young Napisano 6 Czerwca 2011 Share Napisano 6 Czerwca 2011 Nie no, teraz to mnie crustian ubawiłeś. Grześ, proponuję dać sobie spokój. To już pisze kolejna osoba z rzędu, ale widać jak ktoś nie chce żeby do niego trafiło, to nie trafi Dlatego też ja kończę dyskusję tutaj, bo n-ty raz nie będę tego samego pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 6 Czerwca 2011 Share Napisano 6 Czerwca 2011 Czy cię tak ubawiłem? Bynajmniej Grześ wytłumaczył to, że znaki amerykańskie były naklejkami i rozwiał moją wątpliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 6 Czerwca 2011 Share Napisano 6 Czerwca 2011 Już od czwartej strony wątku: proponuję poczytać trochę o technologii "Have Glass" wykorzystanej także na naszych F-16. Wtedy wyjaśni się co poniektórym, czemu naklejki a nie farba zwykła.crustian tak, szachownice malowane są fabrycznie. to fota z przelotu dostawczego. Szachownice ze wzgledow prawnych zostaly zaklejone, a samoloty dostaly tymczasowe oznaczenia amerykanskie. Jak widac naklejki zaslaniajace szachownice sie oderwaly. Nie wiem kiedy, ale pamietam ze slady po oznaczeniach amerykanskich - tzn. brud przyklejony do resztek kleju widzialem z bliska na samolocie, calkiem dlugo po przylocie A tak A'propos pytania o zaklejanie szachownic na F-16, to na Herkulesach nie tylko szachownice, ale również numery są zaklejane na czas przelotu dostawczego Z mojej strony koniec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 6 Czerwca 2011 Share Napisano 6 Czerwca 2011 Young, PW dotarło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 7 Czerwca 2011 Share Napisano 7 Czerwca 2011 Kolega dd1968 napisał mi: To była farba która została zmyta, ale ślad mimo to pozostał. oto fotka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 7 Czerwca 2011 Share Napisano 7 Czerwca 2011 Malowane, oklejane - nieważne. Nie o metodę mi tutaj chodzi a o fakt, że Czesi mają od mniej więcej od podobnego czasu (nie rozdrabniajmy co do sekundy) samoloty na podobnym poziomie technologicznym (znowu nie zajmujemy się wyższością Jaszczompa nad Gripexem i na odwrót) jak i my. Dało się zrobić kokardy lo-vis? Dało się zrobić trwałe "malowania" (celowo w cudzysłowu aby nie urazić lokalnych językowych purystów) okazjonalne? DAŁO SIĘ! Tygrysie oczka na sterach Gripexa są boskie a sam samolot przecież lata i jakoś nic nie odpada. A u nas pierdzielą się z kopniętymi szachownicami.O trwałych godłach eskadrowych naniesionych na stałe można pomarzyć. Wszędzie tumiwisizm i dupochronizm bo jeszcze nam gwarancje obetną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 7 Czerwca 2011 Share Napisano 7 Czerwca 2011 Jak grochem o ścianę. Czesi mają od mniej więcej od podobnego czasu ...samoloty na podobnym poziomie technologicznym Właśnie o to się rozchodzi ze nie są na podobnym poziomie technologicznym, przynajmniej jeśli chodzi o ogólnie tzw powlokę malarsko lakierniczą. . Czeskie gripeny jak i zdecydowana większość samolotów bojowych nie maja specjalnej powłoki zmniejszającej odbicie radarowe. Natomiast nasze F-16 maja i jak sobie coś na samolocie namalujesz to ta powłoką która kosztowała gruba kasę traci swoje właściwości. To jest maszyna bojowa a nie cessna z aeroklubu. Jeśli namalowanie jakiegoś tygryska obniża wartość bojową maszyny to się nie maluje ..proste. Czeskim gripeną tygrysek nie obniży wartości bojowej bo nie maja takiego bajeru jak ta specjalna powłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 7 Czerwca 2011 Share Napisano 7 Czerwca 2011 Dało się zrobić kokardy lo-vis? Zapraszam do lektury Tej publikacji oraz odpowiednio powiązanych, a będziesz wiedział czemu w Polsce nie ma znaków Low-vis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 7 Czerwca 2011 Share Napisano 7 Czerwca 2011 Nie wydaje się Wam, że Wasza dyskusja nijak ma się do kalkomanii na modelu? Załóżcie sobie temat w dziale 1:1 a te posty za jakiś czas wywalę (albo przeniosę, jak założycie odpowiedni temat). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 7 Czerwca 2011 Share Napisano 7 Czerwca 2011 Gulus przenieś.A MON'owi gratuluję inteligencji. Gdyby głupota mogła latać, to... w MON byłoby mnóstwo kosmonautów(nie tylko tam). Oczywiście, że można było namalować okolicznościowo "coś" i tak jak znaki hameryki by się zmyło, gdyby nas niemce albo ruskie zaatakowali Naklejka po prostu jest tańsza i tylko o to chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 7 Czerwca 2011 Share Napisano 7 Czerwca 2011 Jeśli podstawowym czynnikiem decydującym o malowaniu dodatkowych emblematów na samolocie jest powłoka Have Glass to racja nie ma co porównywać do Gripexa. Wcześniej bardziej zależało mi na pokazaniu podejścia Czechów do zagadnienia. IMHO różne okazjonalne malowania jak by nie patrzeć stanowią chwyt marketingowy(między innymi oczywiście) na linii wojsko-cywile. U nas to leży. Wracając do naszej powłoki. Pytanie czy zastosowano ją na greckich szesnastkach Block52+ z programu Peace Xenia III? Bo na tych maszynach Grecy zaczęli malować pasy przynależności dywizjonowej. Jaki ma to wpływ na własności powłoki Have Glass o ile oczywiście greckie maszyny ją mają? Skromność oznaczeń skłania mnie do twierdzenia, że mają HG i mimo to coś tam wyklejano. Dla ciekawskich mówimy o maszynach z numerami 500 wzwyż. A co ma 539 to już całkiem nie wiem (duszek, zjawa) Całość proponuje jak najbardziej dać do 1:1. Peace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 7 Czerwca 2011 Share Napisano 7 Czerwca 2011 (...)A u nas pierdzielą się z kopniętymi szachownicami.O trwałych godłach eskadrowych naniesionych na stałe można pomarzyć. Wszędzie tumiwisizm i dupochronizm bo jeszcze nam gwarancje obetną. A może by obcięli? Coś w tym jest skoro 29-te czy suki maluje się w różne bajery, jednak można jak się chce i można. A z eF-ami widać NIE można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AMO_Graphic Napisano 28 Czerwca 2011 Share Napisano 28 Czerwca 2011 Tyle, że kalki Techmodu zawierają błędy. Dość istotne, jak myślę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 18 Lutego 2012 Share Napisano 18 Lutego 2012 Tyle, że kalki Techmodu zawierają błędy. Dość istotne, jak myślę Mozesz rozwinac temat? Mam kalki Twobobs do "naszych" F-16 i nie wiem zostawic je czy wymienic na Techmod? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AMO_Graphic Napisano 30 Listopada 2012 Share Napisano 30 Listopada 2012 Kalki Techmodu mają nieprawidłową czcionkę (zmieniony kształt) tak napisów Anniversary, jak i Battle of Britain. Ten ostatni, dodatkowo ma inny kolor. Two Bobs jest niezły. Nie wywalałbym go. Pozdrawiam AMO_Graphic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.