Skocz do zawartości

kalki do F-16


imt

Rekomendowane odpowiedzi

Nie no, teraz to mnie crustian ubawiłeś.

Grześ, proponuję dać sobie spokój. To już pisze kolejna osoba z rzędu, ale widać jak ktoś nie chce żeby do niego trafiło, to nie trafi

Dlatego też ja kończę dyskusję tutaj, bo n-ty raz nie będę tego samego pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Czy cię tak ubawiłem? Bynajmniej Grześ wytłumaczył to, że znaki amerykańskie były naklejkami i rozwiał moją wątpliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już od czwartej strony wątku:

proponuję poczytać trochę o technologii "Have Glass" wykorzystanej także na naszych F-16. Wtedy wyjaśni się co poniektórym, czemu naklejki a nie farba zwykła.

crustian tak, szachownice malowane są fabrycznie.

to fota z przelotu dostawczego. Szachownice ze wzgledow prawnych zostaly zaklejone, a samoloty dostaly tymczasowe oznaczenia amerykanskie. Jak widac naklejki zaslaniajace szachownice sie oderwaly. Nie wiem kiedy, ale pamietam ze slady po oznaczeniach amerykanskich - tzn. brud przyklejony do resztek kleju widzialem z bliska na samolocie, calkiem dlugo po przylocie
A tak A'propos pytania o zaklejanie szachownic na F-16, to na Herkulesach nie tylko szachownice, ale również numery są zaklejane na czas przelotu dostawczego

Z mojej strony koniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega dd1968 napisał mi: To była farba która została zmyta, ale ślad mimo to pozostał. oto fotka:

usanapol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowane, oklejane - nieważne.

Nie o metodę mi tutaj chodzi a o fakt, że Czesi mają od mniej więcej od podobnego czasu (nie rozdrabniajmy co do sekundy) samoloty na podobnym poziomie technologicznym (znowu nie zajmujemy się wyższością Jaszczompa nad Gripexem i na odwrót) jak i my.

Dało się zrobić kokardy lo-vis? Dało się zrobić trwałe "malowania" (celowo w cudzysłowu aby nie urazić lokalnych językowych purystów) okazjonalne?

DAŁO SIĘ!

Tygrysie oczka na sterach Gripexa są boskie a sam samolot przecież lata i jakoś nic nie odpada.

A u nas pierdzielą się z kopniętymi szachownicami.O trwałych godłach eskadrowych naniesionych na stałe można pomarzyć. Wszędzie tumiwisizm i dupochronizm bo jeszcze nam gwarancje obetną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak grochem o ścianę.

Czesi mają od mniej więcej od podobnego czasu ...samoloty na podobnym poziomie technologicznym

 

Właśnie o to się rozchodzi ze nie są na podobnym poziomie technologicznym, przynajmniej jeśli chodzi o ogólnie tzw powlokę malarsko lakierniczą. . Czeskie gripeny jak i zdecydowana większość samolotów bojowych nie maja specjalnej powłoki zmniejszającej odbicie radarowe. Natomiast nasze F-16 maja i jak sobie coś na samolocie namalujesz to ta powłoką która kosztowała gruba kasę traci swoje właściwości. To jest maszyna bojowa a nie cessna z aeroklubu. Jeśli namalowanie jakiegoś tygryska obniża wartość bojową maszyny to się nie maluje ..proste. Czeskim gripeną tygrysek nie obniży wartości bojowej bo nie maja takiego bajeru jak ta specjalna powłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dało się zrobić kokardy lo-vis?

 

Zapraszam do lektury Tej publikacji oraz odpowiednio powiązanych, a będziesz wiedział czemu w Polsce nie ma znaków Low-vis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje się Wam, że Wasza dyskusja nijak ma się do kalkomanii na modelu? Załóżcie sobie temat w dziale 1:1 a te posty za jakiś czas wywalę (albo przeniosę, jak założycie odpowiedni temat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gulus przenieś.A MON'owi gratuluję inteligencji. Gdyby głupota mogła latać, to... w MON byłoby mnóstwo kosmonautów(nie tylko tam). Oczywiście, że można było namalować okolicznościowo "coś" i tak jak znaki hameryki by się zmyło, gdyby nas niemce albo ruskie zaatakowali

Naklejka po prostu jest tańsza i tylko o to chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podstawowym czynnikiem decydującym o malowaniu dodatkowych emblematów na samolocie jest powłoka Have Glass to racja nie ma co porównywać do Gripexa. Wcześniej bardziej zależało mi na pokazaniu podejścia Czechów do zagadnienia. IMHO różne okazjonalne malowania jak by nie patrzeć stanowią chwyt marketingowy(między innymi oczywiście) na linii wojsko-cywile. U nas to leży.

Wracając do naszej powłoki. Pytanie czy zastosowano ją na greckich szesnastkach Block52+ z programu Peace Xenia III? Bo na tych maszynach Grecy zaczęli malować pasy przynależności dywizjonowej. Jaki ma to wpływ na własności powłoki Have Glass o ile oczywiście greckie maszyny ją mają?

Skromność oznaczeń skłania mnie do twierdzenia, że mają HG i mimo to coś tam wyklejano. Dla ciekawskich mówimy o maszynach z numerami 500 wzwyż. A co ma 539 to już całkiem nie wiem (duszek, zjawa)

Całość proponuje jak najbardziej dać do 1:1.

Peace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)A u nas pierdzielą się z kopniętymi szachownicami.O trwałych godłach eskadrowych naniesionych na stałe można pomarzyć. Wszędzie tumiwisizm i dupochronizm bo jeszcze nam gwarancje obetną.

A może by obcięli? Coś w tym jest skoro 29-te czy suki maluje się w różne bajery, jednak można jak się chce i można. A z eF-ami widać NIE można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 7 months later...
  • 9 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.