idzie do rozrusznika, drugi cieńki do wiązki kablowej i stamtąd do bezpieczników. Ogólnie przyznam jedno - zakochałem się w tym modelu. Wiem, że jak tylko znajdę okazję, to kupuję wersję Universal i zajmę się nią porządnie ;-) A mnie od dwóch lat marzy się wykonanie takiej wersji i ciągle brak czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 24 Sierpnia 2016 Share Napisano 24 Sierpnia 2016 Dolne zdjęcie to silnik 1.1 od VW Polo. Gruby czarny to minus do bloka silnika, cieńszy masa do karoserii. Plus czerwony gruby na rozrusznik, cienki do skrzynki bezpieczników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 24 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 24 Sierpnia 2016 Będzie informacja dla przyszłych pokoleń, co będą chcieli robić Trabanta ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 25 Sierpnia 2016 Ostatnie zdjęcie silnika 4 kabelki więcej Trabi dostał przednie i tylne patrzałki. I boczek drzwiowy, kolorystycznie troszeczkę inwencja twórcza, ale dobrze się komponuje, imitację pasów zostawiam zestawową, i tak nic nie będzie widać ;-) W trakcie - flokowanie bagażnika, w weekend planuję zrobić deskę rozdzielczą i fotele, a potem powoli składać to wszystko do kupy i robić ewentualne retuszerki niedociągnięć, które zauważę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 27 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2016 Poranek z Trabantem, bo pogoda zbyt ładna, by cały dzień z nim spędzić. Zderzaki dodano, dokleiłem dach, było mało kontrastu, więc zrobiłem go białym ;-) Państwo Schmidt powinni wybrać się do mechanika,o ile buda sama nie rdzewieje, to trochę ich Trabiego ruda menda zżera od dołu. Wnętrze kończę, trochę za dużo washa dałem, więc poprawiam, bo Państwo Schmidt aż takimi brudasami nie są ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 27 Sierpnia 2016 Share Napisano 27 Sierpnia 2016 ... ale za to mechanior im rurę wydechową srebrzanką opitolił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 27 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2016 Nie na długo Pojechał na jazdę testową w las, sprawdzić, czy się nie rozsypie nic i rura tak pięknie już nie wygląda ;-) Złożyłem na sucho podwozie z nadwoziem - jestem w szoku, pierwszy raz w Revell`u weszło idealnie, bez siły, argumentów słownych i przemocy fizycznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toled Napisano 28 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 28 Sierpnia 2016 Można rzec, że Trabi prawie gotowy. Jeszcze tylko sesja zdjęciowa go czeka i jestem w trakcie robienia DIY pewnego elementu, jak się wyrobię, to będzie widoczny na zdjęciach ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.