Skocz do zawartości

Początki malowania pędzlem - farby itp.


Neeeeeds

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkującym modelarzem i jak wiadomo potrzebuję trochę informacji. Zakładam nowy temat ponieważ na forum jest dużo rozrzuconych informacji i często bardzo ogólnych. Mam za sobą model samolotu oraz okrętu, ale widzę że jeszcze sporo muszę się dowiedzieć. Maluję tylko farbami Tamiya - pędzlem i będę zaczynał przygodę z malowaniem modeli czołgów 1/35. I tu mam parę pytań:

1. Czy muszę rozcieńczać czymś te farby czy mogę je nakładać od razu na model? Słyszałem różne zdania.

2. Jak wg. waszego doświadczenia przygotować model do pracy? Mycie, podkłady itp

3. Malując okręt wzdłuż zdarzało mi się że pędzel odrywał wcześniejszą warstwę i tworzył duże ,,brudy,, jak tego uniknąć?

4. Jak uzyskać delikatne chodź krótkie przejścia kolorów?

 

Jeśli macie jeszcze jakieś uwagi lub porady to z chęcią wysłucham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacje są rozrzucone bo nie chce się czytać i pownioskować (poćwiczyć) tylko nowy temat i...

 

1. Jak za gęsta to rozcieńczasz.

2. Umyć najpierw, później zapodkładować i malować.

3. Weź większy pędzel. Może za szybko następna warstwa, za gęsta farba jeśli masz bruzdy.

4. Delikatnie malować rzadszą farbą lub kupić aero.

 

Ps. Tamka do pędzla jest średnia na duże powierzchnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Musisz sam wyczuć kiedy farba jest za gęsta, a kiedy nie. Dwie farby w tym samym kolorze tego samego producenta mogą mieć same z siebie różną gęstość, nie ma reguły.

 

3. Za szybko malowałeś i pierwsza warstwa nie zdążyła porządnie zaschnąć, farba Tamiya jest na to bardzo podatna. Możliwe też, że miałeś źle przygotowany plastik. Poza tym malowanie kadłuba okrętu pędzlem jest prawie niewykonalne, jeśli chcesz zrobić to naprawdę porządnie. Zbyt duża, gładka powierzchnia. Z czołgami w 1/35 powinno już jednak być okej.

 

Do malowania pędzlem polecam Vallejo.