Skocz do zawartości

Dwa Tygryski DRAGONa 1:35


ministersan

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Tutaj masz foty z epoki - 100% pewności przy konstruowaniu twojego modelu.

 

http://www.precision-panzer.moonfruit.com/#/king-tiger-anneliese/4581398746

 

Widać na zdjęciach między innymi układ liny holowniczej na boku kadłuba oraz że białym kolorem pokryto ogniwa zapasowe na wieży.

Z tego co zaobserwowałem na twojej wieży "Porshe" masz niepełny zawias wklejony.

 

DSC_0178_zpsfiuyt5bq.jpg

 

Chodzi mi o tę klapkę zaraz za kopułą dowódcy. Jak porównasz zdjęcia będziesz wiedział o co mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie gąsienic polecam produkt rosyjskiego MASTERCLUB-a. Metalowe, ciężkie ogniwa w naturalny sposób układające się na kołach. Odlew - perfekcyjny. Dużo lepszy niż Friule. Montowane swożniami jak prawdziwe. Montaż to klocki Lego. Dwie taśmy w dwie godziny to standard. Zero konieczności rozwiercania. Używam ich do różnych współczesnych rosyjskich pojazdów. Jeden tylko mankament - cena! Ale warto! Ja kupuję w Jadarze lub Exito. https://exito.sklep.pl/pl/p/MASTERCLUB-MTL35006-135-Pz.Kpfw.VI-Tiger-Early-workable-metal-tracks/21762

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starość nie radość. Fakt! Jak pisałem - siedzę w ruskościach i to współczesnych. Uczymy się całe życie! Nie zmienia to jednak faktu, że moja opinia o Masterclub-ach jest taka, a nie inna. Przewaliłem ich już sporo (T-55, T-62, T-64, T-72, T-90, Szyłka, BWP-1) i są rewelacyjne. Stale powiększają ofertę zatem pewnie i do tych Tygrysów będą niebawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Już ustaliłem. Jest to zdobyty przez Brytyjczyków w 1945 roku drugi prototyp tzw V2. Na zdjęciach z 1945 roku też jest bez zimmeritu. Jego fotki z roku 1945 sąmiędzy innymi tutaj: http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=165449&page=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Tygrys z wieżą Henschla? Jak go umiejscowić w czasie? Początek, środek produkcji? Raczej nie koniec, bo z tego co mi wiadomo już wówczas nie stosowano zimmeritu?

Tak najprościej to środkowa (MID) produkcja.Modernizowano te wozy prawie do końca wojny - marzec 1945.

Jeśli chodzi o Tygrysy II to pierwszy bez pasty "zimmerit" zszedł z taśmy Tiger II - Fgst.Nr.280243 w dniu 11-09-1944.

Ostatni z wieżą Porsche to Fgst.280047 następny wóz Fgst.280048 jest z wieżą Serii-Turm obydwa produkcja czerwiec 1944 roku.

 

Czy wozy z wieżą porsche były produkowane bez zimmeritu?

Pierwszy prototyp V1 wyprodukowany w listopadzie 1943 bez zimmeritu.

Ten w Bovington to prototyp V2 wyprodukowany w grudniu 1943 tak jak i V3.

Pojazd V2 zdobyty w Haustenbeck na poligonie w Senne.

V1 i V2 napewno nie miały "zimmeritu", a V3 prawdopodobnie też bez.

 

Kamuflażu też nie miał ;)

Kamuflaż posiadał RAL 7028 Dunkelgelb zgodnie z instrukcją Heeres Mitelungen nr 181 and 322 z 18 lutego 1943 roku.

Kamo w muzeum to fikcja.

Jak narazie nigdy nie czytałem - o zdejmowanu pasty "zimmerit" w jakimkolwiek muzeum.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Tygrys z wieżą Henschla? Jak go umiejscowić w czasie? Początek, środek produkcji? Raczej nie koniec, bo z tego co mi wiadomo już wówczas nie stosowano zimmeritu?

Tak najprościej to środkowa (MID) produkcja......

...

...

Krzysztof

 

Krzysztof powala mnie twoja wiedza.

Aż chce się zadać kilka pytań ;]

 

 

Co do zimowego malowania. Coś ta góra mi nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim wątku z Tygrysem wykonałem to malowanie wg. swojego wyczucia, znacznie jaśniejsze niż na foto.

 

Klasyczne trójkolorowe camo to piaskowy lub dunkelgelb, oliwkowy i brązowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Pierwsze próby w zyciu malowania aero z ręki.

Trzeba poprawić odkurz, choć na żywo nie jest tak widoczny. Poza tym jeszcze trochę poprawek.

Niestety w dwóch miejscach zawieruszył się włosek, ale już usunięty i poprawione.

Najpierw chciałem kamo jednolite piaskowe , ale postanowiłem, że pomimo, że to pierwsze Tygryski to spróbuję

bardziej ambitnie.

 

KINGTIGER_3__1_.jpg

 

KINGTIGER_3__2_.jpg

 

KINGTIGER_3__3_.jpg

 

KINGTIGER_3__4_.jpg

 

KINGTIGER_3__7_.jpg

 

KINGTIGER_3__8_.jpg

 

KINGTIGER_3__9_.jpg

 

KINGTIGER_3__10_.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że wcinam się w Twój temat, ale mam prośbę do kolegów specjalistów w tym temacie. Na moim warsztacie oczekują dwa identyczne pojazdy. Powolutku dobiega końca praca koncepcyjna. Szukam przykładu malowania "Porscha" całkowicie pozbawionego bocznych i przednich błotników (takie podobają mi się najbardziej). W wypadku "Henschla" to nie problem, a tu każdy coś tam jednak ma. Dziękuję za każdą pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.