Skocz do zawartości

F-4J "Rockin Rhino" Eduard/Academy 1:48


joles

Rekomendowane odpowiedzi

@MateuszK.

Odkurz jest dosyć duży, to prawda. Nie mam w preshadingu praktycznie żadnego doświadczenia, więc próbuję i się uczę Uznałem, że najlepiej potrenować na spodzie, bo te, były up&*&&**one jak stół Durczoka

Co do koloru, to wzorowałem się na poniższym zdjęciu i kilku innych (to ma najlepsze ujęcie i wypośrodkowany efekt ubrudzenia). Widziałem w paru warsztatach polskich i zagranicznych Phantomy "ubłocone" brązowym, aczkolwiek nie spotkałem ani jednego zdjęcia, na którym spody były bardzo brązowe.

aez3o1z.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odkurzu to spróbuj sobie rozcieńczyć farbę trochę (ale bez przesady) bardziej niż zwykle i malować na niskim ciśnieniu (<0.8 bara). Też miałem problem z odkurzem i z równą kreską bo wszyscy radzą malować to z bliska. Spróbowałem jednak zwiększyć odległość i przy ok. 10 cm od modelu znika całkowicie problem odkurzu, a i prostą kreskę jest mi łatwiej namalować Maluję pseudoiwata z dyszą zamiennie 0.3 i 0.2, i wychodzą wtedy dość ładne kreski, nie jest to co prawda to co widać w innych warsztatach bardziej doświadczonych i z lepszym sprzętem, ale wygląda dobrze. Możesz sobie spróbować na kartce narysować ołówkiem kilka różnych kresek al`a linie podziału i popróbować tam zanim wjedziesz na model Jak już wspominałem wyżej- nie piszę tego jako specjalista od malunków, ale jako kolega na podobnym poziomie Modelarstwa co Ty, który do tych wniosków doszedł w trakcie malunków na modelu (pomysł z kartką przyszedł potem) i przy moich umiejętnościach uzyskałem poprawę efektu, więc i Tobie się uda!

Co do koloru PS to nie chodzi tu o brud widoczny NA farbie bo od tego jest weathering, ale jeśli dobrze rozumiem jego idee to chodzi o oddanie przebarwienia powłoki pod tym brudem A te nawet na Twoim zdjęciu widać, że przyjmują sporą gamę kolorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odkurzu to spróbuj sobie rozcieńczyć farbę trochę (ale bez przesady) bardziej niż zwykle i malować na niskim ciśnieniu (<0.8 bara).

Dziś poleci góra i tutaj na pewno będzie mi zależało na lepszym efekcie, więc wcześniej trochę potrenuję na sucho

Co do koloru PS to nie chodzi tu o brud widoczny NA farbie bo od tego jest weathering, ale jeśli dobrze rozumiem jego idee to chodzi o oddanie przebarwienia powłoki pod tym brudem A te nawet na Twoim zdjęciu widać, że przyjmują sporą gamę kolorów.

Gdzieś czytałem, że przemyślany PS jest dobra bazą do postshadingu i później też do weatheringu. Z takiego założenia wyszedłem przy malowaniu tego spodu. Widziałem bardzo wymyślne preshadingi z 3-4 kolorami, ale do tego trzeba mieć już sporą wiedzę dot. tego jak wychodzi PS po malowaniu i gdzie oraz z jakim nasyceniem zastosować dany kolor.

Moim celem na ten moment jest zaakcentowanie głównych linii podziałowych oraz wstępne przybrudzenie miejsc, w których ten samolot czysty nie był

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Altis przeczytałem swój post jeszcze 2 razy i nie widzę tam słowa "cienka" więc radzę i Tobie powtórzyć lekturę Ale jak już o grubości mowa to kreska wielkości kresek Jolesa to nie problem nawet z dyszą 0.3, a znika problem odkurzu i kreska jest prostsza.

Poza tym

...nie jest to co prawda to co widać w innych warsztatach bardziej doświadczonych i z lepszym sprzętem...

, ale jest to sposób na w miarę dobry efekt na początku przygody z PS bo

...Nie mam w preshadingu praktycznie żadnego doświadczenia, więc próbuję i się uczę

Ja jestem w tej samej sytuacji, z podobnymi jak mniemam umiejętnościami i doswiadczeniem i miałem ten sam problem- odkurz i bardzo koslawe kreski. Pomogło zwiększenie odległości i dopracowanie ustawień ciśnienia/farby/przepływu. Efekt pokaże niedługo w moim warsztacie tego samego modelu. Rady bardziej doświadczonych zawsze wyslu:bip:e i staram się do nich stosować, ale w tym przypadku efekt jest tragiczny. Myślę, że i Joles stara się to robić tak jak mówią lepsi, ale też ma jeszcze z tym problem (tak jak ja,).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, przepraszam bardzo, może faktycznie źle zrozumiałem, natomiast cały czas pozostaje kwestia jakiejkolwiek kreski z odległości 10cm bez odkurzu. Za przykład będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I parę fotek z preshadingu góry Tutaj ma być względnie czysto, więc i precyzja większa.

LYGDP7e.jpg

HGH0CtI.jpg

ZmqoiXr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spód pomalowany. Pytanie do ekspertów od efektów przed/ po lakierowaniu/ weatheringu czy odcień jest ok?

Spód gotowy - pod lampą od tyłu:

MKXHP4Z.jpg

Spód gotowy - pod lampą od przodu:

k9AxuOn.jpg

Spód gotowy - bez lampy:

3jIHYiC.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna jest ta deska obrotowa z Ikei, jak tam będę to zakupię.

Polecam!

Jednak jako tło do zdjęć, szczególnie przy prośbie oceny koloru, znacznie lepszy byłby brystol.

Heh... racja. Poniżej zdjęcie na brystolu. Niestety nie mam czarnego.

CNiPLgK.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem dobrze teraz białym ale tak aby nie zamalowac całkiem preszejdingu i tego deck tana.

To już jest pomalowane białym bazowym - FS 17875.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomalowałem górę. Zupełnie nie wiem, czy to już to to, czy jeszcze nie...

Z góry:

kThCjZ6.jpg

Z boków:

otCHK1Y.jpg

xokeVdi.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten preshading Ci nie wyszedł.

Wygląda jakbyś malował te linie bardzo szybkie i szerokim strumieniem.

A to trzeba maliwać cieniutką kreską milimetr po milimetrze, równiutko i bardzo czysto.

No nie jest to na pewno coś, z czego byłbym jakoś szczególnie dumny. Ani spód, ani dół nie wyszedł do końca tak, jak chciałem, ale cóż. Dużo ćwiczeń przede mną

A jak kolor? Ujdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli użyłeś kolory podane w manualu to powinno być ok.

Co do tego nie mam wątpliwości. Chodziło mi raczej jak oceniasz efekty samego malowania? Pierwszy raz miałem do czynienia, z malowaniem po wcześniejszym preshadingu, dlatego moim głównym problemem było to, jak mocno go później zamalować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim kolorem robiłeś preshading? Mam wrażenie, że jakimś ciemnoszarym z lekkim odcieniem niebieskiego, co teraz się mści bo gryzie się trochę z kolorem bazowym nie mającym w sobie ani grama niebieskiego. Ale krytykować jest łatwo, nie popełniać błędów dużo trudniej. I tak jestem pełen podziwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim kolorem robiłeś preshading? Mam wrażenie, że jakimś ciemnoszarym z lekkim odcieniem niebieskiego, co teraz się mści bo gryzie się trochę z kolorem bazowym nie mającym w sobie ani grama niebieskiego.

Tak, dokładnie to Dark Grey Tamiyi (XF-24). Przed malowaniem nie wyglądał na niebieskawy, ale możliwe, że taki trochę jest.

Ale krytykować jest łatwo, nie popełniać błędów dużo trudniej. I tak jestem pełen podziwu.

Błędów pewnie jeszcze trochę będzie To mój 2 model malowany aerografem.

PS. Dzięki za uznanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończąc poprzedni off-top:

Altis, miałeś rację- chyba zyt długo nie trzymałem aerografu i jak to u facetów bywa- podałem długość 2x większą niż w rzeczywistości . Oczywiście jest to MAX 3-5cm, w każdym bądź razie chodziło mi, że jest mi łatwiej zwiększyć trochę odległość niż malować z polecanej odległości mniejszej niż 1cm. Także Mea culpa

 

A co do malowania to dół mi się podoba, tylko sprawdź czy nie za słabo pokryłeś tym białym w porównaniu np z klapami podwozia bo na zdjęciach to on faktycznie taki troche "Tan" jest

A góra- tak jak powiedział Solo- niebieski z PS wyszedł i się gryzie ;/ Może postshadem się to uda poprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja. Mam dosyć duży problem z białą farbą - h 316. Po taśmie maskującej zostają na niej matowe plamy. Maluję akrylami, przed każdym maskowaniem daję farbie schnąć przez min. 20h. Wygląda to trochę jak odparzenie, albo zerwanie lakieru bezbarwnego z matowej farby (nic takiego nie robiłem). Raczej nie jest to klej, ponieważ: 1. na innych kolorach się nie pojawia, 2. nie da się tego "zmyć" ani wódą, ani mydłem. Poniżej wrzucam fotkę, na której jest to widoczne:

 

BISWAsr.jpg

Uw8twKC.jpg

 

Mimo przeciwności losu działam dalej. Na ten moment efekt wygląda tak, jak poniżej. Do poprawki mam znów białe elementy, na których wczoraj była taśma. Dodatkowo muszę jeszcze wzmocnić kolor na statecznikach poziomych, bo jest za mało biały

 

JVWJt9Q.jpg

bKT9Q4k.jpg

nEAVDkC.jpg

bU3pqga.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się za kalki. Trochę będzie z tym roboty. Na razie udało mi się zamontować numery blach z lewej strony

hQXT6zI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie boisz się, że na tym druciaku uszkodzisz lakier.

Niespecjalnie. Myślę, że przy takiej ilości kalek prędzej uszkodziłbym lakier podnosząc i kładąc model raz za razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.